Yeterlilik Kodu

TR0030011944

Yeterlilik Adı
Kültürel Miras ve Turizm Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik bilgi edinir.
  • Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
  • Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
  • Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır.
  • En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
  • Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
  • Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
  • İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
  • Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
  • Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
  • Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
  • Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır.
  • Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar.
  • Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerle bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar.
  • Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
  • Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
  • Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
  • Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
  • Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur.
  • Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
  • Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dünya üzerindeki değişik dinlerin tarihi ve temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
  • Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar.
  • Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar.
  • Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir.
  • Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar.
  • Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar.
  • Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar.
  • Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir.
  • Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar.
  • Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar.
  • Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar.
  • Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar.
  • Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar.
  • Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Hiç şüphesiz ki Ortadoğu’nun en önemli bölgesi, insanlık tarihinin başlangıcından bu yana birçok büyük medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu’dur. İnsanlık tarihinin ilk dönemlerinden itibaren tercih edilen ve süreklilik gösteren bir yerleşim alanı olması, büyük medeniyetlere ev sahipliği yapmış olması, insanlık tarihine damga vuran birçok gelişmenin bu coğrafyada ortaya çıkması Anadolu’nun zengin bir kültürel mirasa sahip olmasını da beraberinde getirmiştir. Son yıllarda kültürel mirasa olan ilginin arttığı görülmektedir. Bu eğilim kültür turizmini de önemli ölçüde artırmıştır. Günümüzde, turistik gezi yapmak isteyen insanların büyük bir kısmı, deniz, güneş, kum, kar, eğlence gibi argümanlardan çok daha fazlasını beklemektedir. Bu bağlamda, Türkiye gibi zengin bir kültürel mirasa sahip olan ülkeler, cazibe merkezi haline gelmektedir. Ancak bu durum nitelikli turizm personeli istihdam edilmesi zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir. Sonuç olarak, hem sahip olduğumuz kültürel mirası iyi bir şekilde korumak; hem de turizmi geliştirmek için, kültürel seviyesi yüksek, insan ilişkilerinde yetenekli, vizyon sahibi turizm personelleri yetiştirmek zorundayız. Kültürel Miras ve Turizm Programının amacı; topraklarının büyük bir kısmı Anadolu üzerinde bulunan Türkiye’nin sahip olduğu bu zengin kültürel mirasın özenle korunması; Bu varlıkların turizm açısından çekim merkezlerine dönüştürülmesi; iyi bir şekilde tanıtılması ve bu yolla sosyo-ekonomik açıdan sürdürülebilir bir gelişimin sağlanmasına yönelik çalışmalara katkıda bulunacak elemanlar yetiştirmektir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Kültürel Miras ve Turizm Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıKültürel Miras ve Turizm alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel sektörde istihdam edilme imkânına sahiptir. Mezunlarımız, KPSS sınavına girerek; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı arkeoloji, etnografya ve tarih müzeleri; İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri; Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Müdürlükleri; Koruma Uygulamalı Denetim Büroları ve belediyelerin ilgili birimlerine ait kadrolara atanabilir. Yine programımızdan mezun olan öğrenciler özel sektöre ait müzeler, turizm acentaları ve otellerde de çalışabilirler. Ayrıca, profesyonel turist rehberliği yapmak için Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği kursları tamamlayarak belge alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011944


Yeterlilik Adı
Kültürel Miras ve Turizm Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik bilgi edinir.
  • Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
  • Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
  • Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır.
  • En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
  • Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
  • Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
  • İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
  • Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
  • Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
  • Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
  • Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır.
  • Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar.
  • Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerle bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar.
  • Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
  • Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
  • Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
  • Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
  • Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur.
  • Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
  • Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dünya üzerindeki değişik dinlerin tarihi ve temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
  • Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar.
  • Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar.
  • Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir.
  • Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar.
  • Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar.
  • Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar.
  • Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir.
  • Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar.
  • Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar.
  • Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar.
  • Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar.
  • Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar.
  • Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Hiç şüphesiz ki Ortadoğu’nun en önemli bölgesi, insanlık tarihinin başlangıcından bu yana birçok büyük medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu’dur. İnsanlık tarihinin ilk dönemlerinden itibaren tercih edilen ve süreklilik gösteren bir yerleşim alanı olması, büyük medeniyetlere ev sahipliği yapmış olması, insanlık tarihine damga vuran birçok gelişmenin bu coğrafyada ortaya çıkması Anadolu’nun zengin bir kültürel mirasa sahip olmasını da beraberinde getirmiştir. Son yıllarda kültürel mirasa olan ilginin arttığı görülmektedir. Bu eğilim kültür turizmini de önemli ölçüde artırmıştır. Günümüzde, turistik gezi yapmak isteyen insanların büyük bir kısmı, deniz, güneş, kum, kar, eğlence gibi argümanlardan çok daha fazlasını beklemektedir. Bu bağlamda, Türkiye gibi zengin bir kültürel mirasa sahip olan ülkeler, cazibe merkezi haline gelmektedir. Ancak bu durum nitelikli turizm personeli istihdam edilmesi zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir. Sonuç olarak, hem sahip olduğumuz kültürel mirası iyi bir şekilde korumak; hem de turizmi geliştirmek için, kültürel seviyesi yüksek, insan ilişkilerinde yetenekli, vizyon sahibi turizm personelleri yetiştirmek zorundayız. Kültürel Miras ve Turizm Programının amacı; topraklarının büyük bir kısmı Anadolu üzerinde bulunan Türkiye’nin sahip olduğu bu zengin kültürel mirasın özenle korunması; Bu varlıkların turizm açısından çekim merkezlerine dönüştürülmesi; iyi bir şekilde tanıtılması ve bu yolla sosyo-ekonomik açıdan sürdürülebilir bir gelişimin sağlanmasına yönelik çalışmalara katkıda bulunacak elemanlar yetiştirmektir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Kültürel Miras ve Turizm Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
Kültürel Miras ve Turizm alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel sektörde istihdam edilme imkânına sahiptir. Mezunlarımız, KPSS sınavına girerek; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı arkeoloji, etnografya ve tarih müzeleri; İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri; Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Müdürlükleri; Koruma Uygulamalı Denetim Büroları ve belediyelerin ilgili birimlerine ait kadrolara atanabilir. Yine programımızdan mezun olan öğrenciler özel sektöre ait müzeler, turizm acentaları ve otellerde de çalışabilirler. Ayrıca, profesyonel turist rehberliği yapmak için Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği kursları tamamlayarak belge alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011944

Qualification Title
Cultural Heritage and Tourism Associate's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Sensitive to social and environmental issues, sustainable design is to obtain scientific and technological knowledge.
  • Travel and tourist guide services in the area of legal regulations and professional standards.
  • Tourism and Travel Businesses affected by the internal and external environmental factors that knows.
  • Able to work in the public or private sector is expected to gain skills and equipment.
  • At least one foreign language, knows the European Language Portfolio A2 level.
  • Schools and training in theoretical and practical knowledge gained in working in the sector are easily applied.
  • History of Art foundation of knowledge and awareness about the problems of having a clear and this information can be adapted to contemporary problems emerging in our time.
  • Get an internship at school and in the study of foreign language knowledge that is used in the industry.
  • With theoretical and practical experience in the industry, analyzes the problems encountered and solutions.
  • Contact force is high and adapt to teamwork.
  • Understands the importance of cultural heritage tourism in the area.
  • Work intensity, has the ability to work under stress and pressure.
  • Tourism and surrounding media reviews current issues related to cultural heritage.
  • Detailed information about the historical and touristic places of Turkey will have.
  • Management and protection of cultural heritage with the basic principles, historical and cultural context is diagnosed within.
  • Cultural heritage protection processes and practices define and comprehend.
  • Several religious beliefs, mythology, art history, archeology, specializing in, with this information in their region and country makes the task of promotion.
  • With the task to prepare a report and top offers.
  • Is respectful to the top and complete the tasks by performing them, in moments of crisis itself generates its own solution. National and ethical values depend on these values is careful in his work.
  • Except in unusual situations, tasks, fulfill their duty to help their colleagues.
  • Social consciousness and ethics will have.
  • Occupation is related to the constant pursuit of innovation and constantly improves itself.
  • In the countries of the world have knowledge about tourism and travel activities.
  • The history of different religions around the world and have knowledge about the basic rules.
  • Any subject gains the ability to provide in an understandable manner.
  • Archaeological, historical and natural heritage of the concept of beauty and explain the multiplicity of meaning and value.
  • Cultural heritage management and protection of the basic legislation, regulations and international agreements define.
  • Creative thinking and diversity in cultural heritage tourism creates, brings an overview of current issues.
  • On the meaning of cultural heritage and management issues play a mediatory role in the use of experts who understand the importance of values and knowledge is.
  • In the management and protection of the cultural heritage of national and international legislation and understands the role of public policy.
  • Education, media and tourism areas Understands the importance of the use of cultural heritage.
  • Related to cultural heritage and historic environment brings to comment on social issues.
  • Research, exhibition, museum, curator of areas such as community involvement and interpretation of works of art comprehends the issues.
  • Cultural heritage and to understand the importance of communication technology in the memory.
  • Receive training in cultural heritage and tourism related to the role and responsibilities of managers moments
  • . Heritage interpretation and management understand the importance of interdisciplinary studies is understanding.
  • In the field of cultural heritage tourism and reviews current issues surrounding media.
  • Turkey's cultural heritage, history, archeology, sociology, history of art in terms of comments.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030011944


Qualification Title
Cultural Heritage and Tourism Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Sensitive to social and environmental issues, sustainable design is to obtain scientific and technological knowledge.
  • Travel and tourist guide services in the area of legal regulations and professional standards.
  • Tourism and Travel Businesses affected by the internal and external environmental factors that knows.
  • Able to work in the public or private sector is expected to gain skills and equipment.
  • At least one foreign language, knows the European Language Portfolio A2 level.
  • Schools and training in theoretical and practical knowledge gained in working in the sector are easily applied.
  • History of Art foundation of knowledge and awareness about the problems of having a clear and this information can be adapted to contemporary problems emerging in our time.
  • Get an internship at school and in the study of foreign language knowledge that is used in the industry.
  • With theoretical and practical experience in the industry, analyzes the problems encountered and solutions.
  • Contact force is high and adapt to teamwork.
  • Understands the importance of cultural heritage tourism in the area.
  • Work intensity, has the ability to work under stress and pressure.
  • Tourism and surrounding media reviews current issues related to cultural heritage.
  • Detailed information about the historical and touristic places of Turkey will have.
  • Management and protection of cultural heritage with the basic principles, historical and cultural context is diagnosed within.
  • Cultural heritage protection processes and practices define and comprehend.
  • Several religious beliefs, mythology, art history, archeology, specializing in, with this information in their region and country makes the task of promotion.
  • With the task to prepare a report and top offers.
  • Is respectful to the top and complete the tasks by performing them, in moments of crisis itself generates its own solution. National and ethical values depend on these values is careful in his work.
  • Except in unusual situations, tasks, fulfill their duty to help their colleagues.
  • Social consciousness and ethics will have.
  • Occupation is related to the constant pursuit of innovation and constantly improves itself.
  • In the countries of the world have knowledge about tourism and travel activities.
  • The history of different religions around the world and have knowledge about the basic rules.
  • Any subject gains the ability to provide in an understandable manner.
  • Archaeological, historical and natural heritage of the concept of beauty and explain the multiplicity of meaning and value.
  • Cultural heritage management and protection of the basic legislation, regulations and international agreements define.
  • Creative thinking and diversity in cultural heritage tourism creates, brings an overview of current issues.
  • On the meaning of cultural heritage and management issues play a mediatory role in the use of experts who understand the importance of values and knowledge is.
  • In the management and protection of the cultural heritage of national and international legislation and understands the role of public policy.
  • Education, media and tourism areas Understands the importance of the use of cultural heritage.
  • Related to cultural heritage and historic environment brings to comment on social issues.
  • Research, exhibition, museum, curator of areas such as community involvement and interpretation of works of art comprehends the issues.
  • Cultural heritage and to understand the importance of communication technology in the memory.
  • Receive training in cultural heritage and tourism related to the role and responsibilities of managers moments
  • . Heritage interpretation and management understand the importance of interdisciplinary studies is understanding.
  • In the field of cultural heritage tourism and reviews current issues surrounding media.
  • Turkey's cultural heritage, history, archeology, sociology, history of art in terms of comments.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address