Yeterlilik Kodu | TR0030029974 | |
Yeterlilik Adı | Jeofizik Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Telefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Jeofizik Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin lisans derecesini alabilmeleri için ders planında yer alan toplam 240 AKTS karşılığı dersi başarıyla vermiş olmaları ve 60 iş günü mesleki stajlarını ve staj raporlarını tamamlamaları, Bitirme Projelerini başarıyla vermiş olmaları ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. -Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, sözlü sınav, ev ödevi, laboratuvar çalışması/sınavı, seminer/sunum, dönem ödevi /proje gibi farklı yöntemler kullanılır. -Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. -Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır.
Öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir.
Puan Harf Notu Katsayısı Başarı Durumu Not Ortalamasına
81-100 AA 4.0 Başarılı Katılır
76-80 BA 3.5 Başarılı Katılır
70-75 BB 3.0 Başarılı Katılır
60-69 CB 2.5 Başarılı Katılır
50-59 CC 2.0 Başarılı Katılır
45-49 DC 1.5 Yarıyıl Not Ortalamasına ve Katılır
Sınav Türüne Göre Başarılı/Başarısız
40-44 DD 1.0 Başarısız Katılır
30-39 FD 0.5 Başarısız Katılır
0-29 FF 0.0 Başarısız Katılır
0 D 0.0 Devamsız Katılır
G Geçer Katılmaz
K Kalır Katılmaz
S Süren Çalışma Katılmaz
-Başarı notlarının değerlendirilmesinde öğrenci sayısının 10'u geçtiği derslerde bağıl değerlendirme sistemi ve öğrenci sayısının 10'un altında olduğu derslerde ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. -Bağıl değerlendirme sistemi öğrencinin başarısını içinde bulunduğu sınıftaki diğer öğrencilere göre gösterdiği performans düzeyine bağlı olarak ölçer. Yarıyıl içi notları ne olursa olsun öğrencilerin bir dersten geçebilmesi için final sınavından 100 üzerinden en az 45 almaları gerekmektedir. Derecenin seviyesi lisanstır. Çalışma şekli tam zamanlıdır. Kazandığı derece “Jeofizik Mühendisi”dir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu ”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç: 01.05.2010 / Bitiş: 30.09.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrenciler “Jeofizik Mühendisi” unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, yarıyıl sonunu sınavlarından geçemedikleri tüm derslerden bütünleme sınavına girebilir. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030029974
ISCO 08
ISCO 08
- Doğu Karadeniz Bölgesi'nde yer alan zengin maden potansiyelini ve bölgede meydana gelen doğal afetleri bilim ve teknolojiyi kullanarak araştırmak amacıyla kurulmuştur. Bu bağlamda depremler başta olmak üzere afetlerin özelliklerinin belirlenmesi, afet risk çalışmaları, doğal kaynakların aranması ve çözüm önerilerinin üretebilmesinde analitik çözümler üretebilecek mühendislerin yetiştirilmesi bölümümüzün temel amacıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; MTA, TPAO, DSİ vb. gibi devlet kurumlarında ve özel iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Jeofizik Mühendisliği için gerekli temel matematik, fizik, genel jeoloji konularında bilgilidir.
- Sayısal analiz ve programlama, spektral analiz, sayısal modelleme (sonlu-farklar, sonlu elemanlar ve benzeri yöntemler) ve ters çözüm konularında yetkindir.
- Yazılım geliştirebilir ve var olan teknik yazılımları etkin bir şekilde kullanır, mesleki bilgi ile bütünleştirir.
- Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde veri işleme ve hesaplama bilgisine sahiptir.
- Jeofizik verilerin toplanması, işlenmesi ve yorumlanarak yeraltı modeli yaratma süreçlerini yürütebilir ve bu işlemleri bütünü ile bilgisayar ortamında gerçekleştirebilir.
- Jeofizik verileri ve modelleri çeşitli yazılım ve teknikler ile görselleştirir ve sunar.
- Jeofizik yöntemleri hem birbirleri ile hem de diğer mühendislik bilimleri ile bütünleştirir.
- Yer içinin incelenmesi ve depremler; kara ve denizlerde petrol, doğal gaz, su, jeotermal enerji, maden, kömür gibi doğal yeraltı kaynaklarının araştırılması; arkeolojik eserler ve diğer insan yapımı unsurların aranması; yerleşim alanları, baraj, santral, köprü, tünel, yol gibi değişik yapıların zeminlerinin incelenmesi konularında yetkindir.
- Sanayinin ağırlıklı olarak talep ettiği konularda çok disiplinli meslek uygulamalarını, gerektiğinde takım çalışması yaparak yürütebilir.
- İş hayatına belirli bir eğitim süresi gerektirmeden doğrudan başlayabilir veya kendi iş yerini kurabilir.
- Çevreye duyarlıdır, mühendisliğin toplumsal boyutları, etiği ve tarihi hakkında bilgilidir.
- Jeofizik çalışmayı projelendirir, tasarlayıp yürütebilir ve sonuçları analiz edebilir.
- Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Jeofizik Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin lisans derecesini alabilmeleri için ders planında yer alan toplam 240 AKTS karşılığı dersi başarıyla vermiş olmaları ve 60 iş günü mesleki stajlarını ve staj raporlarını tamamlamaları, Bitirme Projelerini başarıyla vermiş olmaları ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.
-Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, sözlü sınav, ev ödevi, laboratuvar çalışması/sınavı, seminer/sunum, dönem ödevi /proje gibi farklı yöntemler kullanılır.
-Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
-Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır.
Öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir.
Puan Harf Notu Katsayısı Başarı Durumu Not Ortalamasına
81-100 AA 4.0 Başarılı Katılır
76-80 BA 3.5 Başarılı Katılır
70-75 BB 3.0 Başarılı Katılır
60-69 CB 2.5 Başarılı Katılır
50-59 CC 2.0 Başarılı Katılır
45-49 DC 1.5 Yarıyıl Not Ortalamasına ve Katılır
Sınav Türüne Göre Başarılı/Başarısız
40-44 DD 1.0 Başarısız Katılır
30-39 FD 0.5 Başarısız Katılır
0-29 FF 0.0 Başarısız Katılır
0 D 0.0 Devamsız Katılır
G Geçer Katılmaz
K Kalır Katılmaz
S Süren Çalışma Katılmaz
-Başarı notlarının değerlendirilmesinde öğrenci sayısının 10'u geçtiği derslerde bağıl değerlendirme sistemi ve öğrenci sayısının 10'un altında olduğu derslerde ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır.
-Bağıl değerlendirme sistemi öğrencinin başarısını içinde bulunduğu sınıftaki diğer öğrencilere göre gösterdiği performans düzeyine bağlı olarak ölçer. Yarıyıl içi notları ne olursa olsun öğrencilerin bir dersten geçebilmesi için final sınavından 100 üzerinden en az 45 almaları gerekmektedir.
Derecenin seviyesi lisanstır.
Çalışma şekli tam zamanlıdır.
Kazandığı derece “Jeofizik Mühendisi”dir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu ”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç: 01.05.2010 / Bitiş: 30.09.2026
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak,
- Üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak ve İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmak.
- Jeofizik Mühendisleri kamu ve özel sektörde değişik alanlarda görev yapmaktadır. Kamu sektöründe başta Maden Teknik Arama Genel Müdürlüğü, TPAO Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Bayındırlık Müdürlükleri, Belediyeler ve Üniversiteler olmak üzere değişik kurumlarda görevlerini icra etmektedirler. Özel olarak kendi bürolarını açabilecekleri gibi yerli ve yabancı özel arama ve zemin inceleme şirketlerinde de görev yapmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030029974 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Geophysical Engineering | |
Awarding Body | Karadeniz Technical University | |
Awarding Body Contact | Phone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon | |
Awarding Body Url | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level;
| |
Further Info | In order for students of the Department of Geophysical Engineering to receive their undergraduate degree, they must have successfully pass the course for a total of 240 ECTS in the course plan, completed their 60 working days of professional internship and internship reports, successfully completed their Graduation Project and obtained a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00. They must. -Different methods such as written exam, oral exam, homework, laboratory work/exam, seminar/presentation, term paper/project are used in measurement and evaluation. -Letter-based grading systems are used to evaluate student success. -Exams are evaluated out of 100 points. In converting the grade given out of 100 points into a letter grade, the weights of the midterm exam, mid-term studies and final exam are taken into account.
Letter grades are given by the instructor according to the grade ranges below.
Score Letter Grade Coefficient Achievement Status GPA
-In evaluating the success grades, the relative evaluation system is applied in courses where the number of students exceeds 10, and the absolute evaluation system is applied in courses where the number of students is below 10. -The relative evaluation system measures the success of the student depending on his performance level compared to other students in his class. Regardless of their mid-term grades, students must get at least 45 out of 100 in the final exam in order to pass a course. The level of the degree is bachelor's degree. Working type is full time. The degree they entitled is "Geophysical Engineer". | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students who successfully complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS), obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00, successfully complete their graduation studies, and receive a passing grade from their professional internship and the internship report they prepared, are entitled to graduate with the title of "Geophysics Engineer". For each course, students are subject to a midterm exam, mid-term work (project, seminar, quiz, homework or a second midterm exam) and a final exam. The contribution of the midterm exam to the success grade is 30%, the contribution of mid-term study is 20% and the contribution of the final exam is 50%. All exams are evaluated over 100 points. It is mandatory to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are deemed to have succeeded that course. At the end of each semester, students can take make-up exams for all courses in which they could not pass the final exams. Candidates who have successfully completed their undergraduate education can study in postgraduate (master's and doctoral) programs, provided that they receive a valid grade from the ALES exam and have sufficient English language knowledge. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Geophysicists work in various fields in the public and private sectors. They perform their duties in various institutions in the public sector, especially the General Directorate of Mining Technical Exploration, TPAO General Directorate, State Hydraulic Works General Directorate, Public Works Directorates, Municipalities and Universities. While they can open their own private offices, they also work in local and foreign private exploration and ground investigation companies. | |
Legal Basis | . Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030029974
ISCO 08
ISCO 08
- The department was established to investigate the rich mineral potential in the Eastern Black Sea Region and natural disasters occurring in the area using science and technology. In this context, the main aim of our department is to train engineers who can produce analytical solutions in determining the characteristics of disasters, especially earthquakes, disaster risk studies, searching for natural resources and producing solution suggestions.
- Education and training are carried out in a formal way. Moreover; Mineral Research and Exploration General Directorate (MTA), Turkish Petroleum Corporation (TPAO), State Hydraulic Works General Directorate (DSI) etc. Practical training is provided as internships in public institutions and private workplaces such as.
- Basic mathematics, physics and general geology required for Geophysical Engineering.
- The students are competent in numerical analysis and programming, spectral analysis, numerical modeling (finite-difference, finite element and similar methods) and inverse solution.
- They can develop software and uses existing technical software effectively, integrating it with professional knowledge.
- The students have data processing and calculation knowledge to follow current developments in science and technology.
- They can carry out the processes of creating underground models by collecting, processing and interpreting geophysical data, and can perform these processes entirely in a computer environment.
- They can visualize and present geophysical data and models with various software and techniques.
- The students integrate geophysical methods with each other and with other engineering sciences.
- Investigation of the earth's interior and earthquakes; exploration of natural underground resources such as oil, natural gas, water, geothermal energy, mines and coal on land and in the seas; search for archaeological artifacts and other man-made elements; He is competent in examining the grounds of various structures such as residential areas, dams, power plants, bridges, tunnels and roads.
- They can carry out multi-disciplinary professional practices on the subjects that the industry mainly demands, by working as a team when necessary.
- The students can start his business life directly or establish his own business without requiring a certain period of training.
- They are sensitive to the environment and knowledgeable about the social dimensions, ethics and history of engineering.
- They can project, design and carry out geophysical studies and analyze the results.
- They possess effective written and verbal communication skills.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level;
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In order for students of the Department of Geophysical Engineering to receive their undergraduate degree, they must have successfully pass the course for a total of 240 ECTS in the course plan, completed their 60 working days of professional internship and internship reports, successfully completed their Graduation Project and obtained a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00. They must.
-Different methods such as written exam, oral exam, homework, laboratory work/exam, seminar/presentation, term paper/project are used in measurement and evaluation.
-Letter-based grading systems are used to evaluate student success.
-Exams are evaluated out of 100 points. In converting the grade given out of 100 points into a letter grade, the weights of the midterm exam, mid-term studies and final exam are taken into account.
Letter grades are given by the instructor according to the grade ranges below.
Score Letter Grade Coefficient Achievement Status GPA
- 81-100 AA 4.0 Successful Included
- 76-80 BA 3.5 Successful Included
- 70-75 BB 3.0 Successful Included
- 60-69 CB 2.5 Successful Included
- 50-59 CC 2.0 Successful Included
- 45-49 DC 1.5 Semester GPA and Included
-
-
- Pass/Fail by Exam Type
-
- 40-44 DD 1.0 Fails Included
- 30-39 FD 0.5 Fails Included
- 0-29 FF 0.0 Fails Included
- 0 D 0.0 Absent Attends Included
- G Passes Not Included
- K Fails Not Included
- S Work in Progress Not Included
-In evaluating the success grades, the relative evaluation system is applied in courses where the number of students exceeds 10, and the absolute evaluation system is applied in courses where the number of students is below 10.
-The relative evaluation system measures the success of the student depending on his performance level compared to other students in his class. Regardless of their mid-term grades, students must get at least 45 out of 100 in the final exam in order to pass a course.
The level of the degree is bachelor's degree.
Working type is full time.
The degree they entitled is "Geophysical Engineer".
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- To have a high school or equivalent school diploma,
- To complete the processes determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university / to have passed the exams and to have sufficient language skills for English education.
Geophysicists work in various fields in the public and private sectors. They perform their duties in various institutions in the public sector, especially the General Directorate of Mining Technical Exploration, TPAO General Directorate, State Hydraulic Works General Directorate, Public Works Directorates, Municipalities and Universities. While they can open their own private offices, they also work in local and foreign private exploration and ground investigation companies.
. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.