Yeterlilik Kodu | TR0030222968 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Teknolojisi (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kayseri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yüksekokulumuzun misyonu; ülkemizin temel değerleri ve stratejik hedeflerine uygun eğitim sunmak, evrensel geçerliliği olan bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler yetiştirmek; bilime katkı sağlayacak, ülkede ve dünyada kullanılabilir ve paydaşlara yararlı olacak bilgi ve teknoloji üretmek; mensuplarının ve toplumun sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler düzenlemektir. Vizyonumuz; bilimsel çalışmalarda, bilgi ve teknoloji üretiminde, kültürel, sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerde Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın; mezunları tercih edilen ve aranan; uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip; paydaşların gereksinimlerini hızlı, kaliteli ve etkili çözümlerle karşılayan öncü bir yüksekokul olmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca,yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde aynı zamanda endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | · İnşaat Teknolojisi alanıyla ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. · İş sağlığı ve güvenliği, çevresel bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. · İnşaat Teknolojisi alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. · Bu alandaki temel teknik ve teknolojik uygulamaları etkin bir şekilde kullanabilir. · İnşaat Teknolojisi alanında karşılaşılan problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerileri sunabilme becerisine sahiptir. · Hem teknik hem de teknik olmayan ortamlarda yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanmayı öğrenir. · Bu alandaki bilgileri doğrultusunda araştırma yapabilme, projelerde görev alabilme, verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme, eleştirel olarak değerlendirebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. · Sürekli öğrenme bakış açısı ile güncel ve yenilikçi teknoloji ve uygulamaları takip edebilir. · İnşaat Teknolojisi alanında verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. · Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Teknolojisi alanındaki güncel bilgileri takip eder ve iletişim kurmada kullanır. | |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Bölümümüz mezunu kamuya ve özel sektöre yerleşen İnşaat Teknikeri sayısı 2. Dikey Geçiş Sınavıyla (DGS) 4 yıllık lisans programlarına geçen öğrenci sayısı 3. Girişimci olarak kendi işyerini açan mezun sayısı | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Kayseri Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Programlarına; ilgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler ve diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT sınavında yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. | |
Başarma Şartları | 1- 4 dönemden oluşan 2 yıllık eğitimi tamamlamak. 2- Toplam 120 AKTS krediyi tamamlamak. 3- Genel Not Ortalamasının 2.00 ve üzeri olması. 4- 30 günlük yaz stajını tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, inşaat firmalarında, yapı denetim şirketlerinde, şantiye alanlarında, beton ve yapı malzemeleri üretim tesislerinde, prefabrik yapı fabrikalarında, proje ve tasarım ofislerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında, altyapı ve üstyapı projelerinde, mühendislik ve müşavirlik firmalarında, enerji sektöründe, belediyelerin ilgili birimlerinde, mesleki eğitim merkezlerinde ve teknik eğitim veren diğer kurumlarda çalışabilmektedirler. Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) giren mezunlar Tekniker veya ilgili unvanlarla atanabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222968
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri
Yüksekokulumuzun misyonu; ülkemizin temel değerleri ve stratejik hedeflerine uygun eğitim sunmak, evrensel geçerliliği olan bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler yetiştirmek; bilime katkı sağlayacak, ülkede ve dünyada kullanılabilir ve paydaşlara yararlı olacak bilgi ve teknoloji üretmek; mensuplarının ve toplumun sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler düzenlemektir. Vizyonumuz; bilimsel çalışmalarda, bilgi ve teknoloji üretiminde, kültürel, sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerde Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın; mezunları tercih edilen ve aranan; uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip; paydaşların gereksinimlerini hızlı, kaliteli ve etkili çözümlerle karşılayan öncü bir yüksekokul olmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
Ayrıca,yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde aynı zamanda endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
· İnşaat Teknolojisi alanıyla ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
· İş sağlığı ve güvenliği, çevresel bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
· İnşaat Teknolojisi alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
· Bu alandaki temel teknik ve teknolojik uygulamaları etkin bir şekilde kullanabilir.
· İnşaat Teknolojisi alanında karşılaşılan problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerileri sunabilme becerisine sahiptir.
· Hem teknik hem de teknik olmayan ortamlarda yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanmayı öğrenir.
