Yeterlilik Kodu

TR0030019536

Yeterlilik Adı
İşletme (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumBahçeşehir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bahcesehir.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bir işletmede farklı fonksiyonlarında karşılaşılabilecek sorunları tespit eder ve çözüm geliştirirler.
  • Belirsizlik ortamında etkin karar alan ve uygulayan yöneticiler olurlar.
  • Teknolojiyi etkin kullanarak küresel rekabet ortamında değer yaratırlar.
  • Öğrenme becerilerini sürekli kullanarak kişisel ve mesleki gelişimlerine yaşam boyu devam ederler.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
  • Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
  • Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
  • Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
  • Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
  • Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
  • İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
  • Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
  • İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
  • Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
  • Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
  • En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
  • Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
  • İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
  • İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek
Anahtar Yetkinlikler

İşletme programı anahtar yetkinlikleri;

  • Analitik ve Stratejik Düşünme
  • Teknoloji ve Dijital Yetkinlik
  • Liderlik ve Yönetim Becerileri
  • Yaşam boyu Öğrenme ve Adaptasyon
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır.
  • Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir.
  • Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir.
  • Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur.
  • Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 08.11.2022 / Bitiş: 08.11.2024

Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kaydolabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kaydolabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.
Başarma Şartları Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programın mezunları, yerel ve global firmaların finans, muhasebe, pazarlama ve insan kaynakları departmanlarında çeşitli kariyer fırsatları bulabilirler. Mezunlar, analitik ve stratejik düşünme becerileri sayesinde çalıştıkları kurumlara önemli katkılarda bulunabilirler. Örneğin bankacılıkta risk yönetimi, pazarlamada stratejik kampanya geliştirme ve marka yönetimi, insan kaynaklarında yetenek yönetimi ve organizasyonel gelişim, finansta yatırım yönetimi ve portföy analizi, muhasebede ise mali denetim ve raporlama gibi alanlarda programda kazanılan yetkinliklerle etkin roller üstlenebilirler. Ayrıca, girişimcilik alanında da kendi işlerini kurarak kariyer yapabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030019536


Yeterlilik Adı
İşletme (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bahçeşehir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bir işletmede farklı fonksiyonlarında karşılaşılabilecek sorunları tespit eder ve çözüm geliştirirler.
  • Belirsizlik ortamında etkin karar alan ve uygulayan yöneticiler olurlar.
  • Teknolojiyi etkin kullanarak küresel rekabet ortamında değer yaratırlar.
  • Öğrenme becerilerini sürekli kullanarak kişisel ve mesleki gelişimlerine yaşam boyu devam ederler.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
  • Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
  • Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
  • Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
  • Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
  • Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
  • İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
  • Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
  • İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
  • Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
  • Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
  • En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
  • Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
  • İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
  • İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek

Anahtar Yetkinlikler

İşletme programı anahtar yetkinlikleri;

  • Analitik ve Stratejik Düşünme
  • Teknoloji ve Dijital Yetkinlik
  • Liderlik ve Yönetim Becerileri
  • Yaşam boyu Öğrenme ve Adaptasyon

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır.
  • Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir.
  • Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir.
  • Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur.
  • Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 08.11.2022 / Bitiş: 08.11.2024


Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kaydolabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kaydolabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.

Başarma Şartları
Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programın mezunları, yerel ve global firmaların finans, muhasebe, pazarlama ve insan kaynakları departmanlarında çeşitli kariyer fırsatları bulabilirler. Mezunlar, analitik ve stratejik düşünme becerileri sayesinde çalıştıkları kurumlara önemli katkılarda bulunabilirler. Örneğin bankacılıkta risk yönetimi, pazarlamada stratejik kampanya geliştirme ve marka yönetimi, insan kaynaklarında yetenek yönetimi ve organizasyonel gelişim, finansta yatırım yönetimi ve portföy analizi, muhasebede ise mali denetim ve raporlama gibi alanlarda programda kazanılan yetkinliklerle etkin roller üstlenebilirler. Ayrıca, girişimcilik alanında da kendi işlerini kurarak kariyer yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019536

Qualification Title
Undergraduate Diploma in Business Administration
Awarding BodyBahcesehir Univesity
Awarding Body ContactÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Awarding Body Urlhttp://www.bahcesehir.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Identify problems in various functions of a business and develop solutions.
  • Become effective decision-makers and implementers in environments of uncertainty.
  • Use technology effectively to create value in a global competitive environment.
  • Continuously use learning skills for lifelong personal and professional development.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal full-time program.
Description
  • Being able to identify problems and ask right questions 
  • Having problem solving skills and developing necessary analytical attitude
  • Comprehending theoretical arguments along with counter arguments in detail
  • Gaining awareness of lifelong learning and being qualified for pursuing graduate education
  • Applying theoretical concepts in project planning
  • Communicating efficiently by accepting differences and carrying out compatible teamwork
  • Increasing efficiency rate in business environment
  • Developing innovative and creative solutions in face of uncertainty
  • Researching to gather information for understanding current threats and opportunities in business 
  • Being aware of the effects of globalization on society and business while deciding 
  • Possessing digital competence and utilizing necessary technology
  • Communicating in at least one foreign language in academic and daily life
  • Possessing managing skills and competence 
  • Deciding with the awareness of the legal and ethical consequences of business operations 
  • Expressing opinions that are built through critical thinking process in business and academic environment
Key Competencies

Key competencies for the Business Administration Program:

  • Analytical and Strategic Thinking
  • Technology and Digital Competency
  • Leadership and Management Skills
  • Lifelong Learning and Adaptation
Further Info
  • According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”.
  • Requirements to take the resit exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homeworks and laboratary projects can be assessed as a part of the semester/year end grade. 
  • The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance.
  • Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorised to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade.
  • Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year.
  • Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English.
Conditions for Success For students to graduate from the undergraduate program, they must successfully complete a total of 240 ECTS credit courses listed in the curriculum and have a cumulative GPA of 2.0 or above.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of this program can find various career opportunities in the finance, accounting, marketing, and human resources departments of local and global companies. Leveraging their analytical and strategic thinking skills, graduates are equipped to make significant contributions to the organizations they work for. They can assume effective roles in areas such as risk management in banking, strategic campaign development and brand management in marketing, talent management and organizational development in human resources, investment management and portfolio analysis in finance, and financial auditing and reporting in accounting. Additionally, they have the opportunity to enter entrepreneurship by starting their own businesses.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competency is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019536


Qualification Title
Undergraduate Diploma in Business Administration

Awarding Body
Bahcesehir Univesity

Awarding Body Contact
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Identify problems in various functions of a business and develop solutions.
  • Become effective decision-makers and implementers in environments of uncertainty.
  • Use technology effectively to create value in a global competitive environment.
  • Continuously use learning skills for lifelong personal and professional development.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal full-time program.

Description
  • Being able to identify problems and ask right questions 
  • Having problem solving skills and developing necessary analytical attitude
  • Comprehending theoretical arguments along with counter arguments in detail
  • Gaining awareness of lifelong learning and being qualified for pursuing graduate education
  • Applying theoretical concepts in project planning
  • Communicating efficiently by accepting differences and carrying out compatible teamwork
  • Increasing efficiency rate in business environment
  • Developing innovative and creative solutions in face of uncertainty
  • Researching to gather information for understanding current threats and opportunities in business 
  • Being aware of the effects of globalization on society and business while deciding 
  • Possessing digital competence and utilizing necessary technology
  • Communicating in at least one foreign language in academic and daily life
  • Possessing managing skills and competence 
  • Deciding with the awareness of the legal and ethical consequences of business operations 
  • Expressing opinions that are built through critical thinking process in business and academic environment

Key Competencies

Key competencies for the Business Administration Program:

  • Analytical and Strategic Thinking
  • Technology and Digital Competency
  • Leadership and Management Skills
  • Lifelong Learning and Adaptation

Further Info
  • According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”.
  • Requirements to take the resit exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homeworks and laboratary projects can be assessed as a part of the semester/year end grade. 
  • The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance.
  • Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorised to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade.
  • Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year.
  • Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English.

Conditions for Success
For students to graduate from the undergraduate program, they must successfully complete a total of 240 ECTS credit courses listed in the curriculum and have a cumulative GPA of 2.0 or above.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of this program can find various career opportunities in the finance, accounting, marketing, and human resources departments of local and global companies. Leveraging their analytical and strategic thinking skills, graduates are equipped to make significant contributions to the organizations they work for. They can assume effective roles in areas such as risk management in banking, strategic campaign development and brand management in marketing, talent management and organizational development in human resources, investment management and portfolio analysis in finance, and financial auditing and reporting in accounting. Additionally, they have the opportunity to enter entrepreneurship by starting their own businesses.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competency is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode