Yeterlilik Kodu | TR0030220534 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Okul Öncesi Eğitimi tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye okul öncesi eğitimi ile ilgili güncel bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme becerilerinin yanında Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili bilimsel araştırma planlayıp etik ilkeleri çerçevesinde yürütme ve uygun yöntem ve teknikler ile araştırmasını tamamlayıp yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşma yetkinliğini kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, ders içeriklerinde ayrıntılı olarak yer almaktadır. Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Program başvurusu ile ilgili detaylara Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü sayfasından ulaşılabilir (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programına, üniversitelerin Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi, Sınıf Öğretmenliği, Özel Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Resim-İş Öğretmenliği Bölümü, Müzik Öğretmenliği Bölümü lisans programlarından mezun olanlar kabul edilecektir. Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türlerinden (Eşit Ağırlık ve Sözel) en az birinden 55 puandan az olmamak üzere senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir. Mezuniyet koşulları ile ilgili detaylara Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü sayfasından ulaşılabilir (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Öğrencinin, toplam 60 AKTS´den az olmamak koşuluyla, üçü zorunlu olmak üzere en az yedi ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 AKTS´den az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış ve hazırladığı tezi mevzuatta belirtilen azami süre içerisinde seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenci tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans program mezunlarımız, üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220534
ISCO:08
ISCO:08
Okul Öncesi Eğitimi tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye okul öncesi eğitimi ile ilgili güncel bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme becerilerinin yanında Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili bilimsel araştırma planlayıp etik ilkeleri çerçevesinde yürütme ve uygun yöntem ve teknikler ile araştırmasını tamamlayıp yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşma yetkinliğini kazandırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Okul öncesi eğitimde alternatif öğrenme yöntem ve yaklaşımlarını kullanabilir
- Çalışmalarını bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda gerçekleştirebilir
- Kişisel ve mesleki açıdan öğrenmeye ilişkin davranışlar sergileyebilir
- Okul öncesi eğitim ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilir
- Okul öncesi eğitim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyindeki çalışmalarla ortaya koyabilir
- Çalışmalarına, okul öncesi eğitimin ilgili disiplinlerle etkileşimini yansıtabilir
- Alan yazına dayalı olarak geliştirdiği araştırma önerilerinden rapor hazırlar, tartışır ve sunabilir
- Okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirebilir
- Okul öncesi eğitim ile ilgili bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgiler ve çağdaş bilgiler ile karşılaştırabilir
- Okul öncesi eğitimdeki sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayarak çözüm önerileri getirebilir
- Okul öncesi eğitim alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir
- Okul öncesi eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, ders içeriklerinde ayrıntılı olarak yer almaktadır. Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Program başvurusu ile ilgili detaylara Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü sayfasından ulaşılabilir (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programına, üniversitelerin Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi, Sınıf Öğretmenliği, Özel Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Resim-İş Öğretmenliği Bölümü, Müzik Öğretmenliği Bölümü lisans programlarından mezun olanlar kabul edilecektir. Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türlerinden (Eşit Ağırlık ve Sözel) en az birinden 55 puandan az olmamak üzere senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir.
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans program mezunlarımız, üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220534 | |
Qualification Title | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Can use alternative learning methods and approaches in pre-school education. He/she can carry out his/her studies in line with scientific and professional ethical values. They can exhibit behaviors related to learning personally and professionally. Students can follow the current developments in pre-school education at national and international level. He/she can demonstrate his/her knowledge in the field of pre-school education through studies at the level of expertise. In their work, they can reflect the interaction of preschool education with related disciplines. Prepares, discusses and presents reports from research proposals developed based on the literature. Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of pre-school education with a scientific approach. He/she can compare his/her knowledge about pre-school education with information from different disciplines and contemporary information. Can bring solutions to the problems in preschool education by applying scientific research methods and techniques as a process. Develops strategy, policy and implementation plans in the field of pre-school education and evaluates the results obtained within the framework of quality processes. Can systematically convey the developments in the field of pre-school education and their own studies in written, oral and visual formats. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation method applied for each course is included in the course contents in detail. It has the same features as the Graduation Requirements. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Details about the program application can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Those who graduated from the undergraduate programs of Preschool Education Teaching, Child Development, Classroom Teaching, Special Education, Guidance and Psychological Counseling, Art Teaching Department, Music Teaching Department of universities will be accepted to the Preschool Education Masters Program. In order to apply for a masters program, candidates must have a bachelors degree and an ALES score to be determined by the senate, not less than 55 points from at least one of the score types (Equal Weight and Verbal) of the program applied. | |
Conditions for Success | It has the same features as the Graduation Requirements. Details on graduation requirements can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). The student has successfully completed the thesis work with a total of not less than 60 ECTS, three of which are compulsory, at least seven courses, a seminar course, a specialization field course and not less than 60 ECTS. The student who successfully defends himself in front of him is entitled to receive a masters degree with thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our Pre-School Education Masters program graduates are employed in the teaching and research staff of universities; They can take part in research, program, supervision and management tasks in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education with the title of science specialist. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220534
Can use alternative learning methods and approaches in pre-school education. He/she can carry out his/her studies in line with scientific and professional ethical values. They can exhibit behaviors related to learning personally and professionally. Students can follow the current developments in pre-school education at national and international level. He/she can demonstrate his/her knowledge in the field of pre-school education through studies at the level of expertise. In their work, they can reflect the interaction of preschool education with related disciplines. Prepares, discusses and presents reports from research proposals developed based on the literature. Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of pre-school education with a scientific approach. He/she can compare his/her knowledge about pre-school education with information from different disciplines and contemporary information. Can bring solutions to the problems in preschool education by applying scientific research methods and techniques as a process. Develops strategy, policy and implementation plans in the field of pre-school education and evaluates the results obtained within the framework of quality processes. Can systematically convey the developments in the field of pre-school education and their own studies in written, oral and visual formats.
The measurement and evaluation method applied for each course is included in the course contents in detail. It has the same features as the Graduation Requirements.
Details about the program application can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Those who graduated from the undergraduate programs of Preschool Education Teaching, Child Development, Classroom Teaching, Special Education, Guidance and Psychological Counseling, Art Teaching Department, Music Teaching Department of universities will be accepted to the Preschool Education Masters Program. In order to apply for a masters program, candidates must have a bachelors degree and an ALES score to be determined by the senate, not less than 55 points from at least one of the score types (Equal Weight and Verbal) of the program applied.
Our Pre-School Education Masters program graduates are employed in the teaching and research staff of universities; They can take part in research, program, supervision and management tasks in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education with the title of science specialist.
Qualification is continuous