Yeterlilik Kodu

TR0030023463

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İşletme lisans programının temel amacı, öğrencilere iş dünyasında lider roller üstlenebilmelerini sağlayacak bir yönetim bilgisi ve vizyonu sunmaktır. Aynı zamanda, ekonominin itici gücü olacak girişimciler haline gelebilmelerini ve iş dünyasında başarılı kariyerlere hazırlanabilmelerini sağlamaktır. Bu amaçla, yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünme, iletişim becerileri, işbirliği, mesleki ve etik sorumluluk ve yaşam boyu öğrenme gibi alanlara vurgu yaparak öğrencileri yetiştirmeyi hedefler.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. 

 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • İşletme fonksiyonlarını açıklar.
  • Alan bilgisi dışında, kişisel ve mesleki gelişimini sürdürmesini sağlayacak iktisat, hukuk vb. disiplinlerde bilgi sahibidir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Küresel ve ulusal işletme bilgisi arasında sentez yapar.
  • İşletmenin iç ve dış çevresini analiz eder, gelişmeleri değerlendirir.
  • İşletmelerde karşılaşılan temel sorunları algılar ve çözüm üretir.
  • Niceliksel ve niteliksel analiz tekniklerini kullanarak ürettiği bilgiyi karar alıcılara sunar.
  • Zaman yönetimi bilgi ve becerisine sahiptir.
  • İşletmecilik alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri çok yönlü değerlendirir ve analiz eder.
  • Planlamadan denetime kadar tüm süreçlerde bilimsel ve toplumsal değerlere uygun davranır.
  • Üstlendiği görevin gereğini zamanında yerine getirir.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışmalara katkı yapar.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri izleme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Araştırmacıdır; bilgiye ulaşma yollarını bulur ve çözüm önerilerini bilimsel verilere dayandırır.
  • Kişisel gelişimini mezuniyet sonrasında da sürdürür.
  • Alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
  • İletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Empati yapar, çalışma arkadaşlarının davranış ve psikolojilerini anlamanın önemini bilir, çalışanların haklarına saygı gösterir.
  • Görev ve ilgi alanındaki olumlu veya olumsuz saptamalarını ilgililer ile paylaşır.
  • Çalışma arkadaşlarıyla iletişim halindedir.
  • Türkçe ve yabancı dil bilgisini iş hayatında etkin bir şekilde kullanır.
  • İşletmelerin finansal tablolarını hazırlar, analiz eder, yorumlar ve bağımsız denetimini yapar.
  • Proje hazırlar, değerlendirir ve yönetir.
  • Şirket değerini belirler ve gerekli analizleri yapar.
  • Temel hedef olarak işletme sürekliliğinin sağlanması için işletme fonksiyonları kapsamında kararlar alır.
  • Sanayi ve hizmet üretim işletmelerinde maliyet hesaplamalarını yapar.
  • İşletme fonksiyonları temelinde işletmelere danışmanlık yapar.
  • Pazarlama yöntemleri konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
  • İşletmeler için finansman yöntemlerini analiz eder ve seçenekli çözüm yolları üretir.
  • İşletmenin örgüt yapısını analiz eder.
  • İşletmeyle ilgili temel hukuki sorunlara çözüm üretir.
  • İşletmelerde yenileşimci stratejiler geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • İşletmelerde sayısal karar alma teknikleri konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık 
  • Yaşam boyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • İş problemlerinin analizi ve çözümünde yetkinlik
  • Veri analizi yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1.  Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır.

2. Ders başarı notu, ara sınav, eğitim öğretim etkinlikleri ile final/bütünleme sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir.

3. Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.

4. Sınavlar, mutlak veya bağıl ölçütlere göre değerlendirilir.

5. Yarıyıl/yıl içi başarının ve final sınavının ders başarı notuna etkileri ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl/yıl başında öğrencilere duyurulur.

6. Harf notları ve statülerine ilişkin esaslar şunlardır:

a) Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir: 

Puanlar

Notlar

Katsayılar

90-100

A

4,00

85-89

B1

3,50

80-84

B2

3,25

75-79

B3

3,00

70-74

C1

2,75

65-69

C2

2,50

60-64

C3

2,00

50-59

F1

1,50

49 ve aşağısı

F2

0,00

 

F3

0,00 

 

F4

0,00 

 

b) Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir:

1. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız.

2. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.

3. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.

c) Harf statülerinin açıklaması aşağıdaki şekildedir:

1. BŞR (Başarılı) notu: Akademik başarı not ortalamasını etkilemeyen derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2. BŞZ (Başarısız) notu: Akademik başarı not ortalamasını etkilemeyen derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3. (E) notu: Yarıyıl/yıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık gibi geçerli bir nedenden dolayı ders için gereken koşullardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere, dersin öğretim elemanı tarafından verilir. (E) notu almış bir öğrencinin, notların öğrenci işleri bürosuna tesliminden on beş gün sonra eksiklerini tamamlaması ve bir not alması zorunludur. Bu süre içinde eksiğini tamamlayamayan öğrencinin notu (F2) notuna dönüşür. Eksiğini tamamlamasının uzun süreceği ilgili kurullar tarafından kabul edilen öğrencilerin (E) notu, en çok bir sonraki kayıt dönemine kadar uzatılır.

