Yeterlilik Kodu | TR0030219121 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İskenderun Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.iste.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır. Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak, d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir. İskenderun Teknik Üniversitesi Lisans Programlarında 100lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır. Puan Harf Notu Katsayı Açıklama 90-100 AA 4,00 Başarılı 80-89 BA 3,50 Başarılı 70-79 BB 3,00 Başarılı 65-69 CB 2,50 Başarılı 60-64 CC 2,25 Başarılı 55-59 DC 1,75 Başarısız* 50-54 DD 1,25 Başarısız* 40-49 FD 0,75 Başarısız <= 39 FF 0,00 Başarısız - F1 0,00 Devamsız *(DC) veya (DD) notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.25 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. G: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarılı, K: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarısız, M: Muaf, B: Başarılı. Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.25 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü stajını tamamlamış olmaktır. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. | |
Başarma Şartları | Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.25 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü stajını tamamlamış olmaktır. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir. Derecesini almak için bir adayın okuduğu programda belirtilen bütün seçmeli ve zorunlu dersleri almış ve bunlardan başarılı olmuş, 120 ECTS kredisi toplamış, 4 üzerinden 2.00 GNO’ya sahip olmuş, ve staj/stajlarını başarıyla tamamlamış olması gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programından mezun olan öğrenciler, mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili bölümleri ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca kamu kuruluşlarının mali işlerle ilgili birimlerinde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219121
- Muhasebe ve Vergi bölümündeki öğrencilerimize önlisans eğitimleri sonunda; muhasebe, vergi, temel işletmecilik ve tüm bu sayılan hususların hukuk ile olan ilişkilerinin analiz edilip yorumlanabilmesi,
- Alanı ile ilgili olacak bilişim teknolojileri ve bu alanda kullanılan modern paket programların seçilip uygulanması, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci verilmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek,
- Takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazandırmak
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak, vergi bilincinin oluşması ve tüm hayatı boyunca bu bilinç ile hareket edebilmesini sağlayacak yeti ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
- Muhasebe, vergi, temel işletmecilik ve tüm bu konuların hukukla ilişkisini analiz edip yorumlayabilmek.
- Alanı ile ilgili olacak bilişim teknolojileri ve bu alanda kullanılan modern paket programların seçilmesi ve uygulanması.
- Hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek sürekli kendini yenileme bilinci vermek.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaşıldığında çözüm üretebilmek.
- Takım halinde sorumluluk alma veya bireysel çalışma becerisi kazanmak.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarında alanı ile ilgili süreçleri inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
- Vergi bilinci oluşturmak ve hayatları boyunca bu bilinçle hareket etmelerini sağlayacak beceri ve davranışları kazandırmak.
Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır. Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak, d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir. İskenderun Teknik Üniversitesi Lisans Programlarında 100lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır. Puan Harf Notu Katsayı Açıklama 90-100 AA 4,00 Başarılı 80-89 BA 3,50 Başarılı 70-79 BB 3,00 Başarılı 65-69 CB 2,50 Başarılı 60-64 CC 2,25 Başarılı 55-59 DC 1,75 Başarısız* 50-54 DD 1,25 Başarısız* 40-49 FD 0,75 Başarısız <= 39 FF 0,00 Başarısız - F1 0,00 Devamsız *(DC) veya (DD) notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.25 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. G: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarılı, K: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarısız, M: Muaf, B: Başarılı. Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.25 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü stajını tamamlamış olmaktır. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir.
Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programından mezun olan öğrenciler, mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili bölümleri ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca kamu kuruluşlarının mali işlerle ilgili birimlerinde istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219121 | |
Qualification Title | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Associate Degree | |
Awarding Body | İskenderun Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.iste.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | At the end of their associate degree education for our students in the Accounting and Tax department; To be able to analyze and interpret the relationship between accounting, tax, basic business management and all these issues with the law, selecting and applying the information technologies that will be related to the field and the modern package programs used in this field, awareness of the necessity of lifelong learning, to follow the developments in science and technology and to give an awareness of continuous self-renewal, to be able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field, to take responsibility in teams or to gain the ability to work individually, to gain the ability to apply by examining the processes related to the field in public and private sector organizations, it is aimed to create tax awareness and to gain skills and behaviors that will enable them to act with this awareness throughout their lives. To be able to analyze and interpret the relationship between accounting, tax, basic business management and all these issues with the law. Selecting and applying the information technologies that will be related to the field and the modern package programs used in this field. Awareness of the necessity of lifelong learning, to follow the developments in science and technology and to give an awareness of continuous self-renewal. To be able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field. To take responsibility in teams or to gain the ability to work individually. To gain the ability to apply by examining the processes related to the field in public and private sector organizations. To create tax awareness and to gain skills and behaviors that will enable them to act with this awareness throughout their lives. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course. All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “İskenderun Technical University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”: a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Iskenderun Technical University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Iskenderun Technical University. Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status 90-100 AA 4,00 Successful 80-89 BA 3,50 Successful 70-79 BB 3,00 Successful 65-69 CB 2,50 Successful 60-64 CC 2,25 Successful 55-59 DC 1,75 Fail* 50-54 DD 1,25 Fail* 40-49 FD 0,75 Fail <= 39 FF 0,00 Fail - F1 0,00 Not Attended *A student with a (DC) or (DD) grade is considered successful if they had a yearly Grade Point Average (GPA) of minimum 2.25 in the given year. G: Successful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, K: Unsuccessful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, M: Exempt, B: Successful. Within the legal period required for graduation to take all the courses and these courses to be successful provided that the program continues at least 2.25 Cumulative Grade Point Average (GPA) with a total of 30 working days to complete the internship is to be completed. A certain portion of students have failed courses in summer school can also receive coverage. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, High School Diploma and Student Selection and Placement Center Placement Exam results by the Center are eligible according to the records. Domestic or foreign equivalent in education started in the program can apply for a student transfer. | |
Conditions for Success | Within the legal period required for graduation to take all the courses and these courses to be successful provided that the program continues at least 2.25 Cumulative Grade Point Average (GPA) with a total of 30 working days to complete the internship is to be completed. A certain portion of students have failed courses in summer school can also receive coverage. To obtain their degree, a candidate should have taken and successfully completed all the mandatory as well as elective courses specified in their program of study, collected 120 ECTS, had 2.00 GPA (out of 4.00), and successfully completed their internship(s). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Accounting and Taxation Students who have graduated from the program, a financial advisor offices, commercial enterprises with foreign trade accounting services and financial institutions can work in the relevant sections. It also can be employed in the relevant units of the financial affairs of public institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219121
At the end of their associate degree education for our students in the Accounting and Tax department; To be able to analyze and interpret the relationship between accounting, tax, basic business management and all these issues with the law, selecting and applying the information technologies that will be related to the field and the modern package programs used in this field, awareness of the necessity of lifelong learning, to follow the developments in science and technology and to give an awareness of continuous self-renewal, to be able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field, to take responsibility in teams or to gain the ability to work individually, to gain the ability to apply by examining the processes related to the field in public and private sector organizations, it is aimed to create tax awareness and to gain skills and behaviors that will enable them to act with this awareness throughout their lives. To be able to analyze and interpret the relationship between accounting, tax, basic business management and all these issues with the law. Selecting and applying the information technologies that will be related to the field and the modern package programs used in this field. Awareness of the necessity of lifelong learning, to follow the developments in science and technology and to give an awareness of continuous self-renewal. To be able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field. To take responsibility in teams or to gain the ability to work individually. To gain the ability to apply by examining the processes related to the field in public and private sector organizations. To create tax awareness and to gain skills and behaviors that will enable them to act with this awareness throughout their lives.
The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course. All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “İskenderun Technical University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”: a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Iskenderun Technical University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Iskenderun Technical University. Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status 90-100 AA 4,00 Successful 80-89 BA 3,50 Successful 70-79 BB 3,00 Successful 65-69 CB 2,50 Successful 60-64 CC 2,25 Successful 55-59 DC 1,75 Fail* 50-54 DD 1,25 Fail* 40-49 FD 0,75 Fail <= 39 FF 0,00 Fail - F1 0,00 Not Attended *A student with a (DC) or (DD) grade is considered successful if they had a yearly Grade Point Average (GPA) of minimum 2.25 in the given year. G: Successful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, K: Unsuccessful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, M: Exempt, B: Successful. Within the legal period required for graduation to take all the courses and these courses to be successful provided that the program continues at least 2.25 Cumulative Grade Point Average (GPA) with a total of 30 working days to complete the internship is to be completed. A certain portion of students have failed courses in summer school can also receive coverage.
Students, High School Diploma and Student Selection and Placement Center Placement Exam results by the Center are eligible according to the records. Domestic or foreign equivalent in education started in the program can apply for a student transfer.
Accounting and Taxation Students who have graduated from the program, a financial advisor offices, commercial enterprises with foreign trade accounting services and financial institutions can work in the relevant sections. It also can be employed in the relevant units of the financial affairs of public institutions.
Qualification is continuous