Yeterlilik Kodu

TR0030222626

Yeterlilik Adı
MOLEKÜLER GENETİK Doktora
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Moleküler genetik alanında güncel bilimsel gelişmeleri takip eden, ileri düzeyde araştırma yeteneklere sahip bilim insanları yetiştiren bir program olarak insan sağlığına ve bilime katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca kurum bünyesinde yer alan araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılır.  

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler genetik ile ilgili bir konuda hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama ve analiz etme ve sonuçlandırma
  • Temel ve ileri laboratuvar tekniklerini uygulayabilme
  • Biyoinformatik araçları kullanarak verileri çözümleme
  • Alanı ile ilgili yeni düşünceler ve yöntemler geliştirebilme
  • Araştımalardan elde edilen sonuçları ulusal veya uluslararası hakemli bilimsel dergilerde yayınlamak, konferanslarda sunma
  • Genetik ile ilgili konularda etkili bir iletişim kurma
  • Moleküler genetik alanındaki ilerlemeleri tanıtarak toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
  • Karşılaşılan zorlukları analiz etme ve çözüm yolları geliştirme
  • Bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
  • Bilimsel araştırmalarda etik standartlara uygun davranma
  • Araştırma gruplarında işbirliği yapma ve iletişim kurma
  • Araştırma projelerini yönetme ve ekip liderliği yapabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenci ilerlemeleri ödevler, ara sınavlar, bitirme sınavları ile değerlendirilir.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tıp Fakültesi, 5 yıllık Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık Fakültesi diplomasına sahip olanlar ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Tıbbi Biyoloji programından yüksek lisans diploması alanlar, ayrıca diğer yüksek öğretim kurumlarının Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyoteknoloji, Biyoinformatik ve Genetik, Genetik Mühendisliği, Tıbbi Genetik ve Genetik programlarından yüksek lisans diploması alanlar ile bu programların Yükseköğretim Kurulundan denkliği yapılmış yurtdışı yükseköğretim diplomasına sahip olanlar programa başvurabilirler. Adayların Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosu tarafından onaylanan ALES veya eşdeğeri sınav,  Yabancı Dil taban puanına sahip olması, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başvuru koşullarını sağlaması gerekmektedir.

Başarma Şartlarıİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde ilan edilen tüm koşullar
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında akademik kadrolarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222626


Yeterlilik Adı
MOLEKÜLER GENETİK Doktora

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Moleküler genetik alanında güncel bilimsel gelişmeleri takip eden, ileri düzeyde araştırma yeteneklere sahip bilim insanları yetiştiren bir program olarak insan sağlığına ve bilime katkı sağlamak amaçlanmıştır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca kurum bünyesinde yer alan araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılır.  


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler genetik ile ilgili bir konuda hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama ve analiz etme ve sonuçlandırma
  • Temel ve ileri laboratuvar tekniklerini uygulayabilme
  • Biyoinformatik araçları kullanarak verileri çözümleme
  • Alanı ile ilgili yeni düşünceler ve yöntemler geliştirebilme
  • Araştımalardan elde edilen sonuçları ulusal veya uluslararası hakemli bilimsel dergilerde yayınlamak, konferanslarda sunma
  • Genetik ile ilgili konularda etkili bir iletişim kurma
  • Moleküler genetik alanındaki ilerlemeleri tanıtarak toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
  • Karşılaşılan zorlukları analiz etme ve çözüm yolları geliştirme
  • Bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
  • Bilimsel araştırmalarda etik standartlara uygun davranma
  • Araştırma gruplarında işbirliği yapma ve iletişim kurma
  • Araştırma projelerini yönetme ve ekip liderliği yapabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenci ilerlemeleri ödevler, ara sınavlar, bitirme sınavları ile değerlendirilir.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tıp Fakültesi, 5 yıllık Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık Fakültesi diplomasına sahip olanlar ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Tıbbi Biyoloji programından yüksek lisans diploması alanlar, ayrıca diğer yüksek öğretim kurumlarının Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyoteknoloji, Biyoinformatik ve Genetik, Genetik Mühendisliği, Tıbbi Genetik ve Genetik programlarından yüksek lisans diploması alanlar ile bu programların Yükseköğretim Kurulundan denkliği yapılmış yurtdışı yükseköğretim diplomasına sahip olanlar programa başvurabilirler. Adayların Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosu tarafından onaylanan ALES veya eşdeğeri sınav,  Yabancı Dil taban puanına sahip olması, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başvuru koşullarını sağlaması gerekmektedir.


