Yeterlilik Kodu | TR0030219621 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya mühendisliği ve prosesleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mesleğinin üretim, projelendirme, tasarım, yönetim, araştırma, geliştirme ve eğitim alanlarında başarılı hizmetler verebilen, ulusal ve uluslararası platformlarda toplum yararına yeni teknolojiler geliştirip, sorunlara gerçekçi, sürdürülebilir ve girişimci çözümler üretebilen, mesleki ve kişisel gelişimini çevre, sağlık, ekonomi, kalite, iş güvenliği ve etik konularına da önem vererek sürekli yenileyebilen, mesleğinde hızlı bir gelişme gösteren Biyoteknoloji, Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile Malzeme Bilimi ve Teknolojisi konularının en az birinde bilgilendirilmiş mühendisler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. . Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 30.09.2021 / 30.09.2026
| |
Giriş Şartı |
Hacettepe Üniversitesinin ilgili yönetmelik ve yönergelerine http://www.oid.hacettepe.edu.tr adresinden ve sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr adresinden ulaşılabilir. | |
Başarma Şartları | Kimya Mühendisliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamış olmak, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre dörtlük not sisteminde en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak, seçmeli paket programlardan en az biri (Alan İçi Seçmeli III+Alan İçi Seçmeli IV+Alan İçi Seçmeli V)ni tamamlamış olmak ve 30 iş günü staj yapmış olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kimya mühendislerinin çalışma alanları genel olarak kimya ve petrokimya endüstrisi, petrol rafineleri, ilaç ve biyoteknoloji, plastik, doğal ve sentetik elyaf, gıda ve içecek, temizlik ürünleri, yakıt ve enerji, atık arıtımı, kağıt, otomotiv, elektronik, boya, cam, seramik, sondaj ve tetkik, metal ve kaplama, proses kontrol, medikal enstrümanlar ve yapay organlar, teknik satış, danışmanlık, eğitim ve araştırma, finans, kamu sektörü ve üniversiteler şeklinde sıralanabilir. Mezunlarımız, ürün-üretim yönetimi, araştırma-geliştirme, proses tasarımı ve optimizasyon, fabrika organizasyonu ve işletme, kalite güvence, güvenlik ve çevre yönetimi, teknik satış, servis ve pazarlama, yönetim, iş güvenliği uzmanlığı, kalite ve iş güvenliği danışmanlığı gibi alanlarda aktif olarak çeşitli pozisyonlarda (işveren, akademisyen, kamu ve özel sektörde yönetici, fabrika müdürü, baş mühendis, mühendis, vb.) çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030219621
ISCO 08
ISCO 08
Mesleğinin üretim, projelendirme, tasarım, yönetim, araştırma, geliştirme ve eğitim alanlarında başarılı hizmetler verebilen, ulusal ve uluslararası platformlarda toplum yararına yeni teknolojiler geliştirip, sorunlara gerçekçi, sürdürülebilir ve girişimci çözümler üretebilen, mesleki ve kişisel gelişimini çevre, sağlık, ekonomi, kalite, iş güvenliği ve etik konularına da önem vererek sürekli yenileyebilen, mesleğinde hızlı bir gelişme gösteren Biyoteknoloji, Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile Malzeme Bilimi ve Teknolojisi konularının en az birinde bilgilendirilmiş mühendisler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve mühendislik alanında temel bilgileri kazanarak, bu bilgileri karmaşık kimya mühendisliği problemlerine ve yeni teknolojilere uygulayabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilir.
- Kimya mühendisliğinde karmaşık bir sistemin ve/veya sürecin tasarımını gerçekçi kısıtlar altında ölçeklendirip projelendirebilir, tasarım ve üretim raporunu hazırlayabilir.
- Bilgisayar destekli teknik resim becerisini kimya mühendisliği tasarım ve uygulamasında etkin kullanabilir.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanabilir.
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlar.
- Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini Türkçe ve İngilizce dillerini kullanarak sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişimde bulunur.
- Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve etik ilkelerine uygun davranır.
