Yeterlilik Kodu

TR0030023673

Yeterlilik Adı
Japon Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Japon dilinin dilsel yapısı, biçimsel ve biçemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Japon dili üzerine yapılan bilişsel dilbilim çalışmalarına ilişkin bilgiler edinir.
  • Japon tarihi ile ilgili geniş bilgi edinerek tarihsel ve toplumsal olayları değerlendirir ve yorumlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Japonoloji alanında kaynak eserleri tanır ve yorum yapar.
  • Japon yazısının gelişim süreci hakkında geniş bilgiye sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Japon yazısının çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur.
  • Modern Japon edebiyatının önde gelen yazarları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Edebiyat araştırmalarında genel kabul gören edebi kuramlar ve bu kuramların çağdaş Japon edebiyatına uygulanması hakkında bilgi sahibi olur.
  • Türk – Japon ilişkilerinin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Japon dilini öğretme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma, inceleme, yöntem ve tekniklerini geliştirir.
  • Araştırma, uygulama, değerlendirme, eleştirel düşünme ve bunları Japonca olarak ifade edebilme becerisini kazanır.
  • Japon dili ve edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapar.
  • Japonca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler.
  • Japon dili ve edebiyatı alanında yapılmış olan çalışmaları ve araştırmaları değerlendirir, araştırmalardaki sorunları tanımlar ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
  • Sahip olduğu bilgi birikimi ile Japonca ve Türkçe arasındaki benzerlikler ve farklılıklardan yola çıkarak, dil ve kültür konularında kapsamlı çalışmalar yapar.
  • Çağdaş Japon edebiyatı ile dünya ve Türk edebiyatları arasındaki farklılıkları ortaya koyar.
  • Japon dilini öğretirken bilgi teknolojilerini kullanma becerisi elde eder.
  • Birey olarak mesleği ve çalışma alanı ile ilgili görev ve sorumluluklarında, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Tez yazma konusunda yeterli seviyeye ulaşabilir.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir.
  • Japonca öğretimine yönelik ders malzemesi üretme yetkinliğine sahip olur.
  • Japon kültürünü tanıma, anlamlandırma, çözümleme ve uygulama konusunda bilgiler edinir.
  • Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrayıp, bilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşır.
  • Yazının bir toplum için olan önemi üzerinde fikir sahibi olur.
  • Japon dilini, Japon algısını kavrayarak kullanır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilir.
  • Her düzlemde yazılı ve sözlü olarak çeviriler yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde yer alarak, etkin çalışmalar yapabilir.
  • Öğretim aşamasında öğrenci ile iletişim kurabilme yetkinliği elde eder.
  • Toplum önünde konuşabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme yapabilme ve bunu Japonca ve/veya Türkçe olarak sözlü sunabilme becerisine sahip olur.
  • Alanında yapılan çalışmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir.
  • Türkçe ve Japonca arasındaki farklılıklardan yararlanarak öğretebilme yetkinliğini elde eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenci; Japonya ve Japonca çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur ve bu alana dâhil olan herhangi bir konuda derinlemesine uzmanlık bilgisine, analiz, sentez ve değerlendirme becerilerine sahip olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilir, Dışişleri Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere birçok devlet kuruluşu, Japonya Büyükelçiliği, Japonya Başkonsolosluğu, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, çeşitli Japon şirketleri, Türk – Japon ortaklığı ile kurulmuş şirketler, çeşitli havayolları, üniversiteler ve Japonca öğreten dil kurslarında görev alabilirler. 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023673


Yeterlilik Adı
Japon Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Japon dilinin dilsel yapısı, biçimsel ve biçemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Japon dili üzerine yapılan bilişsel dilbilim çalışmalarına ilişkin bilgiler edinir.
  • Japon tarihi ile ilgili geniş bilgi edinerek tarihsel ve toplumsal olayları değerlendirir ve yorumlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Japonoloji alanında kaynak eserleri tanır ve yorum yapar.
  • Japon yazısının gelişim süreci hakkında geniş bilgiye sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Japon yazısının çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur.
  • Modern Japon edebiyatının önde gelen yazarları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Edebiyat araştırmalarında genel kabul gören edebi kuramlar ve bu kuramların çağdaş Japon edebiyatına uygulanması hakkında bilgi sahibi olur.
  • Türk – Japon ilişkilerinin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Japon dilini öğretme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma, inceleme, yöntem ve tekniklerini geliştirir.
  • Araştırma, uygulama, değerlendirme, eleştirel düşünme ve bunları Japonca olarak ifade edebilme becerisini kazanır.
  • Japon dili ve edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapar.
  • Japonca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler.
  • Japon dili ve edebiyatı alanında yapılmış olan çalışmaları ve araştırmaları değerlendirir, araştırmalardaki sorunları tanımlar ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
  • Sahip olduğu bilgi birikimi ile Japonca ve Türkçe arasındaki benzerlikler ve farklılıklardan yola çıkarak, dil ve kültür konularında kapsamlı çalışmalar yapar.
  • Çağdaş Japon edebiyatı ile dünya ve Türk edebiyatları arasındaki farklılıkları ortaya koyar.
  • Japon dilini öğretirken bilgi teknolojilerini kullanma becerisi elde eder.
  • Birey olarak mesleği ve çalışma alanı ile ilgili görev ve sorumluluklarında, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Tez yazma konusunda yeterli seviyeye ulaşabilir.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir.
  • Japonca öğretimine yönelik ders malzemesi üretme yetkinliğine sahip olur.
  • Japon kültürünü tanıma, anlamlandırma, çözümleme ve uygulama konusunda bilgiler edinir.
  • Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrayıp, bilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşır.
  • Yazının bir toplum için olan önemi üzerinde fikir sahibi olur.
  • Japon dilini, Japon algısını kavrayarak kullanır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilir.
  • Her düzlemde yazılı ve sözlü olarak çeviriler yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde yer alarak, etkin çalışmalar yapabilir.
  • Öğretim aşamasında öğrenci ile iletişim kurabilme yetkinliği elde eder.
  • Toplum önünde konuşabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme yapabilme ve bunu Japonca ve/veya Türkçe olarak sözlü sunabilme becerisine sahip olur.
  • Alanında yapılan çalışmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir.
  • Türkçe ve Japonca arasındaki farklılıklardan yararlanarak öğretebilme yetkinliğini elde eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenci; Japonya ve Japonca çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur ve bu alana dâhil olan herhangi bir konuda derinlemesine uzmanlık bilgisine, analiz, sentez ve değerlendirme becerilerine sahip olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilir, Dışişleri Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere birçok devlet kuruluşu, Japonya Büyükelçiliği, Japonya Başkonsolosluğu, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, çeşitli Japon şirketleri, Türk – Japon ortaklığı ile kurulmuş şirketler, çeşitli havayolları, üniversiteler ve Japonca öğreten dil kurslarında görev alabilirler. 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023673

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023673


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address