Yeterlilik Kodu | TR0030013048 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzurum Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzurum Teknik Üniversitesi Ömer Nasuhi Bilmen, Erzurum Havaalanı Yolu Caddesi No:53, 25050 Yakutiye/Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | - Moleküler Biyoloji ve Genetik programında güncel ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olan kişiler yetiştirmek - Moleküler Biyoloji ve Genetik programında elde edilen bilimsel verileri, bilgisayar teknolojilerini kullanarak analiz etmek ve istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilen moleküler biyologlar yetiştirmek - Moleküler Biyoloji ve Genetik programında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlamak ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileyen moleküler biyologlar yetiştirmek - Ulusal ve uluslararası farklı disiplinlerdeki projelerde görev alabilen, gözlemlediği biyolojik problemlere çözüm üretebilen, kültürel değerlerin korunması, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi ve birikime sahip bilim insanları yetiştirmek | |
Öğrenme Ortamları | Tam zamanlı (Örgün) Eğitim | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | POÇ1. Alanında yer alan temel kavramları anlayıp yorumlar. POÇ2. Kazanmış olduğu teorik bilgiyi pratikte kullanabilme ve sorunlara çözüm önerisi getirir. POÇ3. Sahip olduğu bilgiyi uygun şekilde aktarır. POÇ4. Bulunduğu anabilim dalındaki veya farklı disiplinlerdeki kişilerle bir araya gelip takım çalışması yapar. POÇ5. Yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder. POÇ6. Elde ettiği sonuçları bilim dünyasına arz eder. POÇ7. Kazandığı bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek yorumlar. POÇ8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. POÇ9. Etkileşim içerisinde olduğu diğer bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur. POÇ10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. POÇ11. Alana ait bilgileri bilim etiği çerçevesinde sosyal ve bilimsel değişiklikleri göz önüne alarak sorgular. POÇ12. Varsa alanı ile ilgili eğitim sorunlarına duyarlı olup çözüm getirir. POÇ13. Mesleki alandaki gelişmelerin yanı sıra sosyal alandaki gelişmeleri takip edebilme, bunlarda aktif olarak rol alır. POÇ14. Bilimsel, sosyal, kültürel, dini ve ahlaki değerlere duyarlı olabilme ve kişisel sorumluluk farkındalığı kazanır. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim Programlarının Niteliğinin Gözetilmesi – ETÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Erzurum Teknik Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik (MBG) Bölümü’nde eğitim-öğretim faaliyetleri; Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ilke ve standartlara uygun olarak planlanır, yürütülür ve izlenir. YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer akademik-idari faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu çerçevede, her yıl hazırlanan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” ile yükseköğretim kurumlarının nicel ve nitel performans değerlendirmeleri yapılmakta ve sonuçlar kamuoyu ile paylaşılmaktadır. Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” kapsamında yürütülmektedir: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması 1.2. Programın müfredatı ve öğrencilerin kazanacağı öğrenme çıktıları, YÖK tarafından belirlenen temel ilkelere uygun biçimde ETÜ Senatosu tarafından düzenlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programı, ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edilip YÖK onayı ile uygulanır. Ölçme ve Değerlendirme Programın öğrenme çıktılarının ölçme ve değerlendirmesi, YÖK ilkelerine uygun olarak ETÜ tarafından hazırlanan Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yürütülür. Belgelendirme Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programında belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ETÜ tarafından lisans diploması almaya hak kazanır. Öz Değerlendirme ve Dış Değerlendirme ETÜ, her yıl “Kurum İç Değerlendirme Raporu” hazırlayarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemi’ne yükler. YÖKAK tarafından hazırlanan “Kurumsal Geri Bildirim Raporları” ve FEDEK tarafından verilen akreditasyon kararları, programın yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. Düzenli gözden geçirme ve dış değerlendirme süreçleriyle programın kalitesi sürekli izlenir ve geliştirilir. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) | |
Giriş Şartı | - Lise diploması - Ulusal Yükseköğretim Sınavı (YKS) puanlarıyla yerleştirilmiş olmak - YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. - Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen kabul koşullarını sağladığını gösteren belge. | |
Başarma Şartları | Erzurum Teknik Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün eğitim süresi 4 (dört) yıllık eğitim süresini içerisinde AGNO’nun en az 2.00/4.00 olması ve ilgili birim tarafından belirlenen diğer tüm çalışmaları tamamlamak. Stajlar da dahil olmak üzere 240 AKTS toplam kredisi olan ve müfredatta yer alan dersleri başarı ile tamamlamak ve 30 iş günü işyeri stajını başarı ile tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dershanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayinde, İlaç pazarlamada, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler. Ayrıca, Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013048
ISCO:08
ISCO:08
- Moleküler Biyoloji ve Genetik programında güncel ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olan kişiler yetiştirmek
- Moleküler Biyoloji ve Genetik programında elde edilen bilimsel verileri, bilgisayar teknolojilerini kullanarak analiz etmek ve istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilen moleküler biyologlar yetiştirmek
- Moleküler Biyoloji ve Genetik programında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlamak ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileyen moleküler biyologlar yetiştirmek
- Ulusal ve uluslararası farklı disiplinlerdeki projelerde görev alabilen, gözlemlediği biyolojik problemlere çözüm üretebilen, kültürel değerlerin korunması, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi ve birikime sahip bilim insanları yetiştirmek
Tam zamanlı (Örgün) Eğitim
POÇ1. Alanında yer alan temel kavramları anlayıp yorumlar.
POÇ2. Kazanmış olduğu teorik bilgiyi pratikte kullanabilme ve sorunlara çözüm önerisi getirir.
POÇ3. Sahip olduğu bilgiyi uygun şekilde aktarır.
POÇ4. Bulunduğu anabilim dalındaki veya farklı disiplinlerdeki kişilerle bir araya gelip takım çalışması yapar.
POÇ5. Yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
POÇ6. Elde ettiği sonuçları bilim dünyasına arz eder.
POÇ7. Kazandığı bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek yorumlar.
POÇ8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
POÇ9. Etkileşim içerisinde olduğu diğer bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur.
POÇ10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
POÇ11. Alana ait bilgileri bilim etiği çerçevesinde sosyal ve bilimsel değişiklikleri göz önüne alarak sorgular.
POÇ12. Varsa alanı ile ilgili eğitim sorunlarına duyarlı olup çözüm getirir.
POÇ13. Mesleki alandaki gelişmelerin yanı sıra sosyal alandaki gelişmeleri takip edebilme, bunlarda aktif olarak rol alır.
POÇ14. Bilimsel, sosyal, kültürel, dini ve ahlaki değerlere duyarlı olabilme ve kişisel sorumluluk farkındalığı kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.
Yükseköğretim Programlarının Niteliğinin Gözetilmesi – ETÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü
Erzurum Teknik Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik (MBG) Bölümü’nde eğitim-öğretim faaliyetleri; Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ilke ve standartlara uygun olarak planlanır, yürütülür ve izlenir.
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer akademik-idari faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu çerçevede, her yıl hazırlanan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” ile yükseköğretim kurumlarının nicel ve nitel performans değerlendirmeleri yapılmakta ve sonuçlar kamuoyu ile paylaşılmaktadır.
Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” kapsamında yürütülmektedir:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
1.1. YÖK, MBG lisans programının açılabilmesi için gerekli asgari standartları belirler.
1.2. Programın müfredatı ve öğrencilerin kazanacağı öğrenme çıktıları, YÖK tarafından belirlenen temel ilkelere uygun biçimde ETÜ Senatosu tarafından düzenlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programı, ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edilip YÖK onayı ile uygulanır.
Ölçme ve Değerlendirme
Programın öğrenme çıktılarının ölçme ve değerlendirmesi, YÖK ilkelerine uygun olarak ETÜ tarafından hazırlanan Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yürütülür.
Belgelendirme
Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programında belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ETÜ tarafından lisans diploması almaya hak kazanır.
Öz Değerlendirme ve Dış Değerlendirme
ETÜ, her yıl “Kurum İç Değerlendirme Raporu” hazırlayarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemi’ne yükler. YÖKAK tarafından hazırlanan “Kurumsal Geri Bildirim Raporları” ve FEDEK tarafından verilen akreditasyon kararları, programın yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. Düzenli gözden geçirme ve dış değerlendirme süreçleriyle programın kalitesi sürekli izlenir ve geliştirilir.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç: 11.04.2025 / Bitiş: 30.09.2027
- Lise diploması
- Ulusal Yükseköğretim Sınavı (YKS) puanlarıyla yerleştirilmiş olmak
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen kabul koşullarını sağladığını gösteren belge.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dershanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayinde, İlaç pazarlamada, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler.
Ayrıca, Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013048 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Molecular Biology and Genetics | |
Awarding Body | ERZURUM TECHNICAL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - To train individuals who possess theoretical and applied knowledge in the Molecular Biology and Genetics program, emphasizing a scientific approach supported by up-to-date textbooks, practical tools, and other resources. - To train molecular biologists who can analyze, statistically evaluate, and interpret scientific data obtained in the Molecular Biology and Genetics program using computer technologies. - To train individuals who can identify problems aligned with current technological developments and develop evidence-based solutions using the knowledge and skills acquired in the Molecular Biology and Genetics program. - To cultivate molecular biologists who are aware of the necessity of lifelong learning, monitor developments in science and technology, and continually renew themselves. - To train scientists who can participate in national and international projects across various disciplines, develop solutions to observed biological problems, and possess sufficient knowledge and experience in the protection of cultural values, quality management, and occupational health and safety. | |
Learning Environments | Full-time (Formal) Education | |
Description | PO1. Understands and interprets the fundamental concepts in their field. PO2. Uses acquired theoretical knowledge in practice and proposes solutions to problems. PO3. Transfers acquired knowledge appropriately. PO4. Collaborates with individuals in their field or other disciplines and collaborates with them as a team. PO5. Expresses themselves verbally and in writing. PO6. Presents their results to the scientific community. PO7. Interprets the acquired knowledge by combining it with knowledge from other disciplines. PO8. Uses computer software and information and communication technologies at the required level in their field. PO9. Has a basic understanding of other scientific disciplines with which they interact. PO10. Uses a foreign language to keep up with current developments in their field and communicates with colleagues. PO11. Questions knowledge in their field within the framework of scientific ethics, taking into account social and scientific changes. PO12. They are sensitive to and provide solutions to educational problems related to their field, if any. PO13. They are able to follow developments in both the professional and social fields and actively participate in these developments. PO14. They are sensitive to scientific, social, cultural, religious, and moral values and gain an awareness of personal responsibility. | |
Key Competencies | The individual possesses the following key competencies at an advanced level: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Measurement and evaluation methods, including exam types and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK). | |
Quality Assurance | Monitoring the Quality of Higher Education Programs – ETU Department of Molecular Biology and Genetics Educational activities at the Molecular Biology and Genetics (MBG) Department at Erzurum Technical University are planned, implemented, and monitored in accordance with the principles and standards established by the Council of Higher Education (YÖK). YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other academic and administrative activities conducted at higher education institutions. Within this framework, quantitative and qualitative performance assessments of higher education institutions are conducted through annual "University Monitoring and Evaluation Reports," and the results are shared with the public. The quality assurance of the Molecular Biology and Genetics undergraduate program is carried out within the scope of the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Creation and Approval of Educational Programs 1.2. The program curriculum and the learning outcomes students will achieve are determined by the ETÜ Senate in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK). 1.3. The National Core Education Program is approved by the relevant Deans' Council and implemented with the approval of the Council of Higher Education (YÖK). Assessment and Evaluation Assessment and evaluation of the program's learning outcomes are conducted in accordance with the Education, Training, and Examination Regulations prepared by ETÜ in accordance with YÖK principles. Certification Students who successfully complete the course credits and other requirements specified in the Molecular Biology and Genetics undergraduate program are eligible to receive a bachelor's degree from ETÜ. Self-Assessment and External Evaluation ETU prepares an "Institutional Internal Evaluation Report" annually and uploads it to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) Information System. "Institutional Feedback Reports" prepared by YÖKAK and accreditation decisions made by FEDEK demonstrate that the program's qualifications are quality assured. Regular review and external evaluation processes continuously monitor and improve the program's quality. Science, Literature, Science-Literature, Language, History-Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK) | |
Access Requirements | - High school diploma - Placement based on National Higher Education Exam (YKS) scores - Placement for associate degree graduates into undergraduate programs that are a continuation of their fields of study at higher education institutions, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. - For international students, a document proving that they meet the admission requirements announced by the university. | |
Conditions for Success | As described in the Erzurum Technical University Education, Training, and Examination Regulations, the Department of Molecular Biology and Genetics requires a minimum CGPA of 2.00/4.00 within the four-year program and completion of all other required courses determined by the relevant department. Successful completion of the curriculum courses, totaling 240 ECTS credits, including internships, and successful completion of a 30-day workplace internship are sufficient for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Molecular Biology and Genetics can find positions such as biologists, teachers, technical personnel, research and development (R&D), production, quality control, quality assurance, and sales and marketing in organizations affiliated with the Ministry of Health and Social Assistance, schools and private schools affiliated with the Ministry of National Education, private teaching institutions, research institutions, laboratories, the food industry, the medical and agricultural pharmaceutical industry, pharmaceutical marketing, the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ministry of Environment and Urbanization, and similar organizations. Furthermore, recent graduates with a bachelor's degree can apply for various research, teaching, and faculty positions at numerous national and international universities or institutes. Furthermore, undergraduate students are eligible to participate in double major programs offered by the higher education institutions they attend. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously in two diploma programs and, upon successful completion, earn two separate bachelor's degrees. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013048
ISCO:08
ISCO:08
- To train individuals who possess theoretical and applied knowledge in the Molecular Biology and Genetics program, emphasizing a scientific approach supported by up-to-date textbooks, practical tools, and other resources.
- To train molecular biologists who can analyze, statistically evaluate, and interpret scientific data obtained in the Molecular Biology and Genetics program using computer technologies.
- To train individuals who can identify problems aligned with current technological developments and develop evidence-based solutions using the knowledge and skills acquired in the Molecular Biology and Genetics program.
- To cultivate molecular biologists who are aware of the necessity of lifelong learning, monitor developments in science and technology, and continually renew themselves.
- To train scientists who can participate in national and international projects across various disciplines, develop solutions to observed biological problems, and possess sufficient knowledge and experience in the protection of cultural values, quality management, and occupational health and safety.
Full-time (Formal) Education
PO1. Understands and interprets the fundamental concepts in their field.
PO2. Uses acquired theoretical knowledge in practice and proposes solutions to problems.
PO3. Transfers acquired knowledge appropriately.
PO4. Collaborates with individuals in their field or other disciplines and collaborates with them as a team.
PO5. Expresses themselves verbally and in writing.
PO6. Presents their results to the scientific community.
PO7. Interprets the acquired knowledge by combining it with knowledge from other disciplines.
PO8. Uses computer software and information and communication technologies at the required level in their field.
PO9. Has a basic understanding of other scientific disciplines with which they interact.
PO10. Uses a foreign language to keep up with current developments in their field and communicates with colleagues.
PO11. Questions knowledge in their field within the framework of scientific ethics, taking into account social and scientific changes.
PO12. They are sensitive to and provide solutions to educational problems related to their field, if any.
PO13. They are able to follow developments in both the professional and social fields and actively participate in these developments.
PO14. They are sensitive to scientific, social, cultural, religious, and moral values and gain an awareness of personal responsibility.
The individual possesses the following key competencies at an advanced level:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods, including exam types and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK).
Different methods are used in measurement and evaluation, including assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams.
A letter-based grading system is used to assess student performance.
Monitoring the Quality of Higher Education Programs – ETU Department of Molecular Biology and Genetics
Educational activities at the Molecular Biology and Genetics (MBG) Department at Erzurum Technical University are planned, implemented, and monitored in accordance with the principles and standards established by the Council of Higher Education (YÖK).
YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other academic and administrative activities conducted at higher education institutions. Within this framework, quantitative and qualitative performance assessments of higher education institutions are conducted through annual "University Monitoring and Evaluation Reports," and the results are shared with the public.
The quality assurance of the Molecular Biology and Genetics undergraduate program is carried out within the scope of the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Educational Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards required for the establishment of the MBG undergraduate program.
1.2. The program curriculum and the learning outcomes students will achieve are determined by the ETÜ Senate in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK).
1.3. The National Core Education Program is approved by the relevant Deans' Council and implemented with the approval of the Council of Higher Education (YÖK).
Assessment and Evaluation
Assessment and evaluation of the program's learning outcomes are conducted in accordance with the Education, Training, and Examination Regulations prepared by ETÜ in accordance with YÖK principles.
Certification
Students who successfully complete the course credits and other requirements specified in the Molecular Biology and Genetics undergraduate program are eligible to receive a bachelor's degree from ETÜ.
Self-Assessment and External Evaluation
ETU prepares an "Institutional Internal Evaluation Report" annually and uploads it to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) Information System. "Institutional Feedback Reports" prepared by YÖKAK and accreditation decisions made by FEDEK demonstrate that the program's qualifications are quality assured. Regular review and external evaluation processes continuously monitor and improve the program's quality.
Science, Literature, Science-Literature, Language, History-Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK)
Begin: April 11, 2025 / Finish: September 30, 2027
- High school diploma
- Placement based on National Higher Education Exam (YKS) scores
- Placement for associate degree graduates into undergraduate programs that are a continuation of their fields of study at higher education institutions, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- For international students, a document proving that they meet the admission requirements announced by the university.
Graduates of the Department of Molecular Biology and Genetics can find positions such as biologists, teachers, technical personnel, research and development (R&D), production, quality control, quality assurance, and sales and marketing in organizations affiliated with the Ministry of Health and Social Assistance, schools and private schools affiliated with the Ministry of National Education, private teaching institutions, research institutions, laboratories, the food industry, the medical and agricultural pharmaceutical industry, pharmaceutical marketing, the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ministry of Environment and Urbanization, and similar organizations. Furthermore, recent graduates with a bachelor's degree can apply for various research, teaching, and faculty positions at numerous national and international universities or institutes.
Furthermore, undergraduate students are eligible to participate in double major programs offered by the higher education institutions they attend. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously in two diploma programs and, upon successful completion, earn two separate bachelor's degrees.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.