Yeterlilik Kodu

TR0030023561

Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Lisans yeterliliğine dayalı alanda uzman olarak güncel teorik ve pratik bilgileri edinir, geliştirir ve derinleştirir. 
  • Alandaki disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 
  • Alanında farklı disiplinlerden bilgileri birleştirerek yeni bilgiler oluşturun, bilimsel araştırma yöntemlerini ve sorunlara çözüm kullanarak uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri sunun.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023561


Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Lisans yeterliliğine dayalı alanda uzman olarak güncel teorik ve pratik bilgileri edinir, geliştirir ve derinleştirir. 
  • Alandaki disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 
  • Alanında farklı disiplinlerden bilgileri birleştirerek yeni bilgiler oluşturun, bilimsel araştırma yöntemlerini ve sorunlara çözüm kullanarak uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri sunun.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023561

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023561


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address