Yeterlilik Kodu | TR0030031714 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Işık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Meşrutiyet, Işık Ünv., 34980 Şile/İstanbul 444 0 799 | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.isikun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 (2144.07) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği). Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030031714
ISCO:08 (2144.07)
ISCO:08 (2144.07)
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır
Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliğine özgü konularda kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
- Problemlerin çözümünde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlama becerisi edinir.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisine sahiptir.
- Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Çok disiplinli veya disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
- En az bir yabancı dili etkin kullanma becerisi kazanır.
- Etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
- Etkin sunum yapabilme becerisi kazanır.
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır.
- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci konularında farkındalık kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartların etkin kullanımı konusunda beceri kazanır.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında farkındalık kazanır.
- Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık kazanır.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
- Meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- İnşaat Mühendisliği programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
- Eğitim türü Örgün eğitim, İngilizce programda dil İngilizce, Türkçe programda dil Türkçedir.
- Bu program İngilizce olarak da eğitim vermektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2027
- Işık Üniversitesi İnşaat Mühendisliği programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
- İnşaat Mühendisliği çalışma alanı en geniş olan mühendislik alanlarından biridir. Konut tipi inşaatların yanı sıra karayolu, demiryolu, köprü, baraj inşaatları en çok inşaat mühendislerinin çalıştığı alanlardır. Bunun yanı sıra savunma sanayiindeki projeler, çeşitli ıslah projeleri de inşaat mühendisliğinin istihdam alanı içindedir. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030031714 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Civil Engineering | |
Awarding Body | Işık University | |
Awarding Body Contact | Işık University, Meşrutiyet, 34980 Şile/İstanbul– Turkey, Tel: +(90) 444 0 799 | |
Awarding Body Url | https://www.isikun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 (2144.07) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession. | |
Learning Environments | Education and training are delivered through formal education programs or, when necessary, through distance learning methods. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within the higher education institution, or through internships or workplace training programs offered by industry, and other workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The Civil Engineering program applies the measurement and evaluation provisions specified in the Işık University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) | |
Access Requirements | Candidates who want to study in Işık University Civil Engineering program must take the YKS or DGS exams held by ÖSYM, get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Admission of International Students). | |
Conditions for Success | Students who successfully complete all courses of the program they are enrolled in and have a GPA of at least 2.00 are entitled to receive a diploma (see Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations). Those who successfully complete the program can apply to master's programs and doctoral programs, depending on their graduation GPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Civil Engineering is one of the engineering fields with the widest field of study. In addition to residential construction, highway, railway, bridge and dam construction are the areas where civil engineers mostly work. In addition, projects in the defense industry and various reclamation projects are also within the employment area of civil engineering. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030031714
ISCO:08 (2144.07)
ISCO:08 (2144.07)
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
Education and training are delivered through formal education programs or, when necessary, through distance learning methods. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within the higher education institution, or through internships or workplace training programs offered by industry, and other workplaces.
- Having the ability of using theoretical and applied knowledge on subjects specific to mathematics, science and Civil Engineering in solving complex engineering problems.
- Gaining the ability of defining, formulating and solving complex engineering problems.
- Gaining the ability of selecting and applying appropriate analysis and modeling methods in solving problems.
- Acquire the ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions by applying modern design methods to meet certain requirements.
- Gaining the ability of selecting and using modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications.
- Having the ability of using information technologies effectively.
- Having the ability of designing experiments to examine complex engineering problems or research issues specific to Civil Engineering.
- Gain the ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
- Acquire the ability of individual working skills.
- Gaining the ability of working effectively in multidisciplinary or intradisciplinary teams.
- Acquire the ability of communicating effectively both verbally and in written Turkish.
- Acquire the ability of using at least one foreign language effectively.
- Gain the ability to write effective reports, understand written reports, and prepare design and production reports.
- Gains the ability to make effective presentations.
- Acquire the ability to give and receive clear and understandable instructions.
- Gain awareness of the necessity of lifelong learning.
- Gain the ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew itself.
- Gains awareness of acting in accordance with ethical principles and awareness of professional and ethical responsibility.
- Gain skills in the effective use of standards used in engineering applications.
- Gain awareness about practices in business life, such as project management, risk management and change management.
- Gain awareness about entrepreneurship and innovation.
- Gain awareness about sustainable development.
- Gain awareness about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering.
- Gain awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Sets an example for his colleagues and the society.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The Civil Engineering program applies the measurement and evaluation provisions specified in the Işık University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations.
Type of education Formal education, the language in the English program is English, in the Turkish program the language is Turkish.
This program also provides education in English.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Candidates who want to study in Işık University Civil Engineering program must take the YKS or DGS exams held by ÖSYM, get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Admission of International Students).
Civil Engineering is one of the engineering fields with the widest field of study. In addition to residential construction, highway, railway, bridge and dam construction are the areas where civil engineers mostly work. In addition, projects in the defense industry and various reclamation projects are also within the employment area of civil engineering. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous