Yeterlilik Kodu

TR0030012415

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal, dil ve psikomotor özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların ailelerinin özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukları destekleyici eğitim programı hazırlar.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocuk, ailesi ve öğretmenleri için gerekli rehberlik çalışmaları yapabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışma yapabilmek için gerekli temel becerilere sahip olur.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik değerlere uygun davranışlar geliştirir.
  • Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirliği yapar.
  • Tarih, felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi temel bilim alanlarının okul öncesi eğitime olan katkılarını açıklayabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyeleri tarafından "Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabul ve kayıt işlemleri, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıOrtaöğretim mezunu olmak ve YGS-5 sınavından yeterli puanı almak gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemizde Okul Öncesi Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Okul Öncesi Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve okul öncesi eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012415


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal, dil ve psikomotor özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların ailelerinin özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocukları destekleyici eğitim programı hazırlar.
  • Okul öncesi eğitim çağındaki çocuk, ailesi ve öğretmenleri için gerekli rehberlik çalışmaları yapabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışma yapabilmek için gerekli temel becerilere sahip olur.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Mesleki ve etik değerlere uygun davranışlar geliştirir.
  • Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirliği yapar.
  • Tarih, felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi temel bilim alanlarının okul öncesi eğitime olan katkılarını açıklayabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyeleri tarafından "Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabul ve kayıt işlemleri, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Ortaöğretim mezunu olmak ve YGS-5 sınavından yeterli puanı almak gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemizde Okul Öncesi Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Okul Öncesi Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve okul öncesi eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012415

Qualification Title
Bachelor's Degree in Preschool Education
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The students are aimed to have knowledge about cognitive, social, emotional, language and psychomotor of features and needs of children in pre-school age.
  • The students are aimed to have knowledge about needs and features of family of children in pre-school age.
  • The students are aimed to prepare an education program to support children in pre-school age.
  • The students are aimed to make guidance studies for parents and teachers about children in pre-school age.
  • The students are aimed to be conscious of life long learning; follow the advances of science and technology; and always adapt themselves.
  • The students are aimed to have essential basic skills about pre-school education to do scientific studies.
  • The students are aimed to communicate using at least a foreign language.
  • The students are aimed to behave according to the moral and professional rules.
  • The students are aimed to collaborate with colleagues, famillies, society and institutions other individuals and institutions about development and learning of children's.
  • The students are aimed to explain the contributions which is basic science education such as history, philosophy, sociology to pre-school education.
Key Competencies-
Further Info

It is defined the assessment and evaluation methods applied for every lessons in "The Lesson Teaching Plan" by the instructor.

Quality Assurance-
Access Requirements

Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)

Conditions for SuccessIt is necessary to be a graduate from secondary education and take adequate score from The Transition to Higher Education Examination-5 (YGS-5).
Progression Paths (Relationship Type)

Preschool Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a preschool education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012415


Qualification Title
Bachelor's Degree in Preschool Education

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The students are aimed to have knowledge about cognitive, social, emotional, language and psychomotor of features and needs of children in pre-school age.
  • The students are aimed to have knowledge about needs and features of family of children in pre-school age.
  • The students are aimed to prepare an education program to support children in pre-school age.
  • The students are aimed to make guidance studies for parents and teachers about children in pre-school age.
  • The students are aimed to be conscious of life long learning; follow the advances of science and technology; and always adapt themselves.
  • The students are aimed to have essential basic skills about pre-school education to do scientific studies.
  • The students are aimed to communicate using at least a foreign language.
  • The students are aimed to behave according to the moral and professional rules.
  • The students are aimed to collaborate with colleagues, famillies, society and institutions other individuals and institutions about development and learning of children's.
  • The students are aimed to explain the contributions which is basic science education such as history, philosophy, sociology to pre-school education.

Key Competencies
-

Further Info

It is defined the assessment and evaluation methods applied for every lessons in "The Lesson Teaching Plan" by the instructor.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)


Conditions for Success
It is necessary to be a graduate from secondary education and take adequate score from The Transition to Higher Education Examination-5 (YGS-5).

Progression Paths (Relationship Type)

Preschool Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a preschool education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address