Yeterlilik Kodu | TR0030012275 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | 1999 yılında Fakültemizde Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü ve buna bağlı Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı açılmıştır. Anabilim Dalına 2003-2004 öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanmıştır. Anabilim Dalımız 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Mezunlarımız MEB kadrolarının yanı sıra özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak ve üniversitelerde akademisyen olarak iş bulma olanaklarına sahiptirler. Anabilim Dalımızın eğitim dili Türkçe`dir. Anabilim dalımız, kampüs bünyesinde bulunan zengin kütüphanesinden, öğrencilerin kullanımına açık olan bilişim merkezlerinden, sportif ve kültürel etkinlikler için spor alanlarından, kültür ve kongre merkezi olanaklarından yararlanabilmektedir. Müzik Eğitimi programının amacı; Müzik sanatı ilgili her alanda hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, kültürel, ulusal, etik ve estetik değerlerin farkında, evrensel sanat olaylarına ve etkinliklerine duyarlı, Baktığını gören, gördüğünü eleştirebilen, okuyan, araştıran, tartışan, özgün tasarımlar üretebilen, yaratıcı, toplumun problemlerine duyarlı ve çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70`ine, uygulama ve/veya laboratuarların en az %80'ine devam etmek zorunludur. Başarı notlarının hesaplanmasında, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan fazla olduğu durumlarda bağıl değerlendirme sistemi, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan az altında olduğunda ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, dönemlik ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notu aldığı derslerinden de başarılı kabul edilirler. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız oldukları bütün derslerden bütünleme sınavına girebilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Tarihi; 01.05.2025-01.05.2027 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Müzik eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Müzik Öğretmeni unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri başarmış olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Müzik öğretmenliği programından mezun olan öğrenciler, öncelikli olarak müzik öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. Bunun yanında alanında başarılı olan öğrenciler milli eğitim sistemi içerisinde Anadolu Lisesi, AGSL gibi okullarda istihdam edilebilmekte ve lisans eğitiminin yanısıra yüksek lisans yada doktora eğitimini de başarıyla sürdüren öğrencilerimiz Üniversitelerin çeşitli kademelerinde görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012275
ISCO:08
ISCO:08
1999 yılında Fakültemizde Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü ve buna bağlı Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı açılmıştır. Anabilim Dalına 2003-2004 öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanmıştır. Anabilim Dalımız 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Mezunlarımız MEB kadrolarının yanı sıra özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak ve üniversitelerde akademisyen olarak iş bulma olanaklarına sahiptirler. Anabilim Dalımızın eğitim dili Türkçe`dir. Anabilim dalımız, kampüs bünyesinde bulunan zengin kütüphanesinden, öğrencilerin kullanımına açık olan bilişim merkezlerinden, sportif ve kültürel etkinlikler için spor alanlarından, kültür ve kongre merkezi olanaklarından yararlanabilmektedir.
Müzik Eğitimi programının amacı; Müzik sanatı ilgili her alanda hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, kültürel, ulusal, etik ve estetik değerlerin farkında, evrensel sanat olaylarına ve etkinliklerine duyarlı, Baktığını gören, gördüğünü eleştirebilen, okuyan, araştıran, tartışan, özgün tasarımlar üretebilen, yaratıcı, toplumun problemlerine duyarlı ve çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Müzik eğitimi ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahiptir.
- Müzik eğitimi alanı ile ilgili kullanılan bilimsel yöntemlerini bilir.
- Müzik eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir Müzik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını ve iletişim yollarını kullanır.
- Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. Öğrencilerin müzikle ilgili kazanımlarını değerlendirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygular
- Öğrencilerin müzik eğitimi ile ilgili gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- Topluma örnek tutum ve davranışlar gösterir. Sanat faaliyetlerine etkin olarak katılır.
- Bireysel ve grupla yapılan konser etkinliklerinde çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70`ine, uygulama ve/veya laboratuarların en az %80'ine devam etmek zorunludur. Başarı notlarının hesaplanmasında, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan fazla olduğu durumlarda bağıl değerlendirme sistemi, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan az altında olduğunda ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, dönemlik ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notu aldığı derslerinden de başarılı kabul edilirler. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız oldukları bütün derslerden bütünleme sınavına girebilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Tarihi; 01.05.2025-01.05.2027 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
- Lise ve dengi okul diploması
- Temel Yeterlilik Sınavı (TYT) yetenek sınavı için istenen baraj puanına sahip olmak.
- Müzik özel yetenek sınavında başarılı olmak.
Müzik öğretmenliği programından mezun olan öğrenciler, öncelikli olarak müzik öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. Bunun yanında alanında başarılı olan öğrenciler milli eğitim sistemi içerisinde Anadolu Lisesi, AGSL gibi okullarda istihdam edilebilmekte ve lisans eğitiminin yanısıra yüksek lisans yada doktora eğitimini de başarıyla sürdüren öğrencilerimiz Üniversitelerin çeşitli kademelerinde görev alabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012275 | |
Qualification Title | Music Teaching | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | In 1999, the Department of Fine Arts Education and the Music Education Department affiliated to it were opened in our faculty. The department started accepting students in the 2003-2004 academic year. Our department provides 4-year undergraduate education. In addition to the MEB staff, our graduates have the opportunity to find jobs as teachers in private educational institutions and as academicians in universities. The language of education in our department is Turkish. Our department can benefit from the rich library on campus, the computer centers open to student use, sports fields for sports and cultural activities, and the cultural and congress center facilities. The aim of the Music Education program is to train teachers who have the knowledge, skills and attitude to serve in all areas related to the art of music, who are aware of cultural, national, ethical and aesthetic values, who are sensitive to universal art events and activities, who see what they look at, who can criticize what they see, who read, research, discuss, who can produce original designs, who are creative, who are sensitive to the problems of society and who can produce solutions. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description | Understands the concepts and relationships between concepts related to music education. Has pedagogical knowledge related to the teaching profession and field. | |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: Literacy competence | |
Further Info | Every term, students are subjected to various mid-term studies (mid-term exams, presentation, project, seminars, quizzes, assignment, laboratory practices, etc.,) and end-of-term examinations. Marks are assigned out of 100 points. In order to attend to the end-of-term examination of a course, students must attend at least 70% of its theoretical part and if there are practical and/or laboratory sessions, they must attend 80% of them. In calculating the end-of-term mark, if a class size is more than 10, Norm-Referenced Assessment System is employed, whereas if a class size is less than 10, Criterion-Referenced Assessment System is employed. Students are regarded as successful if they get any of such scores as AA, BA, BB, BC or CC. In the case of having DC, which is a conditional mark, students can pass the course as long as they have a CGPA of at least 2.0 out of 4.0 for that term. Students can take make-up examinations from all courses that they have failed at the end of the each term as long as these courses are belong to that term. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name; Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Accreditation Date; Accredited between 01.05.2025-01.05.2027. | |
Access Requirements | 1 - Diploma from a high school or an equivalent school 2 - Adequate score from University Student Election Exam (ÖSS) that has been foreseen for talent exam 3 - Pass from the first stage of music special talent exam and obtain adequate score from the second stage. | |
Conditions for Success | To be able to secure the bachelor's degree in the field of Music education (and thus title of Music Teacher) the students are required to (a) have passed all courses in the curiculum, (b) have achieved a cumulative gross point average of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The students graduated from the music teaching program, primarily have been employed as music teachers. Besides this, the student?s successful in the field, can be employed in Anatolian Fine Arts High Schools or Anatolia High Schools in the system of national education and the students conducted the master or PhD educations after the graduated program successfully, can be assigned in various grades of universities. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012275
ISCO:08
ISCO:08
In 1999, the Department of Fine Arts Education and the Music Education Department affiliated to it were opened in our faculty. The department started accepting students in the 2003-2004 academic year. Our department provides 4-year undergraduate education. In addition to the MEB staff, our graduates have the opportunity to find jobs as teachers in private educational institutions and as academicians in universities. The language of education in our department is Turkish. Our department can benefit from the rich library on campus, the computer centers open to student use, sports fields for sports and cultural activities, and the cultural and congress center facilities.
The aim of the Music Education program is to train teachers who have the knowledge, skills and attitude to serve in all areas related to the art of music, who are aware of cultural, national, ethical and aesthetic values, who are sensitive to universal art events and activities, who see what they look at, who can criticize what they see, who read, research, discuss, who can produce original designs, who are creative, who are sensitive to the problems of society and who can produce solutions.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Understands the concepts and relationships between concepts related to music education. Has pedagogical knowledge related to the teaching profession and field.
Knows the scientific methods used in the field of music education.
Has knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation related to music education. Uses advanced information sources and communication channels related to music education.
Develops materials appropriate to the needs of the student. Evaluates the students' musical achievements.
Plans and implements professional projects and activities for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility.
Determines the needs of students regarding music education and directs their learning.
Actively participates in artistic and cultural activities.
Demonstrates exemplary attitudes and behaviors for the society. Actively participates in artistic activities.
Takes responsibility for his/her work in individual and group concert activities and effectively fulfills the assigned task.
Develops a positive attitude towards lifelong learning.
Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
Plans and implements professional projects and activities for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility. uses information and communication technologies
Has advanced level of the following key competencies:
Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
Every term, students are subjected to various mid-term studies (mid-term exams, presentation, project, seminars, quizzes, assignment, laboratory practices, etc.,) and end-of-term examinations. Marks are assigned out of 100 points. In order to attend to the end-of-term examination of a course, students must attend at least 70% of its theoretical part and if there are practical and/or laboratory sessions, they must attend 80% of them. In calculating the end-of-term mark, if a class size is more than 10, Norm-Referenced Assessment System is employed, whereas if a class size is less than 10, Criterion-Referenced Assessment System is employed. Students are regarded as successful if they get any of such scores as AA, BA, BB, BC or CC. In the case of having DC, which is a conditional mark, students can pass the course as long as they have a CGPA of at least 2.0 out of 4.0 for that term. Students can take make-up examinations from all courses that they have failed at the end of the each term as long as these courses are belong to that term.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Institution Name; Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Accreditation Date; Accredited between 01.05.2025-01.05.2027.
1 - Diploma from a high school or an equivalent school 2 - Adequate score from University Student Election Exam (ÖSS) that has been foreseen for talent exam 3 - Pass from the first stage of music special talent exam and obtain adequate score from the second stage.
The students graduated from the music teaching program, primarily have been employed as music teachers. Besides this, the student?s successful in the field, can be employed in Anatolian Fine Arts High Schools or Anatolia High Schools in the system of national education and the students conducted the master or PhD educations after the graduated program successfully, can be assigned in various grades of universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.