Yeterlilik Kodu

TR0030217285

Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, yaratıcı düşünme becerisi edinme, öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini doğru ve etkili biçimde kullanabilme, çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisi. bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirerek beceriye dönüştürebilme yetkinliği, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme ve müzik öğretimine yansıtabilme.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Müzik Eğitimcisi / Öğretmen Müzik eğitimi ile ilgili kavramları bilir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili bilgiye sahiptir.
  • Müzik eğitiminin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Müzik öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Müzik ve sanat faaliyetlerine etkin olarak katılım sağlar.
  • Öğrencilerin müzik eğitimi ile ilgili ihtiyaçlarını belirler ve giderir.
  • Bilişim ve müzik teknolojilerini kullanır.
  • Alanında toplum içerisinde rol model olur.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler, ÖSYM'nin yaptığı üniversite giriş ve yerleştrme sınavında ilk 800.000'inci sıraya girmek ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadırlar. Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini ve çalgısını etkili kullanabilme, bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirebilme, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme becerilerine sahip olmaları gerekmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş:  01.05.2026

Giriş Şartı
  • Lise mezunu öğrencilerin üniversite giriş sınavı sıralamasında ilk 800.000 dilimi içerisinde yer alması ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir.
Başarma Şartları Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini ve çalgısını etkili kullanabilme, bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirebilme, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme yetkinliğine ulaşması gereklidir. Sekiz yarıyıllık dönem sonucunda 240 AKTS kredisini tamamlayan ve staj görevini yerine getiren öğrenci mezun olmaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve özel eğitim kurumlarında müzik öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217285


Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, yaratıcı düşünme becerisi edinme, öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini doğru ve etkili biçimde kullanabilme, çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisi. bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirerek beceriye dönüştürebilme yetkinliği, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme ve müzik öğretimine yansıtabilme.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Müzik Eğitimcisi / Öğretmen Müzik eğitimi ile ilgili kavramları bilir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili bilgiye sahiptir.
  • Müzik eğitiminin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Müzik öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Müzik ve sanat faaliyetlerine etkin olarak katılım sağlar.
  • Öğrencilerin müzik eğitimi ile ilgili ihtiyaçlarını belirler ve giderir.
  • Bilişim ve müzik teknolojilerini kullanır.
  • Alanında toplum içerisinde rol model olur.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler, ÖSYM'nin yaptığı üniversite giriş ve yerleştrme sınavında ilk 800.000'inci sıraya girmek ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadırlar. Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini ve çalgısını etkili kullanabilme, bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirebilme, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme becerilerine sahip olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş:  01.05.2026


Giriş Şartı
  • Lise mezunu öğrencilerin üniversite giriş sınavı sıralamasında ilk 800.000 dilimi içerisinde yer alması ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir.

Başarma Şartları
Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme, sesini ve çalgısını etkili kullanabilme, bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi, müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirebilme, ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma, eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme, gelişen teknolojiyi kullanabilme yetkinliğine ulaşması gereklidir. Sekiz yarıyıllık dönem sonucunda 240 AKTS kredisini tamamlayan ve staj görevini yerine getiren öğrenci mezun olmaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve özel eğitim kurumlarında müzik öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217285

Qualification Title
Teacher Training in Music Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The ability to have social, professional and ethical responsibility awareness, to acquire creative thinking skills, to use teaching methods and techniques, to use his voice accurately and effectively, to use his instrument as an accompaniment and listening instrument. the ability to make music individually and as a group, to have theoretical knowledge about music and the ability to transform this knowledge into a skill by associating music with other fields, to have intellectual knowledge about national and international musical cultures and the historical development of music, to have a broad repertoire of educational music and to be able to use this repertoire for the purpose, to use developing technology and to reflect it to music teaching.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
Description
  • music teacher Knows the concepts related to musical education.
  • Has knowledge about the teaching profession and its field.
  • Develop materials suitable for the needs of music education.
  • Has the knowledge of methods and techniques related to teaching music and measurement and evaluation.
  • Participates actively in music and art activities.
  • Identifies and meets the needs of students regarding music education.
  • Uses information and music technologies.
  • It becomes a role model in the society in its field.
  • It develops a positive attitude towards lifelong learning.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Students are required to be in the first 800,000th place in the university entrance and placement exam by ÖSYM and pass the special talent exam to be held.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • High school graduate students must be in the top 800,000 in the ranking of the university entrance exam and must be successful in the special talent exam.
Conditions for Success Students who complete 240 ECTS credits at the end of eight semesters and fulfill their internship duty are eligible to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students can work as music teachers at the Ministry of Education and private education institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217285


Qualification Title
Teacher Training in Music Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The ability to have social, professional and ethical responsibility awareness, to acquire creative thinking skills, to use teaching methods and techniques, to use his voice accurately and effectively, to use his instrument as an accompaniment and listening instrument. the ability to make music individually and as a group, to have theoretical knowledge about music and the ability to transform this knowledge into a skill by associating music with other fields, to have intellectual knowledge about national and international musical cultures and the historical development of music, to have a broad repertoire of educational music and to be able to use this repertoire for the purpose, to use developing technology and to reflect it to music teaching.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.

Description
  • music teacher Knows the concepts related to musical education.
  • Has knowledge about the teaching profession and its field.
  • Develop materials suitable for the needs of music education.
  • Has the knowledge of methods and techniques related to teaching music and measurement and evaluation.
  • Participates actively in music and art activities.
  • Identifies and meets the needs of students regarding music education.
  • Uses information and music technologies.
  • It becomes a role model in the society in its field.
  • It develops a positive attitude towards lifelong learning.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Students are required to be in the first 800,000th place in the university entrance and placement exam by ÖSYM and pass the special talent exam to be held.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • High school graduate students must be in the top 800,000 in the ranking of the university entrance exam and must be successful in the special talent exam.

Conditions for Success
Students who complete 240 ECTS credits at the end of eight semesters and fulfill their internship duty are eligible to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students can work as music teachers at the Ministry of Education and private education institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode