Yeterlilik Kodu | TR0030023234 | |||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Pazarlama İletişimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Bilgi Üniversitesi | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.bilgi.edu.tr/tr/ | |||||||||||||||||
Yönelim | - | |||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |||||||||||||||||
Kategori | - | |||||||||||||||||
Kredi Değeri | - | |||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | - | |||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | - | |||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | - | |||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | - | |||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | - | |||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır. | |||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | - | |||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) |
| |||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023234
-
Anahtar Öğrenme Çıktıları;
- Programdan mezun olanlar;
- Tüketici davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan temel psikoloji ve sosyoloji tabanlı teorileri tanımak ve tanımlayabilmek.
- Pazarlama kavram ve kuramların zaman içerisinde geçirdikleri değişime vakıf olabilmek.
- Tüketici davranışlarını ve pazardaki gelişmeleri bilimsel yöntemle incelemek, verileri yorumlayabilmek.
- Örgütsel ve kişisel düzeyde etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
- Bilimsel ve örgütsel bilgi üretim ve paylaşım sürecinde ve pazarlama iletişiminin tasarımı süreçlerinde etik değerlere bağlı kalmak.
- Pazarlama iletişimi alanında geliştirilmiş olan önde gelen kuramsal yaklaşımlara hakim olmak ve bu yaklaşımları gerçek pazarlama problemlerine uygulayabilmek.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilimsel verileri bilgisayar ortamında işleyebilmek, yorumlayabilmek ve raporlayabilmek.
-
Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;
- Programdan mezun olanlar;
- Stratejik pazarlama planını gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
- Tüketici odaklı bir araştırmayı bütün safhalarıyla tasarlayabilmek, gerçekleştirebilmek ve sunmak.
- Tüketici davranışlarına dair bir araştırmanın sonuçlarını eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyebilmek ve marka stratejisine girdi olarak kullanabilmek.
- Evrensel akademik gereksinimlere uygun bir tez çalışmasını bütün safhalarıyla tasarlayabilmek, gerçekleştirebilmek, raporlamak ve sunmak.
- Marka, insan ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutmak.
- Pazarlama iletişimi alanındaki gelişimleri takip etmek ve bu alanın literatürü ile sürekli etkileşim içinde olmak.
- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
BAŞARI NOTU | KATSAYI |
A | 4,00 |
A- | 3,70 |
B+ | 3,30 |
B | 3,00 |
B- | 2,70 |
C+ | 2,30 |
F | 0,00 |
- (1) Lisans diploması
- (2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
- (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
- (4) Giriş mülakatından geçerli not almış olmak
- Pazarlama ve marka iletişimi alanında akademisyenler, marka yönetimi, marka iletişimi, kurumsal iletişim, makro ve mikro düzeyde pazarlama uygulayıcıları, siyasal pazarlama, spor ve kültür alanında pazarlama, yaratıcılar, reklam ve medya ajansı çalışanları, planlamacılar, girişimciler, dijital mecra uzmanları
- Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023234 | |||||||||||||||||
Qualification Title | ||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Bilgi University | |||||||||||||||||
Awarding Body Contact | https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/ | |||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.bilgi.edu.tr/en/ | |||||||||||||||||
Orientation | - | |||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||
Thematic Areas | Marketing and advertising | |||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | |||||||||||||||||
Category | - | |||||||||||||||||
Credit Value | - | |||||||||||||||||
Program Duration | - | |||||||||||||||||
Program Profile | - | |||||||||||||||||
Learning Environments | - | |||||||||||||||||
Description | Key Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
Supplementary Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
| |||||||||||||||||
Key Competencies | - | |||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||
Quality Assurance | - | |||||||||||||||||
Access Requirements | (1) First cycle (Bachelor's degree) (2) National centralized Graduate Education Entrance Examination (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) Satisfactory score on the admission interview | |||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades. | |||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Academics in marketing and marketing communications, Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel. | |||||||||||||||||
Legal Basis | - | |||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely. | |||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030023234
Key Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- Identify and elaborate on the fundamental psychology- and sociology-based theories underlying the models developed to explain and predict consumer behavior.
- Keep track of the evolution of marketing concepts and theories in time.
- Utilize scientific methods in examining and interpreting consumer behavior and developments in the market.
- Communicate effectively in organizational and individual levels.
- Respects and preserves universal ethical principles and considerations throughout the processes of marketing communication.
- Have a command on prominent theoretical approaches developed in the field of marketing communication and apply these approaches to real marketing problems.
- Process, interpret and report scientific data using computer technology at a level required by the field of study.
Supplementary Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- Design, apply and present a full-scope strategic marketing plan as an individual or a group-based project.
- Design, apply and present a full-scope consumer research project.
- Critically analyze the results of a consumer research and use them as inputs for a branding strategy.
- Design, conduct, report and present a full-scope graduate dissertation that fulfills the universal academic requirements.
- Critically examine the complex relationship between a brand, an individual and a society.
- Keep track of the developments in the field of marketing communication and interact continuously with the relevant literature.
- Has at least one foreign language at sufficient level to follow and use the information of interest for the field of marketing communication and to communicate with colleagues.
- Conscious about the universality of social rights, social justice, quality, environmental issues cultural values, work health and safety.
LETTER GRADE | POINTS |
A | 4.00 |
A- | 3.70 |
B+ | 3.30 |
B | 3.00 |
B- | 2.70 |
C+ | 2.30 |
F | 0.00 |
(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) National centralized Graduate Education Entrance Examination (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) Satisfactory score on the admission interview
Academics in marketing and marketing communications, Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel.
Qualification is valid indefinitely.