Yeterlilik Kodu | TR0030008155 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Öğrenim Kurumu’nun Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler çerçevesine göre kurulan ulusal müfredatı takiben dört (4) yıllık bir programdır. Program dili Türkçe ve eğitim süresi 4 yıldır. 0-6 yaş grubu çocukların gelişimi ve eğitimiyle ilgili temel derslere ek olarak, program profesyonel (öğretmen eğitimi) ve genel eğitim dersleri sunmaktadır. Ayrıca, öğrenciler akademik ve profesyonel faydaları doğrultusunda hem temel eğitim bölümü hem de üniversitenin diğer bölümlerinden seçmeli dersler arasından seçim yapabilmektedirler. Okul öncesi eğitim programının amacı; eğitim sisteminin gerekliliklerinin farkında, alanında geniş bilgi sahibi, alan eğitimiyle ilgili çağdaş yöntem ve uygulamaları bilen ve yenilikleri takip eden okul öncesi öğretmenleri yetiştirmek, öğretmen adaylarına başarılı ve aynı zamanda sürekli mesleki gelişimi ilke edinecekleri bir eğitim süreci sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde, MEB’e bağlı okullarda staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Notlar Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı aşağıda verilmiştir: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir. c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. d)Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz. e) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. f) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. g) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir. h) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir. i) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. j) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir. Akademik ortalama ile ilgili olarak; (1) Öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalaması hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. (2) Yarıyıl akademik ortalaması, öğrencinin o yarıyılda programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Öğrencinin mazereti nedeniyle girdiği mazeret sınav notu sınavın yapıldığı yarıyıl ortalamasında hesaba katılır. (3) Genel akademik ortalama ise, öğrencinin öğrenimi süresince programına aldığı bütün derslerden aldığı son notlar esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. (4) Akademik ortalama hesaplanmasında bölme işlemi, virgülden sonra iki basamak yürütülür. Yandal dersleri ile öğretim programında yer almasına rağmen YT, YZ, MU ve MZ notları alınan dersler akademik ortalama hesabında dikkate alınmaz. Çift anadal derslerinin akademik ortalama hesabında ne şekilde dikkate alınacağı Senato tarafından belirlenir. Öğrencinin mazereti nedeniyle genel sınavına girmediği derslerin notu (MZ) mazeretin bitiminden sonra o ders/derslerin genel sınavına girdikleri yarıyılın akademik ortalama hesabında dikkate alınır. Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamalarına katılır. (5) Tüm derslerden başarılı olduğu halde genel akademik ortalaması 2.00’ın altında kalan ve bu nedenle mezun olmayan öğrenciler akademik ortalamalarını yükseltmek amacıyla DC ve DD notu aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Tekrarladıkları dersler sonucunda genel akademik ortalaması 2.00 ve üstü olursa öğrenci mezun edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Program Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından akredite edilmiştir. Başlangıç: 01.05.2025 / Bitiş: 01.05.2028 | |
Giriş Şartı | Bu programa giriş için, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ve yabancı uyruklu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen sınavlardan (YKS - Yükseköğretim Kurumları Sınavı) yeterli puanı almalıdır. Yurt dışından başvuru yapan öğrenciler için ayrıca üniversite tarafından belirlenen kriterler ve denklik belgeleri gereklidir. Türk öğrencilere yönelik yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülür. | |
Başarma Şartları | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi mezuniyet koşulları, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği beşinci bölümde yer almaktadır. Aşağıdaki koşulları yerine getiren öğrenci öğrenimini tamamlamış ve mezuniyeti için gerekli koşulları sağlamış sayılır. a) Kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları ve stajları bu yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamak, b) Eğitim-öğretim programının gerektirdiği minimum krediyi almak (240 AKTS) c) Genel akademik ortalaması en az 2.00 olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008155
ISCO:08
ISCO:08
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Öğrenim Kurumu’nun Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler çerçevesine göre kurulan ulusal müfredatı takiben dört (4) yıllık bir programdır. Program dili Türkçe ve eğitim süresi 4 yıldır. 0-6 yaş grubu çocukların gelişimi ve eğitimiyle ilgili temel derslere ek olarak, program profesyonel (öğretmen eğitimi) ve genel eğitim dersleri sunmaktadır. Ayrıca, öğrenciler akademik ve profesyonel faydaları doğrultusunda hem temel eğitim bölümü hem de üniversitenin diğer bölümlerinden seçmeli dersler arasından seçim yapabilmektedirler.
Okul öncesi eğitim programının amacı; eğitim sisteminin gerekliliklerinin farkında, alanında geniş bilgi sahibi, alan eğitimiyle ilgili çağdaş yöntem ve uygulamaları bilen ve yenilikleri takip eden okul öncesi öğretmenleri yetiştirmek, öğretmen adaylarına başarılı ve aynı zamanda sürekli mesleki gelişimi ilke edinecekleri bir eğitim süreci sağlamaktır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde, MEB’e bağlı okullarda staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
Notlar Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı aşağıda verilmiştir:
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir.
c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
d)Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz.
e) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir.
f) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.
g) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.
h) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir.
i) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
j) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir.
Akademik ortalama ile ilgili olarak;
(1) Öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalaması hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir.
(2) Yarıyıl akademik ortalaması, öğrencinin o yarıyılda programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Öğrencinin mazereti nedeniyle girdiği mazeret sınav notu sınavın yapıldığı yarıyıl ortalamasında hesaba katılır.
(3) Genel akademik ortalama ise, öğrencinin öğrenimi süresince programına aldığı bütün derslerden aldığı son notlar esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.
(4) Akademik ortalama hesaplanmasında bölme işlemi, virgülden sonra iki basamak yürütülür. Yandal dersleri ile öğretim programında yer almasına rağmen YT, YZ, MU ve MZ notları alınan dersler akademik ortalama hesabında dikkate alınmaz. Çift anadal derslerinin akademik ortalama hesabında ne şekilde dikkate alınacağı Senato tarafından belirlenir. Öğrencinin mazereti nedeniyle genel sınavına girmediği derslerin notu (MZ) mazeretin bitiminden sonra o ders/derslerin genel sınavına girdikleri yarıyılın akademik ortalama hesabında dikkate alınır. Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamalarına katılır.
(5) Tüm derslerden başarılı olduğu halde genel akademik ortalaması 2.00’ın altında kalan ve bu nedenle mezun olmayan öğrenciler akademik ortalamalarını yükseltmek amacıyla DC ve DD notu aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Tekrarladıkları dersler sonucunda genel akademik ortalaması 2.00 ve üstü olursa öğrenci mezun edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Program Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından akredite edilmiştir.
Başlangıç: 01.05.2025 / Bitiş: 01.05.2028
Bu programa giriş için, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ve yabancı uyruklu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen sınavlardan (YKS - Yükseköğretim Kurumları Sınavı) yeterli puanı almalıdır. Yurt dışından başvuru yapan öğrenciler için ayrıca üniversite tarafından belirlenen kriterler ve denklik belgeleri gereklidir. Türk öğrencilere yönelik yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülür.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar
Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008155 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Preschool Education | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Early Childhood Education follows a four-year national curriculum in line with the Turkish Higher Education Qualifications Framework. The language of instruction is Turkish, and the education period is 4 years. In addition to core courses related to the development and education of children aged 0-6, the program offers professional (teacher education) and general education courses. Students can also choose elective courses from the department of basic education and other departments of the university for their academic and professional benefit. | |
Learning Environments | Education is conducted in the form of formal instruction. In addition, practical training is provided through internships in workshops within the higher education institution and in schools affiliated with the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced level of the following key competences: | |
Further Info | The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and final exams on course success grades is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and announced to the students. Grades The course success level, success grade, coefficient and point equivalent are given below: a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB and CC from a course is considered to have passed that course. b) DC and DD grades received from a course indicate that the course has been conditionally passed. c) A student who receives one of the grades DZ, GR, FD, FF and YZ from a course is considered to have failed that course and must take it in the first semester the course is offered. d) Students who do not meet the attendance requirement during the semester are given a DZ grade. These students are not admitted to the general exam. e) A student who does not take the general exam, although entitled to take it, is given a GR grade regardless of their work during the semester. f) DZ and GR grades are treated as FF and are included in the weighted general grade point average. g) YT grade is given as the success grade for non-credit courses. h) YZ grade is given as the failure grade for non-credit courses. i) MU grade is given to students who are successful in courses for which an exemption exam is applied. j) MZ grade is given to students who cannot take the general exam due to an excuse deemed valid by the relevant board of directors. Regarding the academic average; (1) Students' success status is determined by calculating their semester academic average and general academic average. The product of the credit of a course and the coefficient of the grade received from that course gives the weighted score of that course. (2) The semester academic average is found by dividing the total of the weighted scores of all courses taken by the student in that semester by the total credits of the courses taken. The make-up exam grade taken by the student due to an excuse is included in the semester average of the exam. (3) The general academic average is found by dividing the total of the weighted scores calculated based on the student's final grades from all courses taken in his/her program during his/her education by the total credits of the courses taken. (4) In calculating the academic average, the division process is carried out with two digits after the comma. Minor courses and courses in which YT, YZ, MU and MZ grades are received despite being included in the curriculum are not taken into account in the calculation of the academic average. The Senate determines how double major courses will be taken into account in the calculation of the academic average. The grade (MZ) of the courses for which the student did not take the general exam due to an excuse is taken into account in the calculation of the academic average of the semester in which the general exam of that course/courses is taken after the end of the excuse. In the event that the student repeats a course, the last grade he/she received from that course is included in his/her academic average. (5) Students who are successful in all courses but whose general academic average is below 2.00 and therefore do not graduate may retake courses in which they received DC and DD grades in order to increase their academic average. If the general academic average of the courses they repeat is 2.00 or higher, the student graduates. | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The program is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD). Accreditation Period: Start Date: 01.05.2025, End Date: 01.05.2028 | |
Access Requirements | To be admitted to this program, Turkish citizens and international students must obtain a sufficient score from the exams determined by the Council of Higher Education (YÖK), such as the Higher Education Institutions Exam (YKS). International applicants must also meet the criteria set by the university and provide relevant equivalency documents. The placement of Turkish students is carried out by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). | |
Conditions for Success | The graduation requirements of Zonguldak Bülent Ecevit University are stated in the fifth section of the Undergraduate Education and Examination Regulations. A student is considered to have completed their education and fulfilled the graduation requirements if the following conditions are met: a) Successfully complete all courses, practices, and internships required by the program in accordance with the relevant regulations, b) Earn the minimum required credits (240 ECTS), c) Have a minimum overall GPA of 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Graduates with a bachelor's degree may pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030008155
ISCO:08
ISCO:08
The Department of Early Childhood Education follows a four-year national curriculum in line with the Turkish Higher Education Qualifications Framework. The language of instruction is Turkish, and the education period is 4 years. In addition to core courses related to the development and education of children aged 0-6, the program offers professional (teacher education) and general education courses. Students can also choose elective courses from the department of basic education and other departments of the university for their academic and professional benefit.
The aim of the program is to train preschool teachers who are aware of the requirements of the education system, have extensive knowledge in their field, are familiar with contemporary methods and practices in field education, and follow innovations. The program also aims to provide teacher candidates with an educational process in which they will adopt continuous professional development as a principle.
Education is conducted in the form of formal instruction. In addition, practical training is provided through internships in workshops within the higher education institution and in schools affiliated with the Ministry of National Education.
-
Understands the concepts related to the field and the relationships between these concepts.
-
Possesses knowledge about the nature, source, limits, accuracy, reliability, and validity of knowledge.
-
Discusses methods related to the production of scientific knowledge.
-
Has knowledge of curricula, teaching strategies, methods, techniques, and assessment and evaluation relevant to the field.
-
Understands students' developmental and learning characteristics as well as learning difficulties.
-
Recognizes national and international cultures.
-
Utilizes advanced information resources related to the field.
-
Conceptualizes events and phenomena related to the field, examines them using scientific methods and techniques, and interprets and evaluates data.
-
Identifies and analyzes problems related to the field and develops evidence- and research-based solutions.
-
Applies the most appropriate teaching strategies, methods, and techniques considering students' developmental characteristics, individual differences, the features of the subject area, and learning outcomes.
-
Develops materials appropriate to the subject area and the needs of students.
-
Assesses students' achievements in a multifaceted way using different methods.
-
Takes responsibility in individual and group work and effectively fulfills assigned tasks.
-
Recognizes oneself as an individual, utilizes creative and strong aspects, and improves weaker aspects.
-
Takes responsibility, both individually and as a team member, to solve complex and unforeseen problems encountered in practice.
-
Critically evaluates the knowledge and skills acquired.
-
Identifies learning needs and directs own learning.
-
Develops a positive attitude towards lifelong learning.
-
Effectively uses methods to access information.
-
Actively participates in artistic and cultural activities.
-
Demonstrates sensitivity to current events and developments in society and the world and follows these developments.
-
Plans and implements professional projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
-
Informs relevant individuals and institutions about issues related to the field.
-
Shares ideas and proposed solutions to problems with both experts and non-experts, supporting them with quantitative and qualitative data.
-
Uses a foreign language at a minimum of B1 level in the European Language Portfolio to follow information in the field and communicate with colleagues.
-
Uses information and communication technologies at an advanced level, equivalent to the European Computer Driving License.
-
Adapts to living in different cultures and integrates into social life.
-
Serves as a role model for society with appearance, attitudes, behaviors, and manners.
-
Acts in accordance with democratic, human rights, societal, scientific, and professional ethical values.
-
Behaves in accordance with quality management and processes and participates in them.
-
Establishes personal and institutional interactions to create and maintain a safe school environment.
-
Possesses sufficient awareness regarding environmental protection and occupational safety.
-
Is aware of national and universal sensitivities as expressed in the Basic Law of National Education.
-
Acts in accordance with laws, regulations, and legislation concerning individual rights, duties, and responsibilities related to the field.
Possesses advanced level of the following key competences:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
8. Cultural awareness and expression competence
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and final exams on course success grades is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and announced to the students.
Grades The course success level, success grade, coefficient and point equivalent are given below:
a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB and CC from a course is considered to have passed that course.
b) DC and DD grades received from a course indicate that the course has been conditionally passed.
c) A student who receives one of the grades DZ, GR, FD, FF and YZ from a course is considered to have failed that course and must take it in the first semester the course is offered.
d) Students who do not meet the attendance requirement during the semester are given a DZ grade. These students are not admitted to the general exam.
e) A student who does not take the general exam, although entitled to take it, is given a GR grade regardless of their work during the semester.
f) DZ and GR grades are treated as FF and are included in the weighted general grade point average.
g) YT grade is given as the success grade for non-credit courses.
h) YZ grade is given as the failure grade for non-credit courses.
i) MU grade is given to students who are successful in courses for which an exemption exam is applied.
j) MZ grade is given to students who cannot take the general exam due to an excuse deemed valid by the relevant board of directors.
Regarding the academic average;
(1) Students' success status is determined by calculating their semester academic average and general academic average. The product of the credit of a course and the coefficient of the grade received from that course gives the weighted score of that course.
(2) The semester academic average is found by dividing the total of the weighted scores of all courses taken by the student in that semester by the total credits of the courses taken. The make-up exam grade taken by the student due to an excuse is included in the semester average of the exam.
(3) The general academic average is found by dividing the total of the weighted scores calculated based on the student's final grades from all courses taken in his/her program during his/her education by the total credits of the courses taken.
(4) In calculating the academic average, the division process is carried out with two digits after the comma. Minor courses and courses in which YT, YZ, MU and MZ grades are received despite being included in the curriculum are not taken into account in the calculation of the academic average. The Senate determines how double major courses will be taken into account in the calculation of the academic average. The grade (MZ) of the courses for which the student did not take the general exam due to an excuse is taken into account in the calculation of the academic average of the semester in which the general exam of that course/courses is taken after the end of the excuse. In the event that the student repeats a course, the last grade he/she received from that course is included in his/her academic average.
(5) Students who are successful in all courses but whose general academic average is below 2.00 and therefore do not graduate may retake courses in which they received DC and DD grades in order to increase their academic average. If the general academic average of the courses they repeat is 2.00 or higher, the student graduates.
To monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The program is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD).
Accreditation Period: Start Date: 01.05.2025, End Date: 01.05.2028
To be admitted to this program, Turkish citizens and international students must obtain a sufficient score from the exams determined by the Council of Higher Education (YÖK), such as the Higher Education Institutions Exam (YKS). International applicants must also meet the criteria set by the university and provide relevant equivalency documents. The placement of Turkish students is carried out by ÖSYM (Student Selection and Placement Center).
1. Graduates with a bachelor's degree may pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to enroll in double major programs offered by higher education institutions. Students enrolled in these programs can take courses from both degree programs simultaneously and receive two separate bachelor's diplomas upon successful completion.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Programs to Bachelor's Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.