Yeterlilik Kodu

TR0030034846

Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Kültür Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtaköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy
Sorumlu Kurum URLhttp://www.iku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Moleküler biyoloji ve genetik bilimlerinin çeşitli alt dallarında teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılmış, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan, etik değerleri özümsemiş, toplumsal ihtiyaçlara çözümler üretmeyi hedefleyen, araştırma ve geliştirmeye önem veren ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş uzman bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, teorik derslerin uygulamalı eğitimle desteklenmesi gereken, teorik derslerde öğrenilen bilginin uygulamalarla pekiştirilmesi gerektiği uygulamalı bir bölümdür. 11 Mayıs 2007 tarihinde kurulan Bölümümüz, öğrencilere sunduğu laboratuvar imkanları ve uygulamalı dersleri sayesinde lisans sürecinde öğrencilerimize donanımlı olarak eğitim vermektedir. Eğitim ve öğretim örgün olarak yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisine sahiptir.
  • Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisine sahiptir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisine sahiptir.
  • Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur.
  • Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilir.
  • Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilir ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilir
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Kalite konularında bilinç sahibidir.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

9. Alanı ile ilgili sorunlarda problem çözebilme ve inisiyatif alabilme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Kültür Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği esaslarınca belirlenir.

2. Öğrencilere, bir yarıyılda, bitirme projesi, proje, staj ve benzeri dersler dışında her dersten en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu bütünleme sınavı uygulanır. Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir ve sonuçlar akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrencilere ÖBYS üzerinden ilan edilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ya da yarıyıl sonu bütünleme sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Ağırlıkların belirlenmesinde ilgili öğretim elemanı yetkilidir.

3. Bir yarıyılda bitirme projesi veya proje gibi dersler için, yapılan değerlendirme sonucunda oluşan ders başarı harf notları fakülte/meslek yüksekokulu, bölüm/programlarda gerekli görüldüğü hallerde ilgili yönetim kurulu tarafından oluşturulacak kurullar tarafından belirlenir.

4. Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu bütünleme sınavları, tarihleri ve sonuçları ÖBYS’de öğrenciye ilan edilir.

5. Yarıyıl sonu bütünleme sınavına, mezuniyet koşulunu yerine getirmiş olanlar hariç, ilgili yarıyıl sonunda kayıtlı olduğu derslerden C’nin altında notu olan öğrenciler katılabilir. İlgili yarıyıl sonunda oluşan en yüksek not başarı notudur.

6. Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

a)                  Notlar              Katsayı

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından;

     P: Ders devam ediyor,

     E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik,

     V: Dersten çekilmiş,

     Y: Başarılı,

     Z: Başarısız olarak tanımlanır.

7. Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

8. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir.

9. Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm/program başkanı karar verir ve durumu ÖİDB’ye bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür.

10. V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir.

11. Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir.

12. Diğer sistemlerdeki notların Üniversite not sistemine dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 10.05.2021 / Bitiş: 30.09.2026

 

Giriş Şartı

Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümüne, YKS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM tarafından yerleştirilir. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nca https://oidb.iku.edu.tr/tr tarafından yapılır.

Ayrıca, YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilişkili alanlardan önlisans mezunları Bölümümüze ÖSYM tarafından yerleştirilir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan ulusal 136 kredi (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemiz, bilim ve teknolojinin getirdiği yenilikler ile hızla gelişmekte olan Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili bilgilerin kullanıldığı endüstri-sanayi, tıp, tarım, hayvancılık, ziraat gibi alanlarda temel alt yapı ve güncel bilgilerle donatılmış eleman sayısına ihtiyaç duymaktadır. Bu açığın kapatılması amacı ile mezun olacakların Yurt içi ve yurt dışı üniversiteler ve araştırma kurumlarında bilimsel ve akademik kariyer elde etme, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin vb. sektörlerde araştırma-geliştirme, tıp, tarım, hayvancılık ve çevre kuruluşlarında araştırma-geliştirme ve uygulama, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarında gerekli alt yapı ve malzemeyi sağlayan ve hizmet veren kuruluşlarda teknik eleman, ilaç sektöründe ürün sorumlusu, eğitim ve pazarlama sektörlerde istihdam edilmeleri mümkündür.

