Yeterlilik Kodu | TR0030218769 | |
Yeterlilik Adı | Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | 2020-2021 yılında ilk mezunlarını vermiş olan Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü, günümüz kentlerinin problem ve ihtiyaçlarını analiz edebilen, yaratıcı, yenilikçi, girişimci ve alanıyla ilgili malzeme ve teknolojilere hakim, disiplinlerarası ekip çalışmalarına yatkın, doğaya ve ekosistem bütünlüğüne duyarlı, evrensel etik değerlere saygılı peyzaj mimarları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Ülke çapında yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YGS,LYS ve DGS) ile Yerleştirme yapılır. | |
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Programından mezun olan kişiler kendi ilgi alanlarına göre özel sektörde faaliyet gösterebilirler, ayrıca belediyeler, bakanlıklar gibi idari kuruluşlarda, üniversiteler, enstitüler gibi eğitim ve araştırma kuruluşlarında, planlama ve tasarım ofislerinde çalışabilmektedirler. Bölümümüzde verilen disiplinlerarası eğitim kültürünün bir avantajı da kent, peyzaj ve mimarlık arakesitinde tasarımla ilgili yandallarda da iş olanaklarının bulunabilmesidir. Bu noktada öğrencilerimize eğitim sürecinde gösterdikleri yetenek ve ilgi alanlarına bağlı olarak birey bazında yönlendirici destek sunmaktayız. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218769
2020-2021 yılında ilk mezunlarını vermiş olan Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü, günümüz kentlerinin problem ve ihtiyaçlarını analiz edebilen, yaratıcı, yenilikçi, girişimci ve alanıyla ilgili malzeme ve teknolojilere hakim, disiplinlerarası ekip çalışmalarına yatkın, doğaya ve ekosistem bütünlüğüne duyarlı, evrensel etik değerlere saygılı peyzaj mimarları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
- Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
- Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
- Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
- Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
- Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
- Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
- Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
- Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
- Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
- Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
- Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
- Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
- Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
- Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
- Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
- Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
- Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
- Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
- Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
- Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
- Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
- Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
- Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
- Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
- Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise Diploması, Ülke çapında yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YGS,LYS ve DGS) ile Yerleştirme yapılır.
Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Programından mezun olan kişiler kendi ilgi alanlarına göre özel sektörde faaliyet gösterebilirler, ayrıca belediyeler, bakanlıklar gibi idari kuruluşlarda, üniversiteler, enstitüler gibi eğitim ve araştırma kuruluşlarında, planlama ve tasarım ofislerinde çalışabilmektedirler. Bölümümüzde verilen disiplinlerarası eğitim kültürünün bir avantajı da kent, peyzaj ve mimarlık arakesitinde tasarımla ilgili yandallarda da iş olanaklarının bulunabilmesidir. Bu noktada öğrencilerimize eğitim sürecinde gösterdikleri yetenek ve ilgi alanlarına bağlı olarak birey bazında yönlendirici destek sunmaktayız.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218769 | |
Qualification Title | Urban Design and Landscape Architecture | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in midterms and homework that replaces the midterm exam, applied studies, group work and similar studies, and the general exam together. A student who does not get at least 50 points in the general exam, valid for all courses, is considered unsuccessful in that course. In order to be successful in the course, it is necessary to have at least 60 points or a success coefficient of 2.27 at the end of the semester. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma, Placement throught a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS ,LYS and DGS) | |
Conditions for Success | Students who have completed all of the courses, practices, and who have taken the 240 ECTS have a right to receive a diploma. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education of Urban Design and Landscape Architecture is divided by the sum of ECTS values. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Urban Design and Landscape Architecture Program may work in the private sector according to their fields of interest, and they can also work in administrative institutions such as municipalities, ministries, education and research institutions such as universities, institutes, planning and design offices. Another advantage of the interdisciplinary education culture given in our department is that there are job opportunities in design-related minors at the intersection of urban, landscape and architecture. At this point, we provide our students with guiding support on an individual basis depending on their abilities and interests during the education process. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218769
- Can define the problem in the planning, implementation, management and supervision processes and produce alternative solutions.
- Can do design-oriented research fiction, execution and evaluation of results and can design process planning, management.
- Can work within a team, to emphasize interdisciplinary interaction and apply technology-based business association methods.
- Can evaluate critically the knowledge and skills gained in the field, plan and develop constantly professional knowledge, skills and approaches.
- Can transfer design solutions as oral, written and visual (2D and 3D) presentations on national and international platforms.
- Can contribute to urban design / urban development and renewal / landscape design to improve the quality of life of the society and public benefit.
- Can explain historical and cultural development and current situation in Turkey and in the world.
- Can solve the design related problems encountered in concept development, by using the knowledge gained in the field of history, culture and art according to universal and traditional values.
- Can do interdisciplinary work by using the knowledge gained in the field of history, culture and art.
- Can develop the knowledge gained in the field in the direction needed, using the research methods.
- Has the awareness of social and cultural phenomena and continuous change and can arrange plans, strategies, projects, collaborations and activities for the social environment with social responsibility consciousness.
- Gains knowledge concerning technology, material, product and production methods - that is to be used in the solution of the problem related to the field.
- Can do design by using new developed materials, technology and production methods and develop designs compatible with these new technologies and production methods.
- Can work together with stakeholders working on different areas and needs in construction and production technologies.
- Can determine the compatibility and flexibility between the technological tools that meet the requirements according to the needs.
- Can use appropriate communication techniques and technologies for purpose and society.
- Can develop creative design solutions by mastering technological development, interpreting the developments and pioneering such developments.
- Can define the concepts of sustainability and sustainable production and can explain the importance of these issues by giving examples.
- Can produce solutions by the help of the ethics related to the field, project management issues, legal rights and responsibilities.
- Can recognize and apply the techniques used and legal responsibilities in planning, design, construction and operation phases of project management.
- Can adapt to the different working environments and forms required by the profession and to contribute to the development of these environments.
- Can monitor and learn the legal, administrative and procedural requirements of design and construction projects throughout professional life and can develop new strategic approaches in solving complex problems.
- Can lead the process -deploying the necessary communication skills and tools- during planning, designing, construction and operation stages, and can demonstrate leadership in providing the solution in the work environment.
- Can transfer knowledge to the level of expertise, to use theoretical and practical knowledge on the field of Professional Practice, Project Management and Legal responsibilities.
- Can determine the methods and techniques that will be used in the solution of the problems related to the the context of environmental health, -building health, -human health.
- Understands the relationships between environment, structure and human health and can create solutions to related design problems.
- Can take competence and responsibility in the fields of urban / space / product planning, design, implementation and supervision of environment, strcuture and human health.
- Can critically evaluate and develop a positive attitude towards lifelong learning by researching theoretical and applied information systems on environment, structure and human health,
- Can communicate with all areas of expertise on environment, structure and human health.
Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in midterms and homework that replaces the midterm exam, applied studies, group work and similar studies, and the general exam together. A student who does not get at least 50 points in the general exam, valid for all courses, is considered unsuccessful in that course. In order to be successful in the course, it is necessary to have at least 60 points or a success coefficient of 2.27 at the end of the semester.
High School Diploma, Placement throught a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS ,LYS and DGS)
Graduates of the Urban Design and Landscape Architecture Program may work in the private sector according to their fields of interest, and they can also work in administrative institutions such as municipalities, ministries, education and research institutions such as universities, institutes, planning and design offices. Another advantage of the interdisciplinary education culture given in our department is that there are job opportunities in design-related minors at the intersection of urban, landscape and architecture. At this point, we provide our students with guiding support on an individual basis depending on their abilities and interests during the education process.