Yeterlilik Kodu | TR0030031004 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Eskişehir Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.eskisehir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 (2161) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Kentsel/mimari ölçekte, çağın gerekliliklerine uygun, toplumun yaşam kalitesini yükselten, yapıların/ortamların sürdürülebilirlik ilkesiyle planlanması ve tasarlanması; doğal, tarihi, ve kentsel çevrelerin sorunlarının tespiti ve mimari çözümlemesi amacıyla; çağdaş, araştırmacı, yaratıcı, yenilikçi, eleştirel düşünebilen, disiplinler arası çalışabilen, toplum ve çevre yararını önceleyen profesyoneller ve akademisyenler yetiştirmek misyonuna sahip olan programın eğitim amaçları aşağıdaki gibidir:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, öğretim laboratuvarlar, stüdyo ortamında uygulamalı olarak da sunulmaktadır. Bunun yanında öğrenciler zorunlu olarak şantiye ve büro stajı yaparlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır. Programda, öğrencilerin kazanması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikler sistematik olarak değerlendirilir ve başarıları 4.00’lük not sistemiyle belgelendirilir. Uygulamalı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler, sunumlar, tartışmalar ve jüri sistemi yer alır. Jüri değerlendirmeleri, öğrencilerin proje sunumlarını önceden belirlenmiş kriterlere göre ele alarak süreç içindeki performanslarıyla birlikte değerlendirir. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır. Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir. Öğrenciler, Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersler ve başarı notları ile ilgili kredi ve not transfer talepleri, ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır. Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır. Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar: Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır: AA 4,00 Bu harf notlarına ek olarak; ÇK: Çekildi, harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Program, Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK - MAK) tarafından “Koşullu 6 Yıllık Akreditasyon” almıştır. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.07.2024 / 25.07.2030 | |
Giriş Şartı | YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen ve Eskişehir Teknik Üniversitesi “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğinde” belirtilen koşulları sağlamış olmak. | |
Başarma Şartları | Programın mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamak, Programda tamamladığı toplam en az 240 AKTS kredisi olmak, Aldığı derslerden ÇK, DZ, EK, FF ve YZ harf notu almamak, Genel not ortalamasının en az 2,00 olması, 30 gün büro stajı, 30 gün şantiye stajını başarı ile tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030031004
ISCO-08 (2161)
ISCO-08 (2161)
Kentsel/mimari ölçekte, çağın gerekliliklerine uygun, toplumun yaşam kalitesini yükselten, yapıların/ortamların sürdürülebilirlik ilkesiyle planlanması ve tasarlanması; doğal, tarihi, ve kentsel çevrelerin sorunlarının tespiti ve mimari çözümlemesi amacıyla; çağdaş, araştırmacı, yaratıcı, yenilikçi, eleştirel düşünebilen, disiplinler arası çalışabilen, toplum ve çevre yararını önceleyen profesyoneller ve akademisyenler yetiştirmek misyonuna sahip olan programın eğitim amaçları aşağıdaki gibidir:
- Mimarlık ve tasarım disiplinlerinde ve/veya disiplinler arası çalışmalar yaparak özgün planlama, tasarım ve uygulama faaliyetlerini bireysel ve/veya kurumsal yürütür ve istihdam edilir.
- Ulusal ve uluslararası saygın üniversitelerin lisansüstü programlarında akademik çalışma ve/veya araştırmalar yapar.
- Çevresel (doğa ve kent), toplumsal, kültürel, tarihsel, sanatsal ve bilimsel sorunlar için etik kavramları göz önünde bulundurarak çağdaş̧ ve öncü mimari çözümler üretir.
- Teknolojik olanakları mesleki alanda kullanarak sürdürülebilir yaşamın gereksinim ve koşullarına yönelik mimari tasarımlar yapar.
- Meslek alanı ile ilgili kurum ve/veya kuruluşlar (oda) ile etkileşim içinde olup sürekli öğrenmeye açık olarak tasarım bilinci ile toplumsal fayda sağlar.
Eğitim ve öğretim örgün olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, öğretim laboratuvarlar, stüdyo ortamında uygulamalı olarak da sunulmaktadır. Bunun yanında öğrenciler zorunlu olarak şantiye ve büro stajı yaparlar.
- Mimari tasarımda yaratıcı düşünme becerisini geliştirmek.
- Tarih, kuram, kültür ve sanat alanlarında küresel ve yerel ölçekte bilgi sahibi olmak ve bunların mimarlıkla ilişkisini kavramak.
- Çevre, kent ve toplum ilişkilerini kavramak ve sürdürülebilirlik bilinci kazandırmak.
- Güncel teknolojiyi etkili biçimde kullanmak.
- Uygulama alanında mesleki donanım ve etik gerekliliklere uyma becerisi elde etmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Tasarım ve Yaratıcı Düşünme Yetkinliği
- Tarihsel ve Kültürel İlişkileri Kavrama Yetkinliği
- Çevresel, Kentsel ve Toplumsal İlişkileri Anlama Yetkinliği
- Dijital ve Teknolojik Süreçlerle Tasarlama Yetkinliği
- Meslek Ortamında Etik Duyarlılık Yetkinliği
- Sürdürülebilirlik İlkesiyle Tasarlama Yetkinliği
- Disiplinler Arası İletişim ve İş Birliği Yetkinliği
- Sürekli Öğrenme Yetkinliği
Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır.
Programda, öğrencilerin kazanması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikler sistematik olarak değerlendirilir ve başarıları 4.00’lük not sistemiyle belgelendirilir. Uygulamalı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler, sunumlar, tartışmalar ve jüri sistemi yer alır. Jüri değerlendirmeleri, öğrencilerin proje sunumlarını önceden belirlenmiş kriterlere göre ele alarak süreç içindeki performanslarıyla birlikte değerlendirir. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır.
Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir.
Öğrenciler, Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersler ve başarı notları ile ilgili kredi ve not transfer talepleri, ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır.
Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar:
Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır:
AA 4,00
AB 3,70
BA 3,30
BB 3,00
BC 2,70
CB 2,30
CC 2,00
CD 1,70
DC 1,30
DD 1,00
FF 0,00
Bu harf notlarına ek olarak;
ÇK: Çekildi,
DV: Devam ediyor,
DZ: Devamsız,
EK: Eksik,
KL: Kaldırıldı,
SD: Sorumlu değil,
YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),
YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)
harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Program, Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK - MAK) tarafından “Koşullu 6 Yıllık Akreditasyon” almıştır.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.07.2024 / 25.07.2030
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen ve Eskişehir Teknik Üniversitesi “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğinde” belirtilen koşulları sağlamış olmak.
- Lisans öğrencileri, üniversitenin açtığı çift anadal programlarına katılabilir ve eş zamanlı olarak iki diploma programından ders alarak başarılı olduklarında iki farklı lisans diploması elde edebilirler. Benzer şekilde üniversitenin açtığı yandal programlarına katılabilir ve programda başarılı olmaları durumunda yandal sertifikası elde edebilirler.
- Programdan mezun olanlar, yüksek lisans programlarına katılabilir ve belirli koşulları sağladıkları takdirde doktora veya sanatta yeterlik programlarına başvurma hakkına sahip olabilirler. Akademik kariyer yapma fırsatına sahiptirler.
- Programdan mezun olanlar kamu ve özel sektörde, her tür yapının projelendirilmesinde, uygulanmasında ve denetlenmesinde çeşitli kademelerde görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030031004 | |
Qualification Title | Architecture Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Eskişehir Technical University | |
Awarding Body Contact | Gazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR | |
Awarding Body Url | https://www.eskisehir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 (2161) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The programme has the mission of educating professionals and academicians who are contemporary, researcher, creative, innovative, critical thinkers, interdisciplinary, and who prioritise the benefit of society and the environment in order to plan and design buildings/environments with the principle of sustainability in urban/architectural scale, in accordance with the requirements of the age, improving the quality of life of the society, identifying the problems of natural, historical, and urban environments and architectural analysis. The educational objectives of the programme are as follows:
| |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way. Additionally, practical training is provided in laboratories and studio environments. In addition, students do compulsory construction site and office internship. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has the key competences listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses. In applied courses, the methods of measuring success include assignments, presentations, discussions and the jury evaluation system. The jury assesses students' project presentations based on predetermined criteria along with their overall performance throughout the process. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses. Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals. If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education. The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams. Article number 18 of the regulation explains the success evaluation: The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows: AA 4.00 AB 3.70 BA 3.30 BB 3.00 BC 2.70 CB 2.30 CC 2.00 CD 1.70 DC 1.30 DD 1.00 FF 0.00 In addition to these letter grades; ÇK: Withdrew, DV: In progress, DZ: Absent, EK: Incomplete, KL: Removed, SD: Not responsible, YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average), YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average) letter grade evaluations can also be made. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are publicly shared by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The program has received a ‘Conditional 6-Year Accreditation’ from the Architectural Accreditation Board (MIAK - MAK). Accreditation Start/End Date: 25.07.2024 / 25.07.2030 | |
Access Requirements | Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. Having been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. Having graduated from secondary educational institutions or foreign secondary educational institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. Having met the conditions specified in Eskişehir Technical University’s “Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer”, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | Successfully complete all courses included in the program's graduation requirements, Complete at least 240 ECTS credits in total in the program, Not receive ÇK, DZ, EK, FF and YZ letter grades from the courses taken, Have a general grade point average of at least 2.00, Successfully complete 30 days of office internship and 30 days of internship in construction site. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030031004
ISCO-08 (2161)
ISCO-08 (2161)
The programme has the mission of educating professionals and academicians who are contemporary, researcher, creative, innovative, critical thinkers, interdisciplinary, and who prioritise the benefit of society and the environment in order to plan and design buildings/environments with the principle of sustainability in urban/architectural scale, in accordance with the requirements of the age, improving the quality of life of the society, identifying the problems of natural, historical, and urban environments and architectural analysis. The educational objectives of the programme are as follows:
- Carries out individual and / or institutional planning, design and implementation activities by conducting original planning, design and implementation activities in architecture and design disciplines and / or interdisciplinary studies and is employed.
- Conducts academic studies and/or researches in graduate programmes of national and international reputable universities.
- Produces contemporary and pioneering architectural solutions for environmental (nature and city), social, cultural, historical, artistic and scientific problems by considering ethical concepts.
- Makes architectural designs for the needs and conditions of sustainable life by using technological possibilities in the professional field.
- Interacts with institutions and / or organisations (chambers) related to the professional field and provides social benefit with design awareness by being open to continuous learning.
Education and training are carried out in a formal way. Additionally, practical training is provided in laboratories and studio environments. In addition, students do compulsory construction site and office internship.
- To develop creative thinking skills in architectural design.
- To acquire knowledge in the fields of history, theory, culture and art on a global and local scale and to comprehend their relationship with architecture.
- To comprehend the relations between environment, city and society and to gain awareness of sustainability.
- To use current technology effectively.
- To obtain the ability to comply with professional standards and ethical requirements in the field of application.
Has the key competences listed below at an advanced level.
- Design and Creative Thinking Competence
- Competence to comprehend historical and cultural relations
- Competence to Understand Environmental, Urban and Social Relations
- Designing Competence with Digital and Technological Processes
- Ethical Sensitivity Competence in Professional Environment
- Competence to Design with Sustainability Principle
- Interdisciplinary Communication and Collaboration Competence
- Continuous Learning Competence
The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page.
Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses. In applied courses, the methods of measuring success include assignments, presentations, discussions and the jury evaluation system. The jury assesses students' project presentations based on predetermined criteria along with their overall performance throughout the process. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses.
Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals.
If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education.
The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams.
Article number 18 of the regulation explains the success evaluation:
The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows:
AA 4.00
AB 3.70
BA 3.30
BB 3.00
BC 2.70
CB 2.30
CC 2.00
CD 1.70
DC 1.30
DD 1.00
FF 0.00
In addition to these letter grades;
ÇK: Withdrew,
DV: In progress,
DZ: Absent,
EK: Incomplete,
KL: Removed,
SD: Not responsible,
YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average),
YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average)
letter grade evaluations can also be made.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are publicly shared by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The program has received a ‘Conditional 6-Year Accreditation’ from the Architectural Accreditation Board (MIAK - MAK).
Accreditation Start/End Date: 25.07.2024 / 25.07.2030
Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Having been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Having graduated from secondary educational institutions or foreign secondary educational institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
Having met the conditions specified in Eskişehir Technical University’s “Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer”, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Undergraduate students can participate in double major programs opened by the university and can earn two different undergraduate diplomas if they successfully complete two diploma programs by taking courses simultaneously. Similarly, they can participate in minor programs opened by the university and can earn a minor certificate if they successfully complete the program.
- Graduates of the program can participate in master's programs and if they meet certain conditions, they can apply to doctoral or art proficiency programs. They can pursue an academic career.
- Graduates of the programme can work at various levels in the design, implementation and supervision of all types of buildings in the public and private sectors.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely.