Yeterlilik Kodu | TR0030028054 | |
Yeterlilik Adı | İstatistik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Selçuk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İstatistikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 2120.03 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstatistik lisans programının amacı, matematiksel temellere dayanan istatistik teori ve yöntemleri yanında, Yöneylem Araştırması, Risk Analizleri, Kalite Yönetimi, Bilgisayar Bilimleri ve İstatistik Bilgi Sistemleri gibi teknik alanlardaki bilgileri öğrencilere en iyi biçimde aktarmak ve ilgili uygulama alanlarında ortaya çıkacak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip bireyler yetiştirmektir. Ayrıca tüm disiplinler arasındaki teorik yapıların pratik bir yorumu istatistik ve istatistik programlarıyla yapılacağından teknolojinin gelişimi ile ortaya çıkan eleman açığını donanımlı insanlarla kapatmak, daha ileri istatistik alanında araştırmacı ve eğitimci elemanlar yetiştirmeyi sağlamaktır. İstatistik Bölümü, ülkemizin bilimsel araştırmaya yönelen tüm kamu ve özel kuruluşlarında büyük eksiği duyulan istatistikçilerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. İstatistik Bölümüne ait 5 adet derslik ve 2 adet bilgisayar laboratuvarı mevcuttur. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir: 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstatistik Bölümünde eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir. Eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl derslerini kapsar. Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 240 AKTS’ dir. İstatistik Bölümünde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise %60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi uygulanır. Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. GANO’ su 1,50’nin altında olan öğrenci alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda en fazla açılan AKTS kredisi kadar kredide ders alabilir. GANO’ su 1,50’nin üzerinde olan öğrenciler alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda açılan 30 AKTS kredisinin %50 fazlası olan 45 AKTS kredisine kadar ders alabilir. Son sınıf öğrencilerine kredi sınırlaması uygulanmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan,yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından Verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İstatistik Bölümü Kalite Güvencesi Politikası • Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi İstatistik Bölümü olarak, tarih ve medeniyetimizden güç alarak, ulusal ve uluslararası tanınırlığı ve saygınlığı benimsemek, • Ülkemizin öncelikli hedeflerine ulaşması amacıyla, karşılaşabileceği sorunlar karşısında çözüm üretebilecek, analitik düşünme becerilerine sahip, disiplinler arası çalışmalara yatkın, bilimsel şüpheciliği ilke edinmiş saygın istatistikçiler yetiştirmek • Eğitimin en önemli girdisi olan öğrenci, öğretim üyesi materyal ve programda kaliteye ulaşılması amacıyla sürekli gelişmeye hedeflemek • Güncel bilimsel çalışma alanlarında evrensel niteliğe sahip bilgi üretmek ve paylaşmak, • Toplam kalite yönetimi şartlarına uymak ve sürekli iyileştirmeyi sağlayarak mezunlarımızın çalıştığı kurumların memnuniyetini sağlamaktır. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) 09.03.2024/30.09.2029 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. Detaylı bilgi: https://www.selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766#! | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030028054
ISCO 08: 2120.03
ISCO 08: 2120.03
İstatistik lisans programının amacı, matematiksel temellere dayanan istatistik teori ve yöntemleri yanında, Yöneylem Araştırması, Risk Analizleri, Kalite Yönetimi, Bilgisayar Bilimleri ve İstatistik Bilgi Sistemleri gibi teknik alanlardaki bilgileri öğrencilere en iyi biçimde aktarmak ve ilgili uygulama alanlarında ortaya çıkacak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip bireyler yetiştirmektir. Ayrıca tüm disiplinler arasındaki teorik yapıların pratik bir yorumu istatistik ve istatistik programlarıyla yapılacağından teknolojinin gelişimi ile ortaya çıkan eleman açığını donanımlı insanlarla kapatmak, daha ileri istatistik alanında araştırmacı ve eğitimci elemanlar yetiştirmeyi sağlamaktır. İstatistik Bölümü, ülkemizin bilimsel araştırmaya yönelen tüm kamu ve özel kuruluşlarında büyük eksiği duyulan istatistikçilerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. İstatistik Bölümüne ait 5 adet derslik ve 2 adet bilgisayar laboratuvarı mevcuttur.
- İstatistik alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İstatistik teorisi ve uygulamasının anlaşılması için yeterli matematik bilgisine sahip olur.
- Güncel problemleri istatistik yöntemlerle çözümler.
- Soyut ve analitik düşünme yeteneğini kullanır.
- İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı ve programlama bilgilerini kullanır.
- Olasılık ve istatistik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygular.
- Veri toplayıp analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygun istatistik yöntemleri belirler.
- Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir önerileri geliştirir.
- İstatistiki sorunları tanımlayabilir, kanıtlara ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Disiplinli bir şekilde takım çalışması içinde yer alabilir ve liderlik yapar.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- İstatistikle ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
- Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İstatistik Bölümünde eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir.
Eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl derslerini kapsar.
Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 240 AKTS’ dir.
İstatistik Bölümünde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise %60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi uygulanır.
Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. GANO’ su 1,50’nin altında olan öğrenci alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda en fazla açılan AKTS kredisi kadar kredide ders alabilir. GANO’ su 1,50’nin üzerinde olan öğrenciler alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda açılan 30 AKTS kredisinin %50 fazlası olan 45 AKTS kredisine kadar ders alabilir. Son sınıf öğrencilerine kredi sınırlaması uygulanmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan,yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını”
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından Verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İstatistik Bölümü Kalite Güvencesi Politikası
• Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi İstatistik Bölümü olarak, tarih ve medeniyetimizden güç alarak, ulusal ve uluslararası tanınırlığı ve saygınlığı benimsemek,
• Ülkemizin öncelikli hedeflerine ulaşması amacıyla, karşılaşabileceği sorunlar karşısında çözüm üretebilecek, analitik düşünme becerilerine sahip, disiplinler arası çalışmalara yatkın, bilimsel şüpheciliği ilke edinmiş saygın istatistikçiler yetiştirmek
• Eğitimin en önemli girdisi olan öğrenci, öğretim üyesi materyal ve programda kaliteye ulaşılması amacıyla sürekli gelişmeye hedeflemek
• Güncel bilimsel çalışma alanlarında evrensel niteliğe sahip bilgi üretmek ve paylaşmak,
• Toplam kalite yönetimi şartlarına uymak ve sürekli iyileştirmeyi sağlayarak mezunlarımızın çalıştığı kurumların memnuniyetini sağlamaktır.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
09.03.2024/30.09.2029
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030028054 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Statistics | |
Awarding Body | Selçuk University | |
Awarding Body Contact | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Awarding Body Url | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Statistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 2120.03 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the undergraduate statistics program is to equip students with knowledge in technical fields such as statistics theory and methods based on mathematical foundations, as well as in fields like Operations Research, Risk Analysis, Quality Management, Computer Science, and Statistical Information Systems. The program aims to develop individuals who can provide scientific solutions to problems arising in relevant fields. Additionally, with the development of technology, the program aims to close the gap in trained personnel and to produce researchers and educators in advanced statistics fields. The Statistics Department aims to train statisticians who are in great demand by both public and private institutions that focus on scientific research in our country. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal setting. Learning can take place remotely under special circumstances in accordance with decisions by the Council of Higher Education in Turkey (YÖK). The Statistics Department has 5 classrooms and 2 computer laboratories. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | Education and training in the Statistics Department are organized on a semester basis, comprising fall and spring semesters. Each semester lasts a minimum of 14 weeks and includes courses from semesters 1-8. The program consists of theoretical courses, laboratory applications, and external internships. The total course credit of the program is 240 ECTS, determined in accordance with the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) and the credit range specified for the diploma level and field by the Council of Higher Education in Turkey (YÖK). The assessment and evaluation methods in the Statistics Department are conducted according to the Selçuk University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and the Selçuk University Associate and Undergraduate Program Assessment and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767). The in-term evaluation of a course includes at least one midterm exam each semester or other activities (homework, seminars, laboratory applications, etc.) as approved by the instructor. The final exam is held at the end of the semester in which the course is completed. Only students who have met the attendance requirements and successfully completed the practical components of applicable courses are eligible to take the final exam. Students eligible to take the make-up exam include those who missed the final exam or who received a grade below DC. The make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. The midterm exam contributes 40%, and the final or make-up exam contributes 60% to the overall course success grade. The Absolute Grading System is used for evaluating exam results. A student is considered to have passed a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC. A student who receives a DC grade is considered successful only if their Semester Grade Point Average (SGPA) is at least 2.50; otherwise, the student must retake the course. A student who receives an FF grade is considered unsuccessful. Students with a cumulative GPA (CGPA) below 1.50 can enroll in courses up to the maximum ECTS credits offered in that semester, including the credits for courses they are retaking. Students with a CGPA above 1.50 can enroll in up to 45 ECTS credits, which is 50% more than the standard 30 ECTS credits for a semester. No credit limitations are applied to final-year students. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education in Turkey (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education and other activities at higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
STATİSTİCS DEPARTMENT QUALİTY ASSURANCE POLİCY • By adhering to total quality management standards, the department ensures the continuous improvement of its graduates' satisfaction with the institutions they work for. 09.03.2024/30.09.2029 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and fulfill any additional requirements set by the higher education institution. For detailed information: https://www.selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766 | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions. 1.2. Regulation on Continuing Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030028054
ISCO 08: 2120.03
ISCO 08: 2120.03
The aim of the undergraduate statistics program is to equip students with knowledge in technical fields such as statistics theory and methods based on mathematical foundations, as well as in fields like Operations Research, Risk Analysis, Quality Management, Computer Science, and Statistical Information Systems. The program aims to develop individuals who can provide scientific solutions to problems arising in relevant fields. Additionally, with the development of technology, the program aims to close the gap in trained personnel and to produce researchers and educators in advanced statistics fields. The Statistics Department aims to train statisticians who are in great demand by both public and private institutions that focus on scientific research in our country.
