Yeterlilik Kodu | TR0030015972 | |||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | İşletme Bölümü; öğrencilerini, çağın ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak yönetim ve organizasyon, pazarlama, muhasebe, finans, üretim ve insan kaynakları gibi alanlarda bilgi ve beceri ile donatmayı ve böylece öğrencilerin analitik düşünme ve sezgisel karar verebilme becerilerini geliştirerek güncel iş problemlerini tanımlayabilen, çözüm önerileri geliştirebilen, kriz durumlarında hızlı ve doğru karar verebilen yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir:
| |||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sinav Yönetmeliği’ne göre: Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlar Madde 32 (1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır. Ara sınavların sayısı ve zamanı, öğrencilere, bu Yönetmeliğin 31 inci maddesinde belirtilen sürece göre tanımlanıp duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır. (2) Öğretim elemanları bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler. (3) Ara sınava veya benzeri çalışmaya katılmamış öğrencilerin mazeretleri, dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve uygulanacak işlem öğretim elemanı tarafından belirlenir. (4) (Değişiklik 27.08.2011 tarih ve 28038 sayılı Resmȋ Gazete) Ara sınav veya diğer çalışmaların başarı notuna katkısı 31 inci maddede belirtilen usule göre tanımlanır. Yarıyıl sonu sınavları Madde 33 – (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) (1) Yarıyıl sonu sınavları, öğrencinin o yarıyıldaki toplam bilgisinin ölçüldüğü ve başarısının değerlendirilmesinde önemli ağırlığı olan sınavlardır. Bu sınavın başarı notuna etkisi bu Yönetmeliğin 31’inci maddesinde belirtilen usule göre tanımlanıp duyurulur. (2) Yarıyıl sonu sınavlarının başlangıç ve bitiş tarihleri akademik takvimde belirtilir. (3) (Değişiklik 23.01.2013 tarih ve 28537 sayılı Resmȋ Gazete) Yürürlükten kaldırılmıştır. (4) (Değişiklik 13.08.2017 tarih ve 30153 sayılı Resmȋ Gazete) Yarıyıl sonu sınavlarına katılmak zorunlu olup ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler bu dersten başarısız sayılırlar. (5) Bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden 45 puan almak; dersten başarılı sayılmak için ise 100 üzerinden 50 puan almak gerekir.” Notlar ve sayısal eşdeğerleri Madde 34 (1) (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) Öğretim elemanları, derslerine yazılan her öğrenciyi bu Yönetmeliğin 31’inci 32’nci ve 33’üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS (MUBİS)’in normal dağılım eğrisi yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir:
| |||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Alman Akreditasyon Kuruluşu FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) tarafından 28 Mayıs 2021'den 2026 yılı bahar dönemi sonuna kadar beş yıl süre ile akredite edilmiştir. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Başlangıç: 28.05.2021 / Bitiş: 28.05.2026 | |||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır | |||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | |||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme bölümü mezunları bankacılıktan turizme, eğitimden imalata kadar çok çeşitli sektörlerde pazarlama ve satış, muhasebe- finansman ve insan kaynakları yönetimi gibi alanlarda çalışabilir. Kamu sektöründe idareci, müfettiş ve idari yargı hâkimi olabilirler. Özel sektörde ise serbest muhasebeci mali müşavir ve firmalarda üst düzey yönetici olabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İşletme bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. | |||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015972
ISCO 08
ISCO 08
İşletme Bölümü; öğrencilerini, çağın ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak yönetim ve organizasyon, pazarlama, muhasebe, finans, üretim ve insan kaynakları gibi alanlarda bilgi ve beceri ile donatmayı ve böylece öğrencilerin analitik düşünme ve sezgisel karar verebilme becerilerini geliştirerek güncel iş problemlerini tanımlayabilen, çözüm önerileri geliştirebilen, kriz durumlarında hızlı ve doğru karar verebilen yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme yöneticiliğinin gerektirdiği yetkinliklere sahip olmak.
- Eleştirel düşünüp örgütte/kurumda ortaya çıkan sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve çözüm üretebilmek.
- Çağdaş yönetim tekniklerini iş hayatında uygulayabilmek.
- Yenilikçi yaklaşımlarla iş fikirleri üretebilmek.
- Girişimcilik fikirlerini ticarileştirerek iş modellerine dönüştürebilmek.
- Grup çalışmaları ve disiplinlerarası çalışmalarda sorumluluk ve inisiyatif alabilmek.
- İşletmelerin toplumdaki tüm paydaşlarına karşı ekonomik, yasal, ekolojik, etik sorumluluklarının bilincinde olmak.
- Teknolojik yenilikleri takip etmek ve iş hayatına uygulayabilmek.
- Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
- Sürdürülebilirlik anlayışı çerçevesinde işletmenin toplumsal sorumluluklarının bilincinde olmak.
- İşletme fonksiyonlarında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve becerilere sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Disiplinler arası olma yetkinliği
Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sinav Yönetmeliği’ne göre:
Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlar
Madde 32
(1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır. Ara sınavların sayısı ve zamanı, öğrencilere, bu Yönetmeliğin 31 inci maddesinde belirtilen sürece göre tanımlanıp duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır.
(2) Öğretim elemanları bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler.
(3) Ara sınava veya benzeri çalışmaya katılmamış öğrencilerin mazeretleri, dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve uygulanacak işlem öğretim elemanı tarafından belirlenir.
(4) (Değişiklik 27.08.2011 tarih ve 28038 sayılı Resmȋ Gazete) Ara sınav veya diğer çalışmaların başarı notuna katkısı 31 inci maddede belirtilen usule göre tanımlanır.
Yarıyıl sonu sınavları
Madde 33 – (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete)
(1) Yarıyıl sonu sınavları, öğrencinin o yarıyıldaki toplam bilgisinin ölçüldüğü ve başarısının değerlendirilmesinde önemli ağırlığı olan sınavlardır. Bu sınavın başarı notuna etkisi bu Yönetmeliğin 31’inci maddesinde belirtilen usule göre tanımlanıp duyurulur.
(2) Yarıyıl sonu sınavlarının başlangıç ve bitiş tarihleri akademik takvimde belirtilir.
(3) (Değişiklik 23.01.2013 tarih ve 28537 sayılı Resmȋ Gazete) Yürürlükten kaldırılmıştır.
(4) (Değişiklik 13.08.2017 tarih ve 30153 sayılı Resmȋ Gazete) Yarıyıl sonu sınavlarına katılmak zorunlu olup ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler bu dersten başarısız sayılırlar.
(5) Bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden 45 puan almak; dersten başarılı sayılmak için ise 100 üzerinden 50 puan almak gerekir.”
Notlar ve sayısal eşdeğerleri
Madde 34
(1) (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) Öğretim elemanları, derslerine yazılan her öğrenciyi bu Yönetmeliğin 31’inci 32’nci ve 33’üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS (MUBİS)’in normal dağılım eğrisi yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir:
Başarı notu |
Sayısal eşdeğeri |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
F |
0 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Alman Akreditasyon Kuruluşu FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) tarafından 28 Mayıs 2021'den 2026 yılı bahar dönemi sonuna kadar beş yıl süre ile akredite edilmiştir.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Başlangıç: 28.05.2021 / Bitiş: 28.05.2026
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır
İşletme bölümü mezunları bankacılıktan turizme, eğitimden imalata kadar çok çeşitli sektörlerde pazarlama ve satış, muhasebe- finansman ve insan kaynakları yönetimi gibi alanlarda çalışabilir. Kamu sektöründe idareci, müfettiş ve idari yargı hâkimi olabilirler. Özel sektörde ise serbest muhasebeci mali müşavir ve firmalarda üst düzey yönetici olabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak girişimci olabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İşletme bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015972 | |||||||||||||||||||
Qualification Title | Business Administration Bachelor Degree Diploma | |||||||||||||||||||
Awarding Body | Maltepe University | |||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Education as Institution | |||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | ||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | |||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profile | The Department of Business aims to equip its students with knowledge and skills in areas such as management and organization, marketing, accounting, finance, production, and human resources management, in line with the needs and expectations of the era. Thus, it aims to train managerial candidates who can identify current business problems, develop solution proposals, and make quick and accurate decisions in crisis situations by enhancing students' analytical thinking and intuitive decision-making skills. | |||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||
Key Competencies | The student has the following key competencies at an advanced level
| |||||||||||||||||||
Further Info | According to T.C. Maltepe University Associate and Undergraduate Education and Training and Examination Regulation: Midterm exams, studies counted as midterm exams, quizzes ARTICLE 32 (1) Midterm exams are exams for which the exam dates and the subjects to be tested are announced in advance. The number and time of midterm exams are defined and announced to students according to the process specified in Article 31 of this Regulation. Midterm exams are conducted within the hours indicated in the weekly course schedule for that course. (2) In a semester, the instructor may also conduct quizzes, the number and time of which they have not announced in advance, by allocating a part of the course hours. (3) The excuses of students who have not attended the midterm exam or similar activities are evaluated by the instructor of the course and the procedure to be applied is determined by the instructor. (4) (Amended in the Official Gazette dated 27.08.2011 and numbered 28038) The contribution of midterm exams or other activities to the final grade is defined according to the procedure specified in Article 31. Final exams ARTICLE 33 (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) (1) Final examinations are examinations that measure the student's overall knowledge in that semester and have a significant weight in the evaluation of his/her success. The effect of this exam on the final grade is defined and announced according to the procedure specified in Article 31 of this Regulation. (2) The start and end dates of the final exams are indicated in the academic calendar. (3) (Amended in the Official Gazette dated 23.01.2013 and numbered 28537) Repealed. (4) (Amended in the Official Gazette dated 13.08.2017 and numbered 30153) Attending the final exams is compulsory and students who do not attend the final exam of the relevant course are considered to have failed that course. (5) To be considered successful in a course; it is necessary to obtain 45 points out of 100; to pass the course, it is necessary to obtain a minimum of 50 points out of 100 in the final exam. Grades and numerical equivalents ARTICLE 34- (1) (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) Instructors evaluate each student enrolled in their courses by using the normal distribution curve method of SIS (MUBIS) under Articles 31, 32, and 33 of this Regulation. The following grades are given as the student's course performance grade:
| |||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; • YÖK (Council of Higher Education) is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Establishment and Approval of Curricula YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions. 1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Body Name: The Business Department has been accredited by the German Accreditation Agency FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) for a period of five years until the end of the spring semester of 2026, starting from May 28, 2021. | |||||||||||||||||||
Access Requirements | In accordance with the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admissions to this program are carried out through the system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After students declare their preferences for the programs they want to study, they are placed in the relevant programs by this center based on the scores they receive from this exam. Foreign national students are admitted to this program based on internationally recognized exam results such as SAT, ACT, or high school graduation grades (Regulations for Admission of Foreign National Students to Associate and Bachelor Programs). Admission of students to programs covered by the General Academic Exchange Protocol is conducted within the framework of bilateral agreements signed between Maltepe University and partner universities (such as ERASMUS, FARABİ, etc.). Guest students may enroll in the courses offered in this program if approved by the relevant academic unit. Proficiency in the language of instruction is required to follow the program. | |||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who have successfully completed the courses listed in the course schedules of the undergraduate programs they are enrolled in, as well as internship and graduation projects as indicated in the Regulation on Associate and Bachelor Education, Teaching, and Examination of Maltepe University, and have a minimum GPA of 2.00 are considered to have completed their university education successfully. | |||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Business Administration department can work in various sectors ranging from banking to tourism, education to manufacturing, in roles such as marketing and sales, accounting-finance, and human resources management. In the public sector, they can become administrators, inspectors, and administrative judges. In the private sector, they can work as independent accountants, financial advisors, or hold top-level management positions in companies. They can also become entrepreneurs by establishing their own businesses. Additionally, students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of business administration or other fields that accept students from this area. | |||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015972
ISCO 08
ISCO 08
The Department of Business aims to equip its students with knowledge and skills in areas such as management and organization, marketing, accounting, finance, production, and human resources management, in line with the needs and expectations of the era. Thus, it aims to train managerial candidates who can identify current business problems, develop solution proposals, and make quick and accurate decisions in crisis situations by enhancing students' analytical thinking and intuitive decision-making skills.
Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Have competencies required by business management.
- Be able to critically think, identify, analyze and produce solutions to problems that arise in an organization/institution.
- Apply contemporary management techniques within business context.
- Producing business ideas with innovative approaches.
- Transform entrepreneurship ideas into commercial business models.
- Take responsibility and initiative in group and interdisciplinary studies.
- Be aware of economic, legal, ecological and ethical responsibilities of businesses to all stakeholders in society.
- Follow technological innovations and apply them to business life.
- Communicate effectively in verbal and written formats by using knowledge and skills related to his field.
- Be aware of the social responsibilities of business within the framework of sustainability.
- Having knowledge and abilities of business functions in theory and practice.
The student has the following key competencies at an advanced level
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Interdisciplinary competence
According to T.C. Maltepe University Associate and Undergraduate Education and Training and Examination Regulation:
Midterm exams, studies counted as midterm exams, quizzes
ARTICLE 32
(1) Midterm exams are exams for which the exam dates and the subjects to be tested are announced in advance. The number and time of midterm exams are defined and announced to students according to the process specified in Article 31 of this Regulation. Midterm exams are conducted within the hours indicated in the weekly course schedule for that course.
(2) In a semester, the instructor may also conduct quizzes, the number and time of which they have not announced in advance, by allocating a part of the course hours.
(3) The excuses of students who have not attended the midterm exam or similar activities are evaluated by the instructor of the course and the procedure to be applied is determined by the instructor.
(4) (Amended in the Official Gazette dated 27.08.2011 and numbered 28038) The contribution of midterm exams or other activities to the final grade is defined according to the procedure specified in Article 31.
Final exams
ARTICLE 33
(Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241)
(1) Final examinations are examinations that measure the student's overall knowledge in that semester and have a significant weight in the evaluation of his/her success. The effect of this exam on the final grade is defined and announced according to the procedure specified in Article 31 of this Regulation.
(2) The start and end dates of the final exams are indicated in the academic calendar.
(3) (Amended in the Official Gazette dated 23.01.2013 and numbered 28537) Repealed.
(4) (Amended in the Official Gazette dated 13.08.2017 and numbered 30153) Attending the final exams is compulsory and students who do not attend the final exam of the relevant course are considered to have failed that course.
(5) To be considered successful in a course; it is necessary to obtain 45 points out of 100; to pass the course, it is necessary to obtain a minimum of 50 points out of 100 in the final exam.
Grades and numerical equivalents
ARTICLE 34-
(1) (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) Instructors evaluate each student enrolled in their courses by using the normal
distribution curve method of SIS (MUBIS) under Articles 31, 32, and 33 of this Regulation. The following grades are given as the student's course performance grade:
Grade |
Numerical Equivalent |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
F |
0 |
In order to supervise the quality of higher education programmes;
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Establishment and Approval of Curricula
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations
prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Body Name: The Business Department has been accredited by the German Accreditation Agency FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) for a period of five years until the end of the spring semester of 2026, starting from May 28, 2021.
In accordance with the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admissions to this program are carried out through the system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After students declare their preferences for the programs they want to study, they are placed in the relevant programs by this center based on the scores they receive from this exam. Foreign national students are admitted to this program based on internationally recognized exam results such as SAT, ACT, or high school graduation grades (Regulations for Admission of Foreign National Students to Associate and Bachelor Programs). Admission of students to programs covered by the General Academic Exchange Protocol is conducted within the framework of bilateral agreements signed between Maltepe University and partner universities (such as ERASMUS, FARABİ, etc.). Guest students may enroll in the courses offered in this program if approved by the relevant academic unit. Proficiency in the language of instruction is required to follow the program.
Graduates of the Business Administration department can work in various sectors ranging from banking to tourism, education to manufacturing, in roles such as marketing and sales, accounting-finance, and human resources management. In the public sector, they can become administrators, inspectors, and administrative judges. In the private sector, they can work as independent accountants, financial advisors, or hold top-level management positions in companies. They can also become entrepreneurs by establishing their own businesses. Additionally, students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of business administration or other fields that accept students from this area.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
Qualification is continuous.