Yeterlilik Kodu | TR0030222725 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Biyolojinin fiziksel, kimyasal ve matematiksel temelini anlamak, Moleküler biyoloji ve genetiğin temelini anlamak, Biyolojik problemlerin çözümüne bilimsel açıdan yaklaşmak, Temel moleküler biyoloji ve genetik deneylerini bağımsız olarak yapabilmek, Deney tasarlama ve deneysel veriyi yorumlama yetkinliklerine sahip olmak, Bilimsel terimlere hâkim olmak ve sözlü ve yazılı yöntemler kullanarak etkin şekilde iletişim kurabilmek, Uluslararası bilimsel yayınları takip edebilmek, İş birliği ve takım çalışmasının önemini kavramak. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. • Moleküler biyoloji ve genetik araştırmalarında temel kavramların derin bir anlayışı ve temel, ileri laboratuvar tekniklerinde yetkinlik, • Moleküler biyoloji ve genetik deneylerinden elde edilen deneysel verileri analiz etme ve yorumlama yetkinliği, • Bilimsel literatürü eleştirel olarak değerlendirme, hipotezler oluşturma, deneyler tasarlama, teknik sorunları giderme ve moleküler biyoloji ve genetik araştırmalarında karmaşık problemleri çözme yetkinliği, • Bilimsel fikirleri, araştırma bulgularını ve deneysel prosedürleri akranlar, işbirlikçiler ve paydaşlar dahil olmak üzere çeşitli kitlelere yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde iletebilme yetkinliği, • İnsan, hayvan ve genetik bilgileri içeren araştırmalara ilişkin etik prensiplere, yönergelerin anlayışına, bilimsel uygulamalarda mesleki standartlara, dürüstlüğe uyum yetkinliği, • Çok disiplinli ekiplerde iş birliği yapabilme, yapıcı tartışmalara katılma, moleküler biyoloji ve genetik alanındaki grup projelerine ve araştırma girişimlerine etkili bir şekilde katkı sağlama yetkinliği, • Hızla değişen moleküler biyoloji ve genetik alanındaki yeni teknolojilere, metotlara ve araştırma paradigmalarına uyum sağlama, kariyerleri boyunca sürekli öğrenme ve profesyonel gelişime bağlılık yetkinliği, • Moleküler biyoloji ve genetik alanının disiplinlerarası doğasının farkında olma ve diğer bilim dallarından bilgiyi bütünleştirme yetkinliği. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ders izlencelerinde her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 27.03.2017 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Koç Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 20 uygulanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır. | |
Başarma Şartları | Lisans programlar için mezuniyet koşulları 27.03.2017 tarihinde Resmî Gazete' de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Koç Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 26’da belirtilmiştir. (1) Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program, mezunlarına moleküler biyoloji ve genetik alanında kariyer veya lisansüstü programlarda devam için gerekli bilgi, yöntem ve araçları sağlamaktadır. Moleküler Biyoloji ve Genetik programı mezunları yerel ve ulusal şirketlerde istihdam olanaklarına sahiptir. Mezunlarımızın bir kısmı ise Türkiye ve yurtdışındaki ilgili alanlardaki yüksek lisans programlarına devam etmektedirler. Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/ Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift ana dal, yan dal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift ana dal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift ana dal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift ana dala başvuru, kabul, devam, ikinci ana dal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci ana daldan ilişiğin kesilmesi, ikinci ana dala yatay geçiş ve ikinci ana daldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yan dal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yan dal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yan dal programları açılabilir. Yan dal öğretimine kabul ve devam ile yan dal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yan dala başvuru, kabul, devam, yan daldan ilişiğin kesilmesi ve yan dal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222725
ISCO 08
ISCO 08
- Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı; temel biyoloji ve biyokimya birikimine sahip, moleküler biyoloji ve genetik altyapısıyla donatılmış, biyoteknoloji ve genetik mühendisliği alanında öğrenci yetiştirmek, tam donanımlı bir eğitim sunmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.
Biyolojinin fiziksel, kimyasal ve matematiksel temelini anlamak,
Moleküler biyoloji ve genetiğin temelini anlamak,
Biyolojik problemlerin çözümüne bilimsel açıdan yaklaşmak,
Temel moleküler biyoloji ve genetik deneylerini bağımsız olarak yapabilmek,
Deney tasarlama ve deneysel veriyi yorumlama yetkinliklerine sahip olmak,
Bilimsel terimlere hâkim olmak ve sözlü ve yazılı yöntemler kullanarak etkin şekilde iletişim kurabilmek,
Uluslararası bilimsel yayınları takip edebilmek,
İş birliği ve takım çalışmasının önemini kavramak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Moleküler biyoloji ve genetik araştırmalarında temel kavramların derin bir anlayışı ve temel, ileri laboratuvar tekniklerinde yetkinlik,
• Moleküler biyoloji ve genetik deneylerinden elde edilen deneysel verileri analiz etme ve yorumlama yetkinliği,
• Bilimsel literatürü eleştirel olarak değerlendirme, hipotezler oluşturma, deneyler tasarlama, teknik sorunları giderme ve moleküler biyoloji ve genetik araştırmalarında karmaşık problemleri çözme yetkinliği,
• Bilimsel fikirleri, araştırma bulgularını ve deneysel prosedürleri akranlar, işbirlikçiler ve paydaşlar dahil olmak üzere çeşitli kitlelere yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde iletebilme yetkinliği,
• İnsan, hayvan ve genetik bilgileri içeren araştırmalara ilişkin etik prensiplere, yönergelerin anlayışına, bilimsel uygulamalarda mesleki standartlara, dürüstlüğe uyum yetkinliği,
• Çok disiplinli ekiplerde iş birliği yapabilme, yapıcı tartışmalara katılma, moleküler biyoloji ve genetik alanındaki grup projelerine ve araştırma girişimlerine etkili bir şekilde katkı sağlama yetkinliği,
• Hızla değişen moleküler biyoloji ve genetik alanındaki yeni teknolojilere, metotlara ve araştırma paradigmalarına uyum sağlama, kariyerleri boyunca sürekli öğrenme ve profesyonel gelişime bağlılık yetkinliği,
• Moleküler biyoloji ve genetik alanının disiplinlerarası doğasının farkında olma ve diğer bilim dallarından bilgiyi bütünleştirme yetkinliği.
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ders izlencelerinde her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 27.03.2017 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Koç Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 20 uygulanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.
Program, mezunlarına moleküler biyoloji ve genetik alanında kariyer veya lisansüstü programlarda devam için gerekli bilgi, yöntem ve araçları sağlamaktadır. Moleküler Biyoloji ve Genetik programı mezunları yerel ve ulusal şirketlerde istihdam olanaklarına sahiptir. Mezunlarımızın bir kısmı ise Türkiye ve yurtdışındaki ilgili alanlardaki yüksek lisans programlarına devam etmektedirler.
Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/
Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift ana dal, yan dal ve uzmanlık programları
MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift ana dal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift ana dal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift ana dala başvuru, kabul, devam, ikinci ana dal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci ana daldan ilişiğin kesilmesi, ikinci ana dala yatay geçiş ve ikinci ana daldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yan dal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yan dal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yan dal programları açılabilir. Yan dal öğretimine kabul ve devam ile yan dal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yan dala başvuru, kabul, devam, yan daldan ilişiğin kesilmesi ve yan dal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222725 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Molecular Biology and Genetics | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are provided formally at the Rumelifeneri Campus. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Ability to possess a deep understanding of fundamental concepts in molecular biology and genetics research and proficiency in basic and advanced laboratory techniques, • Ability to analyze and interpret experimental data obtained from molecular biology and genetics experiments, • Ability capacity to critically evaluate scientific literature, formulate hypotheses, design experiments, troubleshoot technical issues, and solve complex problems in molecular biology and genetics research, • Ability to communicate with effective skills, both written and oral, to convey scientific ideas, research findings, and experimental procedures to diverse audiences, including peers, collaborators, and stakeholders, • Ability to understand of ethical principles and guidelines governing research involving human subjects, animals, and genetic information, as well as adherence to professional standards of conduct and integrity in scientific practice, • Ability to work collaboratively in multidisciplinary teams, engage in constructive discussions, and contribute effectively to group projects and research initiatives in molecular biology and genetics, • Ability to be ready to adapt to new technologies, methodologies, and research paradigms in the rapidly evolving field of molecular biology and genetics, and commitment to continuous learning and professional development throughout their careers, • Ability to be aware of the interdisciplinary nature of molecular biology and genetics, and ability to integrate knowledge from other sciences. | |
Further Info | The measurement and evaluation methods used for each course are defined by the relevant faculty member in the course syllabus at the beginning of each semester. Regarding course success grades, Article 20 of Koç University Undergraduate Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette on 27.03.2017, applies | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Prospective students can apply through ÖSYM exam, horizontal transfer, foreign student status or as a special student. Application conditions for each option are available on the Registration and Admission Directorate page: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Application conditions for exchange program students are available on http://oip.ku.edu.tr | |
Conditions for Success | Graduation requirements for undergraduate programs are stated in Article 26 of Koç University Undergraduate Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette on 27.03.2017. (1) Students who successfully complete the courses of the program they are enrolled in within the legal period and have a GPA of at least 2.00 are entitled to receive an undergraduate diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The Molecular Biology and Genetics program seeks to give students the knowledge necessary to pursue a career in business or an advanced study. The graduates get job offers from leading multinational as well as local firms. Many of the graduates of the college continue their studies in distinguished graduate programs in Türkiye and abroad. Career Development Center supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/ Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Double major, minor, and specialization programs: ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council. (2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council. (3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Validity is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030222725
ISCO 08
ISCO 08
- The Molecular Biology and Genetics program aims to offer a fully equipped education in biotechnological and genetic science, including basic biology and biochemistry, with comprehensive biological and genetic methods.
Education and training are provided formally at the Rumelifeneri Campus.
- Comprehend the physical, chemical and mathematical basis of biology,
- Understand the fundamentals of molecular biology and genetics,
- Apply scientific knowledge to solving biological problems,
- Independently conduct basic molecular biology and genetics experiments,
- Demonstrate ability to design experiments and interpret experimental data,
- Demonstrate good command on scientific terminology and communicate effectively both orally and in writing,
- Follow internationally published scientific literature,
- Appreciate the importance of cooperation, teamwork and collaborations
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Ability to possess a deep understanding of fundamental concepts in molecular biology and genetics research and proficiency in basic and advanced laboratory techniques,
• Ability to analyze and interpret experimental data obtained from molecular biology and genetics experiments,
• Ability capacity to critically evaluate scientific literature, formulate hypotheses, design experiments, troubleshoot technical issues, and solve complex problems in molecular biology and genetics research,
• Ability to communicate with effective skills, both written and oral, to convey scientific ideas, research findings, and experimental procedures to diverse audiences, including peers, collaborators, and stakeholders,
• Ability to understand of ethical principles and guidelines governing research involving human subjects, animals, and genetic information, as well as adherence to professional standards of conduct and integrity in scientific practice,
• Ability to work collaboratively in multidisciplinary teams, engage in constructive discussions, and contribute effectively to group projects and research initiatives in molecular biology and genetics,
• Ability to be ready to adapt to new technologies, methodologies, and research paradigms in the rapidly evolving field of molecular biology and genetics, and commitment to continuous learning and professional development throughout their careers,
• Ability to be aware of the interdisciplinary nature of molecular biology and genetics, and ability to integrate knowledge from other sciences.
The measurement and evaluation methods used for each course are defined by the relevant faculty member in the course syllabus at the beginning of each semester. Regarding course success grades, Article 20 of Koç University Undergraduate Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette on 27.03.2017, applies
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Prospective students can apply through ÖSYM exam, horizontal transfer, foreign student status or as a special student. Application conditions for each option are available on the Registration and Admission Directorate page: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Application conditions for exchange program students are available on http://oip.ku.edu.tr
The Molecular Biology and Genetics program seeks to give students the knowledge necessary to pursue a career in business or an advanced study. The graduates get job offers from leading multinational as well as local firms. Many of the graduates of the college continue their studies in distinguished graduate programs in Türkiye and abroad.
Career Development Center supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/
Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Double major, minor, and specialization programs:
ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.
(2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.
(3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity is continuous.