Yeterlilik Kodu

TR0030033675

Yeterlilik Adı
Moleküler Nörobiyoloji ve Nöroanatomi (Tezli) Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Hücresel ve moleküler düzeyde merkezi ve periferal sinir sistemini inceleyen, sinir sisteminde gelişen tüm olayların moleküler ve hücresel alt yapısını, beyin anatomisini ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştıran, fizyolojik ve patolojik olayların hücre ve hayvan modellerini oluşturup bu modellerde deneysel incelemeler yapabilen ve nörolojik bilimler konusunda klinik ile temel bilim arasında köprü oluşturacak translasyonel bilgi üreten araştırmacılar yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları
  • Sinir bilim laboratuvarı ve kurumun kütüphane alt yapısı
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Programınız ülkemizde eksik olan dünyada ise sınırlı sayıda üniversitede bulunan, nispeten genç bir bilim alanında önemli bir eksikliği dolduracak, bu alanda daha ileri eğitim almayı hedefleyen araştırmacılar yetiştirecektir.
  •  Bu araştırmacıların güncel yayınları takip edebilecek, hücresel ve moleküler nörobiyoloji /nörobilim alanında güncel teknikleri uygulayabilecek, bir araştırma projesinin hipotezini oluşturup, laboratuvarda gereken teknikleri uygulayabilecek, sonucunu analiz edip yayın dönüştürebilecek araştırmacılar yetiştirmek hedeflenmektedir.
  • Bu programda yetişen araştırmacılar hücresel ve moleküler düzeyde merkezi ve periferal sinir sistemini inceler.
  • Sinir sisteminde gelişen tüm olayların moleküler ve hücresel alt yapısını, beyin anatomisini ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştırır.
  • Fizyolojik ve patolojik olayların hücre ve hayvan modellerini oluşturup bu modellerde deneysel incelemeler yapar ve nörolojik bilimler konusunda klinik ile temel bilim arasında köprü oluşturacak translasyonel bilgi üretir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanındaki uzmanlık düzeyindeki kuramsal/uygulamalı bilgiyi kullanabilmeki.
  • Alanındaki bilgileri geliştimek için farklı disiplini alanlarından gelen bilgileri kullanabilmek ve çözümleyebilmektir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Öğrenmeyi yönlendirebilmek, ileri düzey çalışmaları bağımsız yürütebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek
  • İngilizce yabancı dilini kullanarak kaynak taraması yapabilmek
  • Moleküler nörobiyoloji alanında yazılımlarla bilişim-iletişim teknolojilerini ve çeşitli laboratuvar tekniklerini kullanabilir.
  • Alanında bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınav, sözlü sınav, pratik sınavı, ödev, sunum

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Genetik Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği , Tıp lisans mezunları, İstanbul Üniversitesi -Cerrahpaşa Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşulları (ALES, ÜDS veya Kabul Koşulları : Dengi sınavları, Mülakat)ile kabul edilirler

Başarma Şartları Tezli yüksek lisans programında ders yükü 21 krediden az 30 krediden çok olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden /uygulamalardan oluşur. Tezli yüksek lisans programında seminer dâhil tüm derslerden 60 AKTS kredisinin sağlanması gerekir. Tez çalışmasının toplam AKTS kredisi 60’dır. Tezli yüksek lisans programı için belirlenen bütün koşulları başarıyla sağlayan ve ilgili enstitüce istenen diğer işlemleri yerine getiren öğrenciye üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalındaki programın onaylanmış adı bulunan tezli yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar Sinir bilim alanında daha etkin bir şekilde çalışabilir ve akademisyen olarak yollarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033675


Yeterlilik Adı
Moleküler Nörobiyoloji ve Nöroanatomi (Tezli) Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Hücresel ve moleküler düzeyde merkezi ve periferal sinir sistemini inceleyen, sinir sisteminde gelişen tüm olayların moleküler ve hücresel alt yapısını, beyin anatomisini ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştıran, fizyolojik ve patolojik olayların hücre ve hayvan modellerini oluşturup bu modellerde deneysel incelemeler yapabilen ve nörolojik bilimler konusunda klinik ile temel bilim arasında köprü oluşturacak translasyonel bilgi üreten araştırmacılar yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları
  • Sinir bilim laboratuvarı ve kurumun kütüphane alt yapısı

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Programınız ülkemizde eksik olan dünyada ise sınırlı sayıda üniversitede bulunan, nispeten genç bir bilim alanında önemli bir eksikliği dolduracak, bu alanda daha ileri eğitim almayı hedefleyen araştırmacılar yetiştirecektir.
  •  Bu araştırmacıların güncel yayınları takip edebilecek, hücresel ve moleküler nörobiyoloji /nörobilim alanında güncel teknikleri uygulayabilecek, bir araştırma projesinin hipotezini oluşturup, laboratuvarda gereken teknikleri uygulayabilecek, sonucunu analiz edip yayın dönüştürebilecek araştırmacılar yetiştirmek hedeflenmektedir.
  • Bu programda yetişen araştırmacılar hücresel ve moleküler düzeyde merkezi ve periferal sinir sistemini inceler.
  • Sinir sisteminde gelişen tüm olayların moleküler ve hücresel alt yapısını, beyin anatomisini ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştırır.
  • Fizyolojik ve patolojik olayların hücre ve hayvan modellerini oluşturup bu modellerde deneysel incelemeler yapar ve nörolojik bilimler konusunda klinik ile temel bilim arasında köprü oluşturacak translasyonel bilgi üretir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanındaki uzmanlık düzeyindeki kuramsal/uygulamalı bilgiyi kullanabilmeki.
  • Alanındaki bilgileri geliştimek için farklı disiplini alanlarından gelen bilgileri kullanabilmek ve çözümleyebilmektir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Öğrenmeyi yönlendirebilmek, ileri düzey çalışmaları bağımsız yürütebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek
  • İngilizce yabancı dilini kullanarak kaynak taraması yapabilmek
  • Moleküler nörobiyoloji alanında yazılımlarla bilişim-iletişim teknolojilerini ve çeşitli laboratuvar tekniklerini kullanabilir.
  • Alanında bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınav, sözlü sınav, pratik sınavı, ödev, sunum


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Genetik Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği , Tıp lisans mezunları, İstanbul Üniversitesi -Cerrahpaşa Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşulları (ALES, ÜDS veya Kabul Koşulları : Dengi sınavları, Mülakat)ile kabul edilirler


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programında ders yükü 21 krediden az 30 krediden çok olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden /uygulamalardan oluşur. Tezli yüksek lisans programında seminer dâhil tüm derslerden 60 AKTS kredisinin sağlanması gerekir. Tez çalışmasının toplam AKTS kredisi 60’dır. Tezli yüksek lisans programı için belirlenen bütün koşulları başarıyla sağlayan ve ilgili enstitüce istenen diğer işlemleri yerine getiren öğrenciye üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalındaki programın onaylanmış adı bulunan tezli yüksek lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar Sinir bilim alanında daha etkin bir şekilde çalışabilir ve akademisyen olarak yollarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033675

Qualification Title
MOLECULAR NEUROBIOLOGY AND NEUROANATOMY
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • It examines the central and peripheral nervous system at the cellular and molecular level, learns the molecular and cellular infrastructure of all events that occur in the nervous system, brain anatomy, and related pathways in detail, understands and researches the functioning of the brain and diseases as a whole, creates cell and animal models of physiological and pathological events, To train researchers who can conduct experimental investigations in models and produce translational information that will bridge the gap between clinical and basic science in neurological sciences.
Learning Environments
  • Neuroscience laboratory and library infrastructure of the institution
Description
  • Our program will fill an important gap in a relatively young field of science, which is lacking in our country and in a limited number of universities in the world, and will train researchers who aim to receive further education in this field.
  • It is aimed to train researchers who can follow current publications, apply current techniques in the field of cellular and molecular neurobiology / neuroscience, create the hypothesis of a research project, apply the necessary techniques in the laboratory, analyze the results and turn them into publications.
  • Researchers trained in this program examine the central and peripheral nervous system at the cellular and molecular level.
  • By learning in detail the molecular and cellular infrastructure of all events occurring in the nervous system, brain anatomy and related pathways, it understands and investigates the functioning of the brain and diseases as a whole.
  • It creates cell and animal models of physiological and pathological events, conducts experimental investigations in these models, and produces translational information on neurological sciences that will bridge the gap between clinical and basic science.
Key Competencies
  • Develop and deepen their knowledge in the same ora different field at an expert level based on undergraduate qualifications
  • To understand the interaction between disciplines related to the field
  • To be able to use the theoretical / applied knowledge at the level of expertise in the field
  • To be able to use and analyze information from different disciplines in order to improve the knowledge in the field
  • To be able to construct a problem in the field independently, to develop a solution method, to solve it, to evaluate the results and to apply it when necessary.
  • To be able to direct learning, to carry out advanced studies independently
  • To be able to teach and supervise social, scientific, and ethical values in the stages of collecting, interpreting, and announcing data related to the field.
  • To be able to critically examine social relations and the norms that guide these relationships, to take action to improve and change them when necessary
  • To be able to search for literature using a foreign language in English
  • Can use software, information-communication technologies, and various laboratory techniques in the field of molecular neurobiology
  • To be able to apply knowledge in the field of interdisciplinary studies
Further Info
  • Written exam, oral exam, practical exam, homework, presentation
Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  1. is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  2. prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  1. "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

Biology, Medical Biological Sciences, Molecular Biology and Genetics, Genetic Engineering, Biomedical Engineering, Medicine undergraduate graduates are accepted with the application conditions (Admission Requirements: ALES, ÜDS or Equivalent exams, Interview) accepted by the Istanbul University - Cerrahpaşa Education Regulation and the Senate.

Conditions for Success In the master's program with a thesis, the course load consists of at least seven courses, not less than 21 credits, and not more than 30 credits, a seminar, and, if any, complementary activities/applications. In the master's program with a thesis, 60 ECTS credits must be provided from all courses, including the seminar. The total ECTS credits of the thesis work is 60. The student who successfully fulfills all the conditions determined for the master's program with thesis and fulfills the other procedures required by the relevant institute is awarded a master's degree with thesis, bearing the approved name of the program in the department in which the student is registered.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates can work more effectively in the field of neuroscience and continue their path as academics.
Legal Basis

Law no. 2547 on Higher Education

Postgraduate Education and Training Regulation

Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033675


Qualification Title
MOLECULAR NEUROBIOLOGY AND NEUROANATOMY

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • It examines the central and peripheral nervous system at the cellular and molecular level, learns the molecular and cellular infrastructure of all events that occur in the nervous system, brain anatomy, and related pathways in detail, understands and researches the functioning of the brain and diseases as a whole, creates cell and animal models of physiological and pathological events, To train researchers who can conduct experimental investigations in models and produce translational information that will bridge the gap between clinical and basic science in neurological sciences.

Learning Environments
  • Neuroscience laboratory and library infrastructure of the institution

Description
  • Our program will fill an important gap in a relatively young field of science, which is lacking in our country and in a limited number of universities in the world, and will train researchers who aim to receive further education in this field.
  • It is aimed to train researchers who can follow current publications, apply current techniques in the field of cellular and molecular neurobiology / neuroscience, create the hypothesis of a research project, apply the necessary techniques in the laboratory, analyze the results and turn them into publications.
  • Researchers trained in this program examine the central and peripheral nervous system at the cellular and molecular level.
  • By learning in detail the molecular and cellular infrastructure of all events occurring in the nervous system, brain anatomy and related pathways, it understands and investigates the functioning of the brain and diseases as a whole.
  • It creates cell and animal models of physiological and pathological events, conducts experimental investigations in these models, and produces translational information on neurological sciences that will bridge the gap between clinical and basic science.

Key Competencies
  • Develop and deepen their knowledge in the same ora different field at an expert level based on undergraduate qualifications
  • To understand the interaction between disciplines related to the field
  • To be able to use the theoretical / applied knowledge at the level of expertise in the field
  • To be able to use and analyze information from different disciplines in order to improve the knowledge in the field
  • To be able to construct a problem in the field independently, to develop a solution method, to solve it, to evaluate the results and to apply it when necessary.
  • To be able to direct learning, to carry out advanced studies independently
  • To be able to teach and supervise social, scientific, and ethical values in the stages of collecting, interpreting, and announcing data related to the field.
  • To be able to critically examine social relations and the norms that guide these relationships, to take action to improve and change them when necessary
  • To be able to search for literature using a foreign language in English
  • Can use software, information-communication technologies, and various laboratory techniques in the field of molecular neurobiology
  • To be able to apply knowledge in the field of interdisciplinary studies

Further Info
  • Written exam, oral exam, practical exam, homework, presentation

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  1. is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  2. prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  1. "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

Biology, Medical Biological Sciences, Molecular Biology and Genetics, Genetic Engineering, Biomedical Engineering, Medicine undergraduate graduates are accepted with the application conditions (Admission Requirements: ALES, ÜDS or Equivalent exams, Interview) accepted by the Istanbul University - Cerrahpaşa Education Regulation and the Senate.


Conditions for Success
In the master's program with a thesis, the course load consists of at least seven courses, not less than 21 credits, and not more than 30 credits, a seminar, and, if any, complementary activities/applications. In the master's program with a thesis, 60 ECTS credits must be provided from all courses, including the seminar. The total ECTS credits of the thesis work is 60. The student who successfully fulfills all the conditions determined for the master's program with thesis and fulfills the other procedures required by the relevant institute is awarded a master's degree with thesis, bearing the approved name of the program in the department in which the student is registered.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates can work more effectively in the field of neuroscience and continue their path as academics.

Legal Basis

Law no. 2547 on Higher Education

Postgraduate Education and Training Regulation

Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address