Yeterlilik Kodu | TR0030028055 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Selçuk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, kimya ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş kimyagerler yetiştirmek, evrensel bilim ve ülke gereksinimlerini karşılayacak nitelikli araştırmalar yapmak ve yayınlamak, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir: 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri, Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi uygulanır. Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşunun Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK). Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 09.03.2024/30.09.2029 | |
Giriş Şartı | Kimya programına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre yapılır. Programa, Lisans Yerleştirme Sınavı (YKS), Dikey Geçiş Sınavı (DGS), Yabancı Uyruklu Öğrenci sınavı (YÖS) ve yatay geçiş ile öğrenci kabulü yapılmaktadır. Selçuk Üniversitesi bünyesindeki ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki programlara öğrenci kabulüne ilişkin teknik süreçler yasal mevzuata uygun olarak yönetmelik ve yönergelere göre yürütülmektedir. Öğrencilerin kabul işlemlerinde “Selçuk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”, ve “Selçuk Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Yurt Dışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yönergesi” kullanılmaktadır. Öğrencilerin bölüm değişikliği veya bulunduğu üniversiteden başka bir üniversiteye geçiş̧ yapmak istemesi ile ilgili olarak “Selçuk Üniversitesi Kurum İçi (Üniversite İçi) Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri” ve “Selçuk Üniversitesi Kurumlar arası Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri” çerçevesinde işlem yapılmaktadır. Dikey Geçiş Sınavı ile öğrenci kabulünde ise “Dikey Geçiş Uygulamasına İlişkin 17/08/2011 Tarihli Senato Kararı” uygulanır. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için eğitim planında belirtilen ve en az 240 AKTS karşılığı alınan derslerin tümünü başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. Ayrıca, öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030028055
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı, kimya ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş kimyagerler yetiştirmek, evrensel bilim ve ülke gereksinimlerini karşılayacak nitelikli araştırmalar yapmak ve yayınlamak, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlamaktır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılmaktadır.
- Analitik kimya, anorganik kimya, biyokimya, fizikokimya ve organik kimya gibi kimyanın temel alanlarında teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Fizik ve matematiğin temel prensiplerini kapsayan bilgiye sahiptir.
- Laboratuvar çalışmalarında elde edilen gözlem ve verileri değerlendirir, yorumlar.
- Kimya alanında yer alan sentez, analiz ve karekterizasyon için modern metotlar ve cihazlar kullanır.
- Kimyanın uygulama alanları (çevre, sağlık, kozmetik, tekstil, gıda, enerji, savunma sanayi vb.) ile ilgili bilimsel konularda temel problemleri çözme yeteneğine sahiptir.
- Kimya alanındaki problemlerin çözümü ve deneysel verilerin yorumlanması için kimyanın temel alanları (analitik kimya, anorganik kimya, biyokimya, fizikokimya ve organik kimya) arasında ilişki kurar.
- Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
- Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için kimya ile ilgili özel bilgisayar yazılımlarını kullanır.
- Kimya ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil yeterliliğine sahiptir.
- Mesleki sorumluluk bilincine ve bilimsel etik değerlere sahiptir.
- Çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği önlemleri hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri, Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi uygulanır.
Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşunun Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK).
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 09.03.2024/30.09.2029
Kimya programına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre yapılır. Programa, Lisans Yerleştirme Sınavı (YKS), Dikey Geçiş Sınavı (DGS), Yabancı Uyruklu Öğrenci sınavı (YÖS) ve yatay geçiş ile öğrenci kabulü yapılmaktadır. Selçuk Üniversitesi bünyesindeki ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki programlara öğrenci kabulüne ilişkin teknik süreçler yasal mevzuata uygun olarak yönetmelik ve yönergelere göre yürütülmektedir. Öğrencilerin kabul işlemlerinde “Selçuk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”, ve “Selçuk Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Yurt Dışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yönergesi” kullanılmaktadır. Öğrencilerin bölüm değişikliği veya bulunduğu üniversiteden başka bir üniversiteye geçiş̧ yapmak istemesi ile ilgili olarak “Selçuk Üniversitesi Kurum İçi (Üniversite İçi) Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri” ve “Selçuk Üniversitesi Kurumlar arası Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri” çerçevesinde işlem yapılmaktadır. Dikey Geçiş Sınavı ile öğrenci kabulünde ise “Dikey Geçiş Uygulamasına İlişkin 17/08/2011 Tarihli Senato Kararı” uygulanır.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Bölümümüzden mezun olan öğrenciler kimyasal üretim yapan işletmelerde kimyager olarak üretimin çeşitli aşamalarında, çok çeşitli kamu/özel sektör kuruluşlarının kalite kontrol analiz laboratuvarlarında, üniversitelerde akademik alanda çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030028055 | |
Qualification Title | Chemistry Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Selçuk University | |
Awarding Body Contact | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Awarding Body Url | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train chemists who are open to scientific developments in chemistry and related fields, who can combine their knowledge and creativity, who have acquired experimental skills at a high level, to conduct and publish qualified research to meet the needs of universal science and country, to contribute to society and industry in education, research and practice. | |
Learning Environments | Education and instruction is carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or internships in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | The holder possesses the following core competencies at an optimal level:
| |
Further Info | Assessment and evaluation of the courses are carried out according to Selçuk University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and Selçuk University Associate Degree and Undergraduate Programs Measurement and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767). The evaluation of the semester activity of a course is done with at least one midterm exam in each semester or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the instructor deems appropriate. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the applications of the courses that have an application can take the final exam. Students who have the right to take the final exam but do not take the exam or who do not achieve sufficient success even if they take the final exam and get a grade of DC or lower can take the make-up exam. In the calculation of the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40% and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. Absolute Evaluation System is applied in the evaluation of exam grades. A student who gets one of the grades AA, BA, BB, CB, CC from a course is considered to have succeeded in that course. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, the Semester Weighted Grade Point Average (YANO) must be at least 2.50. Otherwise, the student repeats these courses. A student who receives a grade of FF is unsuccessful. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programmes; •YÖK undertakes the responsibility of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK compiles "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. •The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The Quality assurance of undergraduate programs within higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1.Establishment and Approval of Curricula YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate programs within higher education institutions. 1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the expected learning outcomes of each program are established by the senates of higher education institutions, guided by the basic principles outlined by YÖK. 1.2.After the acceptance of the curriculum of National Core Education Programmes by the relevant Deans Council, its execution within higher education institutions is enacted with the approval of YÖK. 2.Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes achieved by each undergraduate programme are conducted according to the teaching and examination regulations established by higher education institutions, which are aligned with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YOK). 3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4.Self Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring processes, higher education institutions submit their "Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each academic year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions rendered by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK conducts routine review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Name of Accreditation Organization: The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK). Accreditation Ending Date : 30.09.2029 | |
Access Requirements | Student admission to the Chemistry program; ÖSYM is made according to the results of the exam. Students are admitted to the program through Undergraduate Placement Exam (YKS), External Transfer Exam (DGS), Foreign Student Exam (YÖS) and horizontal transfer. Technical processes regarding the admission of students to associate, undergraduate, graduate and doctoral programs at Selçuk University are carried out in accordance with the regulations and directives in accordance with the legal legislation. “Selçuk University Regulation on Associate Degree and Undergraduate Education and Examination” and ‘Selçuk University Directive on the Admission of Foreign or International Students at Associate Degree and Undergraduate Level’ are used in the admission process. Students who want to change their department or transfer to another university from their current university are processed within the framework of “Selcuk University Intra-Institutional (Intra-University) Transfer Application Principles” and “Selcuk University Inter-Institutional Transfer Application Principles”. In the admission of students with External Transfer Examination, “Senate Decision dated 17/08/2011 on External Transfer Application” is applied. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, it is necessary to succeed in all of the courses specified in the education plan and to have at least 240 ECTS credits and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. In addition, students are also required to complete their compulsory internships within the specified period. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030028055
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the program is to train chemists who are open to scientific developments in chemistry and related fields, who can combine their knowledge and creativity, who have acquired experimental skills at a high level, to conduct and publish qualified research to meet the needs of universal science and country, to contribute to society and industry in education, research and practice.
Education and instruction is carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or internships in industry, health institutions and workplaces.
- Has theoretical and practical knowledge in the main branches of chemistry such as analytical chemistry, inorganic chemistry, biochemistry, physical chemistry and organic chemistry.
- Has knowledge including the basic principles of physics and mathematics.
- Evaluate and interpret the observations and the data obtained from laboratory studies.
- Use modern methods and equipments for synthesis, analysis and characterization in the field of chemistry.
- Has ability to solve the basic problems in the scientific issues related to the application fields (environment, health, cosmetics, textile, food, energy, defense industry etc.) of chemistry.
- Establish a relationship between the main branches of chemistry (analytical chemistry, inorganic chemistry, biochemistry, physical chemistry and organic chemistry) for the solution of the problems and the interpretation of the experimental data in the field of chemistry.
- Make a disciplinary and interdisciplinary team work for the identification and the solution of the problems in the field of chemistry.
- Use the library facilities, written and online information sources to get access to knowledge in the field of chemistry.
- Use special computer software related to chemistry for molecular modeling and chemical calculations.
- Has proficiency in a foreign language to be able to follow the new technologies related to chemistry, and to be able to communicate with colleagues.
- Has the consciousness of professional responsibility and the scientific ethical values.
- Has efficient knowledge about environmental protection, occupational health and safety measures.
The holder possesses the following core competencies at an optimal level:
- Literacy qualification
- Multilingual proficiency qualification
- Competency in mathematics, science, technology and engineering
- Digital literacy
- Personal, social and learning competence
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression qualification
Assessment and evaluation of the courses are carried out according to Selçuk University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and Selçuk University Associate Degree and Undergraduate Programs Measurement and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767).
The evaluation of the semester activity of a course is done with at least one midterm exam in each semester or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the instructor deems appropriate. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the applications of the courses that have an application can take the final exam. Students who have the right to take the final exam but do not take the exam or who do not achieve sufficient success even if they take the final exam and get a grade of DC or lower can take the make-up exam. In the calculation of the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40% and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. Absolute Evaluation System is applied in the evaluation of exam grades.
A student who gets one of the grades AA, BA, BB, CB, CC from a course is considered to have succeeded in that course. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, the Semester Weighted Grade Point Average (YANO) must be at least 2.50. Otherwise, the student repeats these courses. A student who receives a grade of FF is unsuccessful.
To ensure the quality of higher education programmes;
•YÖK undertakes the responsibility of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK compiles "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
•The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The Quality assurance of undergraduate programs within higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1.Establishment and Approval of Curricula YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate programs within higher education institutions.
1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the expected learning outcomes of each program are established by the senates of higher education institutions, guided by the basic principles outlined by YÖK.
1.2.After the acceptance of the curriculum of National Core Education Programmes by the relevant Deans Council, its execution within higher education institutions is enacted with the approval of YÖK.
2.Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes achieved by each undergraduate programme are conducted according to the teaching and examination regulations established by higher education institutions, which are aligned with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YOK).
3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4.Self Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring processes, higher education institutions submit their "Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each academic year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions rendered by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK conducts routine review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Name of Accreditation Organization: The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK).
Accreditation Ending Date : 30.09.2029
Student admission to the Chemistry program; ÖSYM is made according to the results of the exam. Students are admitted to the program through Undergraduate Placement Exam (YKS), External Transfer Exam (DGS), Foreign Student Exam (YÖS) and horizontal transfer. Technical processes regarding the admission of students to associate, undergraduate, graduate and doctoral programs at Selçuk University are carried out in accordance with the regulations and directives in accordance with the legal legislation. “Selçuk University Regulation on Associate Degree and Undergraduate Education and Examination” and ‘Selçuk University Directive on the Admission of Foreign or International Students at Associate Degree and Undergraduate Level’ are used in the admission process. Students who want to change their department or transfer to another university from their current university are processed within the framework of “Selcuk University Intra-Institutional (Intra-University) Transfer Application Principles” and “Selcuk University Inter-Institutional Transfer Application Principles”. In the admission of students with External Transfer Examination, “Senate Decision dated 17/08/2011 on External Transfer Application” is applied.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate enrolling in double major programmes offered by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes concurrently and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Students who graduate from chemistry department can work as chemists in chemical production enterprises at various stages of production, in quality control analysis laboratories of various public / private sector organizations, and in academic fields in universities.
- Law no. 2547 on Higher Education
- Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
- Law no. 2547 on Higher Education (by law-35)
2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.