Yeterlilik Kodu | TR0030222643 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Örgün, uzaktan ve uygulamalı eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencilerin pratik bilgilerini artırmak adına genel makine mühendisliği, hidrolik ve geoteknik laboratuvarı, CAD-CAM laboratuvarı, endüstri 4.0 laboratuvarı, malzeme laboratuvarı, bilgisayar laboratuvarı ve takım tezgahları laboratuvarı olmak üzere toplam 7 adet teknik laboratuvarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | İstanbul Beykent Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrenciler aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler derslerin yanında tüm yazılı ve uygulamalı sınavlara katılmakla yükümlüdür. Birçok derste bir adet ara sınav ve bir adet final sınavı veya dersin işleyişine bağlı olarak proje verilerek ders değerlendirmesi yapılmaktadır. Bunlara ek olarak dersin öğretim üyesine bağlı olarak derslerde ödevler, kısa sınavlar, projeler, sunumlar, deney raporları gibi ders içi uygulamalar yapılarak öğrenci değerlendirmesi yapılmaktadır. Ara sınav ve final sınavları tüm üniversitede ortak tarihler arasında gerçekleştirilmekte olup, üniversite akademik takviminde ve tüm derslerin izlencelerinde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar" İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise " İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri, bölüm web sayfalarında yer alan ders izlencelerinde belirtilmiş olup, tüm öğrenciler tarafından ulaşılabilir haldedir. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınav puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ile diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: Dört Üzerinden (Başarı Notu) Başarı Harf Notu Başarı Derecesi/İşaret Puan Katsayısı Pekiyi 90-100 AA 4,00 İyi-Pekiyi 85-89 BA 3,50 İyi 80-84 BB 3,00 Orta-İyi 75-79 CB 2,50 Orta 70-74 CC 2,00 Zayıf-Orta 60-69 DC 1,50 Zayıf 50-59 DD 1,00 Çok Zayıf 40-49 FD 0,50 Başarısız 00-39 FF 0 Devamsız 00 DZ 0 Muaf — M — Geçer — G — Yeterli — Y — Kalır — K — Süren Çalışma — S — | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin değerlendirilmesi ve kalite güvencesinin sağlanması amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin yanı sıra idari ve mali süreçlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Bu bağlamda YÖK, her yıl “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlayarak, yükseköğretim kurumlarının performansına ilişkin kapsamlı nicel ve nitel değerlendirmeler sunmaktadır. Bu raporlar, kurumların eğitim kalitesi, araştırma faaliyetleri, toplumsal katkıları gibi çeşitli boyutlarda analiz edilerek kamuoyu ile paylaşılmaktadır. Ayrıca, vakıf yükseköğretim kurumları için YÖK tarafından hazırlanan “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu”, bu kurumların akademik, idari ve mali verilerini kapsamlı şekilde ele almakta ve her yıl düzenli olarak yayımlanmaktadır. Bu raporlarda, vakıf üniversitelerinin performansları nicel ve nitel göstergelerle değerlendirilerek kamuoyuna duyurulur. Lisans programlarının kalite güvencesi sürecinde ise, belirlenen ulusal ve uluslararası standartlar çerçevesinde sürekli izleme ve değerlendirme yapılmakta, yükseköğretimde kaliteyi arttırmaya yönelik iyileştirmeler hedeflenmektedir. Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programları’ nın müfredatı, ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) | |
Giriş Şartı | Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda istenilen puanı alarak İstanbul Beykent Üniversitesi’ni tercih eden ve ÖSYM tarafından İstanbul Beykent Üniversitesi’ne yerleştirilen adaylar kesin kayıt yaptırdıkları takdirde İstanbul Beykent Üniversitesi öğrencisi olurlar. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için; ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, çok geniş alanlarda çalışabilme imkânına sahiptirler. Öğrencilerimiz, tamamlamış oldukları mühendislik eğitimleri sonucunda, Makine Mühendisi, Tasarım Mühendisi, Ar-Ge Mühendisi, Ür-Ge Mühendisi, Satış Mühendisi, Kalite Kontrol Mühendisi ve Otomasyon Mühendisi gibi birçok pozisyonda çalışabilmektedir. Sektörel anlamda şu alanlarda kolaylıkla iş bulabilmektedirler:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222643
ISCO:08
ISCO:08
- Bölümümüzün mezunları, alanındaki uzmanlıklarını ve çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde ARGE-ÜRGE ve eğitim alanlarında sürdürebilirler.
