Yeterlilik Kodu

TR0030022131

Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Müzik ve sahne sanatları
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek.
  • Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak.
  • Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapabilmek.
  • Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek.
  • Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çokseslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak.
  • Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak.
  • Müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili donanımlı olmak.
  • Çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak.
  • Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek.
  • Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek.
  • Çalgıların fiziksel özelliklerini tanıyıp, bakım ve onarımını gerçekleştirebilmek.
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca başarı düzeyine göre üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim Güz, Bahar ve gerektiğinde Yaz Dönemi için planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70’ine; uygulamalı derslerin %80’ine devam etmesi gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %50, yarıyıl sonu sınavı %50 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 50 olma zorunluluğu vardır. Bir dersten harf notu karşılığı olarak AA, BA, BB, CB, CC notlarını alan öğrenciler başarılı sayılırlar. DC ve DD harf notlarını alan öğrenciler koşullu başarılı sayılırlar. Genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 2.00 olması durumunda koşul kalkar ve öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. Mezun olabilmek için genel ağırlıklı not ortalamasının 2.00 olması gereklidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Müzik Eğitimi Anabilim Dalına özel yetenek sınavı ile öğrenci alınır. Özel Yetenek Sınavına girebilmek için adayların ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) girmiş ve sınav kılavuzunda gösterilen taban puanın üzerinde puan almış olmaları gereklidir. Bu özelliği taşıyan lise ve dengi okul mezunu adaylar Özel Yetenek Sınavına alınırlar. Sınav Müziksel İşitme, Ses ve Çalgı dallarında yapılır. Kontenjan 40 öğrencidir. Asıl listede yer alanlar kayıt yaptırırlar. Kayıt yaptırmayanların yerine yedekleri çağrılır.

Başarma ŞartlarıMüzik Öğretmenliği eğitimi alanında Lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin, programda almaları gereken derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Müzik Öğretmenliği programını tamamlayanlar Müzik Öğretmeni olurlar. Resmi-Özel İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Sözleşmeli olarak okul öncesi eğitimi kurumlarında çalışan çok sayıda Müzik Öğretmeni vardır. Ayrıca özel dersler vermek ya da ticaret ile uğraşmak gibi olanaklar da bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022131


Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek.
  • Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak.
  • Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapabilmek.
  • Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek.
  • Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çokseslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak.
  • Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak.
  • Müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili donanımlı olmak.
  • Çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak.
  • Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek.
  • Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek.
  • Çalgıların fiziksel özelliklerini tanıyıp, bakım ve onarımını gerçekleştirebilmek.
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca başarı düzeyine göre üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim Güz, Bahar ve gerektiğinde Yaz Dönemi için planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70’ine; uygulamalı derslerin %80’ine devam etmesi gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %50, yarıyıl sonu sınavı %50 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 50 olma zorunluluğu vardır. Bir dersten harf notu karşılığı olarak AA, BA, BB, CB, CC notlarını alan öğrenciler başarılı sayılırlar. DC ve DD harf notlarını alan öğrenciler koşullu başarılı sayılırlar. Genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 2.00 olması durumunda koşul kalkar ve öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. Mezun olabilmek için genel ağırlıklı not ortalamasının 2.00 olması gereklidir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Müzik Eğitimi Anabilim Dalına özel yetenek sınavı ile öğrenci alınır. Özel Yetenek Sınavına girebilmek için adayların ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) girmiş ve sınav kılavuzunda gösterilen taban puanın üzerinde puan almış olmaları gereklidir. Bu özelliği taşıyan lise ve dengi okul mezunu adaylar Özel Yetenek Sınavına alınırlar. Sınav Müziksel İşitme, Ses ve Çalgı dallarında yapılır. Kontenjan 40 öğrencidir. Asıl listede yer alanlar kayıt yaptırırlar. Kayıt yaptırmayanların yerine yedekleri çağrılır.


Başarma Şartları
Müzik Öğretmenliği eğitimi alanında Lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin, programda almaları gereken derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Müzik Öğretmenliği programını tamamlayanlar Müzik Öğretmeni olurlar. Resmi-Özel İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Sözleşmeli olarak okul öncesi eğitimi kurumlarında çalışan çok sayıda Müzik Öğretmeni vardır. Ayrıca özel dersler vermek ya da ticaret ile uğraşmak gibi olanaklar da bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022131

Qualification Title
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasMusic and performing arts
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022131


Qualification Title

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode