Yeterlilik Kodu

TR0030024918

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtılım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.atilim.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İnşaat Mühendisliği Bölümü’nün vizyonu “eğitimde mükemmeliyet, araştırmada üretkenlik, girişimcilikte rekabet!” olarak özetlenebilir. Bu doğrultuda, ulusal ve uluslararası akreditasyona sahip bir eğitim programı oluşturarak, bölümümüzün ülkemizdeki vakıf üniversiteleri arasındaki lider konumunu korumak ve güçlendirmek, tüm üniversiteler arasında ise ilk 5 arasına girmek ana hedeflerimizdir. Bölümümüzün misyonu, öğrencilerimize İnşaat Mühendisliği uygulamalarına yönelik bilimsel ve teknik alanlarda sağlam bir bilgi birikimi ve beceriler bütünü kazandırmak, özgüven ve kritik düşünce yeteneğine sahip birer mühendis olarak mesleklerini etik kurallar çerçevesinde en iyi şekilde uygulayabilecek düzeyde yetişmeleri için elverişli eğitim ortamını sunmaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
  2. Okuma yazma yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  5. Vatandaşlık yetkinliği
  6. Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 
     1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 
     1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 
     1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 30.09.2024 - 30.09.2029
 

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.    

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3. İnşaat Mühendisliği Bölümü mezunları çoğunlukla ulusal ve uluslararası özel firmalarda saha mühendisi, tasarım mühendisi ve kontrol mühendisi pozisyonlarında görev almaktadırlar. Bunun yanısıra Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kurumlarının yanısıra belediyelerde de görev alabilmektedirler. Giderek artan sayıda mezunumuzun akademik kariyer hedefiyle yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam ettikleri de gözlenmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 
   1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 
   1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 
   2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024918


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atılım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İnşaat Mühendisliği Bölümü’nün vizyonu “eğitimde mükemmeliyet, araştırmada üretkenlik, girişimcilikte rekabet!” olarak özetlenebilir. Bu doğrultuda, ulusal ve uluslararası akreditasyona sahip bir eğitim programı oluşturarak, bölümümüzün ülkemizdeki vakıf üniversiteleri arasındaki lider konumunu korumak ve güçlendirmek, tüm üniversiteler arasında ise ilk 5 arasına girmek ana hedeflerimizdir. Bölümümüzün misyonu, öğrencilerimize İnşaat Mühendisliği uygulamalarına yönelik bilimsel ve teknik alanlarda sağlam bir bilgi birikimi ve beceriler bütünü kazandırmak, özgüven ve kritik düşünce yeteneğine sahip birer mühendis olarak mesleklerini etik kurallar çerçevesinde en iyi şekilde uygulayabilecek düzeyde yetişmeleri için elverişli eğitim ortamını sunmaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
  2. Okuma yazma yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  5. Vatandaşlık yetkinliği
  6. Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 
     1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 
     1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 
     1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 30.09.2024 - 30.09.2029
 


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.    


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3. İnşaat Mühendisliği Bölümü mezunları çoğunlukla ulusal ve uluslararası özel firmalarda saha mühendisi, tasarım mühendisi ve kontrol mühendisi pozisyonlarında görev almaktadırlar. Bunun yanısıra Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kurumlarının yanısıra belediyelerde de görev alabilmektedirler. Giderek artan sayıda mezunumuzun akademik kariyer hedefiyle yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam ettikleri de gözlenmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 
   1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 
   1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 
   2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024918

Qualification Title
Civil Engineering Bachelors (English) Degree Diploma
Awarding BodyAtilim University
Awarding Body ContactKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey
Awarding Body Urlwww.atilim.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Summarized as “Excellence in education, productivity in research, competitiveness in entrepreneurship” vision of the Civil Engineering Department is to develop a nationally and internationally accredited educational program not only to reinforce the leadership position of our department among the national private universities but also to increase our rank to within the top five among all universities in Turkey. The missin of our Department is to equip our students with strong technical knowledge in the field of Civil Engineering, and to provide an eduational environment that will shape our students into self-confident Civil Engineers with the ability of critical thinking and a clear understanding of ethical reponsibilities in their professional lives.

Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.

Description

1) Gains adequate knowledge in mathematics, science, and relevant engineering disciplines and acquires the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields to solve complex engineering problems.
2) Gains the ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems and the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
3) Gains the ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements and to apply modern design methods for this purpose.
4) Gains the ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex engineering problems encountered in engineering applications and the ability to use information technologies effectively.
5) Gains the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret findings for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
6) Gains the ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams and the ability to work individually.
7) Gains the ability to communicate effectively in written and oral form, acquires proficiency in at least one foreign language, the ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
8) Gains awareness of the need for lifelong learning and the ability to access information, follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
9) Gains knowledge about behaviour in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering applications
10) Gains knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management and develops awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
11) Gains Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

The student possesses the following key competences at an advanced level. 
1. Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
2. Competence in reading and writing 
3. Digital competence 
4. Personal and social competence, and competence in learning to learn 
5. Citizenship competence 
6. Entrepreneurial competence 
7. Cultural awareness and competence in expression

Further Info

1.Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
2.Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
3.Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions. 
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK. 
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
 1. Creation and Authorization of Education Programs: 
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions. 
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree. 
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
5. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MUDEK)

Accreditation Start/ End Date: 30.09.2024 - 30.09.2029

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.    

Conditions for SuccessAchieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission. 
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
3. Graduates of the Civil Engineering Department take positions as field engineer, design engineer or inspection engineer in national and international construction companies. They also find employment in various government agencies and municipalities. An increasing number of Civil Engineering program graduates have also been attanding the M.S. and Ph.D. programs at national and international universities with the goal to pursue an academic career.

Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547 
    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions 
    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs 
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35) 
    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024918


Qualification Title
Civil Engineering Bachelors (English) Degree Diploma

Awarding Body
Atilim University

Awarding Body Contact
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Summarized as “Excellence in education, productivity in research, competitiveness in entrepreneurship” vision of the Civil Engineering Department is to develop a nationally and internationally accredited educational program not only to reinforce the leadership position of our department among the national private universities but also to increase our rank to within the top five among all universities in Turkey. The missin of our Department is to equip our students with strong technical knowledge in the field of Civil Engineering, and to provide an eduational environment that will shape our students into self-confident Civil Engineers with the ability of critical thinking and a clear understanding of ethical reponsibilities in their professional lives.


Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.


Description

1) Gains adequate knowledge in mathematics, science, and relevant engineering disciplines and acquires the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields to solve complex engineering problems.
2) Gains the ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems and the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
3) Gains the ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements and to apply modern design methods for this purpose.
4) Gains the ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex engineering problems encountered in engineering applications and the ability to use information technologies effectively.
5) Gains the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret findings for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
6) Gains the ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams and the ability to work individually.
7) Gains the ability to communicate effectively in written and oral form, acquires proficiency in at least one foreign language, the ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
8) Gains awareness of the need for lifelong learning and the ability to access information, follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
9) Gains knowledge about behaviour in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering applications
10) Gains knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management and develops awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
11) Gains Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.


Key Competencies

The student possesses the following key competences at an advanced level. 
1. Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
2. Competence in reading and writing 
3. Digital competence 
4. Personal and social competence, and competence in learning to learn 
5. Citizenship competence 
6. Entrepreneurial competence 
7. Cultural awareness and competence in expression


Further Info

1.Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
2.Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
3.Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions. 
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK. 
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
 1. Creation and Authorization of Education Programs: 
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions. 
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree. 
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
5. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MUDEK)

Accreditation Start/ End Date: 30.09.2024 - 30.09.2029


Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.    


Conditions for Success
Achieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission. 
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
3. Graduates of the Civil Engineering Department take positions as field engineer, design engineer or inspection engineer in national and international construction companies. They also find employment in various government agencies and municipalities. An increasing number of Civil Engineering program graduates have also been attanding the M.S. and Ph.D. programs at national and international universities with the goal to pursue an academic career.


Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547 
    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions 
    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs 
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35) 
    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode