Yeterlilik Kodu

TR0030017050

Yeterlilik Adı
Mimari Tasarımda Bilişim Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, mimari tasarımda bilişim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (Yeterli bilgi birikimi) (Bilgi)
  • Mimari tasarımda bilişim alanının ilişkili olduğu diğer disiplinlerle arasındaki etkileşimi kavrayabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerlerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız yürütebilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği).
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana özgü yetkinlik).
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana özgü yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana özgü yetkinlik)
  • Kendi çalışmalarını alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı sözlü, ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana özgü yetkinlik)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.

Başarma Şartları- Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin 24 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mimari Tasarımda Bilişim Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları, bilişim teknolojileri ve mimari tasarım arakesitinde yapılacak bilimsel çalışmalarda ve dünyadaki kuramsal ve teknolojik gelişmelere açık, yaratıcı düşünebilen araştırmacılar ve profesyoneller olarak mimarlık, inşaat, tasarım ve yazılım sektörlerinde ar-ge, tasarım ve uygulama gibi farklı rollerde görevler alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017050


Yeterlilik Adı
Mimari Tasarımda Bilişim Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, mimari tasarımda bilişim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (Yeterli bilgi birikimi) (Bilgi)
  • Mimari tasarımda bilişim alanının ilişkili olduğu diğer disiplinlerle arasındaki etkileşimi kavrayabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerlerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız yürütebilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği).
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve sosyal yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana özgü yetkinlik).
  • Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana özgü yetkinlik)
  • Mimari tasarımda bilişim alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana özgü yetkinlik)
  • Kendi çalışmalarını alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı sözlü, ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana özgü yetkinlik)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.


Başarma Şartları
- Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin 24 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mimari Tasarımda Bilişim Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları, bilişim teknolojileri ve mimari tasarım arakesitinde yapılacak bilimsel çalışmalarda ve dünyadaki kuramsal ve teknolojik gelişmelere açık, yaratıcı düşünebilen araştırmacılar ve profesyoneller olarak mimarlık, inşaat, tasarım ve yazılım sektörlerinde ar-ge, tasarım ve uygulama gibi farklı rollerde görevler alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017050

Qualification Title
Architectural Design Computing Master of Science
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

 

  • (Developing and intensifying knowledge in the architectural design computing area, based upon the competency in the undergraduate level (sufficient knowledge) (knowledge))
  • (Grasping the inter-disciplinary interaction related to the architectural design computing area (knowledge))
  • (The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in architectural design computing area (skill))
  • (Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the architectural design computing area and knowledge from various other disciplines (skill))
  • (Solving the problems faced in the area by making use of the research methods (skill))
  • (The ability to carry out a specialistic study related to architectural design computing area independently (Competence to work indepently and take responsibility))
  • (Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the architectural design computing area and coming up with solutions while taking responsibility (Competence to work independently and take responsibility))
  • (Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to the architectural design computing area (Competence to work independently and take responsibility))
  • (Assessing the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view and directing one’s own learning process (Learning competence))
  • (Systematically transferring the current developments in the architectural design computing area and one’s own work to other groups in and out the architectural design computing area; in written, oral and visual forms (Communication and social competency))
  • (Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary (Communication and social competency))
  • (Proficiency in a foreign language – at least European Language Portfolio B2 Level – and establishing written and oral communication with that language (Communication and social competency))
  • (Using the computer software together with the information and communication technologies efficiently and according to the needs of the architectural design computing area (Communication and social competency))
  • (Paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of the architectural design computing area related data and the ability to teach these values to others (Area specific competency))
  • (Developing strategy, policy and application plans concerning the subjects related to the architectural design computing area and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes (Area specific competency))
  • (Using the knowledge and the skills for problem solving and/or application (which are processed within the area) in inter-disciplinary studies (Area specific competency))
  • (The ability to present one’ s own work within the international environments orally, visually and in written forms (Area specific competency))
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

As creative researchers and professionals who are open to the theoretical and technological developments in the world and positioned at the intersection of information technologies and architectural design, program graduates seek and find academic employment in the fields of architecture, construction, design and software sectors with different roles such as research-development, design, and production.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017050


Qualification Title
Architectural Design Computing Master of Science

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

 

  • (Developing and intensifying knowledge in the architectural design computing area, based upon the competency in the undergraduate level (sufficient knowledge) (knowledge))
  • (Grasping the inter-disciplinary interaction related to the architectural design computing area (knowledge))
  • (The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in architectural design computing area (skill))
  • (Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the architectural design computing area and knowledge from various other disciplines (skill))
  • (Solving the problems faced in the area by making use of the research methods (skill))
  • (The ability to carry out a specialistic study related to architectural design computing area independently (Competence to work indepently and take responsibility))
  • (Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the architectural design computing area and coming up with solutions while taking responsibility (Competence to work independently and take responsibility))
  • (Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to the architectural design computing area (Competence to work independently and take responsibility))
  • (Assessing the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view and directing one’s own learning process (Learning competence))
  • (Systematically transferring the current developments in the architectural design computing area and one’s own work to other groups in and out the architectural design computing area; in written, oral and visual forms (Communication and social competency))
  • (Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary (Communication and social competency))
  • (Proficiency in a foreign language – at least European Language Portfolio B2 Level – and establishing written and oral communication with that language (Communication and social competency))
  • (Using the computer software together with the information and communication technologies efficiently and according to the needs of the architectural design computing area (Communication and social competency))
  • (Paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of the architectural design computing area related data and the ability to teach these values to others (Area specific competency))
  • (Developing strategy, policy and application plans concerning the subjects related to the architectural design computing area and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes (Area specific competency))
  • (Using the knowledge and the skills for problem solving and/or application (which are processed within the area) in inter-disciplinary studies (Area specific competency))
  • (The ability to present one’ s own work within the international environments orally, visually and in written forms (Area specific competency))

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

As creative researchers and professionals who are open to the theoretical and technological developments in the world and positioned at the intersection of information technologies and architectural design, program graduates seek and find academic employment in the fields of architecture, construction, design and software sectors with different roles such as research-development, design, and production.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address