Yeterlilik Kodu

TR0030027819

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

234 İlkokul ve erken çocukluk öğretmeni

2342 Erken çocukluk eğitimcileri

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Eğitimi alanında çağdaş, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve onları uygulayabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi ilke edinmiş bir bölüm olma misyonuyla hareket etmekteyiz. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı 0-6 yaş arası çocukların bedensel, zihinsel, duygusal, psikomotor gelişmelerini şekillendirerek eğitecek öğretmenlere gerekli kuramsal altyapıyı vererek onların öğretim becerilerini geliştirmeyi hedefleyen eğitimcileri topluma kazandırmak en önemli ilkelerimizdendir.  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’nın misyonu yalnızca okul öncesi öğretmenleri yetiştirmek değil aynı zamanda okul öncesi çocuklarının aileleriyle işbirliğine girerek onların sağlık ve eğitim sorunlarıyla ilgilenen sosyal kurumlarla ortaklaşa çalışarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmaktır. Okul Öncesi Öğretmenliği Programı kuramsal bilgiyi alan çalışmasıyla birleştirerek çağdaş düzeyde güncel araştırma olanakları hazırlamaktadır.   

Öğrenme Ortamları

Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) okul öncesi eğitim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. 
  • Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. 
  • Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. 
  • Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. 
  • Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. 
  • Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. 
  • Eğitim-öğretim sürecinde okulöncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. 
  • Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. 
  • Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 
  • Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. 
  • Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. 
  • Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. 
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. 
  • Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. 
  • Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. 
  • 0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. 
  • Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. 
  • Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 
  • Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 
  • Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. 
  • Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. 
  • Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. 
  • Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. 
  • Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. 
  • Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. 
  • Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 
  • Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. 
  • Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişimini değerlendirir. 
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği  

2. Çoklu dil yetkinliği  

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik  

4. Dijital yetkinlik  

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği  

6. Vatandaşlık yetkinliği  

7. Girişimcilik yetkinliği  

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. 
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim 

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. 

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.06.2018 - 1.05.2026

Giriş Şartı
  • Okul Öncesi Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, sözel puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 1,18,21, 64, 92,150 numaralı özel koşullar programa öğrenci kabulünde geçerlidir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.  
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Aydın Üniversitesinin lisans programlarına yerleştirilen öğrencilerin, yerleştikleri programlara intibak işlemleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Başarma ŞartlarıOkul Öncesi Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm devlet ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilecekleri gibi rehabilitasyon merkezlerinde rahatlıkla istihdam olanağı bulabilmektelerdir. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027819


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

234 İlkokul ve erken çocukluk öğretmeni

2342 Erken çocukluk eğitimcileri


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

234 İlkokul ve erken çocukluk öğretmeni

2342 Erken çocukluk eğitimcileri


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Eğitimi alanında çağdaş, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve onları uygulayabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi ilke edinmiş bir bölüm olma misyonuyla hareket etmekteyiz. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı 0-6 yaş arası çocukların bedensel, zihinsel, duygusal, psikomotor gelişmelerini şekillendirerek eğitecek öğretmenlere gerekli kuramsal altyapıyı vererek onların öğretim becerilerini geliştirmeyi hedefleyen eğitimcileri topluma kazandırmak en önemli ilkelerimizdendir.  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’nın misyonu yalnızca okul öncesi öğretmenleri yetiştirmek değil aynı zamanda okul öncesi çocuklarının aileleriyle işbirliğine girerek onların sağlık ve eğitim sorunlarıyla ilgilenen sosyal kurumlarla ortaklaşa çalışarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmaktır. Okul Öncesi Öğretmenliği Programı kuramsal bilgiyi alan çalışmasıyla birleştirerek çağdaş düzeyde güncel araştırma olanakları hazırlamaktadır.   


Öğrenme Ortamları

Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) okul öncesi eğitim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. 
  • Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. 
  • Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. 
  • Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. 
  • Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. 
  • Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. 
  • Eğitim-öğretim sürecinde okulöncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. 
  • Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. 
  • Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 
  • Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. 
  • Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. 
  • Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. 
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. 
  • Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. 
  • Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. 
  • 0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. 
  • Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. 
  • Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 
  • Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 
  • Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. 
  • Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. 
  • Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. 
  • Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. 
  • Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. 
  • Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. 
  • Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 
  • Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. 
  • Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişimini değerlendirir. 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği  

2. Çoklu dil yetkinliği  

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik  

4. Dijital yetkinlik  

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği  

6. Vatandaşlık yetkinliği  

7. Girişimcilik yetkinliği  

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim 

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. 

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.06.2018 - 1.05.2026


Giriş Şartı
  • Okul Öncesi Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, sözel puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 1,18,21, 64, 92,150 numaralı özel koşullar programa öğrenci kabulünde geçerlidir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.  
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Aydın Üniversitesinin lisans programlarına yerleştirilen öğrencilerin, yerleştikleri programlara intibak işlemleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.

Başarma Şartları
Okul Öncesi Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm devlet ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilecekleri gibi rehabilitasyon merkezlerinde rahatlıkla istihdam olanağı bulabilmektelerdir. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027819

Qualification Title
Preschool Teaching Undergraduate Diploma
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactBeşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO 08  

234 Primary school and early childhood teachers

2342 Early childhood educators

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

We act with the mission of being a department that has adopted the principle of training qualified teachers who can adapt to and apply contemporary, scientific developments in the field of Preschool Education. Preschool Teaching Undergraduate Program is one of our most important principles to provide the necessary theoretical infrastructure to teachers who will educate children between the ages of 0-6 by shaping their physical, mental, emotional and psychomotor development, and to bring educators who aim to improve their teaching skills to the society. The mission of the Preschool Teaching Program is not only to train preschool teachers, but also to contribute to the development of society by collaborating with the families of preschool children and working with social institutions that deal with their health and education problems. Preschool Teaching Program combines theoretical knowledge with field work and prepares current research opportunities at a contemporary level.

Learning Environments

Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) okul öncesi eğitim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. 

Description
  • Defines the basic concepts related to pre-school education.
  • Explains the Basic Laws of Turkish National Education and compares their aims and principles at the preschool level.
  • Explains the relationship between basic concepts and practice in preschool field courses.
  • Distinguishes the cultural, social and psychological elements that will affect the practices in the preschool field.
  • All practices in the field of pre-school are based on the aims and principles of Turkish National Education.
  • Evaluates the basic concepts and principles in the field of pre-school in many aspects.
  • Develops teaching strategies appropriate to the readiness of preschool students in the education process.
  • Gives examples of educational and developmental psychology approaches, taking into account the characteristics of 0-72 months.
  • Plans the teaching-learning process by taking into account the characteristics of the preschool stage and subject area.
  • Designs activities to develop basic process skills.
  • Evaluates the developments in the field of pre-school in many aspects.
  • Plans the teaching-learning process according to the developmental characteristics and individual differences of the students.
  • Evaluates students' development levels by using different measurement and evaluation methods and techniques.
  • It organizes educational environments so that students can learn at the highest level, taking into account their readiness at the pre-school level.
  • It develops tools and materials for students to learn at the highest level, taking into account their readiness at the pre-school level.
  • It develops the awareness of children aged 0-72 months regarding their healthy physical, mental and emotional development and acquisition of good habits.
  • Takes responsibility for individual or team work to solve problems encountered in the preschool field.
  • Shares his/her thoughts and solution suggestions on issues related to the field of teaching, both verbally and in writing.
  • Continuously improves his/her knowledge and skills regarding the field of teaching.
  • It tests the validity and reliability of the information obtained from the sources.
  • Communicates positively with students, families and colleagues.
  • Makes plans to ensure the support and participation of school-family cooperation in in-class and out-of-class practices.
  • Students accept the responsibility of participating in excursions and study activities to develop social, artistic and cultural activities.
  • He appreciates his role as a model for society and his students, from his appearance to his behavior.
  • Uses Turkish correctly and beautifully in accordance with the preschool student level.
  • In accordance with the pre-school level; Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding its duties, rights and responsibilities.
  • Develops a democratic classroom environment by taking into account the characteristics of pre-school students.
  • Evaluates student development in accordance with the developmental periods of the preschool student.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

             8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, presentation, homework, project and application.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education

It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name;

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Accreditation Start Date;

28.06.2018 - 1.05.2026

Access Requirements
  • Preschool Teaching program accepts students through the ÖSYM central examination system and verbal score type. Special conditions numbered 1, 18, 21, 64, 92,150 in the Higher Education Programs and Quotas Guide are valid for student admission to the program.
  • Admission and registration of students for horizontal transfer from domestic, international and in-house associate and undergraduate higher education programs to undergraduate and associate degree departments of the university, Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561. It is carried out in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer and other relevant legislation.
  • The adaptation procedures of students who are placed in the undergraduate programs of Istanbul Aydın University through the Vertical Transfer Exam conducted by ÖSYM are carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs, published in the Official Gazette dated 19/2/2002 and numbered 24676.
Conditions for SuccessStudents who successfully complete all the courses in the Preschool Teaching Program, equivalent to 240 ECTS, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00, are awarded a Preschool Teaching Bachelor's degree.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in all state and private pre-school education institutions affiliated with the Ministry of National Education, as well as easily find employment opportunities in rehabilitation centers. They can also continue their master's and doctoral programs and work as academicians at universities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027819


Qualification Title
Preschool Teaching Undergraduate Diploma

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Beşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08  

234 Primary school and early childhood teachers

2342 Early childhood educators


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08  

234 Primary school and early childhood teachers

2342 Early childhood educators


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

We act with the mission of being a department that has adopted the principle of training qualified teachers who can adapt to and apply contemporary, scientific developments in the field of Preschool Education. Preschool Teaching Undergraduate Program is one of our most important principles to provide the necessary theoretical infrastructure to teachers who will educate children between the ages of 0-6 by shaping their physical, mental, emotional and psychomotor development, and to bring educators who aim to improve their teaching skills to the society. The mission of the Preschool Teaching Program is not only to train preschool teachers, but also to contribute to the development of society by collaborating with the families of preschool children and working with social institutions that deal with their health and education problems. Preschool Teaching Program combines theoretical knowledge with field work and prepares current research opportunities at a contemporary level.


Learning Environments

Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) okul öncesi eğitim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. 


Description
  • Defines the basic concepts related to pre-school education.
  • Explains the Basic Laws of Turkish National Education and compares their aims and principles at the preschool level.
  • Explains the relationship between basic concepts and practice in preschool field courses.
  • Distinguishes the cultural, social and psychological elements that will affect the practices in the preschool field.
  • All practices in the field of pre-school are based on the aims and principles of Turkish National Education.
  • Evaluates the basic concepts and principles in the field of pre-school in many aspects.
  • Develops teaching strategies appropriate to the readiness of preschool students in the education process.
  • Gives examples of educational and developmental psychology approaches, taking into account the characteristics of 0-72 months.
  • Plans the teaching-learning process by taking into account the characteristics of the preschool stage and subject area.
  • Designs activities to develop basic process skills.
  • Evaluates the developments in the field of pre-school in many aspects.
  • Plans the teaching-learning process according to the developmental characteristics and individual differences of the students.
  • Evaluates students' development levels by using different measurement and evaluation methods and techniques.
  • It organizes educational environments so that students can learn at the highest level, taking into account their readiness at the pre-school level.
  • It develops tools and materials for students to learn at the highest level, taking into account their readiness at the pre-school level.
  • It develops the awareness of children aged 0-72 months regarding their healthy physical, mental and emotional development and acquisition of good habits.
  • Takes responsibility for individual or team work to solve problems encountered in the preschool field.
  • Shares his/her thoughts and solution suggestions on issues related to the field of teaching, both verbally and in writing.
  • Continuously improves his/her knowledge and skills regarding the field of teaching.
  • It tests the validity and reliability of the information obtained from the sources.
  • Communicates positively with students, families and colleagues.
  • Makes plans to ensure the support and participation of school-family cooperation in in-class and out-of-class practices.
  • Students accept the responsibility of participating in excursions and study activities to develop social, artistic and cultural activities.
  • He appreciates his role as a model for society and his students, from his appearance to his behavior.
  • Uses Turkish correctly and beautifully in accordance with the preschool student level.
  • In accordance with the pre-school level; Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding its duties, rights and responsibilities.
  • Develops a democratic classroom environment by taking into account the characteristics of pre-school students.
  • Evaluates student development in accordance with the developmental periods of the preschool student.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

             8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, presentation, homework, project and application.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education

It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name;

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Accreditation Start Date;

28.06.2018 - 1.05.2026


Access Requirements
  • Preschool Teaching program accepts students through the ÖSYM central examination system and verbal score type. Special conditions numbered 1, 18, 21, 64, 92,150 in the Higher Education Programs and Quotas Guide are valid for student admission to the program.
  • Admission and registration of students for horizontal transfer from domestic, international and in-house associate and undergraduate higher education programs to undergraduate and associate degree departments of the university, Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561. It is carried out in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer and other relevant legislation.
  • The adaptation procedures of students who are placed in the undergraduate programs of Istanbul Aydın University through the Vertical Transfer Exam conducted by ÖSYM are carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs, published in the Official Gazette dated 19/2/2002 and numbered 24676.

Conditions for Success
Students who successfully complete all the courses in the Preschool Teaching Program, equivalent to 240 ECTS, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00, are awarded a Preschool Teaching Bachelor's degree.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in all state and private pre-school education institutions affiliated with the Ministry of National Education, as well as easily find employment opportunities in rehabilitation centers. They can also continue their master's and doctoral programs and work as academicians at universities.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode