Yeterlilik Kodu | TR0030222626 | |
Yeterlilik Adı | MOLEKÜLER GENETİK Doktora | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca kurum bünyesinde yer alan araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Tıp Fakültesi, 5 yıllık Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık Fakültesi diplomasına sahip olanlar ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Tıbbi Biyoloji programından yüksek lisans diploması alanlar, ayrıca diğer yüksek öğretim kurumlarının Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyoteknoloji, Biyoinformatik ve Genetik, Genetik Mühendisliği, Tıbbi Genetik ve Genetik programlarından yüksek lisans diploması alanlar ile bu programların Yükseköğretim Kurulundan denkliği yapılmış yurtdışı yükseköğretim diplomasına sahip olanlar programa başvurabilirler. Adayların Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosu tarafından onaylanan ALES veya eşdeğeri sınav, Yabancı Dil taban puanına sahip olması, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başvuru koşullarını sağlaması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde ilan edilen tüm koşullar | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında akademik kadrolarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222626
ISCO 08
ISCO 08
- Moleküler genetik alanında güncel bilimsel gelişmeleri takip eden, ileri düzeyde araştırma yeteneklere sahip bilim insanları yetiştiren bir program olarak insan sağlığına ve bilime katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Eğitim öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca kurum bünyesinde yer alan araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılır.
- Moleküler genetik ile ilgili bir konuda hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama ve analiz etme ve sonuçlandırma
- Temel ve ileri laboratuvar tekniklerini uygulayabilme
- Biyoinformatik araçları kullanarak verileri çözümleme
- Alanı ile ilgili yeni düşünceler ve yöntemler geliştirebilme
- Araştımalardan elde edilen sonuçları ulusal veya uluslararası hakemli bilimsel dergilerde yayınlamak, konferanslarda sunma
- Genetik ile ilgili konularda etkili bir iletişim kurma
- Moleküler genetik alanındaki ilerlemeleri tanıtarak toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
- Karşılaşılan zorlukları analiz etme ve çözüm yolları geliştirme
- Bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
- Bilimsel araştırmalarda etik standartlara uygun davranma
- Araştırma gruplarında işbirliği yapma ve iletişim kurma
- Araştırma projelerini yönetme ve ekip liderliği yapabilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenci ilerlemeleri ödevler, ara sınavlar, bitirme sınavları ile değerlendirilir.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tıp Fakültesi, 5 yıllık Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık Fakültesi diplomasına sahip olanlar ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Tıbbi Biyoloji programından yüksek lisans diploması alanlar, ayrıca diğer yüksek öğretim kurumlarının Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyoteknoloji, Biyoinformatik ve Genetik, Genetik Mühendisliği, Tıbbi Genetik ve Genetik programlarından yüksek lisans diploması alanlar ile bu programların Yükseköğretim Kurulundan denkliği yapılmış yurtdışı yükseköğretim diplomasına sahip olanlar programa başvurabilirler. Adayların Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosu tarafından onaylanan ALES veya eşdeğeri sınav, Yabancı Dil taban puanına sahip olması, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başvuru koşullarını sağlaması gerekmektedir.
Üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında akademik kadrolarda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222626 | |
Qualification Title | MOLECULER GENETIC (DR) | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Mathematical competence and competence in science, technology and engineering Digital competence Personal, social and learning to learn competence Entrepreneurial competence Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Student progress is evaluated through assignments, midterm exams and final exams. Letter and number-based grading systems are used to evaluate student success. The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury determined by the relevant institute. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Students holding a degree from Medical Faculty, 5-year School of Dentistry, Veterinary, Faculty of Pharmacy and people obtaining Master of Science diploma from Istanbul University-Cerrahpasa Medical Biology, as well as people with a degree obtained from other higher education institutions in Medical Biology, Medical Biology and Genetics, Molecular Biology, Molecular Biology and Genetics, Biotechnology, Bioinformatics and Genetics, Genetic Engineering, Medical Genetics and Genetics programs, in addition to equivalent degree obtained from programs in abroad can be accepted. Candidates must fulfill the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpasa Graduate Education and Examination Regulations (ALES, ÜDS and Equivalent exams, Interview) | |
Conditions for Success | Istanbul University - Cerrahpaşa, Graduate Education Institute, postgraduate education and training regulations are valid | |
Progression Paths (Relationship Type) | They have the potential to serve as faculty members in undergraduate, graduate, and doctoral programs within relevant university departments. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030222626
ISCO 08
ISCO 08
- To enhance human health and scientific knowledge by providing a program that educates researchers with advanced research capabilities and stays abreast of the latest scientific advancements in molecular genetics.
- Education and training are carried out formally. Applied education is carried out in research centers and laboratories within the institution.
- Generating hypotheses, designing experiments, collecting and analyzing data, and concluding on a topic related to molecular genetics
- Ability to apply basic and advanced laboratory techniques
- Analyze data using bioinformatics tools
- Creating innovative concepts and approaches within the research field
- Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences Disseminating research outcomes by publishing them in peer-reviewed scientific journals at either the national or international level, as well as presenting findings at conferences
- Communicate effectively on genetic issues
- To actively participate in the transition to and sustenance of an information-based society by introducing advancements in the field of molecular genetics
- Assessing problems and formulating remedies
- Assess scientific literature with a critical perspective
- Conducting oneself in alignment with ethical norms in scientific research
- Participating in research teams and engaging in effective communication
- Ability to manage research projects and lead teams
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
Student progress is evaluated through assignments, midterm exams and final exams.
Letter and number-based grading systems are used to evaluate student success.
The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury determined by the relevant institute.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students holding a degree from Medical Faculty, 5-year School of Dentistry, Veterinary, Faculty of Pharmacy and people obtaining Master of Science diploma from Istanbul University-Cerrahpasa Medical Biology, as well as people with a degree obtained from other higher education institutions in Medical Biology, Medical Biology and Genetics, Molecular Biology, Molecular Biology and Genetics, Biotechnology, Bioinformatics and Genetics, Genetic Engineering, Medical Genetics and Genetics programs, in addition to equivalent degree obtained from programs in abroad can be accepted. Candidates must fulfill the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpasa Graduate Education and Examination Regulations (ALES, ÜDS and Equivalent exams, Interview)
They have the potential to serve as faculty members in undergraduate, graduate, and doctoral programs within relevant university departments.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid continuously.