Lisans öğrencileri, üniversitedeki lisans öğrenimlerinin en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılı başında, GNO’ları en az 3.00 olmak koşuluyla Çift Anadal Programı’na (ÇAP) başvurabilirler. Başvuru koşullarını, bölümler/programlar belirler. ÇAP’a katılmak için başvurular, ilgili iki bölüme/programa aynı zamanda yapılır. ÇAP’a kabul, ilgili bölümlerin önerisi ve ilgili yönetim kurulu ya da kurullarının kararı ile gerçekleşir. ÇAP, her iki bölümden/programdan birer danışman gözetiminde yürütülür.

 Lisans öğrencilerinin ÇAP’a devam edebilmeleri ve ÇAP’tan mezun olabilmeleri için, ÇAP’ta aldıkları dersler de dâhil olmak üzere, en az 3.00 GNO koşulu aranır. Tüm ÇAP eğitimi süresince, bir akademik yılsonunda öğrencilerin GNO’ları, bir defaya mahsus olmak üzere, 2.75’e kadar düşebilir. Bunun dışında, GNO’ları 2.75’in altına düşen öğrenciler, ÇAP programından çıkarılırlar. Özel durumlarda, Üniversite Yönetim Kurulu yetkilidir.

ÇAP, programı oluşturmak isteyen bölümlerin/programların başvurusu, Fakülte/Yüksekokul Kurulu’nun önerisi ve Senato’nun onayı ile gerçekleşir. Öğrencilerin almaları gerekli dersler, program önerisinde gerekçeleriyle belirtilir. ÇAP programının mezuniyet kredisi, öğrencinin kayıtlı olduğu bölümün/programın mezuniyet kredisinden en az 30 kredi daha çok olmalıdır.

Çap programı ile ilgili detaylı bilgilere https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/cift-anadal-cap sayfasından ulaşılabilir.

Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine bağlı olarak Moleküler Biyoloji ve Genetik programında anadal öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler diğer bölümler ile yan dal programına katılabilirler. Moleküler Biyoloji ve Genetik programı ile birlikte Yandal Programını başarı ile tamamlayan öğrencilere Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması ile birlikte bir Yandal Sertifikası verilir. Yandal Programımızda alınması gereken zorunlu dersler aşağıda belirtilmekte olup, detaylı bilgilere https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/yandal-programi sayfasından ulaşılabilir.

Yandal Programı Zorunlu Dersleri (Z)

MBG1001 Genel Biyoloji I 4/0/0 Z 4 AKTS

MBG2001 Genel Biyoloji II 4/0/0 Z 4 AKTS

Yandal Programı Seçimlik Dersleri (S)

MBG 3001 Genetik 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 4003 Biyofizik 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 4005 Fizyoloji 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 6007 İnsan Genetiği 2/0/0 SA 4 AKTS

MBG 7003 Biyoinformatik 3/0/0 SA 4 AKTS

MBG 8003 Biyoetik 2/0/0 SA 3 AKTS

MBG 1002 Genel Biyoloji I Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 2002 Genel Biyoloji II Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 3002 Genetik Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 3005 Organik Kimya 4/0/0 SA 6 AKTS

MBG 3006 Hücre Biyolojisi 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 5005 Endüstriyel Mikrobiyoloji 2/0/0 SA 4 AKTS

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034846


Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Kültür Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Moleküler biyoloji ve genetik bilimlerinin çeşitli alt dallarında teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılmış, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan, etik değerleri özümsemiş, toplumsal ihtiyaçlara çözümler üretmeyi hedefleyen, araştırma ve geliştirmeye önem veren ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş uzman bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, teorik derslerin uygulamalı eğitimle desteklenmesi gereken, teorik derslerde öğrenilen bilginin uygulamalarla pekiştirilmesi gerektiği uygulamalı bir bölümdür. 11 Mayıs 2007 tarihinde kurulan Bölümümüz, öğrencilere sunduğu laboratuvar imkanları ve uygulamalı dersleri sayesinde lisans sürecinde öğrencilerimize donanımlı olarak eğitim vermektedir. Eğitim ve öğretim örgün olarak yürütülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisine sahiptir.
  • Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisine sahiptir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisine sahiptir.
  • Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur.
  • Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
  • Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilir.
  • Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilir ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilir
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Kalite konularında bilinç sahibidir.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

9. Alanı ile ilgili sorunlarda problem çözebilme ve inisiyatif alabilme yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Kültür Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği esaslarınca belirlenir.

2. Öğrencilere, bir yarıyılda, bitirme projesi, proje, staj ve benzeri dersler dışında her dersten en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu bütünleme sınavı uygulanır. Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir ve sonuçlar akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrencilere ÖBYS üzerinden ilan edilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ya da yarıyıl sonu bütünleme sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Ağırlıkların belirlenmesinde ilgili öğretim elemanı yetkilidir.

3. Bir yarıyılda bitirme projesi veya proje gibi dersler için, yapılan değerlendirme sonucunda oluşan ders başarı harf notları fakülte/meslek yüksekokulu, bölüm/programlarda gerekli görüldüğü hallerde ilgili yönetim kurulu tarafından oluşturulacak kurullar tarafından belirlenir.

4. Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu bütünleme sınavları, tarihleri ve sonuçları ÖBYS’de öğrenciye ilan edilir.

5. Yarıyıl sonu bütünleme sınavına, mezuniyet koşulunu yerine getirmiş olanlar hariç, ilgili yarıyıl sonunda kayıtlı olduğu derslerden C’nin altında notu olan öğrenciler katılabilir. İlgili yarıyıl sonunda oluşan en yüksek not başarı notudur.

6. Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

a)                  Notlar              Katsayı

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından;

     P: Ders devam ediyor,

     E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik,

     V: Dersten çekilmiş,

     Y: Başarılı,

     Z: Başarısız olarak tanımlanır.

7. Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

8. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir.

9. Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm/program başkanı karar verir ve durumu ÖİDB’ye bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür.

10. V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir.

11. Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir.

12. Diğer sistemlerdeki notların Üniversite not sistemine dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 10.05.2021 / Bitiş: 30.09.2026

 


Giriş Şartı

Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümüne, YKS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM tarafından yerleştirilir. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nca https://oidb.iku.edu.tr/tr tarafından yapılır.

Ayrıca, YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilişkili alanlardan önlisans mezunları Bölümümüze ÖSYM tarafından yerleştirilir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan ulusal 136 kredi (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemiz, bilim ve teknolojinin getirdiği yenilikler ile hızla gelişmekte olan Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili bilgilerin kullanıldığı endüstri-sanayi, tıp, tarım, hayvancılık, ziraat gibi alanlarda temel alt yapı ve güncel bilgilerle donatılmış eleman sayısına ihtiyaç duymaktadır. Bu açığın kapatılması amacı ile mezun olacakların Yurt içi ve yurt dışı üniversiteler ve araştırma kurumlarında bilimsel ve akademik kariyer elde etme, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin vb. sektörlerde araştırma-geliştirme, tıp, tarım, hayvancılık ve çevre kuruluşlarında araştırma-geliştirme ve uygulama, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarında gerekli alt yapı ve malzemeyi sağlayan ve hizmet veren kuruluşlarda teknik eleman, ilaç sektöründe ürün sorumlusu, eğitim ve pazarlama sektörlerde istihdam edilmeleri mümkündür.

Lisans öğrencileri, üniversitedeki lisans öğrenimlerinin en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılı başında, GNO’ları en az 3.00 olmak koşuluyla Çift Anadal Programı’na (ÇAP) başvurabilirler. Başvuru koşullarını, bölümler/programlar belirler. ÇAP’a katılmak için başvurular, ilgili iki bölüme/programa aynı zamanda yapılır. ÇAP’a kabul, ilgili bölümlerin önerisi ve ilgili yönetim kurulu ya da kurullarının kararı ile gerçekleşir. ÇAP, her iki bölümden/programdan birer danışman gözetiminde yürütülür.

 Lisans öğrencilerinin ÇAP’a devam edebilmeleri ve ÇAP’tan mezun olabilmeleri için, ÇAP’ta aldıkları dersler de dâhil olmak üzere, en az 3.00 GNO koşulu aranır. Tüm ÇAP eğitimi süresince, bir akademik yılsonunda öğrencilerin GNO’ları, bir defaya mahsus olmak üzere, 2.75’e kadar düşebilir. Bunun dışında, GNO’ları 2.75’in altına düşen öğrenciler, ÇAP programından çıkarılırlar. Özel durumlarda, Üniversite Yönetim Kurulu yetkilidir.

ÇAP, programı oluşturmak isteyen bölümlerin/programların başvurusu, Fakülte/Yüksekokul Kurulu’nun önerisi ve Senato’nun onayı ile gerçekleşir. Öğrencilerin almaları gerekli dersler, program önerisinde gerekçeleriyle belirtilir. ÇAP programının mezuniyet kredisi, öğrencinin kayıtlı olduğu bölümün/programın mezuniyet kredisinden en az 30 kredi daha çok olmalıdır.

Çap programı ile ilgili detaylı bilgilere https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/cift-anadal-cap sayfasından ulaşılabilir.

Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine bağlı olarak Moleküler Biyoloji ve Genetik programında anadal öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler diğer bölümler ile yan dal programına katılabilirler. Moleküler Biyoloji ve Genetik programı ile birlikte Yandal Programını başarı ile tamamlayan öğrencilere Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması ile birlikte bir Yandal Sertifikası verilir. Yandal Programımızda alınması gereken zorunlu dersler aşağıda belirtilmekte olup, detaylı bilgilere https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/yandal-programi sayfasından ulaşılabilir.

Yandal Programı Zorunlu Dersleri (Z)

MBG1001 Genel Biyoloji I 4/0/0 Z 4 AKTS

MBG2001 Genel Biyoloji II 4/0/0 Z 4 AKTS

Yandal Programı Seçimlik Dersleri (S)

MBG 3001 Genetik 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 4003 Biyofizik 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 4005 Fizyoloji 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 6007 İnsan Genetiği 2/0/0 SA 4 AKTS

MBG 7003 Biyoinformatik 3/0/0 SA 4 AKTS

MBG 8003 Biyoetik 2/0/0 SA 3 AKTS

MBG 1002 Genel Biyoloji I Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 2002 Genel Biyoloji II Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 3002 Genetik Laboratuvarı 0/0/4 SA 4 AKTS

MBG 3005 Organik Kimya 4/0/0 SA 6 AKTS

MBG 3006 Hücre Biyolojisi 3/0/0 SA 5 AKTS

MBG 5005 Endüstriyel Mikrobiyoloji 2/0/0 SA 4 AKTS


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034846

Qualification Title
Molecular Biology and Genetics License
Awarding BodyIstanbul Kultur University
Awarding Body ContactAtaköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06
Awarding Body Urlwww.iku.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is aimed to graduate students as specialists in their field with full teoric and application knowledge about sub-branches of molecular biology and genetics by adopting principles of ethical issues to solve public problems by utilization of research and development skills in their whole life.

Learning Environments

The Department of Molecular Biology and Genetics is an applied department where theoretical courses should be supported by applied training and the knowledge learned in theoretical courses should be reinforced with applications. Our department, which was established on May 11, 2007, provides well-equipped education to our students during the undergraduate process, thanks to the laboratory facilities and applied courses it offers to students. Education and training are carried out formally.

Description
  • Applies all knowledge about basic sciences such as mathematics, physics, chemistry and biology to all problems in molecular biology and genetics
  • Is able to identify, model and produce solutions against to problems related to molecular biology and genetics
  • Starts a procedure, proceed and finalize about determined problem by using analytical techniques
  • Is able to understand all knowledge about living organisms which is main subject of molecular biology and genetics
  • Contributes scientific research and development and add further information
  • Is able to analyze data, design an experiment and proceed and annoate the results
  • Is able to use current techniques and analysis methods in molecular biology and genetics
  • Is able to be a part of a team in disciplinary or multidisciplinary, national or international public problems focused projects and uses at least one foreign language for vocational purposes
  • Is able to behave individually, takes initiative and creativity skills
  • Communicates briefly and clear using oral or written presentation skills to present individual working performance and independent decisions
  • Carries responsibility to vocational and ethical issues
  • Is aware about quality assessment
  • Adopts in principle the importance of life-learning subject and graduates self-development by following new literature about field and apply current knowledge
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

9. Competence in problem solving and taking initiative in problems related to the field

Further Info

1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course success grade are determined by the principles of Istanbul Kültür University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation, in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

2. In a semester, students are required to take at least one midterm exam, one final exam and one final make-up exam from each course, excluding graduation projects, projects, internships and similar courses. If deemed appropriate, the instructor may evaluate homework, laboratory and similar studies as midterm exams, and the results will be announced to students via ÖBYS within the period specified in the academic calendar. While students are given a passing grade at the end of each semester, their midterm and final exam or final make-up exam results, their midterm work and course attendance are taken into consideration. The relevant instructor is authorized to determine the weights.

3. For courses such as graduation projects or projects in a semester, the course success letter grades resulting from the evaluation are determined by the committees to be formed by the relevant board of directors in the faculty/vocational school, department/programs, when deemed necessary.

4. Midterm exams, final exams and final make-up exams, dates and results are announced to the student on ÖBYS.

5. Except for those who have met the graduation requirements, students with a grade below C in the courses they registered at the end of the relevant semester can take the final make-up exam. The highest grade obtained at the end of the relevant semester is the success grade.

6. Students are given one of the following letter grades for each course they are enrolled in by the course instructor:

a)                  Grades              Coefficient

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Additionally, from the following letter grades are defined as;

      P: The lesson continues,

      E: Mid-term studies are missing,

      V: Withdrew from the course,

      A: Successful,

      Z: unsuccessful.

7. A student who receives F or Z grades from any course is considered unsuccessful in that course.

8. A student who cannot take the final exam of a course is given an F grade.

9. A grade of E is given to a student who has deficiencies in his/her mid-term studies despite taking the final exams. The student must complete the deficiencies within ten days from the date of the final exam of that course. The relevant department/program head decides on the extension of this period, upon the student's application and the approval of the relevant faculty member, and reports the situation to the Registrar's Office. The student who completes the required work within this period is given a passing grade, and the student who cannot complete the work is given a grade of F.

10. V grade is given to the student who withdraws from the course.

11. If students who have transferred, left or graduated from other higher education institutions enroll in the University and request exemption, they will be given success grades according to the grade conversions accepted by the Senate for the courses they have previously taken, whose equivalence is accepted in accordance with the relevant legislation provisions.

12. The principles of conversion of grades from other systems into the University grading system are determined by the Senate.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

Access Requirements

Students are admitted to the Molecular Biology and Genetics department through the Central Placement Exam conducted by ÖSYM. In Central Placement, candidates are placed in the Department of Molecular Biology and Genetics by ÖSYM, taking into account their YKS scores, their preferences for higher education programs, and the quotas and conditions of these programs. Registration of students placed in the Department of Molecular Biology and Genetics is carried out by the Student Affairs Department https://oidb.iku.edu.tr/tr within the framework of the calendar determined by ÖSYM.

In addition, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates from fields related to Molecular Biology and Genetics are placed in our department by ÖSYM.

Conditions for SuccessObtaining a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to successfully complete all 136 national credits (equivalent to a total of 240 ECTS) courses available in the program.
Progression Paths (Relationship Type)

Our country needs the number of personnel equipped with basic infrastructure and up-to-date information in fields such as industry, medicine, agriculture, animal husbandry and agriculture, where information on Molecular Biology and Genetics, which is rapidly developing with the innovations brought by science and technology, is used. In order to close this gap, graduates can obtain scientific and academic careers in domestic and foreign universities and research institutions, and work in biotechnology-based production and studies of pharmaceuticals, food, etc. It is possible to be employed in research and development sectors, research and development and application in medicine, agriculture, animal husbandry and environmental institutions, technical staff in organizations that provide the necessary infrastructure and materials and services in the fields of genetic engineering and biotechnology, product manager in the pharmaceutical sector, and education and marketing sectors.

Undergraduate students can apply for the Double Major Program (Double Major Program) at the earliest at the beginning of the third and at the latest at the beginning of the fifth semester of their undergraduate education at the university, provided that their GPA is at least 3.00. Application conditions are determined by departments/programs. Applications to participate in Double Major are made to two relevant departments/programs at the same time. Admission to DMP is made by the recommendation of the relevant departments and the decision of the relevant board or boards. Double Major is carried out under the supervision of an advisor from each department/program.

  In order for undergraduate students to continue their DMP and graduate from DAP, a GPA of at least 3.00 is required, including the courses they have taken at DAP. During the entire DAP education, at the end of an academic year, students' GPA may decrease up to 2.75, only once. Apart from this, students whose GPA falls below 2.75 are excluded from the Major Program. In special cases, the University Board of Directors is authorized.

Double Major is realized with the application of the departments/programs that want to establish the program, the recommendation of the Faculty/School Board and the approval of the Senate. The courses that students must take are stated with justifications in the program proposal. The graduation credits of the double major program must be at least 30 credits more than the graduation credits of the department/program in which the student is registered.

Detailed information about the DMP program can be found on https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/cift-anadal-cap page.

In accordance with the provisions of the Undergraduate Education and Examination Regulations, successful students who continue their major studies in the Molecular Biology and Genetics program can participate in the minor program with other departments. Students who successfully complete the Molecular Biology and Genetics program and the Minor Program are awarded a Minor Certificate along with the Molecular Biology and Genetics Undergraduate Diploma. The compulsory courses to be taken in our Minor Program are stated below, and detailed information can be found on https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/yandal-programi page.

Minor Program Compulsory Courses (Z)

MBG1001 General Biology I 4/0/0 C 4 ECTS

MBG2001 General Biology II 4/0/0 C 4 ECTS

Minor Program Elective Courses (S)

MBG 3001 Genetics 3/0/0 Hrs 5 ECTS

MBG 4003 Biophysics 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 4005 Physiology 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 6007 Human Genetics 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 7003 Bioinformatics 3/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8003 Bioethics 2/0/0 SA 3 ECTS

MBG 1002 General Biology I Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 2002 General Biology II Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 3002 Genetics Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 3005 Organic Chemistry 4/0/0 SA 6 ECTS

MBG 3006 Cell Biology 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 5005 Industrial Microbiology 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 5007 Stem Cell Biology 2/0/0 SA 5 ECTS

MBG 5009 Radiobiology I 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 6006 Enzymology 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 6008 Radiobiology II 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 7006 Forensic Genetics 2/0/0 SA 3 ECTS

MBG 7008 Tissue Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8006 Genetic Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8008 Protein Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034846


Qualification Title
Molecular Biology and Genetics License

Awarding Body
Istanbul Kultur University

Awarding Body Contact
Ataköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is aimed to graduate students as specialists in their field with full teoric and application knowledge about sub-branches of molecular biology and genetics by adopting principles of ethical issues to solve public problems by utilization of research and development skills in their whole life.