Education and training are conducted in a formal setting. Learning can take place remotely under special circumstances in accordance with decisions by the Council of Higher Education in Turkey (YÖK). The Statistics Department has 5 classrooms and 2 computer laboratories.
- Acquires current theoretical and practical knowledge in the field of statistics.
- Possesses sufficient mathematical knowledge to understand statistics theory and application.
- Solves current problems using statistical methods.
- Utilizes abstract and analytical thinking skills.
- Effectively applies computer software and programming knowledge at a level that can be used in the field of statistics.
- Applies theoretical knowledge acquired in the fields of probability and statistics.
- Can collect, analyze, interpret data, and identify appropriate statistical methods.
- Investigates concepts and ideas in their field using scientific methods and develops suggestions.
- Identifies statistical problems and develops evidence-based and research-driven solutions.
- Can work in a team and provide leadership in a disciplined manner.
- Evaluates the knowledge and skills acquired with a critical approach.
- Presents solutions to statistical problems in written and oral form to individuals and institutions.
- Can follow developments in their field and communicate with colleagues using a foreign language.
- Possesses societal, scientific, and ethical values in the stages of collecting, interpreting, and disseminating data in fields where statistics is sapplied.
- Possesses sufficient awareness regarding quality management, processes, environmental protection, occupational health, and safety.
- Based on undergraduate competencies, develops and deepens knowledge in the same or different fields at a level of expertise.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Education and training in the Statistics Department are organized on a semester basis, comprising fall and spring semesters. Each semester lasts a minimum of 14 weeks and includes courses from semesters 1-8. The program consists of theoretical courses, laboratory applications, and external internships. The total course credit of the program is 240 ECTS, determined in accordance with the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) and the credit range specified for the diploma level and field by the Council of Higher Education in Turkey (YÖK). The assessment and evaluation methods in the Statistics Department are conducted according to the Selçuk University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and the Selçuk University Associate and Undergraduate Program Assessment and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767).
The in-term evaluation of a course includes at least one midterm exam each semester or other activities (homework, seminars, laboratory applications, etc.) as approved by the instructor. The final exam is held at the end of the semester in which the course is completed. Only students who have met the attendance requirements and successfully completed the practical components of applicable courses are eligible to take the final exam. Students eligible to take the make-up exam include those who missed the final exam or who received a grade below DC. The make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. The midterm exam contributes 40%, and the final or make-up exam contributes 60% to the overall course success grade. The Absolute Grading System is used for evaluating exam results. A student is considered to have passed a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC. A student who receives a DC grade is considered successful only if their Semester Grade Point Average (SGPA) is at least 2.50; otherwise, the student must retake the course.
A student who receives an FF grade is considered unsuccessful. Students with a cumulative GPA (CGPA) below 1.50 can enroll in courses up to the maximum ECTS credits offered in that semester, including the credits for courses they are retaking. Students with a CGPA above 1.50 can enroll in up to 45 ECTS credits, which is 50% more than the standard 30 ECTS credits for a semester. No credit limitations are applied to final-year students.
To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education in Turkey (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education and other activities at higher education institutions.
• The "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions, based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is published annually by YÖK. These reports also include quantitative and qualitative evaluations of foundation universities and are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."
- Creation and Approval of Educational Programs:The minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.2. After being accepted by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions conduct annual internal evaluations and submit "Institutional Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) Information System. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Reports" with the public, which are prepared based on external evaluations of higher education institutions. Accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the programs meet the quality assurance criteria. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications in line with the regulations.
STATİSTİCS DEPARTMENT QUALİTY ASSURANCE POLİCY
The Statistics Department of Selçuk University's Faculty of Science aims to draw strength from our history and civilization to adopt national and international recognition and respectability
• The department aims to train esteemed statisticians with analytical thinking skills, capable of interdisciplinary studies and providing solutions to challenges our country may face, thus contributing to the achievement of national priorities.
• The department strives to continuously improve the quality of students, faculty members, materials, and programs, which are the key inputs in education.
• It aims to produce and share universal knowledge in current scientific research areas.
• By adhering to total quality management standards, the department ensures the continuous improvement of its graduates' satisfaction with the institutions they work for.
Association for Evaluation and Accreditation of Faculty of Science, Faculty of Letters, Faculty of Science and Letters, Faculty of Language, History, and Geography Programs (FEDEK)
09.03.2024/30.09.2029
- To have graduated from secondary education institutions or equivalent foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education.
- To have been placed into the relevant undergraduate program of the higher education institution based on the results of the national university entrance examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) as determined by YÖK.
- For associate degree graduates, to have been placed in undergraduate programs related to their field through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, as determined by YÖK.
- Graduates with a bachelor's degree can continue their education in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctorate and proficiency in arts programs that accept students with bachelor's degrees.
- Undergraduate students have the right to participate in dual degree programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in dual degree programs can receive two separate bachelor's degrees by successfully completing courses from both programs simultaneously.
- Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions.
1.2. Regulation on Continuing Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council.
The qualification is valid indefinitely