4. M1 statüsü, öğrencinin Üniversiteye bağlı birimlerden aldığı ve başardığı derslere verilir ve harf notu ile belirtilir.

5. M2 statüsü, öğrencinin diğer üniversitelerden aldığı ve başardığı derslere verilir ve harf notu ile belirtilir.

6. MZ statüsü; final ve bütünleme sınavının her ikisine de hastalık veya başka bir nedenle giremeyen ve ilgili yönetim kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrencilerin sınavlarına giremedikleri dersler için verilir. Öğrenciler MZ statüsü verilen bir ders için açılacak ilk final sınavına girer ve alınan not sınava girdiği yarıyılın akademik başarı not ortalamasına ve genel akademik başarı not ortalamasına katılarak değerlendirilir. Akademik başarı not ortalamaları

7. Bir öğrenci bir yarıyılda/yılda, (C3) ve üstünde harf notu aldığı derslerden başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) harf notu aldığı derslerden ise başarısız sayılır.

8. Final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavından 100 üzerinden 49,99 ve altı puan alan öğrenci başarısız sayılır ve F2 harf notu alır.

9. Final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavından en az 50,00 almak koşuluyla ders başarı notu, en az 60,00 olan öğrenci başarılı sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği’nden STAR Akreditasyonu 27.03.2023 tarihinde 5 yıl için almaya hak kazanmıştır. (Geçerlilik tarihleri: 27.03.2023 – 27.03.2028)

Giriş Şartı

Üniversiteye bağlı birimlere kayıt için aşağıdaki koşullar aranır:

a) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden mezun olanların diploma denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olması,

b) ÖSYM tarafından yapılan sınavlar veya yabancı uyruklu öğrencilerin Senato tarafından belirlenen esaslar kapsamında yerleştirilmeleri sonucunda ilgili öğretim yılında Üniversitenin birimlerine kayıt hakkı kazanmış olmak,

c) Ön kayıt ve yetenek sınavı ile öğrenci alınacak birimlerde, ilgili kurulların belirlediği geçerli puan ve koşullara sahip olmak,

ç) Öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmek,

d) Uluslararası öğrenciler için öğrenim vizesi yükümlülüklerini yerine getirmek.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları özel sektör şirketleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, denetim vb. alanlarda uzman, araştırmacı, denetçi ve yönetici olarak görev almaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023463


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İşletme lisans programının temel amacı, öğrencilere iş dünyasında lider roller üstlenebilmelerini sağlayacak bir yönetim bilgisi ve vizyonu sunmaktır. Aynı zamanda, ekonominin itici gücü olacak girişimciler haline gelebilmelerini ve iş dünyasında başarılı kariyerlere hazırlanabilmelerini sağlamaktır. Bu amaçla, yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünme, iletişim becerileri, işbirliği, mesleki ve etik sorumluluk ve yaşam boyu öğrenme gibi alanlara vurgu yaparak öğrencileri yetiştirmeyi hedefler.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. 

 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • İşletme fonksiyonlarını açıklar.
  • Alan bilgisi dışında, kişisel ve mesleki gelişimini sürdürmesini sağlayacak iktisat, hukuk vb. disiplinlerde bilgi sahibidir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Küresel ve ulusal işletme bilgisi arasında sentez yapar.
  • İşletmenin iç ve dış çevresini analiz eder, gelişmeleri değerlendirir.
  • İşletmelerde karşılaşılan temel sorunları algılar ve çözüm üretir.
  • Niceliksel ve niteliksel analiz tekniklerini kullanarak ürettiği bilgiyi karar alıcılara sunar.
  • Zaman yönetimi bilgi ve becerisine sahiptir.
  • İşletmecilik alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri çok yönlü değerlendirir ve analiz eder.
  • Planlamadan denetime kadar tüm süreçlerde bilimsel ve toplumsal değerlere uygun davranır.
  • Üstlendiği görevin gereğini zamanında yerine getirir.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışmalara katkı yapar.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri izleme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Araştırmacıdır; bilgiye ulaşma yollarını bulur ve çözüm önerilerini bilimsel verilere dayandırır.
  • Kişisel gelişimini mezuniyet sonrasında da sürdürür.
  • Alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
  • İletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Empati yapar, çalışma arkadaşlarının davranış ve psikolojilerini anlamanın önemini bilir, çalışanların haklarına saygı gösterir.
  • Görev ve ilgi alanındaki olumlu veya olumsuz saptamalarını ilgililer ile paylaşır.
  • Çalışma arkadaşlarıyla iletişim halindedir.
  • Türkçe ve yabancı dil bilgisini iş hayatında etkin bir şekilde kullanır.
  • İşletmelerin finansal tablolarını hazırlar, analiz eder, yorumlar ve bağımsız denetimini yapar.
  • Proje hazırlar, değerlendirir ve yönetir.
  • Şirket değerini belirler ve gerekli analizleri yapar.
  • Temel hedef olarak işletme sürekliliğinin sağlanması için işletme fonksiyonları kapsamında kararlar alır.
  • Sanayi ve hizmet üretim işletmelerinde maliyet hesaplamalarını yapar.
  • İşletme fonksiyonları temelinde işletmelere danışmanlık yapar.
  • Pazarlama yöntemleri konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
  • İşletmeler için finansman yöntemlerini analiz eder ve seçenekli çözüm yolları üretir.
  • İşletmenin örgüt yapısını analiz eder.
  • İşletmeyle ilgili temel hukuki sorunlara çözüm üretir.
  • İşletmelerde yenileşimci stratejiler geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • İşletmelerde sayısal karar alma teknikleri konusunda bilgi ve beceri sahibidir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık 
  • Yaşam boyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • İş problemlerinin analizi ve çözümünde yetkinlik
  • Veri analizi yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1.  Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır.

2. Ders başarı notu, ara sınav, eğitim öğretim etkinlikleri ile final/bütünleme sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir.

3. Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.

4. Sınavlar, mutlak veya bağıl ölçütlere göre değerlendirilir.

5. Yarıyıl/yıl içi başarının ve final sınavının ders başarı notuna etkileri ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl/yıl başında öğrencilere duyurulur.

6. Harf notları ve statülerine ilişkin esaslar şunlardır:

a) Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir: 

Puanlar

Notlar

Katsayılar

90-100

A

4,00

85-89

B1

3,50

80-84

B2

3,25

75-79

B3

3,00

70-74

C1

2,75

65-69

C2

2,50

60-64

C3

2,00

50-59

F1

1,50

49 ve aşağısı

F2

0,00

 

F3

0,00 

 

F4

0,00 

 

b) Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir:

1. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız.

2. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.

3. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.

c) Harf statülerinin açıklaması aşağıdaki şekildedir:

1. BŞR (Başarılı) notu: Akademik başarı not ortalamasını etkilemeyen derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2. BŞZ (Başarısız) notu: Akademik başarı not ortalamasını etkilemeyen derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3. (E) notu: Yarıyıl/yıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık gibi geçerli bir nedenden dolayı ders için gereken koşullardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere, dersin öğretim elemanı tarafından verilir. (E) notu almış bir öğrencinin, notların öğrenci işleri bürosuna tesliminden on beş gün sonra eksiklerini tamamlaması ve bir not alması zorunludur. Bu süre içinde eksiğini tamamlayamayan öğrencinin notu (F2) notuna dönüşür. Eksiğini tamamlamasının uzun süreceği ilgili kurullar tarafından kabul edilen öğrencilerin (E) notu, en çok bir sonraki kayıt dönemine kadar uzatılır.

4. M1 statüsü, öğrencinin Üniversiteye bağlı birimlerden aldığı ve başardığı derslere verilir ve harf notu ile belirtilir.

5. M2 statüsü, öğrencinin diğer üniversitelerden aldığı ve başardığı derslere verilir ve harf notu ile belirtilir.

6. MZ statüsü; final ve bütünleme sınavının her ikisine de hastalık veya başka bir nedenle giremeyen ve ilgili yönetim kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrencilerin sınavlarına giremedikleri dersler için verilir. Öğrenciler MZ statüsü verilen bir ders için açılacak ilk final sınavına girer ve alınan not sınava girdiği yarıyılın akademik başarı not ortalamasına ve genel akademik başarı not ortalamasına katılarak değerlendirilir. Akademik başarı not ortalamaları

7. Bir öğrenci bir yarıyılda/yılda, (C3) ve üstünde harf notu aldığı derslerden başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) harf notu aldığı derslerden ise başarısız sayılır.

8. Final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavından 100 üzerinden 49,99 ve altı puan alan öğrenci başarısız sayılır ve F2 harf notu alır.

9. Final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavından en az 50,00 almak koşuluyla ders başarı notu, en az 60,00 olan öğrenci başarılı sayılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği’nden STAR Akreditasyonu 27.03.2023 tarihinde 5 yıl için almaya hak kazanmıştır. (Geçerlilik tarihleri: 27.03.2023 – 27.03.2028)


Giriş Şartı

Üniversiteye bağlı birimlere kayıt için aşağıdaki koşullar aranır:

a) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden mezun olanların diploma denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olması,

b) ÖSYM tarafından yapılan sınavlar veya yabancı uyruklu öğrencilerin Senato tarafından belirlenen esaslar kapsamında yerleştirilmeleri sonucunda ilgili öğretim yılında Üniversitenin birimlerine kayıt hakkı kazanmış olmak,

c) Ön kayıt ve yetenek sınavı ile öğrenci alınacak birimlerde, ilgili kurulların belirlediği geçerli puan ve koşullara sahip olmak,

ç) Öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmek,

d) Uluslararası öğrenciler için öğrenim vizesi yükümlülüklerini yerine getirmek.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları özel sektör şirketleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, denetim vb. alanlarda uzman, araştırmacı, denetçi ve yönetici olarak görev almaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023463

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023463


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode