Yeterlilik Kodu

TR0030012082

Yeterlilik Adı
Pazarlama ve Marka Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankaya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cankaya.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri60
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettigi yeterliliklere dayalı olarak veya bir bilimsel hazırlık programını takiben diğer bir alanda lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak marka yonetimi ile ilgili tüm temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
  • Etkili bir marka stratejisinin nasıl oluşturulduğunu, en son pazarlama trendlerini ve markalarının bunları nasıl kullandığını keşfederek, gerçek vakaları tecrübe etme şansına sahip olabilir.
  • Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanin pazarda basarili sekilde konumlandirilip, gelistirilmesi icin gerekli verileri analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir.
  • Marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.
  • Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu oldugu markayi değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.
  • Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.
  • Marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.
  • Marka kimliği, marka imajı ve marka kişiliği temel kavramlarını detaylı şekilde geliştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dönem içinde kısa sınavlar, ödevler ve yarıyıl içi sınavları internet ortamında yapılmaktadır. Yarıyıl sonu sınavları ise dönem sonunda gözetmen eşliğinde Çankaya Üniversitesi Balgat Kampüsü'nde Cumartesi ve Pazar günleri gerçekleştirilmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans programından mezuniyet için öğrencinin: Programdaki tüm derslerini başarı ile tamamlamış olması, Bitirme projesini teslim etmiş olması, Asgari AKTS kredisini sağlaması, Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.70 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, farklı sektörlerde faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası şirketlerin pazarlama departmanları, pazarlama iletişimi departmanları ve benzeri departmanlarda iş bulabilir; ürün ve marka yönetimi alanlarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012082


Yeterlilik Adı
Pazarlama ve Marka Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankaya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
60

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettigi yeterliliklere dayalı olarak veya bir bilimsel hazırlık programını takiben diğer bir alanda lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak marka yonetimi ile ilgili tüm temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
  • Etkili bir marka stratejisinin nasıl oluşturulduğunu, en son pazarlama trendlerini ve markalarının bunları nasıl kullandığını keşfederek, gerçek vakaları tecrübe etme şansına sahip olabilir.
  • Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanin pazarda basarili sekilde konumlandirilip, gelistirilmesi icin gerekli verileri analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir.
  • Marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.
  • Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu oldugu markayi değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.
  • Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.
  • Marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.
  • Marka kimliği, marka imajı ve marka kişiliği temel kavramlarını detaylı şekilde geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dönem içinde kısa sınavlar, ödevler ve yarıyıl içi sınavları internet ortamında yapılmaktadır. Yarıyıl sonu sınavları ise dönem sonunda gözetmen eşliğinde Çankaya Üniversitesi Balgat Kampüsü'nde Cumartesi ve Pazar günleri gerçekleştirilmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans programından mezuniyet için öğrencinin: Programdaki tüm derslerini başarı ile tamamlamış olması, Bitirme projesini teslim etmiş olması, Asgari AKTS kredisini sağlaması, Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.70 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, farklı sektörlerde faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası şirketlerin pazarlama departmanları, pazarlama iletişimi departmanları ve benzeri departmanlarda iş bulabilir; ürün ve marka yönetimi alanlarında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012082

Qualification Title
Marketing and Brand Management (Without Thesis)
Awarding BodyÇankaya University
Awarding Body ContactYukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara
Awarding Body Urlhttp://www.cankaya.edu.tr/index_en.php
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030012082


Qualification Title
Marketing and Brand Management (Without Thesis)

Awarding Body
Çankaya University

Awarding Body Contact
Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara


Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address