Yeterlilik Kodu | TR0030025737 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08:2113 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programın amacı; bilimsel ve çok boyutlu düşünebilen öğrenciler yetiştirmek, paylaşımcı zihniyeti hâkim kılmak, öğrenci ve öğretim üyesinin çok yönlü kimlik gelişimini sağlamak, bilimsel araştırma ve kaliteli bir eğitim için destekleyici koşulları yerine getirmek, öğrencilere temel kavramları, bilgiyi ve bilgiye ulaşım yollarını vermektir. Bu amaç doğrultusunda uluslararası düzeyde, araştırıcı ve sorgulayıcı eğitim veren, bilim ve teknolojide öncü bir eğitim ve araştırma kurumu olmayı hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde isteğe bağlı staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilir. Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.01.2022/ 30.09.2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için eğitim planında belirtilen ve en az 240 AKTS karşılığı alınan derslerin tümünü başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030025737
ISCO-08:2113
ISCO-08:2113
Programın amacı; bilimsel ve çok boyutlu düşünebilen öğrenciler yetiştirmek, paylaşımcı zihniyeti hâkim kılmak, öğrenci ve öğretim üyesinin çok yönlü kimlik gelişimini sağlamak, bilimsel araştırma ve kaliteli bir eğitim için destekleyici koşulları yerine getirmek, öğrencilere temel kavramları, bilgiyi ve bilgiye ulaşım yollarını vermektir. Bu amaç doğrultusunda uluslararası düzeyde, araştırıcı ve sorgulayıcı eğitim veren, bilim ve teknolojide öncü bir eğitim ve araştırma kurumu olmayı hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde isteğe bağlı staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi.
- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi.
- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği.
- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi.
- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır.
- Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, en yakın tam sayıya yuvarlanır.
- Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde, dönem veya yılsonu sınav puanının %60’ına ara sınavların puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Sınıf/yıl geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde de ara sınav ve dönem veya yılsonu sınavlarının hangi oranda katkı verileceği, birim yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. Bu oran, ara sınavlar için en fazla %60, dönem veya yıl sonu sınavları için en az %40 olabilir. Oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar, en yakın tam sayıya yuvarlanır. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Bölüm talebi üzerine ilgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar yarıyılın başında öğrencilere verilen bilgilendirme formunda ilan edilir.
- Ham başarı notları, birimlerin yaptıkları tercihe göre, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden biri kullanılarak veya yine birimler tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
- Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Notlar |
Katsayılar |
Açıklamalar |
AA |
4,00 |
Başarılı |
BA |
3,50 |
Başarılı |
BB |
3,00 |
Başarılı |
CB |
2,50 |
Başarılı |
CC |
2,00 |
Başarılı |
DC |
1,50 |
Başarısız |
DD |
1,00 |
Başarısız |
FD |
0,50 |
Başarısız |
FF |
0,00 |
Başarısız |
Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilir.
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.01.2022/ 30.09.2024
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Bölümümüzden mezun olan öğrenciler kimyasal üretim yapan işletmelerde kimyager olarak üretimin çeşitli aşamalarında, çeşitli kamu/özel sektör kuruluşlarının kalite kontrol analiz laboratuvarlarında, üniversitelerde akademik alanda çalışabilmektedirler. Bunların dışında mezun öğrencilerimizin alanları dışında bankalarda, devlet kurumlarında idari görevlerde, bilim ve teknolojiyle ilgili kuruluşlarda (TUBİTAK, MTA, TAEK, TUİK, Rafinerilerde, Ambalaj sanayiinde, temizlik, kozmetik, gıda, çevre, inşaat, tekstil sanayi işletmelerinde ve eğitim öğretim amaçlı kurum-dershanelerde çalışabilmektedirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025737 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Chemistry Bachelor’s Degree Diploma | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Erciyes University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Chemistry | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08:2113 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The program aims to educate students with the capacity for scientific and multidimensional thinking, instil a collaborative mind-set, facilitate the comprehensive identity development of both students and faculty, establish supportive environment for scientific inquiry and quality education, and impart fundamental concepts, knowledge, and methods of information retrieval to students. In pursuit of these objectives, the aspiration is to emerge as a leading educational and research institution on the global stage, distinguished by its commitment to research-driven pedagogy and inquiry-based learning, and renowned for its contributions to advancements in science and technology | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and instruction are conducted in formal format. Additionally; formal trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, or as optional internships or workplace training in industry, healthcare facilities, and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The holder possesses the following core competencies at an optimal level:
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programmes; •YÖK undertakes the responsibility of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK compiles "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. •The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The Quality assurance of undergraduate programs within higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1.Establishment and Approval of Curricula YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate programs within higher education institutions. 1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the expected learning outcomes of each program are established by the senates of higher education institutions, guided by the basic principles outlined by YÖK. 1.2.After the acceptance of the curriculum of National Core Education Programmes by the relevant Deans Council, its execution within higher education institutions is enacted with the approval of YÖK. 2.Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes achieved by each undergraduate programme are conducted according to the teaching and examination regulations established by higher education institutions, which are aligned with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YOK). 3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4.Self Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring processes, higher education institutions submit their "Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each academic year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions rendered by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK conducts routine review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Teaching programs of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties are accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses specified in the education plan and take at least 240 ECTS and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030025737
ISCO-08:2113
ISCO-08:2113
The program aims to educate students with the capacity for scientific and multidimensional thinking, instil a collaborative mind-set, facilitate the comprehensive identity development of both students and faculty, establish supportive environment for scientific inquiry and quality education, and impart fundamental concepts, knowledge, and methods of information retrieval to students. In pursuit of these objectives, the aspiration is to emerge as a leading educational and research institution on the global stage, distinguished by its commitment to research-driven pedagogy and inquiry-based learning, and renowned for its contributions to advancements in science and technology
Education and instruction are conducted in formal format. Additionally; formal trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, or as optional internships or workplace training in industry, healthcare facilities, and workplaces.
- Gains the ability to acquire advanced theoretical and applied knowledge, supported by textbooks containing current information within the field, as well as practical tools, materials, and other scientific resources.
- Gains the capacity to utilize theoretical and applied knowledge across the disciplines of mathematics, physics, and chemistry.
- Gains the proficiency in upholding scientific and ethical values.
- Gains the capability to solve problems encountered in the practical application of chemistry.
- Gains the competence to plan and manage activities geared towards professional development.
- Gains the skill to critically evaluate acquired knowledge and skills, identify learning gaps, engage in inquiry, and direct learning processes.
- Gains the ability to propose solutions to problems.
- Gains the proficiency to articulate thoughts and propose problem solving strategies, supported by both qualitative and quantitative data, and communicate effectively with both experts and non-experts.
- Gains the capability to follow and engage in effective communication with colleagues using a foreign within the realm of chemistry.
- Gains the ability to use information and communication technologies, including computer software, at the level required by the field of chemistry, enabling access to accurate scientific sources.
- Gains the adherence to societal, scientific, and ethical values throughout the stages of data collection, interpretation, dissemination, and application related to the field of chemistry.
- Gains the awareness and comprehension of environmental protection and occupational safety protocols within laboratory and workplace settings.
- Gains the ability to collaborate in interdisciplinary contexts/groups.
- Gains the skill to use contemporary equipment essential for practical applications.
- Gains the competence to follow developments and innovations within chemistry and related fields worldwide.
The holder possesses the following core competencies at an optimal level:
- Literacy qualification
- Multilingual proficiency qualification
- Competency in mathematics, science, technology and engineering
- Digital literacy
- Personal, social and learning competence
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression qualification
- Exams are measured out of 100 points. Midterm and final exam results of a course are shown with numerical scores. The score for exams that the student does not take is zero.
- The midterm exam score average is determined by dividing the sum of the scores the student received in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The half number found in this way is rounded to the nearest whole number.
- Raw success score is calculated by adding 40% of the average score of midterm exams to 60% of the term or year-end exam score in units that provide education on the basis of course passing. In units that provide education on the basis of grade/year passing, the contribution to midterm and term or year-end exams is determined by the decision of the unit's board of directors and the approval of the Senate. This rate can be at most 60% for midterm exams and at least 40% for term or final exams. In calculating the odds, fractions are kept as they are, but in calculating the raw success score, half-half numbers are rounded to the nearest whole number. Exams are given in written form. Upon the request of the department, the relevant committees may decide to conduct the exam as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, process evaluation and/or presentation such as self/peer/group evaluation. This decision is announced in the information form given to students at the beginning of the semester.
- Raw success grades are determined according to the preferences of the units, using one of the relative grade conversion methods, the principles of which are determined by the Senate, or through the absolute grade conversion tables determined by the units.
- The 4-point system letter grades and grade points used at the university are shown in the table below:
Letter Grades |
Grade Points |
Descriptions |
AA |
4,00 |
Successful |
BA |
3,50 |
Successful |
BB |
3,00 |
Successful |
CB |
2,50 |
Successful |
CC |
2,00 |
Successful |
DC |
1,50 |
Unsuccessful |
DD |
1,00 |
Unsuccessful |
FD |
0,50 |
Unsuccessful |
FF |
0,00 |
Unsuccessful |
To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher.
To ensure the quality of higher education programmes;
•YÖK undertakes the responsibility of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK compiles "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
•The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The Quality assurance of undergraduate programs within higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1.Establishment and Approval of Curricula
YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate programs within higher education institutions.
1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the expected learning outcomes of each program are established by the senates of higher education institutions, guided by the basic principles outlined by YÖK.
1.2.After the acceptance of the curriculum of National Core Education Programmes by the relevant Deans Council, its execution within higher education institutions is enacted with the approval of YÖK.
2.Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes achieved by each undergraduate programme are conducted according to the teaching and examination regulations established by higher education institutions, which are aligned with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YOK).
3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4.Self Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring processes, higher education institutions submit their "Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each academic year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions rendered by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK conducts routine review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teaching programs of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties are accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK).
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions with equivalency approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate enrolling in double major programmes offered by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes concurrently and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Graduates from our department can work as chemists across various stages of production in chemical manufacturing companies, and quality control analysis laboratories of various public/private sector organizations, and academic institutions within universities. Apart from these, our graduates are qualified for administrative positions in banks, government institutions, and organizations related to science and technology (such as TUBITAK, MTA, TAEK, TUİK), as well as in refineries, packaging industry, cleaning, cosmetics, food, environmental, construction, textile industry enterprises, and educational institutions for teaching purposes.
- Law no. 2547 on Higher Education
- Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
- Law no. 2547 on Higher Education (by law-35)
2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.