Yeterlilik Kodu | TR0030012415 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyeleri tarafından "Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenci kabul ve kayıt işlemleri, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Ortaöğretim mezunu olmak ve YGS-5 sınavından yeterli puanı almak gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ülkemizde Okul Öncesi Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Okul Öncesi Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve okul öncesi eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012415
ISCO:08
ISCO:08
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal, dil ve psikomotor özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların ailelerinin özellikleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olur.
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocukları destekleyici eğitim programı hazırlar.
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocuk, ailesi ve öğretmenleri için gerekli rehberlik çalışmaları yapabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışma yapabilmek için gerekli temel becerilere sahip olur.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
- Mesleki ve etik değerlere uygun davranışlar geliştirir.
- Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirliği yapar.
- Tarih, felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi temel bilim alanlarının okul öncesi eğitime olan katkılarını açıklayabilir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyeleri tarafından "Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmaktadır.
Bu programa öğrenci kabul ve kayıt işlemleri, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde yapılmaktadır.
Ülkemizde Okul Öncesi Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Okul Öncesi Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve okul öncesi eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012415 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Preschool Education | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is defined the assessment and evaluation methods applied for every lessons in "The Lesson Teaching Plan" by the instructor. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK) | |
Conditions for Success | It is necessary to be a graduate from secondary education and take adequate score from The Transition to Higher Education Examination-5 (YGS-5). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Preschool Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a preschool education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012415
ISCO:08
ISCO:08
- The students are aimed to have knowledge about cognitive, social, emotional, language and psychomotor of features and needs of children in pre-school age.
- The students are aimed to have knowledge about needs and features of family of children in pre-school age.
- The students are aimed to prepare an education program to support children in pre-school age.
- The students are aimed to make guidance studies for parents and teachers about children in pre-school age.
- The students are aimed to be conscious of life long learning; follow the advances of science and technology; and always adapt themselves.
- The students are aimed to have essential basic skills about pre-school education to do scientific studies.
- The students are aimed to communicate using at least a foreign language.
- The students are aimed to behave according to the moral and professional rules.
- The students are aimed to collaborate with colleagues, famillies, society and institutions other individuals and institutions about development and learning of children's.
- The students are aimed to explain the contributions which is basic science education such as history, philosophy, sociology to pre-school education.
It is defined the assessment and evaluation methods applied for every lessons in "The Lesson Teaching Plan" by the instructor.
Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)
Preschool Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a preschool education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities.
The document is valid continuously.