- Proje planlama ve organizasyon, kalite yönetimi, çevre ve iş güvenliği gibi mesleki uygulamalar ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgili ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
- Kimya mühendisliğinde hızlı bir gelişme gösteren Biyoteknoloji, Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile Malzeme Bilimi ve Teknoloji alanlarının en az birinde temel bilgi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak H.Ü. Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Kimya Mühendisliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamış olmak, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre dörtlük not sisteminde en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak, seçmeli paket programlardan en az biri (Alan İçi Seçmeli III+Alan İçi Seçmeli IV+Alan İçi Seçmeli V)ni tamamlamış olmak ve 30 iş günü staj yapmış olmak gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
30.09.2021 / 30.09.2026
- Bu programa kabul edilebilmek için ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış ve ulusal üniversite sınavında MF puan türünde yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
Hacettepe Üniversitesinin ilgili yönetmelik ve yönergelerine http://www.oid.hacettepe.edu.tr adresinden ve sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr adresinden ulaşılabilir.
Kimya mühendislerinin çalışma alanları genel olarak kimya ve petrokimya endüstrisi, petrol rafineleri, ilaç ve biyoteknoloji, plastik, doğal ve sentetik elyaf, gıda ve içecek, temizlik ürünleri, yakıt ve enerji, atık arıtımı, kağıt, otomotiv, elektronik, boya, cam, seramik, sondaj ve tetkik, metal ve kaplama, proses kontrol, medikal enstrümanlar ve yapay organlar, teknik satış, danışmanlık, eğitim ve araştırma, finans, kamu sektörü ve üniversiteler şeklinde sıralanabilir.
Mezunlarımız, ürün-üretim yönetimi, araştırma-geliştirme, proses tasarımı ve optimizasyon, fabrika organizasyonu ve işletme, kalite güvence, güvenlik ve çevre yönetimi, teknik satış, servis ve pazarlama, yönetim, iş güvenliği uzmanlığı, kalite ve iş güvenliği danışmanlığı gibi alanlarda aktif olarak çeşitli pozisyonlarda (işveren, akademisyen, kamu ve özel sektörde yönetici, fabrika müdürü, baş mühendis, mühendis, vb.) çalışmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219621 | |
Qualification Title | Chemical Engineering Bachelor of Science (ENGLISH) | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Chemical engineering and processes | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Able to provide successful services in the fields of production, projecting, design, management, research, development and education of their profession, to develop new technologies for the benefit of society in national and international platforms and to produce realistic, sustainable and entrepreneurial solutions to problems, to develop their professional and personal development in the fields of environment, health, economy, quality, To train engineers who are informed in at least one of the subjects of Biotechnology, Polymer Science and Technology and Materials Science and Technology, who can constantly renew themselves by giving importance to occupational safety and ethics, and who show rapid development in their profession. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; MUDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) ACCREDITATION START AND END DATE; 30.09.2021 / 30.09.2026 | |
Access Requirements | In order to be considered for this program, secondary education or an equivalent overseas program has to be completed and for national applicants, enough points should be achieved on the national university entrance exam, score type MF. More information can be obtained from http://www.oid.hacettepe.edu.tr and http://www.osym.gov.tr. | |
Conditions for Success | To obtain a Bachelors of Science degree in Chemical Engineering, 240 ECTS has to be completed, an average grade point of at least 2.00 out of 4.00 must be achieved according to the H.U. Regulations on Undergraduate Education grade system, at least one of elective package courses (Technical Elective III+Technical Elective IV+Technical Elective V) has to be accomplished and an internship of 30 working days must be completed. To graduate from the Department of Chemical Engineering, at least 240 ECTS credits must be attained, 30 business days of summer practice must be completed, at least one of elective courses (Technical Elective III+Technical Elective IV+Technical Elective V) must be completed and overall academic grade average of at least 2.00 must be achieved. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Working areas for Chemical Engineers are generally listed as chemical and petrochemical industries, oil refineries, pharmaceuticals and biotechnology, plastics, natural and synthetic fibers, food and beverages, cleaning products, fuel and energy, waste treatment, paper, automotive, electronics, paint, glass, ceramics, metal and coating, process control, medical instruments, artificial organs, technical sales, consulting, training and research, finance, public sector and universities. Alumni actively work in areas such as product and production management, research and development, process design and optimization, factory organization and management, quality assurance, safety and environmental management, technical sale, service and marketing, management, occupational safety, quality, expertise and business security consulting services in various positions (employer, academic, manager in public and private sector, plant manager, chief engineer, engineer, etc.). | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030219621