Başarma Şartları
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde ilan edilen tüm koşullar

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında akademik kadrolarda çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222626

Qualification Title
MOLECULER GENETIC (DR)
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • To enhance human health and scientific knowledge by providing a program that educates researchers with advanced research capabilities and stays abreast of the latest scientific advancements in molecular genetics.
Learning Environments
  • Education and training are carried out formally. Applied education is carried out in research centers and laboratories within the institution.
Description
  • Generating hypotheses, designing experiments, collecting and analyzing data, and concluding on a topic related to molecular genetics
  • Ability to apply basic and advanced laboratory techniques
  • Analyze data using bioinformatics tools
  • Creating innovative concepts and approaches within the research field
  • Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences
  • Communicate effectively on genetic issues
  • To actively participate in the transition to and sustenance of an information-based society by introducing advancements in the field of molecular genetics
  • Assessing problems and formulating remedies
  • Assess scientific literature with a critical perspective
  • Conducting oneself in alignment with ethical norms in scientific research
  • Participating in research teams and engaging in effective communication
  • Ability to manage research projects and lead teams
Key Competencies

Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

Digital competence

Personal, social and learning to learn competence

Entrepreneurial competence

Cultural awareness and expression competence

Further Info

Student progress is evaluated through assignments, midterm exams and final exams.

Letter and number-based grading systems are used to evaluate student success.

The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury determined by the relevant institute.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

Students holding a degree from Medical Faculty, 5-year School of Dentistry, Veterinary, Faculty of Pharmacy and people obtaining Master of Science diploma from Istanbul University-Cerrahpasa Medical Biology, as well as people with a degree obtained from other higher education institutions in Medical Biology, Medical Biology and Genetics, Molecular Biology, Molecular Biology and Genetics, Biotechnology, Bioinformatics and Genetics, Genetic Engineering, Medical Genetics and Genetics programs, in addition to equivalent degree obtained from programs in abroad can be accepted.   Candidates must fulfill the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpasa Graduate Education and Examination Regulations (ALES, ÜDS and Equivalent exams, Interview)

Conditions for SuccessIstanbul University - Cerrahpaşa, Graduate Education Institute, postgraduate education and training regulations are valid
Progression Paths (Relationship Type)

They have the potential to serve as faculty members in undergraduate, graduate, and doctoral programs within relevant university departments.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222626


Qualification Title
MOLECULER GENETIC (DR)

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • To enhance human health and scientific knowledge by providing a program that educates researchers with advanced research capabilities and stays abreast of the latest scientific advancements in molecular genetics.

Learning Environments
  • Education and training are carried out formally. Applied education is carried out in research centers and laboratories within the institution.

Description
  • Generating hypotheses, designing experiments, collecting and analyzing data, and concluding on a topic related to molecular genetics
  • Ability to apply basic and advanced laboratory techniques
  • Analyze data using bioinformatics tools
  • Creating innovative concepts and approaches within the research field
  • Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences
  • Communicate effectively on genetic issues
  • To actively participate in the transition to and sustenance of an information-based society by introducing advancements in the field of molecular genetics
  • Assessing problems and formulating remedies
  • Assess scientific literature with a critical perspective
  • Conducting oneself in alignment with ethical norms in scientific research
  • Participating in research teams and engaging in effective communication
  • Ability to manage research projects and lead teams

Key Competencies

Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

Digital competence

Personal, social and learning to learn competence

Entrepreneurial competence

Cultural awareness and expression competence


Further Info

Student progress is evaluated through assignments, midterm exams and final exams.

Letter and number-based grading systems are used to evaluate student success.

The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury determined by the relevant institute.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

Students holding a degree from Medical Faculty, 5-year School of Dentistry, Veterinary, Faculty of Pharmacy and people obtaining Master of Science diploma from Istanbul University-Cerrahpasa Medical Biology, as well as people with a degree obtained from other higher education institutions in Medical Biology, Medical Biology and Genetics, Molecular Biology, Molecular Biology and Genetics, Biotechnology, Bioinformatics and Genetics, Genetic Engineering, Medical Genetics and Genetics programs, in addition to equivalent degree obtained from programs in abroad can be accepted.   Candidates must fulfill the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpasa Graduate Education and Examination Regulations (ALES, ÜDS and Equivalent exams, Interview)


Conditions for Success
Istanbul University - Cerrahpaşa, Graduate Education Institute, postgraduate education and training regulations are valid

Progression Paths (Relationship Type)

They have the potential to serve as faculty members in undergraduate, graduate, and doctoral programs within relevant university departments.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address