Learning Environments

The Department of Molecular Biology and Genetics is an applied department where theoretical courses should be supported by applied training and the knowledge learned in theoretical courses should be reinforced with applications. Our department, which was established on May 11, 2007, provides well-equipped education to our students during the undergraduate process, thanks to the laboratory facilities and applied courses it offers to students. Education and training are carried out formally.


Description
  • Applies all knowledge about basic sciences such as mathematics, physics, chemistry and biology to all problems in molecular biology and genetics
  • Is able to identify, model and produce solutions against to problems related to molecular biology and genetics
  • Starts a procedure, proceed and finalize about determined problem by using analytical techniques
  • Is able to understand all knowledge about living organisms which is main subject of molecular biology and genetics
  • Contributes scientific research and development and add further information
  • Is able to analyze data, design an experiment and proceed and annoate the results
  • Is able to use current techniques and analysis methods in molecular biology and genetics
  • Is able to be a part of a team in disciplinary or multidisciplinary, national or international public problems focused projects and uses at least one foreign language for vocational purposes
  • Is able to behave individually, takes initiative and creativity skills
  • Communicates briefly and clear using oral or written presentation skills to present individual working performance and independent decisions
  • Carries responsibility to vocational and ethical issues
  • Is aware about quality assessment
  • Adopts in principle the importance of life-learning subject and graduates self-development by following new literature about field and apply current knowledge

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

9. Competence in problem solving and taking initiative in problems related to the field


Further Info

1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course success grade are determined by the principles of Istanbul Kültür University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation, in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

2. In a semester, students are required to take at least one midterm exam, one final exam and one final make-up exam from each course, excluding graduation projects, projects, internships and similar courses. If deemed appropriate, the instructor may evaluate homework, laboratory and similar studies as midterm exams, and the results will be announced to students via ÖBYS within the period specified in the academic calendar. While students are given a passing grade at the end of each semester, their midterm and final exam or final make-up exam results, their midterm work and course attendance are taken into consideration. The relevant instructor is authorized to determine the weights.

3. For courses such as graduation projects or projects in a semester, the course success letter grades resulting from the evaluation are determined by the committees to be formed by the relevant board of directors in the faculty/vocational school, department/programs, when deemed necessary.

4. Midterm exams, final exams and final make-up exams, dates and results are announced to the student on ÖBYS.

5. Except for those who have met the graduation requirements, students with a grade below C in the courses they registered at the end of the relevant semester can take the final make-up exam. The highest grade obtained at the end of the relevant semester is the success grade.

6. Students are given one of the following letter grades for each course they are enrolled in by the course instructor:

a)                  Grades              Coefficient

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Additionally, from the following letter grades are defined as;

      P: The lesson continues,

      E: Mid-term studies are missing,

      V: Withdrew from the course,

      A: Successful,

      Z: unsuccessful.

7. A student who receives F or Z grades from any course is considered unsuccessful in that course.

8. A student who cannot take the final exam of a course is given an F grade.

9. A grade of E is given to a student who has deficiencies in his/her mid-term studies despite taking the final exams. The student must complete the deficiencies within ten days from the date of the final exam of that course. The relevant department/program head decides on the extension of this period, upon the student's application and the approval of the relevant faculty member, and reports the situation to the Registrar's Office. The student who completes the required work within this period is given a passing grade, and the student who cannot complete the work is given a grade of F.

10. V grade is given to the student who withdraws from the course.

11. If students who have transferred, left or graduated from other higher education institutions enroll in the University and request exemption, they will be given success grades according to the grade conversions accepted by the Senate for the courses they have previously taken, whose equivalence is accepted in accordance with the relevant legislation provisions.

12. The principles of conversion of grades from other systems into the University grading system are determined by the Senate.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)


Access Requirements

Students are admitted to the Molecular Biology and Genetics department through the Central Placement Exam conducted by ÖSYM. In Central Placement, candidates are placed in the Department of Molecular Biology and Genetics by ÖSYM, taking into account their YKS scores, their preferences for higher education programs, and the quotas and conditions of these programs. Registration of students placed in the Department of Molecular Biology and Genetics is carried out by the Student Affairs Department https://oidb.iku.edu.tr/tr within the framework of the calendar determined by ÖSYM.

In addition, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates from fields related to Molecular Biology and Genetics are placed in our department by ÖSYM.


Conditions for Success
Obtaining a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to successfully complete all 136 national credits (equivalent to a total of 240 ECTS) courses available in the program.

Progression Paths (Relationship Type)

Our country needs the number of personnel equipped with basic infrastructure and up-to-date information in fields such as industry, medicine, agriculture, animal husbandry and agriculture, where information on Molecular Biology and Genetics, which is rapidly developing with the innovations brought by science and technology, is used. In order to close this gap, graduates can obtain scientific and academic careers in domestic and foreign universities and research institutions, and work in biotechnology-based production and studies of pharmaceuticals, food, etc. It is possible to be employed in research and development sectors, research and development and application in medicine, agriculture, animal husbandry and environmental institutions, technical staff in organizations that provide the necessary infrastructure and materials and services in the fields of genetic engineering and biotechnology, product manager in the pharmaceutical sector, and education and marketing sectors.

Undergraduate students can apply for the Double Major Program (Double Major Program) at the earliest at the beginning of the third and at the latest at the beginning of the fifth semester of their undergraduate education at the university, provided that their GPA is at least 3.00. Application conditions are determined by departments/programs. Applications to participate in Double Major are made to two relevant departments/programs at the same time. Admission to DMP is made by the recommendation of the relevant departments and the decision of the relevant board or boards. Double Major is carried out under the supervision of an advisor from each department/program.

  In order for undergraduate students to continue their DMP and graduate from DAP, a GPA of at least 3.00 is required, including the courses they have taken at DAP. During the entire DAP education, at the end of an academic year, students' GPA may decrease up to 2.75, only once. Apart from this, students whose GPA falls below 2.75 are excluded from the Major Program. In special cases, the University Board of Directors is authorized.

Double Major is realized with the application of the departments/programs that want to establish the program, the recommendation of the Faculty/School Board and the approval of the Senate. The courses that students must take are stated with justifications in the program proposal. The graduation credits of the double major program must be at least 30 credits more than the graduation credits of the department/program in which the student is registered.

Detailed information about the DMP program can be found on https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/cift-anadal-cap page.

In accordance with the provisions of the Undergraduate Education and Examination Regulations, successful students who continue their major studies in the Molecular Biology and Genetics program can participate in the minor program with other departments. Students who successfully complete the Molecular Biology and Genetics program and the Minor Program are awarded a Minor Certificate along with the Molecular Biology and Genetics Undergraduate Diploma. The compulsory courses to be taken in our Minor Program are stated below, and detailed information can be found on https://oidb.iku.edu.tr/tr/kayit-kabul/yandal-programi page.

Minor Program Compulsory Courses (Z)

MBG1001 General Biology I 4/0/0 C 4 ECTS

MBG2001 General Biology II 4/0/0 C 4 ECTS

Minor Program Elective Courses (S)

MBG 3001 Genetics 3/0/0 Hrs 5 ECTS

MBG 4003 Biophysics 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 4005 Physiology 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 6007 Human Genetics 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 7003 Bioinformatics 3/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8003 Bioethics 2/0/0 SA 3 ECTS

MBG 1002 General Biology I Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 2002 General Biology II Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 3002 Genetics Laboratory 0/0/4 Hrs 4 ECTS

MBG 3005 Organic Chemistry 4/0/0 SA 6 ECTS

MBG 3006 Cell Biology 3/0/0 SA 5 ECTS

MBG 5005 Industrial Microbiology 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 5007 Stem Cell Biology 2/0/0 SA 5 ECTS

MBG 5009 Radiobiology I 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 6006 Enzymology 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 6008 Radiobiology II 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 7006 Forensic Genetics 2/0/0 SA 3 ECTS

MBG 7008 Tissue Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8006 Genetic Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS

MBG 8008 Protein Engineering 2/0/0 SA 4 ECTS


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode