Yeterlilik Kodu | TR0030016937 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir. | |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Matematiğin bilgisayar, fizik, biyoloji, sosyal bilimler ve ekonomi dalları ile yakın ilişkisi olduğundan geniş uygulama alanları vardır. Bu nedenle iyi yetişmiş matematik mühendislerine disiplinlerarası araştırma projelerinde ve çeşitli iş alanlarında her zaman gereksinim duyulmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016937
- Matematik ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri anlayabilme; kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
- Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilme
- Bilim ve mühendisliğe ait problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleyebilme
- Çok disiplinli gruplarda çalışabilme ve/veya liderlik yapabilme
- Problem çözmek için algoritma ve bilgisayar programı yazma, kullanma ve sayısal çözümleri görselleştirebilme
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilme
- Türkçe ve/veya İngilizce etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
- Matematiksel düşünme ve ispat tekniklerini öğrenme ve uygulayabilme
- Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme
- Matematiğin güncel ve çağdaş konularını araştırabilme
- Matematik ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Matematiğin bilgisayar, fizik, biyoloji, sosyal bilimler ve ekonomi dalları ile yakın ilişkisi olduğundan geniş uygulama alanları vardır. Bu nedenle iyi yetişmiş matematik mühendislerine disiplinlerarası araştırma projelerinde ve çeşitli iş alanlarında her zaman gereksinim duyulmaktadır.
Mezunlarımız 'Matematik Mühendisi' ünvanını alarak; bilişim, veri madenciliği, bankacılık, sigortacılık ve benzeri birçok sektörde iş bulabilmektedirler.
Firmaların bilgi işlem bölümlerinde sistem uzmanlığı, web tasarımı ve program yazılımı alanlarında görev alabildikleri gibi; uygulama ya da yazılım geliştirme üzerine de çalışabilmektedirler.
Bunun yanında eğitim sektöründe, istatistik ile ilgili bölümlerde, finans kuruluşlarında iş bulma imkanlarına sahiptirler. Ayrıca, son zamanlarda gittikçe popüler bir meslek olan, istatistik ve veritabanı bilgisi gerektiren veri madenciliği de matematik mühendislerinin çalışabileceği bir alan olarak göze çarpmaktadır.
Matematik alanında akademik kariyerlerine devam etmek isteyen öğrenciler ise belirli koşulları sağladıktan sonra araştırma görevlisi kadrosuna atanarak araştırmalarını sürdürebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016937 | |
Qualification Title | Mathematics Engineering Bachelor of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Mathematics maintains a broad application spectrum owing to its close relationship with computer science, physics, biology, social sciences, and economics. As a result, well-trained mathematical engineers are always needed by interdisciplinary research projects and in a wide variety of job sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030016937
- An ability to understand the concepts of mathematics and the relationships between these concepts; an ability to acquire theoretical and practical knowledge
- An ability to apply knowledge of mathematics to other disciplines
- An ability to identify, formulate and solve science and engineering problems
- An ability to function in and/or develop leadership in multi-disciplinary teams
- An ability to write and use algorithms and computer programs to solve problems; an ability to visualize numerical solutions
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability to communicate effectively in written and oral Turkish and/or English
- An ability to learn and apply mathematical thinking and proof techniques
- A recognition of the need for, and an ability to engage in, life-long learning
- An ability to research current and contemporary issues in mathematics
- An ability to conduct an independent study in advanced mathematics
- An ability to effectively communicate ideas and solutions proposals related to the field, both orally and in writing
Mathematics maintains a broad application spectrum owing to its close relationship with computer science, physics, biology, social sciences, and economics. As a result, well-trained mathematical engineers are always needed by interdisciplinary research projects and in a wide variety of job sectors.
Our graduates, with their “Mathematical Engineer” degrees, enjoy successful careers in information technology (IT), data mining, banking, insurance and various other sectors.
Graduates are able to work in IT departments as system analysts, web designers, and computer programmers. They also find employment directly in the software development sector.
Along with the above, they may enter the field of education, that of statistics, or find work in financial institutions. Notably, mathematical engineers, with their background in statistics and database, are also able to find work in the increasingly popular field of data mining.
Students desiring to pursue an academic career in the field of mathematics, upon meeting certain requirements, may seek to be promoted as research assistants and continue their research.
Qualification is valid indefinetely.