· Bu alandaki bilgileri doğrultusunda araştırma yapabilme, projelerde görev alabilme, verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme, eleştirel olarak değerlendirebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur.
· Sürekli öğrenme bakış açısı ile güncel ve yenilikçi teknoloji ve uygulamaları takip edebilir.
· İnşaat Teknolojisi alanında verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
· Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Teknolojisi alanındaki güncel bilgileri takip eder ve iletişim kurmada kullanır.
1. Bölümümüz mezunu kamuya ve özel sektöre yerleşen İnşaat Teknikeri sayısı
2. Dikey Geçiş Sınavıyla (DGS) 4 yıllık lisans programlarına geçen öğrenci sayısı
3. Girişimci olarak kendi işyerini açan mezun sayısı
Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026
Kayseri Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Programlarına; ilgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler ve diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT sınavında yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Mezunlar, inşaat firmalarında, yapı denetim şirketlerinde, şantiye alanlarında, beton ve yapı malzemeleri üretim tesislerinde, prefabrik yapı fabrikalarında, proje ve tasarım ofislerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında, altyapı ve üstyapı projelerinde, mühendislik ve müşavirlik firmalarında, enerji sektöründe, belediyelerin ilgili birimlerinde, mesleki eğitim merkezlerinde ve teknik eğitim veren diğer kurumlarda çalışabilmektedirler.
Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler.
Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) giren mezunlar Tekniker veya ilgili unvanlarla atanabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222968 | |
Qualification Title | Associate Degree in Construction Technology | |
Awarding Body | Kayseri University | |
Awarding Body Contact | Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI | |
Awarding Body Url | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The mission of our school is to provide education in accordance with the basic values and strategic goals of our country, to train individuals equipped with universally valid knowledge and skills; to produce knowledge and technology that will contribute to science, can be used in the country and in the world and will be useful to stakeholders; to organize activities that will contribute to the social, cultural, artistic and sportive development of its members and society. Our vision is to be a leading and respected school in Turkey in scientific studies, information and technology production, cultural, social, artistic and sportive activities; its graduates are preferred and sought after; it has an international student and academic staff structure; to be a pioneering school that meets the needs of stakeholders with fast, quality and effective solutions. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industry and workplaces in the form of internships or on-the-job training. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Number of Construction Technicians who graduated from our department and settled in public and private sectors 2. Number of students who passed the Vertical Transfer Examination (DGS) to 4-year undergraduate programs 3. Number of graduates who opened their own businesses as entrepreneurs | |
Further Info | For each course given in the programs, a midterm exam (quiz, homework) and a final exam are held. The effect of the midterm exam (if any, quizzes and homework) on the success grade is 40% and the final exam is 60%. In order to take the semester exam, the student must have fulfilled the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and the relative evaluation system is applied in the calculation of the students' success grade. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores of the students taking the course from the semester / year and semester / year-end exams and the grades received are converted into a 4 letter system within the framework of the principles determined in the regulations. Students whose Weighted Grade Point Average (GPA) is below 2.00 for 2 consecutive semesters cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB and CC from a course is considered to have succeeded in that course. DC and DD grades from a course are evaluated depending on the student's graduation GPA. If the student's GPA is above the success threshold grade, these courses are defined as successful. In semesters/years, these letter grades are evaluated with their coefficients in the calculation of GPA. FF grade is given to students who fail the related course. Students who receive a grade of FF must take this course in the first semester / year in which it is given and fulfill the attendance and exam requirements. Courses with M and G grades are not included in the calculation of GPA. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Access Requirements | Kayseri University Vocational School of Technical Sciences Programs; Students who graduated from the relevant Vocational High School and other high school and Vocational High School graduates, students who have received enough points in the TYT exam as a result of the exam conducted by the Higher Education Council Measurement Selection and Placement Center and students who meet the special conditions are accepted. Students are also accepted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by a directive and students can only transfer between diploma programs of different higher education institutions or diploma programs within the same higher education institution within the framework of the number and transition conditions announced in advance. | |
Conditions for Success | 1- To complete 2 years of education consisting of 4 semesters. 2- To complete a total of 120 ECTS credits. 3- To have a GPA of 2.00 and above. 4- To complete a 30-day summer internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in construction companies, building inspection companies, construction sites, concrete and building materials production facilities, prefabricated building factories, project and design offices, public institutions and organizations, infrastructure and superstructure projects, engineering and consultancy firms, energy sector, related units of municipalities, vocational training centers and other institutions providing technical education. Students who graduate from our program can apply to ÖSYM and if they are successful in the Vertical Transfer Exam, they can do undergraduate education by making vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments. Graduates entering the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed as Technician or related titles. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222968
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician
The mission of our school is to provide education in accordance with the basic values and strategic goals of our country, to train individuals equipped with universally valid knowledge and skills; to produce knowledge and technology that will contribute to science, can be used in the country and in the world and will be useful to stakeholders; to organize activities that will contribute to the social, cultural, artistic and sportive development of its members and society. Our vision is to be a leading and respected school in Turkey in scientific studies, information and technology production, cultural, social, artistic and sportive activities; its graduates are preferred and sought after; it has an international student and academic staff structure; to be a pioneering school that meets the needs of stakeholders with fast, quality and effective solutions.
Education and training are conducted in the form of formal education.
In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industry and workplaces in the form of internships or on-the-job training.
- Gains fundamental, current, and practical knowledge related to the field of Construction Technology.
- Possesses knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
- Follows and effectively utilizes current developments and applications in the field of Construction Technology.
- Can effectively use basic technical and technological applications in this field.
- Has the ability to independently evaluate problems and issues encountered in the field of Construction Technology with an analytical and critical approach and propose solutions.
- Learns to use written and verbal communication skills in both technical and non-technical environments.
- Has the ability to conduct research, participate in projects, interpret data, perform analysis, identify problems, evaluate critically, and develop solutions based on knowledge in this field.
- Follows current and innovative technologies and applications with a perspective of lifelong learning.
- Possesses social, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the field of Construction Technology.
- Follows up-to-date information in the field of Construction Technology and uses it for communication by utilizing a foreign language.
1. Number of Construction Technicians who graduated from our department and settled in public and private sectors
2. Number of students who passed the Vertical Transfer Examination (DGS) to 4-year undergraduate programs
3. Number of graduates who opened their own businesses as entrepreneurs
For each course given in the programs, a midterm exam (quiz, homework) and a final exam are held. The effect of the midterm exam (if any, quizzes and homework) on the success grade is 40% and the final exam is 60%. In order to take the semester exam, the student must have fulfilled the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and the relative evaluation system is applied in the calculation of the students' success grade. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores of the students taking the course from the semester / year and semester / year-end exams and the grades received are converted into a 4 letter system within the framework of the principles determined in the regulations. Students whose Weighted Grade Point Average (GPA) is below 2.00 for 2 consecutive semesters cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB and CC from a course is considered to have succeeded in that course. DC and DD grades from a course are evaluated depending on the student's graduation GPA. If the student's GPA is above the success threshold grade, these courses are defined as successful. In semesters/years, these letter grades are evaluated with their coefficients in the calculation of GPA. FF grade is given to students who fail the related course. Students who receive a grade of FF must take this course in the first semester / year in which it is given and fulfill the attendance and exam requirements. Courses with M and G grades are not included in the calculation of GPA.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK)
Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026
Kayseri University Vocational School of Technical Sciences Programs; Students who graduated from the relevant Vocational High School and other high school and Vocational High School graduates, students who have received enough points in the TYT exam as a result of the exam conducted by the Higher Education Council Measurement Selection and Placement Center and students who meet the special conditions are accepted. Students are also accepted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by a directive and students can only transfer between diploma programs of different higher education institutions or diploma programs within the same higher education institution within the framework of the number and transition conditions announced in advance.
Graduates can work in construction companies, building inspection companies, construction sites, concrete and building materials production facilities, prefabricated building factories, project and design offices, public institutions and organizations, infrastructure and superstructure projects, engineering and consultancy firms, energy sector, related units of municipalities, vocational training centers and other institutions providing technical education.
Students who graduate from our program can apply to ÖSYM and if they are successful in the Vertical Transfer Exam, they can do undergraduate education by making vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments.
Graduates entering the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed as Technician or related titles.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
