Yeterlilik Kodu | TR0030021686 | |
Yeterlilik Adı | Maden Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Orta Doğu Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Madencilik ve ekstraksiyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır. MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir. (2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a) Harf Notu Katsayı Puan
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 - Harf Notu Statü S Başarılı U Başarısız EX Muaf I Eksik W Dersten Çekilme b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür: 1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek. 2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak. c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. 2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. 3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. 4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. 5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 13.09.2022 / 30.09.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisans programlar için mezuniyet koşulları 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31'de belirtilmiştir. MADDE 31 – Lisans programından mezun olmak için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: Müfredatta yer alan tüm dersler en az DD veya S harf notu ile tamamlanmalıdır. Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının ODTÜ'de alınmış olması gerekir. Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl ODTÜ'de geçirilmelidir. Programlardan mezuniyet tarihi aşağıdaki şekilde belirlenir: Lisans programlarında mezuniyet tarihi, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten sonra, maddi hata düzeltmesi, I notunun tamamlanması ve bütünleme hakkının kullanılması sonucunda mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği tarihtir. Lisans programından mezuniyet hakkı kazanmadan önce ön lisans diploması alarak Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrenciler için mezuniyet tarihi, ön lisans diploması almaya hak kazanılan yarıyılın harf notlarının ilan tarihidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Başlıca; yer altı ve açık ocak madenciliği, mermer ve taş ocakları, tünel, yol ve diğer altyapı inşaatları, arama sondajları, cevher hazırlama ve zenginleştirme tesisleri, endüstriyel mineral ve çimento fabrikaları, eğitim, araştırma ve idari kuruluşlar olmak üzere kamu ve özel sektörde çalışma olanağına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030021686
ISCO 08
ISCO 08
- Maden Mühendisliği Bölümü büyüyen madencilik endüstrisinin ihtiyaç duyduğu mühendisler yetiştirmek ve ülkenin maden kaynaklarının geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla 1960 yılında kurulmuştur. Bölümün dört yıllık lisans programı müfredatı, maden mühendislerinin işlerinin tüm detaylarını bilmelerine olanak tanıyacak şekilde yeterli bölümlerden oluşmaktadır. Yüksek lisans programı 1960 yılında açılmıştır. Bölümde maden mühendisliği alanında hem Yüksek Lisans hem de Doktora dereceleri verilmektedir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bu program İngilizce olarak verilmektedir.
- Mühendislik, bilim ve matematik temellerini kullanarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisine sahip olması.
- Mühendislik tasarımı uygulayarak gereksinimleri belirlenmiş durumlarda toplum sağlığı, güvenliği ve refahı ile birlikte global, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alan çözüm üretme becerisine sahip olması.
- Farklı kitleler ile etkin iletişim becerilerine sahip olması.
- Mühendislik görevlerinde etik ve mesleki sorumluluklarını bilme ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkilerini dikkate alarak bilgiye dayanan kararlar verebilme becerisine sahip olması.
- Tüm üyelerinin birlikte liderlik ettiği, dayanışmacı ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, amaçlara belirlediği, görevler planladığı ve hedeflere ulaştığı bir çalışma grubunda etkin olarak görev alma beceresine sahip olması.
- Uygun deney geliştirme ve yürütme, veri analiz etme ve yorumlama, sonuç çıkarma amacıyla mühendislik muhakemesinden yararlanma becerisine sahip olması.
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgiyi elde etme ve uygulama beceresine sahip olması.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.
MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir.
(2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.
(4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
a)
Harf Notu Katsayı Puan
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 -
Harf Notu Statü
S Başarılı
U Başarısız
EX Muaf
I Eksik
W Dersten Çekilme
b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür:
1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek.
2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak.
c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir.
5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
13.09.2022 / 30.09.2028
- ODTÜ lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
- Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde ODTÜ'ye doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.
- Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.
- http://oidb.metu.edu.tr/basvuru-kabul
Başlıca; yer altı ve açık ocak madenciliği, mermer ve taş ocakları, tünel, yol ve diğer altyapı inşaatları, arama sondajları, cevher hazırlama ve zenginleştirme tesisleri, endüstriyel mineral ve çimento fabrikaları, eğitim, araştırma ve idari kuruluşlar olmak üzere kamu ve özel sektörde çalışma olanağına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021686 | |
Qualification Title | Mining Engineering Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Middle East Technical University | |
Awarding Body Contact | Middle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.metu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mining and extraction | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The assessment and evaluation methods used for each course are defined and announced by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the METU Syllabus program. Article 24 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015 apply for the final grades of a course. ARTICLE 24 – (1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester they are registered. (2) This letter grade is at the discretion of the instructor offering the course. (3) In determining the letter grade, the students' mid-term and final examination grades, their success in their studies within the semester and their attendance during course and practical work are taken into consideration. (4) The courses for which an exemption exam is to be administered, the requirements for exemption and the implementation principles are determined by the Senate upon the recommendation of the concerned faculty board. (5) The coefficients of the letter grades, the score intervals used in the calculation of Grade Point Average and the standings related to success are indicated below: a) Letter Grade Coefficient Score Intervals AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 NA 0,00 - Letter Grade Standing S Successful U Unsuccessful EX Exempt I Incomplete W Withdrawn b) The grade NA is designated due to one of the conditions below. The grade NA is processed as FF in the calculation of the Grade Point Average. 1) Not fulfilling the attendance requirements for the theoretical and practical course hours as indicated in the course schedule. 2) Not qualifying to take the final exam due to failure in fulfilling the provisions regarding course practices. 3) Having taken none of the mid-term and final examinations. (c) Grades which are not included in the Grade Point Average are as follows: 1) The grade S (satisfactory) is designated to students who are successful in non-credit courses 2) The grade U (unsatisfactory) is designated to students who are not successful in non-credit courses. 3) The grade EX (exempt) is designated to students who have been exempted from certain courses in the curriculum. 4) The grade I (incomplete) is designated to students who are not able to complete the course requirements by the end of the semester or the summer school for a reason found valid by the course instructor. The grade "I" must be converted to a letter grade within a week from the last day of grade submissions for the semester or summer school. In special cases, however, this period may be extended latest until the date registrations start for the following semester, when it must be converted to a letter grade. These special procedures are conducted by recommendation of the department chair offering the course and the approval of the concerned administrative board. In case of failure to convert the grade "I" to a letter grade within the required period, the grade "I" will be automatically converted to the grade "FF" or "U". The dates concerning the letter grade "I" are indicated in the academic calendar.(*) 5) The grade W (Withdrawn) is designated to students who withdraw from a course. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Accreditation Start/End Date: 13.09.2022 / 30.09.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | The graduation requirements for undergraduate programs are specified in Article 31 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015. ARTICLE 31 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from an undergraduate program: a) All the courses included in the curriculum must be completed with at least the letter grades DD or S. b) The Cumulative Grade Point Average must be at least 2,00. c) With the exception of the international joint undergraduate-degree programs conducted with contracted universities abroad, students are required to have obtained at least half of the total credit points of the curriculum from the courses offered at METU. d) With the exception exchange programs and international joint undergraduate-degree programs conducted with the contracted universities abroad, the last two semesters must be spent at METU on registered status. (2) The date of graduation from undergraduate programs is determined as follows: a) In undergraduate programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate after the announcement of grades as a result of the correction of an erroneous grade, the conversion of the grade "I" to a letter grade, or by exercising the right for a make-up, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. b) For students who wish to leave the university by receiving an Associate Degree Diploma before becoming eligible for graduation from an undergraduate program, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the semester in which the student has obtained the right to receive an Associate Degree Diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Primarily, graduates have the opportunity to work in the public and private sectors, including but not limited to underground and open pit mining, marble and stone quarries, tunnel, road, and other infrastructure constructions, exploration drilling, mineral processing and enrichment facilities, industrial mineral and cement factories, educational, research, and administrative institutions. | |
Legal Basis | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030021686
ISCO 08
ISCO 08
- The Mining Engineering at the METU was established in 1960 to promote the development of mineral resources of the country by providing training for the engineers required by the growing mining industry. The curriculum of the four-year bachelor s program in mining engineering is composed of sufficient parts to make the mining engineer be aware of all the facts of his/her job. The graduate program was started in 1960. The department offers both Master of Science (M.S.) and Doctor of Philosophy (Ph.D.) degrees in mining engineering.
- Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- Graduates will have an ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics.
- Graduates will have an ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
- Graduates will have an ability to communicate effectively with a range of audiences.
- Graduates will have an ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts.
- Graduates will have an ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives.
- Graduates will have an ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
- Graduates will have an ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The assessment and evaluation methods used for each course are defined and announced by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the METU Syllabus program. Article 24 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015 apply for the final grades of a course.
ARTICLE 24 – (1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester they are registered.
(2) This letter grade is at the discretion of the instructor offering the course.
(3) In determining the letter grade, the students' mid-term and final examination grades, their success in their studies within the semester and their attendance during course and practical work are taken into consideration.
(4) The courses for which an exemption exam is to be administered, the requirements for exemption and the implementation principles are determined by the Senate upon the recommendation of the concerned faculty board.
(5) The coefficients of the letter grades, the score intervals used in the calculation of Grade Point Average and the standings related to success are indicated below:
a)
Letter Grade Coefficient Score Intervals
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 -
Letter Grade Standing
S Successful
U Unsuccessful
EX Exempt
I Incomplete
W Withdrawn
b) The grade NA is designated due to one of the conditions below. The grade NA is processed as FF in the calculation of the Grade Point Average.
1) Not fulfilling the attendance requirements for the theoretical and practical course hours as indicated in the course schedule.
2) Not qualifying to take the final exam due to failure in fulfilling the provisions regarding course practices.
3) Having taken none of the mid-term and final examinations.
(c) Grades which are not included in the Grade Point Average are as follows:
1) The grade S (satisfactory) is designated to students who are successful in non-credit courses
2) The grade U (unsatisfactory) is designated to students who are not successful in non-credit courses.
3) The grade EX (exempt) is designated to students who have been exempted from certain courses in the curriculum.
4) The grade I (incomplete) is designated to students who are not able to complete the course requirements by the end of the semester or the summer school for a reason found valid by the course instructor. The grade "I" must be converted to a letter grade within a week from the last day of grade submissions for the semester or summer school. In special cases, however, this period may be extended latest until the date registrations start for the following semester, when it must be converted to a letter grade. These special procedures are conducted by recommendation of the department chair offering the course and the approval of the concerned administrative board. In case of failure to convert the grade "I" to a letter grade within the required period, the grade "I" will be automatically converted to the grade "FF" or "U". The dates concerning the letter grade "I" are indicated in the academic calendar.(*)
5) The grade W (Withdrawn) is designated to students who withdraw from a course.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Accreditation Start/End Date:
13.09.2022 / 30.09.2028
- METU accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
- International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Middle East Technical University. METU's admission criteria generally include an acceptable score from one of the internationally recognized examinations (such as SAT, GCE, IB etc.), or from university entrance examinations of some countries (Syria, Iran, China etc.).
- For detailed information about application instructions to undergraduate programs, please visit the following web page:
- http://oidb.metu.edu.tr/en/application-admission
Primarily, graduates have the opportunity to work in the public and private sectors, including but not limited to underground and open pit mining, marble and stone quarries, tunnel, road, and other infrastructure constructions, exploration drilling, mineral processing and enrichment facilities, industrial mineral and cement factories, educational, research, and administrative institutions.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
The qualification is valid at all times.