Yeterlilik Kodu

TR0030008949

Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı’nın amacı; yaşam bilimlerinin temel prensiplerini moleküler ve genetik düzeyde kavrayabilen, araştırma odaklı düşünebilen ve bilimsel etik çerçevede çalışabilen nitelikli bireyler yetiştirmektir. Program, öğrencilere metabolizma, mutasyon, bağışıklık, gelişim, yaşlanma ve hastalık gibi kritik biyolojik süreçleri moleküler düzeyde anlama ve analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler. Bunun yanında, öğrencilerin bitki ve hayvan genetiği, kanser biyolojisi, immünoloji, biyoinformatik, biyoteknoloji, yapısal biyoloji ve sinirbilim gibi geniş bir yelpazede teorik bilgi ve uygulamalı deneyim edinmeleri amaçlanır.

Program, mezunlarını; akademik araştırmalar, sağlık, tarım, gıda, biyoteknoloji ve ilaç sektörlerinde yetkin bireyler olarak yetiştirmenin yanı sıra, onları ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel üretkenliğe katkı sunabilecek araştırmacılar olarak da hazırlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı, öğrencilere modern eğitim-öğretim ve araştırma altyapısı ile desteklenmiş çok yönlü bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Program kapsamında öğrenciler; teorik derslerin yanı sıra laboratuvar uygulamaları, proje çalışmaları, seminerler ve araştırma stajları aracılığıyla aktif öğrenme deneyimi kazanırlar.

2013 yılında hizmete giren bölüm binamızda; her biri 110 m² büyüklüğünde 25 araştırma laboratuvarı, ortak kullanım alanı olarak soğuk/sıcak oda, karanlık oda, temiz oda, eğitim laboratuvarları, sınıflar, oditoryum ve akredite hayvan laboratuvarı bulunmaktadır. Ayrıca bölümümüz, Hücresel Görüntüleme Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne ev sahipliği yaparak ileri düzey araştırma tekniklerinin kullanımına olanak sağlamaktadır.

Bu olanaklar, öğrencilerin yalnızca ders materyallerine dayalı değil; aynı zamanda deneysel, analitik ve disiplinler arası beceriler geliştirebilecekleri güçlü bir akademik ortam sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler seviyede süreçlerin nasıl bir bütün oluşturduğunu, çeşitli yapıları ve hücresel fonksiyonları makromoleküller ile ilişkilendirilmesini anlayarak açıklayabilme ve tartışabilme becerisine sahip olur
  • Deney planlayabilme, ölçüm yapabilme, verieleri olşturabilme, gözlemleyebilme ve analiz edebilme becerisine sahip olur
  • Moleküler bioyoloji ve genetikte bilgi ve methodları anlayabilme becerisine sahip olur
  • Laboratuvarda çalışabilme ve ilgili cihazları kullanabilme becerisine sahip olur
  • Bilimsel çalışmaları eleştirisel olarak değerlendirebilme becerisine sahip olur
  • Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki veriler ve kaynaklara ulaşabilme becerisine sahip olur.
  • Grup içinde çalışabilme ve grup olarak problemleri çözebilme becerisine sahip olur
  • Kendi kendine ve yaşam boyu öğrenebilme becerisine sahip olur
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olur
  • Araştırma metodları ve bunların çıktıları hakkında etik çıkarım yapabilme becerisine sahip olur
  • Doğa bilimlerinde insan ve toplum bilimlerinin verilerinden faydalanmak ve disiplinler arası yaklaşımlar geliştirir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;  

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.  
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.  

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:  

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.  

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.  

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun  olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.  

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Süresi: 28.05.2025-30.05.2027

Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MBG lisans mezunları biyoteknoloji, ilaç, tıp alanları ve üniversitelerde iş bulabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)      

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008949


Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı’nın amacı; yaşam bilimlerinin temel prensiplerini moleküler ve genetik düzeyde kavrayabilen, araştırma odaklı düşünebilen ve bilimsel etik çerçevede çalışabilen nitelikli bireyler yetiştirmektir. Program, öğrencilere metabolizma, mutasyon, bağışıklık, gelişim, yaşlanma ve hastalık gibi kritik biyolojik süreçleri moleküler düzeyde anlama ve analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler. Bunun yanında, öğrencilerin bitki ve hayvan genetiği, kanser biyolojisi, immünoloji, biyoinformatik, biyoteknoloji, yapısal biyoloji ve sinirbilim gibi geniş bir yelpazede teorik bilgi ve uygulamalı deneyim edinmeleri amaçlanır.

Program, mezunlarını; akademik araştırmalar, sağlık, tarım, gıda, biyoteknoloji ve ilaç sektörlerinde yetkin bireyler olarak yetiştirmenin yanı sıra, onları ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel üretkenliğe katkı sunabilecek araştırmacılar olarak da hazırlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı, öğrencilere modern eğitim-öğretim ve araştırma altyapısı ile desteklenmiş çok yönlü bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Program kapsamında öğrenciler; teorik derslerin yanı sıra laboratuvar uygulamaları, proje çalışmaları, seminerler ve araştırma stajları aracılığıyla aktif öğrenme deneyimi kazanırlar.

2013 yılında hizmete giren bölüm binamızda; her biri 110 m² büyüklüğünde 25 araştırma laboratuvarı, ortak kullanım alanı olarak soğuk/sıcak oda, karanlık oda, temiz oda, eğitim laboratuvarları, sınıflar, oditoryum ve akredite hayvan laboratuvarı bulunmaktadır. Ayrıca bölümümüz, Hücresel Görüntüleme Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne ev sahipliği yaparak ileri düzey araştırma tekniklerinin kullanımına olanak sağlamaktadır.

Bu olanaklar, öğrencilerin yalnızca ders materyallerine dayalı değil; aynı zamanda deneysel, analitik ve disiplinler arası beceriler geliştirebilecekleri güçlü bir akademik ortam sunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler seviyede süreçlerin nasıl bir bütün oluşturduğunu, çeşitli yapıları ve hücresel fonksiyonları makromoleküller ile ilişkilendirilmesini anlayarak açıklayabilme ve tartışabilme becerisine sahip olur
  • Deney planlayabilme, ölçüm yapabilme, verieleri olşturabilme, gözlemleyebilme ve analiz edebilme becerisine sahip olur
  • Moleküler bioyoloji ve genetikte bilgi ve methodları anlayabilme becerisine sahip olur
  • Laboratuvarda çalışabilme ve ilgili cihazları kullanabilme becerisine sahip olur
  • Bilimsel çalışmaları eleştirisel olarak değerlendirebilme becerisine sahip olur
  • Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki veriler ve kaynaklara ulaşabilme becerisine sahip olur.
  • Grup içinde çalışabilme ve grup olarak problemleri çözebilme becerisine sahip olur
  • Kendi kendine ve yaşam boyu öğrenebilme becerisine sahip olur
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olur
  • Araştırma metodları ve bunların çıktıları hakkında etik çıkarım yapabilme becerisine sahip olur
  • Doğa bilimlerinde insan ve toplum bilimlerinin verilerinden faydalanmak ve disiplinler arası yaklaşımlar geliştirir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;  

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.  
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.  

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:  

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.  

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.  

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun  olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.  

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Süresi: 28.05.2025-30.05.2027


Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MBG lisans mezunları biyoteknoloji, ilaç, tıp alanları ve üniversitelerde iş bulabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)      

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008949

Qualification Title
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Bachelor of Science
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body ContactGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Awarding Body Urlhttps://iyte.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Molecular Biology and Genetics Undergraduate Program is to educate qualified individuals who can comprehend the fundamental principles of life sciences at the molecular and genetic level, think with a research-oriented perspective, and work within the framework of scientific ethics. The program seeks to equip students with the ability to understand and analyze critical biological processes, such as metabolism, mutation, immunity, development, aging, and disease at the molecular level. In addition, it aims to provide students with both theoretical knowledge and practical experience across a broad spectrum of fields including plant and animal genetics, cancer biology, immunology, bioinformatics, biotechnology, structural biology, and neuroscience.

The program prepares its graduates to become competent professionals in academic research, healthcare, agriculture, food, biotechnology, and pharmaceutical industries, while also enabling them to contribute to scientific productivity at national and international levels.

Learning Environments

The Molecular Biology and Genetics Undergraduate Program offers a versatile learning environment supported by modern educational and research facilities. In addition to theoretical courses, students gain hands-on experience through laboratory practices, project work, seminars, and research internships, fostering an active learning experience.

The department building, inaugurated in 2013, houses 25 research laboratories (each 110 m²), as well as shared facilities such as cold/hot rooms, a dark room, a clean room, teaching laboratories, classrooms, an auditorium, and an accredited animal laboratory. Furthermore, the department hosts the Cellular Imaging Research and Application Center, enabling access to advanced research techniques.

These resources provide students not only with knowledge-based training but also with opportunities to develop experimental, analytical, and interdisciplinary skills within a strong academic environment.

Description

To be able to explain and discuss how processes are integrated at the molecular level as well as understand the various structures and cellular functions associated with macromoleculesTo be able to design experiments, make measurements, generate, visualize and analyze dataTo be able to acquire knowledge and understand methods in molecular biology and geneticsTo be able to gain laboratory skills and use relevant instrumentationTo be able to critically evaluate scientific studiesTo be able to access relevant databases and literature in the field of molecular biology and geneticsTo be able to work in teams and solve problems as a groupTo be capable of self-directed and lifelong learningTo have the ability to communicate orally and in writing.To be able to evaluate the ethical implications of research methods and their outcomes

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Quality Assurance

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

Within the framework of criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

In addition, YÖK publishes the annual “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, which also contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

  1. Design and Approval of Programs
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected from each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
    3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation
    The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each undergraduate program are carried out in accordance with the principles established by YÖK, and implemented through the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s diploma upon the successful completion of course credits and other requirements determined by higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation
    Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions submit their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions to the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been achieved. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations.
Accreditation Agency: Accreditation Association of Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Arts and Sciences, Language, History, and Geography (FEDEK)

Accreditation Period: May 28, 2025 - May 30, 2027
Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the MBG Program find jobs in following job branches: Biotechnology, agriculture pharmaceuticals, medicine and universities

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008949


Qualification Title
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Bachelor of Science

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Molecular Biology and Genetics Undergraduate Program is to educate qualified individuals who can comprehend the fundamental principles of life sciences at the molecular and genetic level, think with a research-oriented perspective, and work within the framework of scientific ethics. The program seeks to equip students with the ability to understand and analyze critical biological processes, such as metabolism, mutation, immunity, development, aging, and disease at the molecular level. In addition, it aims to provide students with both theoretical knowledge and practical experience across a broad spectrum of fields including plant and animal genetics, cancer biology, immunology, bioinformatics, biotechnology, structural biology, and neuroscience.

The program prepares its graduates to become competent professionals in academic research, healthcare, agriculture, food, biotechnology, and pharmaceutical industries, while also enabling them to contribute to scientific productivity at national and international levels.


Learning Environments

The Molecular Biology and Genetics Undergraduate Program offers a versatile learning environment supported by modern educational and research facilities. In addition to theoretical courses, students gain hands-on experience through laboratory practices, project work, seminars, and research internships, fostering an active learning experience.

The department building, inaugurated in 2013, houses 25 research laboratories (each 110 m²), as well as shared facilities such as cold/hot rooms, a dark room, a clean room, teaching laboratories, classrooms, an auditorium, and an accredited animal laboratory. Furthermore, the department hosts the Cellular Imaging Research and Application Center, enabling access to advanced research techniques.

These resources provide students not only with knowledge-based training but also with opportunities to develop experimental, analytical, and interdisciplinary skills within a strong academic environment.


Description

To be able to explain and discuss how processes are integrated at the molecular level as well as understand the various structures and cellular functions associated with macromoleculesTo be able to design experiments, make measurements, generate, visualize and analyze dataTo be able to acquire knowledge and understand methods in molecular biology and geneticsTo be able to gain laboratory skills and use relevant instrumentationTo be able to critically evaluate scientific studiesTo be able to access relevant databases and literature in the field of molecular biology and geneticsTo be able to work in teams and solve problems as a groupTo be capable of self-directed and lifelong learningTo have the ability to communicate orally and in writing.To be able to evaluate the ethical implications of research methods and their outcomes


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)


Quality Assurance

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

Within the framework of criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

In addition, YÖK publishes the annual “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, which also contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

  1. Design and Approval of Programs
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected from each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
    3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation
    The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each undergraduate program are carried out in accordance with the principles established by YÖK, and implemented through the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s diploma upon the successful completion of course credits and other requirements determined by higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation
    Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions submit their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions to the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been achieved. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations.
Accreditation Agency: Accreditation Association of Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Arts and Sciences, Language, History, and Geography (FEDEK)

Accreditation Period: May 28, 2025 - May 30, 2027

Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).


Conditions for Success
In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the MBG Program find jobs in following job branches: Biotechnology, agriculture pharmaceuticals, medicine and universities


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address