Yeterlilik Kodu | TR0030009665 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı veya ilgili sınıf koordinatörü tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Katsayı ile bağlantısı olmayan ve not ortalamalarına katılmayan YT (Yeterli), YZ (Yetersiz), DV (Devam ediyor), DZ (Devamsız) kodlu değerlemeler yapılır. YT ve YZ notları; müfredatta not ortalamalarına katılması gerekli görülmeyen derslerde ve staj/iş yeri eğitiminde başarının gösterilmesi için kullanılır. Böyle bir derste yeterli başarı gösteren öğrenciye YT, gösteremeyen öğrenciye YZ notu verilir ve o dersi tekrar eder. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gördükten sonra merkezi yerleştirme sistemi ile Üniversiteye yerleşen öğrencilerin, önceki kurumda elde ettiği kazanımlardan harf notu karşılığı belli olmayan notlar için de YT harf notu kullanılır DV notu, bir yarıyıldan uzun süreli bir dersin henüz tamamlanmadığı yarıyılın sonunda, derse devam etmekte olan öğrencilere verilir. DZ notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF veya YZ notu ile eşdeğerdedir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir. Bu Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir. Zorunlu veya seçmeli derslerin herhangi birinden DC, DD, FD, FF, YZ veya DZ notu alan öğrenci, bu dersi ilk verildiği yarıyılda tekrar almak zorundadır, danışmanının/koordinatörünün onayı ile seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli dersi alabilir; ancak bu yeni derse devam etme zorunluluğu vardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi:10.05.2023/30.09.2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bölümümüzden lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,0 olması ve bunun yanısıra zorunlu stajını tamamlamış olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüz mezunları gıda, ilaç, cam, sabun, yağ, deterjan, yiyecek-içecek, demir ve çelik üreten özel veya kamu kurumlarının, araştırma, geliştirme ve/veya kalite kontrol bölümlerinde çalışabilirler. Ayrıca bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuarlarında da çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030009665
ISCO 08
ISCO 08
- Kimya alanında temel bilgiler edinmek, edinilen bilgileri yaşam ve endüstri ile ilişkilendirmek.
- Deney tasarlayıp planlama yürütme ve sonuçlarını analiz etme yeteneği kazanmak.
- Küresel ölçekteki teknolojik gelişmeleri izlemek ve muhakeme edebilmek. Bilginin yenilenebilirliği konusunda bilinçlenmek.
- Alanı ile ilgili kazandığı tüm bilgileri düzenleyip, basitleştirerek konuyla ilgili tüm paydaşlara bu bilgileri aktarabilmek.
- Yeni bilgi ve teknolojilere hızlıca ulaşma yetkinliği kazanmak. Yenilikçi düşüncelerle alanında çözüm üretebilir duruma gelmek.
- Lisansüstü programlarda çalışabilecek bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
- Bireysel çalışma yeteneği kazanmak ve alanı ile ilgili faaliyetlerde sorumluluk almak.
- Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj şeklinde uygulamalı eğitim yapılır.
- Temel kimya bilgilerini iş veya günlük yaşamında karşılaşabileceği problemlerin çözümünde veya yorumlanmasında kullanır.
- Kimyasal problemler ve reaksiyonların oluşumları hakkında fikir yürütür.
- Kimyasal sentezlerde bilinen metotları uygulayarak, kimyasal süreçleri değerlendirme ve elde ettiği sonuçları yorumlayarak raporlayabilme kabiliyeti kazanır.
- Kimyasal bir araştırmayı yürütmek için bilimsel literatürü etkili bir şekilde kullanır.
- Laboratuvarda karşılaşabileceği herhangi bir problemde çözümler üretebilir ve bu bağlamda gerçekleştireceği deneyler çalışmalar için, bağımsız çalışma yeteneğine sahip olur.
- Bilimsel sonuçları ve deneysel raporlarını ifade edebilmek için sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Kimya laboratuvarında etkin ve güvenli bir şekilde çalışabilme ve temel laboratuvar cihazlarını kullanabilme becerisini kazanır.
- Alanının gerektirdiği yabancı dil ve temel bilgisayar kullanımı yeterliliğine sahip olma ve bunları ihtiyacı olduğu zaman kullanabilme kabiliyetini kazanır.
- Kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını analiz edebilir ve diğer bilim dallarıyla kimya arasındaki ilişkileri kavrama yeteneğine sahip olur.
- Eleştirel düşünme, objektif davranma, empati kurma yetileri kazanarak problem çözme, performans geliştirme ve verimliliği artırma metodları geliştirir.
- Profesyonel çalışma hayatında sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır.
Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı veya ilgili sınıf koordinatörü tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Başarı Derecesi |
Başarı Notu |
Başarı Katsayısı |
Başarı Katsayısı |
Mükemmel |
AA |
4.0 |
90 – 100 |
Pekiyi |
BA |
3.5 |
85 – 89 |
İyi |
BB |
3.0 |
75 – 84 |
Orta |
CB |
2.5 |
70 – 74 |
Geçer |
CC |
2.0 |
60 –69 |
Şartlı Geçer |
DC |
1.5 |
50 – 59 |
Başarısız |
DD |
1.0 |
40 - 49 |
Başarısız |
FD |
0.5 |
30 - 39 |
Başarısız |
FF |
0.0 |
29 ve altı |
Katsayı ile bağlantısı olmayan ve not ortalamalarına katılmayan YT (Yeterli), YZ (Yetersiz), DV (Devam ediyor), DZ (Devamsız) kodlu değerlemeler yapılır. YT ve YZ notları; müfredatta not ortalamalarına katılması gerekli görülmeyen derslerde ve staj/iş yeri eğitiminde başarının gösterilmesi için kullanılır. Böyle bir derste yeterli başarı gösteren öğrenciye YT, gösteremeyen öğrenciye YZ notu verilir ve o dersi tekrar eder. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gördükten sonra merkezi yerleştirme sistemi ile Üniversiteye yerleşen öğrencilerin, önceki kurumda elde ettiği kazanımlardan harf notu karşılığı belli olmayan notlar için de YT harf notu kullanılır
DV notu, bir yarıyıldan uzun süreli bir dersin henüz tamamlanmadığı yarıyılın sonunda, derse devam etmekte olan öğrencilere verilir. DZ notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF veya YZ notu ile eşdeğerdedir.
Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir. Bu Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir. Zorunlu veya seçmeli derslerin herhangi birinden DC, DD, FD, FF, YZ veya DZ notu alan öğrenci, bu dersi ilk verildiği yarıyılda tekrar almak zorundadır, danışmanının/koordinatörünün onayı ile seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli dersi alabilir; ancak bu yeni derse devam etme zorunluluğu vardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi:10.05.2023/30.09.2025
- Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puan almış olması gerekir.
Bölümümüz mezunları gıda, ilaç, cam, sabun, yağ, deterjan, yiyecek-içecek, demir ve çelik üreten özel veya kamu kurumlarının, araştırma, geliştirme ve/veya kalite kontrol bölümlerinde çalışabilirler. Ayrıca bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuarlarında da çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009665 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Chemistry | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Chemistry | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in the form of internships in laboratories and workplaces within higher education institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | All exams are evaluated out of 100 points. Course success score is calculated out of 100 points depending on the contribution rates of mid-term/term and mid-term/term-end exams. The student's success grade for a course is determined by the instructor or the relevant class coordinator and is evaluated as a letter grade. For this purpose, the appropriate method is used according to statistical criteria from the relative and absolute evaluation methods. The success degrees and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
Evaluations with codes YT (Sufficient), YZ (Insufficient), DV (Continuing), DZ (Non-Attendance) that are not related to the coefficient and are not included in the grade point averages are made. YT and YZ grades are used to show success in courses that are not considered necessary to be included in the grade point averages in the curriculum and in internship/workplace training. A student who shows sufficient success in such a course is given a YT grade, a student who cannot show it is given a YZ grade and repeats that course. For students who have previously studied at another higher education institution and then been placed in the University through the central placement system, the YT letter grade is also used for grades that do not have a letter grade equivalent from the achievements they have obtained at the previous institution. The DV grade is given to students who are still continuing a course at the end of a semester when a course longer than one semester has not yet been completed. The DZ grade is given to students who cannot meet the attendance requirement. These students are not included in the semester/year-end evaluation. The DZ grade is equivalent to the FF or YZ grade. In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above. According to Article 18 of this Regulation, students whose YANO value is 2.25 and above are considered successful in the semester/year courses in which they received a DC letter grade, and this is indicated with DC+. Students who receive a DC, DD, FD, FF, YZ or DZ grade from any of the compulsory or elective courses must retake this course in the semester it was first given, and can take another elective course instead of the elective course with the approval of their advisor/coordinator; however, they are required to continue in this new course. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) Start/End Date: 10.05.2023/30.09.2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree from our department, students must successfully complete at least 240 ECTS in all compulsory and elective courses, have a weighted GPA of at least 2.0, and also complete a compulsory internship. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our department graduates can work in the research, development and/or quality control departments of private or public institutions that produce food, medicine, glass, soap, oil, detergent, food and beverage, iron and steel. They can also work in scientific research centers and hospital laboratories. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1 Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030009665
ISCO 08
ISCO 08
- To acquire basic knowledge in the field of chemistry and to relate the acquired knowledge to life and industry.
- Gaining the ability to design, plan and conduct experiments and analyze their results.
- To be able to monitor and judge technological developments on a global scale. To be aware of the renewability of knowledge.
- To be able to organize and simplify all the information gained in the field and to convey this information to all stakeholders related to the subject.
- Gaining the ability to quickly access new information and technologies. Becoming able to produce solutions in the field with innovative ideas.
- To have the knowledge and competence to work in postgraduate programs.
- To gain individual working skills and take responsibility in activities related to the field.
Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in the form of internships in laboratories and workplaces within higher education institutions.
- Uses basic chemistry knowledge to solve or interpret problems that may be encountered in business or daily life.
- Provides ideas about chemical problems and the formation of reactions.
- By applying known methods in chemical synthesis, students gain the ability to evaluate chemical processes and interpret and report the results obtained.
- Uses scientific literature effectively to conduct chemical research.
- He/she can produce solutions to any problem he/she may encounter in the laboratory and has the ability to work independently for the experiments and studies he/she will carry out in this context.
- Acquire verbal and written communication skills to express scientific results and experimental reports.
- Gain the ability to work effectively and safely in the chemistry laboratory and to use basic laboratory equipment.
- Gains the ability to speak a foreign language and use basic computers as required by his/her field and to use these whenever needed.
- Be able to analyze the applications of chemistry in daily life and have the ability to understand the relationships between chemistry and other branches of science.
- By acquiring the skills of critical thinking, objective behavior, and empathy, they develop methods for problem solving, performance development, and increased productivity.
- Can take responsibility in professional work life and adhere to the ethical values required by these responsibilities.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
All exams are evaluated out of 100 points. Course success score is calculated out of 100 points depending on the contribution rates of mid-term/term and mid-term/term-end exams.
The student's success grade for a course is determined by the instructor or the relevant class coordinator and is evaluated as a letter grade. For this purpose, the appropriate method is used according to statistical criteria from the relative and absolute evaluation methods. The success degrees and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
Degree of Success |
Success Grade |
Success Coefficient |
Success Coefficient |
Perfect |
AA |
4.0 |
90-100 |
Okay |
BA |
3.5 |
85-89 |
Good |
BB |
3.0 |
75-84 |
Middle |
CB |
2.5 |
70-74 |
Passes |
CC |
2.0 |
60-69 |
Conditionally Passed |
DC |
1.5 |
50-59 |
Unsuccessful |
DD |
1.0 |
40 - 49 |
Unsuccessful |
FD |
0.5 |
30 - 39 |
Unsuccessful |
FF |
0.0 |
29 and under |
Evaluations with codes YT (Sufficient), YZ (Insufficient), DV (Continuing), DZ (Non-Attendance) that are not related to the coefficient and are not included in the grade point averages are made. YT and YZ grades are used to show success in courses that are not considered necessary to be included in the grade point averages in the curriculum and in internship/workplace training. A student who shows sufficient success in such a course is given a YT grade, a student who cannot show it is given a YZ grade and repeats that course. For students who have previously studied at another higher education institution and then been placed in the University through the central placement system, the YT letter grade is also used for grades that do not have a letter grade equivalent from the achievements they have obtained at the previous institution.
The DV grade is given to students who are still continuing a course at the end of a semester when a course longer than one semester has not yet been completed. The DZ grade is given to students who cannot meet the attendance requirement. These students are not included in the semester/year-end evaluation. The DZ grade is equivalent to the FF or YZ grade.
In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above. According to Article 18 of this Regulation, students whose YANO value is 2.25 and above are considered successful in the semester/year courses in which they received a DC letter grade, and this is indicated with DC+. Students who receive a DC, DD, FD, FF, YZ or DZ grade from any of the compulsory or elective courses must retake this course in the semester it was first given, and can take another elective course instead of the elective course with the approval of their advisor/coordinator; however, they are required to continue in this new course.
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)
Start/End Date: 10.05.2023/30.09.2025
Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam.
Our department graduates can work in the research, development and/or quality control departments of private or public institutions that produce food, medicine, glass, soap, oil, detergent, food and beverage, iron and steel. They can also work in scientific research centers and hospital laboratories.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous