Yeterlilik Kodu | TR0030014859 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Müzik ve sahne sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuvar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile değerlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ının ve yarıyıl sınav puanının da %60’ı alınmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak, başarı puanının hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. Ders geçme notu yüksek Lisans için CB’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun Yüksek Lisans programlarında en az 65 puan olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Yüksek Lisans programına başvurabilmek için adayların bir Lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. 2. Tezli yüksek lisans programlarına başvuracak adayların ALES’ten ya da Üniversitelerasarı kurul tarafından ALES’e eşdeğer sayılan GMAT veya GRE’den en az 55 puana sahip olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programı toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer ve uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasından oluşur. Seminer ve uzmanlık alan dersi kredisiz olup başarılı ve başarısız olarak değerlendirilir. Ders yüklerini 4.00 üzerinden en az 2.5 genel not ortalaması ile başarıyla tamamlamış olmaları, kredisiz Seminer dersi ve Uzmanlık Alan Dersi’nden başarılı olmuş ve atanmış jüri üyeleri tarafından tezlerini savunmuş olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Müzik eğitimi programından mezun olan öğrenciler aynı ya da farklı bir alanda doktora eğitimine devam edebilir. Diğer yandan programı başarı ile tamamlayan mezunlar yüksek öğretim kurumlarının ya da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı uygun kurumlarında ya da Yüksek Öğretim Kurulu’na bağlı kurumlarda eğitimci olarak istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014859
- Müzik, pedagoji, psikoloji ve öğrenme kuramı hakkında temel teorik ve pratik bilgi ve beceriyi kazanır.
- Özgün düşünme, üretme ve deneme ile bu bilgilerini yorumlayabilme kapasitelerini geliştirir. Ulusal ve evrensel müzik akım ve kültürlerini tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler.
- Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını ve tekniklerini tanır ve kullanır.
- Müzik eğitimi alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin olarak sağladığı donanımı, makale, sempozyum bildirisi, sergi bildirgesi, konferans, seminer, tez önerisi, tez vb. çalışmalarda yeterli ve etkin biçimde kullanır, bireysel bakış açısı ve yönelim doğrultusu oluşturma yetisini geliştirir.
- Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir.
- Alanıyla ilgili gerçekleştireceği tez çalışmasını, yeni, farklı, orijinal içerikler ve uygulamalar ile karakterize eder; tez çalışmasının bilime ve sanata bir yenilik getirmesini ve katkı sağlamasını önemser; sanat ve eğitim ile ilgili bileşkeler oluşturmada bilimsel çalışmaların önemini bilir ve uygular.
- Müzik teknolojisinin gerektirdiği araç-gereçleri ve donanımları tanır ve bunlardan mesleğine etkin olarak yararlanır.
- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırmalar yoluyla müzik eğitimi alanına katkı getirici çalışmalar yapabilmesini sağlayacak bir donanım kazanır.
- Müzik alanına özgü, eğitimi de kapsayan geniş anlamıyla bilimsel bir bakış ve yeterlik gösterir.
- Okullarda öğretmen olmak için gerekli beceriye sahip olur.
- Yapılan ulusal ve uluslararası nitelikteki araştırmalarla müzik eğitimine katkı yaparak müzik eğitiminin kalitesini arttırır.
- Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzik eğitimine dair problemleri belirlemede, analiz etmede, çözümlemede ve raporlaştırmada kullanır.
- Müzik yaratma sürecini anlar, eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir.
Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuvar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile değerlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ının ve yarıyıl sınav puanının da %60’ı alınmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak, başarı puanının hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. Ders geçme notu yüksek Lisans için CB’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun Yüksek Lisans programlarında en az 65 puan olması gerekir.
1. Yüksek Lisans programına başvurabilmek için adayların bir Lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.
2. Tezli yüksek lisans programlarına başvuracak adayların ALES’ten ya da Üniversitelerasarı kurul tarafından ALES’e eşdeğer sayılan GMAT veya GRE’den en az 55 puana sahip olmaları gerekir.
Müzik eğitimi programından mezun olan öğrenciler aynı ya da farklı bir alanda doktora eğitimine devam edebilir. Diğer yandan programı başarı ile tamamlayan mezunlar yüksek öğretim kurumlarının ya da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı uygun kurumlarında ya da Yüksek Öğretim Kurulu’na bağlı kurumlarda eğitimci olarak istihdam edilebilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014859 | |
Qualification Title | Müzik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Music and performing arts | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A post graduate course which has half-year credit constitute to total with weekly full-time academic courses and like part-time laboratoires, atelier, specialized study. Academic standing evaluate with pass mark in a course. Student’s pass mark is attained by quizzes, practical studies, home-work and half-year examination marks. Student’s pass mark is calculated with quiz or home-work by %40 and half-year examination mark by %60. When this percent is calculated, fractions are saved exactly, but when the pass mark is calculated fraction numbers are completed to proximate integer. Course’s pass mark for post graduate is CB. Half-year examination mark is needed to minimum 65 in the post graduate program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. Applicants need to have a bachelor's degree to apply for post graduate program. 2. Applications who will apply to the post graduate programes have to minimum score of 55 from the nation-wide Academic Graduate Education Entrance Examination (ALES) in the related fields or GMAT/GRE. | |
Conditions for Success | Master with thesis program is constituted from minimum 24 credits which 7 courses, 1 seminar, specialized field topics and thesis study. Seminar and specialized field topics course has no credit which is evaluated successful or not. Course load is had to get successful grade point averages 2.5 out of 4.00 also non-credit seminar course and specialized field topics course. And thesis is had to present to assigned jury members. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students who is graduated from the music education program can continue doctoral education program in the same or different field. On the other hand, when graduated students complete this program successfully can be employment to institution of higher education which related to council of higher education or ministry of national education’s institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014859
- Become skilful at basic, theoretical and practical knowledge about music, pedagogy, psychology and theory of learning Advance to assess the knowledge capacity for genuine thinking, producting and trying.
- Know the international and national music trends and cultures, analyse to music works which was composed with them. Know and use the modern learning-teaching approaches.
- Carry out a scientific study separately on music education field Use the information which is attained concerning scientific research methods and technic in article, symposium paper, exposition advice, conference, seminar, thesis suggestion, thesis and so on.
- And improve the ability which constitute for individual perspective and intention.
- Realize to individual and musical performance activities for different listeners planes.
- Characterized to thesis study which is about the music education field with new, different, original contents and practices.
- Notice the advantages of thesis study for science and art.
- Emphasise and know the importance of scientific studies for art and education resultant constitution.
- Recognize the needs of music technology’s equipment and implement and benefit from them effectively.
- Obtain information to make study which is contributed to music education field by national and international work.
- Display abilities and scientific perspective for music education by general education meaning.
- Have essential abilities for being teacher at schools. Increase to music education qualities by national and international researches.
- Use to knowledge and abilities for determined to educational problems, analysis and reported.
- Understand to musical creative process and develop to creativeness in educational music.
A post graduate course which has half-year credit constitute to total with weekly full-time academic courses and like part-time laboratoires, atelier, specialized study. Academic standing evaluate with pass mark in a course. Student’s pass mark is attained by quizzes, practical studies, home-work and half-year examination marks. Student’s pass mark is calculated with quiz or home-work by %40 and half-year examination mark by %60. When this percent is calculated, fractions are saved exactly, but when the pass mark is calculated fraction numbers are completed to proximate integer. Course’s pass mark for post graduate is CB. Half-year examination mark is needed to minimum 65 in the post graduate program.
1. Applicants need to have a bachelor's degree to apply for post graduate program.
2. Applications who will apply to the post graduate programes have to minimum score of 55 from the nation-wide Academic Graduate Education Entrance Examination (ALES) in the related fields or GMAT/GRE.
Graduated students who is graduated from the music education program can continue doctoral education program in the same or different field. On the other hand, when graduated students complete this program successfully can be employment to institution of higher education which related to council of higher education or ministry of national education’s institutions.
The document is valid continuously.