ISCO 08
ISCO 08
Able to provide successful services in the fields of production, projecting, design, management, research, development and education of their profession, to develop new technologies for the benefit of society in national and international platforms and to produce realistic, sustainable and entrepreneurial solutions to problems, to develop their professional and personal development in the fields of environment, health, economy, quality, To train engineers who are informed in at least one of the subjects of Biotechnology, Polymer Science and Technology and Materials Science and Technology, who can constantly renew themselves by giving importance to occupational safety and ethics, and who show rapid development in their profession.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- Gain basic knowledge in mathematics, science and engineering fields and apply this knowledge to complex chemical engineering problems and new technologies.
- Effectively follow the new technologies, databases and other information sources, recognizing the need and having the ability to engage in life-long learning.
- Scale up and design a complex system/process in chemical engineering under realistic limitations, prepare its design and production report.
- Effectively use computer based technical drawing in chemical engineering design and application.
- Effectively select and use modern techniques, tools, software, computer and communication technologies necessary to solve complex engineering problems.
- Understand the impact of engineering applications and solutions in a global and societal context.
- Recognize the importance of entrepreneurship, innovation and have knowledge about sustainable development.
- Design and conduct an experiment, interpret experimental data and prepare a technical report.
- Function in inter/multi-disciplinary teams. Work and make decisions independently, and communicate effectively by expressing his/her opinions using Turkish and English languages in oral or written format in a clear and concise manner.
- Conscious about professional and ethical responsibility and act in accordance with ethical principles.
- Recognize the legal aspects of engineering applications having knowledge on project planning and organization, quality management, health, safety and environmental issues and standards used in engineering applications.
- Gain basic knowledge in at least one of the rapidly developing fields of Biotechnology, Polymer Science and Technology, or Materials Science and Technology.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
- The evaluation and assessment methods for each course prepared by the faculty member(s) and the relevant information are included in the package called Course Teaching Plan . Exams and grades/success evaluations of courses are applied according to the HU Bachelors Degree Education and Examination Regulations. To obtain a Bachelors of Science degree in Chemical Engineering, 240 ECTS has to be completed, an average grade point of at least 2.00 out of 4.00 must be achieved according to the H.U. Regulations on Undergraduate Education grade system, at least one of elective package courses (Technical Elective III+Technical Elective IV+Technical Elective V) has to be accomplished and an internship of 30 working days must be completed.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; MUDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs)
ACCREDITATION START AND END DATE;
30.09.2021 / 30.09.2026
In order to be considered for this program, secondary education or an equivalent overseas program has to be completed and for national applicants, enough points should be achieved on the national university entrance exam, score type MF. More information can be obtained from http://www.oid.hacettepe.edu.tr and http://www.osym.gov.tr.
Working areas for Chemical Engineers are generally listed as chemical and petrochemical industries, oil refineries, pharmaceuticals and biotechnology, plastics, natural and synthetic fibers, food and beverages, cleaning products, fuel and energy, waste treatment, paper, automotive, electronics, paint, glass, ceramics, metal and coating, process control, medical instruments, artificial organs, technical sales, consulting, training and research, finance, public sector and universities. Alumni actively work in areas such as product and production management, research and development, process design and optimization, factory organization and management, quality assurance, safety and environmental management, technical sale, service and marketing, management, occupational safety, quality, expertise and business security consulting services in various positions (employer, academic, manager in public and private sector, plant manager, chief engineer, engineer, etc.).
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous