Yeterlilik Kodu | TR0030014916 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Uzaktan öğretim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Samsun Meslek Yüksekokulu'nda Güz Dönemi ve Bahar dönemi olmak üzere iki ders dönemi içerisinde Vize, Final ve Bütünleme sınavları uygulanmaktadır. Öğrencilerin vize sınav notlarının %20'si, final sınav notlarının %80'i hesaplanarak geçme notu, belirlenmektedir. Öğrencilerin dersi geçebilmeleri için, final ve bütünleme sınav notlarının 50'nin altında olmaması gerekir. Öğrencilerin geçme notu, vize ve final/bütünleme notlarının ortalamalarının Çan Eğrisi sitemine göre hesaplanması ile belirlenecek olup, sınava giren öğrenci sayısı 10'un altında ise vize ve final ortalamalarının 60 ve üzeri olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | |
Başarma Şartları | İletişim Meslek Liselerinin İletişim bölümlerinden mezun olan öğrenciler, Medya ve İletişim uzaktan eğitim ön lisans programını Ösym sınavına girerek ve yeterli puan alarak tercih edebilirler. Öğrenciler, ek yerleştirme ile belirlenen kontenjan dahilinde açık olan programa, isteklerine ve merkezi yerleştirme puanlarına göre yerleştirileceklerdir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Küreselleşen dünyada iletişimin önemi her geçen gün artmaktadır. Gelişen iletişim teknolojileri ve rekabet içinde yaşadığımız iletişim çağı, basın ve radyo, tv yayıncılığı işletmelerinin, bu alanda yeterli bilgi, beceri ve donanıma sahip elemanlara olan ihtiyacını giderek artırmaktadır. Bu bağlamda Medya ve İletişim bölümü mezunlarının neredeyse tamamı, kamu kurumları ve özel gazeteler, dergiler, TV’ler, radyolar, reklam şirketleri, film yapımı ve dağıtım şirketleri, halkla ilişkiler kuruluşları, grafik tasarımıyla uğraşan kuruluşlar, kamuoyu araştırma kuruluşları, basımla uğraşan kuruluşlarda görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014916
Uzaktan öğretim sağlamaktadır.
- Medya ve İletişim alanındaki temel kavramları, süreçleri ve bu süreçlerin medya ve iletişimin uygulama alanları ile ilgili tüm bilgileri kavrar.
- Medya ekonomisi ve İşletmelerinin temel işlevlerini, işletme içi birimleri, toplumsal ve ekonomik çevreyle ve diğer işletmelerle ilişkilerini, kalite yönetim sistemlerini, insan kaynaklarını ve müşteri ilişkilerini öğrenir.
- Medya ve iletişim alanındaki tarihsel gelişimi, etik değerleri, medya ile ilişkileri, sosyal medya alanındaki yeni gelişmeleri kavrar.
- Reklamcılık kavramları, reklam alanındaki gelişmeler, reklam yapım teknikleri ve reklamın medyada planlanması konusunda bilgi kazanır.
- Türk Tarihi ve Türk İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
- Medya ve İletişim ile ilgili hukuk kurallarını ve bu alandaki sorunları anlayabilme ve yorumlama becerisi kazanarak Medya ve iletişim ürünlerini eleştirel ve bilimsel bir gözle değerlendirebilir.
- Gazetecilik, temel fotoğrafcılık, radyo televizyon programcılığı, Sponsorluk, Sosyal Sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, siyasal iletişim, propaganda, lobicilik gibi kavram ve faaliyetleri öğrenerek bunları kurumda uygulayabilme becerisi kazanır.
- Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
- Medya ve iletişim alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Bilgisayar sistemleri ile ilgili temel bilgileri ve uygulama yöntemlerini öğrenir.
- Temel ingilizce kavramlarını öğrenir ve bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
- Yazılı ve sözlü anlatımda ana dilini doğru ve güzel kullanma becerisi, etkili iletişim kurma, düzgün diksiyon kullanma, etkili ve başarılı şekilde sunum yapabilme yetkinliğini kazanır.
Samsun Meslek Yüksekokulu'nda Güz Dönemi ve Bahar dönemi olmak üzere iki ders dönemi içerisinde Vize, Final ve Bütünleme sınavları uygulanmaktadır. Öğrencilerin vize sınav notlarının %20'si, final sınav notlarının %80'i hesaplanarak geçme notu, belirlenmektedir. Öğrencilerin dersi geçebilmeleri için, final ve bütünleme sınav notlarının 50'nin altında olmaması gerekir. Öğrencilerin geçme notu, vize ve final/bütünleme notlarının ortalamalarının Çan Eğrisi sitemine göre hesaplanması ile belirlenecek olup, sınava giren öğrenci sayısı 10'un altında ise vize ve final ortalamalarının 60 ve üzeri olması gerekmektedir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Küreselleşen dünyada iletişimin önemi her geçen gün artmaktadır. Gelişen iletişim teknolojileri ve rekabet içinde yaşadığımız iletişim çağı, basın ve radyo, tv yayıncılığı işletmelerinin, bu alanda yeterli bilgi, beceri ve donanıma sahip elemanlara olan ihtiyacını giderek artırmaktadır. Bu bağlamda Medya ve İletişim bölümü mezunlarının neredeyse tamamı, kamu kurumları ve özel gazeteler, dergiler, TV’ler, radyolar, reklam şirketleri, film yapımı ve dağıtım şirketleri, halkla ilişkiler kuruluşları, grafik tasarımıyla uğraşan kuruluşlar, kamuoyu araştırma kuruluşları, basımla uğraşan kuruluşlarda görev alabilmektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014916 | |
Qualification Title | Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | In Samsun Vocational School, there are two midterm exams, namely the Fall Semester and the Spring Semester. Passing grade is determined by calculating 20% of the students' midterm exam grades and 80% of the final exam grades. Students must be under 50 of the final and make-up exam grades in order to pass the course. Students' pass grades will be determined by calculating the average of the midterm and final grades according to the Bell Curve system, and if the number of students entering the test is less than 10, the midterm and final averages must be over 60. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who want to enroll in a division must have completed the examinations and completed the exams determined by the Student Selection and Placement Center within the academic and legal framework of the university. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad may apply for a transfer. The acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they have applied, | |
Conditions for Success | Students who graduate from the communication departments of Communication High Schools can choose Media and Communication distance education associate degree program by taking Ösym examination and taking enough points. Students will be placed according to the program that is open within the quota determined by additional placement, according to their wishes and central placement scores. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The importance of communication in the globalizing world is increasing day by day. Emerging communication technologies and communications that we live in competition are increasingly increasing the need for media, press and radio and TV publishing businesses to have enough knowledge, skills and equipment in this area. In this context, almost all of the graduates of Media and Communication department are employed in public institutions and private newspapers, magazines, TVs, radios, advertising companies, film production and distribution companies, public relations organizations, graphic design organizations, public opinion research organizations, It may take. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014916
- Understand the main concepts, processes at media and communication field and all information about media and communication application field.
- Learn main functions of media economy and businesses, intra-business units, relations with social and economic environment and other businesses, quality management systems, human resources and customer relations.
- Understand historical development at media and communication field, ethical value relations with media, and new developments at social media field.
- Gain knowledge about advertising concepts, developments at advertisement field, advertising technics and planning advertisement for media.
- Have knowledge about Turkish History and Turkish Revolution History.
- Gain the ability to understand and interpret the legal rules related to media and communication and the problems in this area, critically and scientifically evaluate the media and communication products.
- Learn concepts and activities such as journalism, basic photography, radio television programming, sponsorship, social responsibility, opinion researches, image management, political communication, propaganda, and lobbying and get comprehension to apply them at an institution.
- Evaluate risks and opportunities about personal, professional and/or working area and get responsibility to transform their information and comprehension skills to social/cultural/economic idea with high added value/approach/technology/ product; develop entrepreneurial competence as an individual or a team member.
- Critically evaluates advanced knowledge and skills in the field of media and communication.
- Share ideas and suggestions for solutions related to the field with experts and non-experts by supporting with quantitative and qualitative data.
- Move in accordance with social, scientific, cultural and ethical values at the process of collecting, interpreting, applying data about their field and disclosing the results.
- Learn basic information about computer systems and application methods.
- Learn basic English concepts and follow developments in their field using a foreign language (English) at least at European Language Portfolio B1 General Level and communicate with colleagues.
- Conduct activities related to field in accordance with consciousness of universality of social rights, social justice, quality culture and cultural values and environmental protection, occupation health and safety.
- Get comprehension of using right and good mother tongue with written and spoken expressions, having effective communication, using proper diction, making effective and successful presentation.
In Samsun Vocational School, there are two midterm exams, namely the Fall Semester and the Spring Semester. Passing grade is determined by calculating 20% of the students' midterm exam grades and 80% of the final exam grades. Students must be under 50 of the final and make-up exam grades in order to pass the course. Students' pass grades will be determined by calculating the average of the midterm and final grades according to the Bell Curve system, and if the number of students entering the test is less than 10, the midterm and final averages must be over 60.
Students who want to enroll in a division must have completed the examinations and completed the exams determined by the Student Selection and Placement Center within the academic and legal framework of the university. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad may apply for a transfer. The acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they have applied,
The importance of communication in the globalizing world is increasing day by day. Emerging communication technologies and communications that we live in competition are increasingly increasing the need for media, press and radio and TV publishing businesses to have enough knowledge, skills and equipment in this area. In this context, almost all of the graduates of Media and Communication department are employed in public institutions and private newspapers, magazines, TVs, radios, advertising companies, film production and distribution companies, public relations organizations, graphic design organizations, public opinion research organizations, It may take.
The document is valid continuously.