- Çalıştıkları kurumlarda bireysel ya da takım elemanı olarak görev yapabilirler.
- Katma değeri yüksek ürün geliştirmeye ve kapasiteyi arttırmaya yönelik, farklı sektörlerde çalışabilecek, disiplinler arası çalışabilme yeteneği kazandırılması amaçlanmaktadır.
Örgün, uzaktan ve uygulamalı eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencilerin pratik bilgilerini artırmak adına genel makine mühendisliği, hidrolik ve geoteknik laboratuvarı, CAD-CAM laboratuvarı, endüstri 4.0 laboratuvarı, malzeme laboratuvarı, bilgisayar laboratuvarı ve takım tezgahları laboratuvarı olmak üzere toplam 7 adet teknik laboratuvarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir.
- Matematik ve Fen Bilimleri ilgili Mühendislik birimlerine özgü konularda makine mühendisliği problemlerini çözer.
- Uygun analiz ve çözüm yöntemlerini kullanmak suretiyle karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlayıp formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
- İhtiyaç duyulan sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci anlar ve analiz eder.
- Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizini ve çözümünü gerektirecek güncel teknolojinin getirdiği teknik araçları seçme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.(e-library, iletişim, araştırma, yazılım geliştirme, güncel makine mühendisliği analiz ve çizim programlarını kullanabilme)
- Makine Mühendisliği alanında karşılaşılan mühendislik problemlerini ve ona özgü olan araştırma konularının incelenmesi yönünde deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda takım ruhuyla çalışabilme becerisi ile bireysel çalışır.
- Türkçe ve İngilizce ilgili alandaki konularda yazma ve yazılı raporlama hazırlayabilme, etkin bir şekilde sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
- Yaşam boyu öğrenimin önemini benimsemiş olarak farkındalık, bilgiye erişebilme, günümüzde bilim ve teknolojide gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma uygun davranma, ayrıca mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
- İş hayatındaki uygulamalarda proje yönetimi risk yönetimi gibi uygulamalarda girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, ayrıca sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ve beceri kazanır.
- Günümüzde mühendislik alanında karşılaşılan sorunlarda küresel ve toplumsal boyutlardaki sağlık ve çevre güvenliği üzerindeki etkileri konusunda bilgi becerisi, ayrıca hukuksal sonuçlar hakkında farkındalık yaratır.
İstanbul Beykent Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrenciler aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik
- Bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal yetkinlik ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler derslerin yanında tüm yazılı ve uygulamalı sınavlara katılmakla yükümlüdür. Birçok derste bir adet ara sınav ve bir adet final sınavı veya dersin işleyişine bağlı olarak proje verilerek ders değerlendirmesi yapılmaktadır. Bunlara ek olarak dersin öğretim üyesine bağlı olarak derslerde ödevler, kısa sınavlar, projeler, sunumlar, deney raporları gibi ders içi uygulamalar yapılarak öğrenci değerlendirmesi yapılmaktadır. Ara sınav ve final sınavları tüm üniversitede ortak tarihler arasında gerçekleştirilmekte olup, üniversite akademik takviminde ve tüm derslerin izlencelerinde belirtilmektedir.
Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar" İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise " İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri, bölüm web sayfalarında yer alan ders izlencelerinde belirtilmiş olup, tüm öğrenciler tarafından ulaşılabilir haldedir.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınav puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ile diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
Dört
Üzerinden
(Başarı Notu)
Başarı Harf Notu Başarı
Derecesi/İşaret Puan Katsayısı
Pekiyi 90-100 AA 4,00
İyi-Pekiyi 85-89 BA 3,50
İyi 80-84 BB 3,00
Orta-İyi 75-79 CB 2,50
Orta 70-74 CC 2,00
Zayıf-Orta 60-69 DC 1,50
Zayıf 50-59 DD 1,00
Çok Zayıf 40-49 FD 0,50
Başarısız 00-39 FF 0
Devamsız 00 DZ 0
Muaf — M —
Geçer — G —
Yeterli — Y —
Kalır — K —
Süren Çalışma — S —
Yükseköğretim programlarının niteliğinin değerlendirilmesi ve kalite güvencesinin sağlanması amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin yanı sıra idari ve mali süreçlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Bu bağlamda YÖK, her yıl “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlayarak, yükseköğretim kurumlarının performansına ilişkin kapsamlı nicel ve nitel değerlendirmeler sunmaktadır. Bu raporlar, kurumların eğitim kalitesi, araştırma faaliyetleri, toplumsal katkıları gibi çeşitli boyutlarda analiz edilerek kamuoyu ile paylaşılmaktadır.
Ayrıca, vakıf yükseköğretim kurumları için YÖK tarafından hazırlanan “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu”, bu kurumların akademik, idari ve mali verilerini kapsamlı şekilde ele almakta ve her yıl düzenli olarak yayımlanmaktadır. Bu raporlarda, vakıf üniversitelerinin performansları nicel ve nitel göstergelerle değerlendirilerek kamuoyuna duyurulur.
Lisans programlarının kalite güvencesi sürecinde ise, belirlenen ulusal ve uluslararası standartlar çerçevesinde sürekli izleme ve değerlendirme yapılmakta, yükseköğretimde kaliteyi arttırmaya yönelik iyileştirmeler hedeflenmektedir.
Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programları’ nın müfredatı, ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır.
ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda istenilen puanı alarak İstanbul Beykent Üniversitesi’ni tercih eden ve ÖSYM tarafından İstanbul Beykent Üniversitesi’ne yerleştirilen adaylar kesin kayıt yaptırdıkları takdirde İstanbul Beykent Üniversitesi öğrencisi olurlar.
Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, çok geniş alanlarda çalışabilme imkânına sahiptirler. Öğrencilerimiz, tamamlamış oldukları mühendislik eğitimleri sonucunda, Makine Mühendisi, Tasarım Mühendisi, Ar-Ge Mühendisi, Ür-Ge Mühendisi, Satış Mühendisi, Kalite Kontrol Mühendisi ve Otomasyon Mühendisi gibi birçok pozisyonda çalışabilmektedir. Sektörel anlamda şu alanlarda kolaylıkla iş bulabilmektedirler:
- Makine Sanayisinde
- Isıtma ve İklimlendirme Sistemlerinde
- İmalat Sanayisinde
- Kimya, Gıda ve İlaç Sanayisinde
- Enerji Sektöründe
- Otomotiv Sektöründe
- Robotik Sektöründe
- Otomasyon Sistemlerinde
- Uzay Sanayisinde
- Savunma Sanayisinde
- Yenilenebilir Enerji Sistemleri Alanında
- Gemi İnşaat ve Makinaları Alanında
- Ayrıca, devlet bünyesinde de birçok pozisyonda iş bulma imkanına sahip olabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222643 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Teaching and learning are conducted in formal, open, or distance learning formats. In addition, in order to increase the practical knowledge of students, applied training is provided in a total of 7 technical laboratories, including general mechanical engineering, hydraulic and geotechnical laboratory, CAD-CAM laboratory, industry 4.0 laboratory, material laboratory, computer laboratory and machine tools laboratory. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Graduates of Istanbul Beykent University Mechanical Engineering Department have advanced level of the key competencies listed below:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are required to attend all written and practical exams in addition to the courses. In many courses, a midterm exam and a final exam or a project is given depending on the course. In addition to these, students are evaluated by doing in-class assignments, midterm projects, presentations, and experimental reports depending on the instructor of the course. Midterm and final exams are held on common dates throughout the university and are specified in the university academic calendar and the syllabus of all courses. General rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Istanbul Beykent University Associate and Undergraduate Education - Teaching Regulation". Special processes regarding exams, education-teaching, measurement and evaluation are determined by the "Istanbul Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive". Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Istanbul Beykent University Relative Evaluation System Application Directive". Teaching and measurement-evaluation methods used in courses are specified in the course syllabuses on the department web pages and are accessible to all students. A student's absolute success score is composed of the contribution of the mid-term grade for that course and the final grade (if a make-up exam was taken, the make-up exam score) at certain rates. The Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of the scores and the class average. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to assess the quality of higher education programs and ensure quality assurance, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing and supervising the educational activities as well as administrative and financial processes at universities. In this context, YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” every year, providing comprehensive quantitative and qualitative assessments on the performance of higher education institutions. These reports are analyzed in various dimensions such as educational quality of institutions, research activities and social contributions, and shared with the public. In addition, the "Foundation Higher Education Institutions Report" prepared by the Council of Higher Education for foundation higher education institutions comprehensively covers the academic, administrative and financial data of these institutions and is published regularly every year. In these reports, the performances of foundation universities are evaluated with quantitative and qualitative indicators and announced to the public. In the quality assurance process of undergraduate programs, continuous monitoring and evaluation are carried out within the framework of determined national and international standards, and improvements are aimed at increasing the quality in higher education. It is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of Council of Higher Education after being approved by relevant Council of Deans’. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of programs is provided. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission and placement are made according to the results of Higher Education Institutions Examination organized by Student Selection and Placement Center and the principles determined by Council of Higher Education.
Candidates who choose Istanbul Beykent University by getting the required score in the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and are placed in Istanbul Beykent University by ÖSYM become students of Istanbul Beykent University if they register. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate from this program, it is necessary to pass 240 ECTS credits of the courses offered with the course plan and structure with a passing grade and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our students who graduate from the Department of Mechanical Engineering have the opportunity to work in a wide range of fields. As a result of their engineering education, our students can work in many positions such as Mechanical Engineer, Design Engineer, R&D Engineer, P&D Engineer, Sales Engineer, Quality Control Engineer and Automation Engineer. In terms of sectors, they can easily find jobs in the following fields:
In the Machinery Industry In Heating and Air Conditioning Systems In the Manufacturing Industry In the Chemical, Food and Pharmaceutical Industries In the Energy Sector In the Automotive Industry In the Robotics Industry In Automation Systems In the Space Industry In Defense Systems In the field of Renewable Energy Systems In the field of Shipbuilding and Machinery In addition, they may have the opportunity to find employment in many positions within the government. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors , Minors and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2 Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Validity is continuous. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222643
ISCO:08
ISCO:08
- Graduates of our department can continue their expertise and work in the field of R&D-P&D and education at national and international levels.
- They can work individually or as a team member in the institutions they work for.
- It is aimed to provide the ability to work in different sectors and interdisciplinary studies in order to develop high value-added products and increase capacity.
Teaching and learning are conducted in formal, open, or distance learning formats. In addition, in order to increase the practical knowledge of students, applied training is provided in a total of 7 technical laboratories, including general mechanical engineering, hydraulic and geotechnical laboratory, CAD-CAM laboratory, industry 4.0 laboratory, material laboratory, computer laboratory and machine tools laboratory.
- To be able to use Mathematics and Sciences in solving mechanical engineering problems in subjects specific to engineering units.
- To gain the ability to define, formulate and solve complex Mechanical Engineering problems by using appropriate analysis and solution methods.
- To gain the skills to understand and analyze the required system, system components or process.
- To gain the ability to choose the technical tools brought by the current technology that will require the analysis and solution of the problems encountered in Mechanical Engineering applications
- and to use information technologies effectively. (e-library, communication, research, software development, ability to use up-to-date mechanical engineering analysis and drawing programs)
- To gain the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results in order to examine the engineering problems encountered in the field of Mechanical Engineering and research topics specific to it.
- To provide individual working skills with the ability to work with team spirit in disciplinary and multi-disciplinary teams.
- To gain the ability to write and prepare written reports on subjects in Turkish and English, to present effectively, to give and receive clear and understandable instructions.
- By embracing the importance of lifelong learning, to gain awareness, access to information, and the ability to constantly renew oneself by following the developments in science and technology today.
- To gain the ability to have professional and ethical responsibility awareness, to act appropriately, and to have knowledge about the standards used in engineering applications.
- Entrepreneurship and awareness about innovation, as well as gaining knowledge and skills about sustainable development in applications such as project management and risk management in business life.
- To gain knowledge and skills about the effects of the problems encountered in the field of engineering today on health and environmental safety in global and social dimensions, as well as the ability to raise awareness about the legal consequences.
Graduates of Istanbul Beykent University Mechanical Engineering Department have advanced level of the key competencies listed below:
- Competence of literacy
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital literacy
- Personal, social and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Students are required to attend all written and practical exams in addition to the courses. In many courses, a midterm exam and a final exam or a project is given depending on the course. In addition to these, students are evaluated by doing in-class assignments, midterm projects, presentations, and experimental reports depending on the instructor of the course. Midterm and final exams are held on common dates throughout the university and are specified in the university academic calendar and the syllabus of all courses.
General rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Istanbul Beykent University Associate and Undergraduate Education - Teaching Regulation". Special processes regarding exams, education-teaching, measurement and evaluation are determined by the "Istanbul Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive". Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Istanbul Beykent University Relative Evaluation System Application Directive". Teaching and measurement-evaluation methods used in courses are specified in the course syllabuses on the department web pages and are accessible to all students.
A student's absolute success score is composed of the contribution of the mid-term grade for that course and the final grade (if a make-up exam was taken, the make-up exam score) at certain rates. The Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of the scores and the class average. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
Success |
Letter Grade |
Over Four Success |
Degree/Mark |
Score |
Coefficient |
Excellent 90-100 |
AA |
4.00 |
Good-Excellent 85-89 |
BA |
3.50 |
Good 80-84 |
BB |
3.00 |
Fair-Good 75-79 |
CB |
2.50 |
Fair 70-74 |
CC |
2.00 |
Weak-Fair 60-69 |
DC |
1.50 |
Weak 50-59 |
DD |
1.00 |
Very Weak 40-49 |
FD |
0.50 |
Fail 00-39 |
FF |
0 |
Absence 00 |
DZ |
0 |
Exempt — |
M |
— |
Pass — |
G |
— |
Sufficient - |
Y |
— |
Remain — |
K |
— |
Ongoing Study — |
S |
— |
In order to assess the quality of higher education programs and ensure quality assurance, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing and supervising the educational activities as well as administrative and financial processes at universities. In this context, YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” every year, providing comprehensive quantitative and qualitative assessments on the performance of higher education institutions. These reports are analyzed in various dimensions such as educational quality of institutions, research activities and social contributions, and shared with the public.
In addition, the "Foundation Higher Education Institutions Report" prepared by the Council of Higher Education for foundation higher education institutions comprehensively covers the academic, administrative and financial data of these institutions and is published regularly every year. In these reports, the performances of foundation universities are evaluated with quantitative and qualitative indicators and announced to the public.
In the quality assurance process of undergraduate programs, continuous monitoring and evaluation are carried out within the framework of determined national and international standards, and improvements are aimed at increasing the quality in higher education.
It is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of Council of Higher Education after being approved by relevant Council of Deans’.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of programs is provided. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Student admission and placement are made according to the results of Higher Education Institutions Examination organized by Student Selection and Placement Center and the principles determined by Council of Higher Education.
Candidates who choose Istanbul Beykent University by getting the required score in the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and are placed in Istanbul Beykent University by ÖSYM become students of Istanbul Beykent University if they register.
Our students who graduate from the Department of Mechanical Engineering have the opportunity to work in a wide range of fields. As a result of their engineering education, our students can work in many positions such as Mechanical Engineer, Design Engineer, R&D Engineer, P&D Engineer, Sales Engineer, Quality Control Engineer and Automation Engineer. In terms of sectors, they can easily find jobs in the following fields:
In the Machinery Industry
In Heating and Air Conditioning Systems
In the Manufacturing Industry
In the Chemical, Food and Pharmaceutical Industries
In the Energy Sector
In the Automotive Industry
In the Robotics Industry
In Automation Systems
In the Space Industry
In Defense Systems
In the field of Renewable Energy Systems
In the field of Shipbuilding and Machinery
In addition, they may have the opportunity to find employment in many positions within the government.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors , Minors and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2 Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Validity is continuous.