Yeterlilik Kodu | TR0030222009 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın eğitim hedefleri, genel akademik becerileri ve psikoloji biliminin düşünce, yaklaşım ve yöntemlerini kapsamaktadır. Psikoloji müfredatı aşağıdaki alanları vurgulamaktadır:
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. • Okuma yazma yetkinliği • Çoklu dil yetkinliği • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik • Dijital yetkinlik • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği • Vatandaşlık yetkinliği • Girişimcilik yetkinliği • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü lisans programı, Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Üst Kurulu tarafından 2020 yılında 5 yıl için akredite edilmiştir. Türk Psikologlar Derneği (TPD) Başlangıç: 12.02.2020 / Bitiş: 11.02.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın büyük kısmı dünyanın en iyi üniversitelerinde lisansüstü eğitim programlarına kabul edilirken, diğerleri pazar araştırmaları, sağlık, eğitim ve danışmanlık, insan kaynakları alanları başta olmak üzere hem özel sektör hem de kamu kurum ve kuruluşlarında kariyerlerine devam etmektedirler. Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/ Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030222009
ISCO 08
ISCO 08
Programın eğitim hedefleri, genel akademik becerileri ve psikoloji biliminin düşünce, yaklaşım ve yöntemlerini kapsamaktadır. Psikoloji müfredatı aşağıdaki alanları vurgulamaktadır:
- Öğrencilerin, psikolojinin temel alanlarına (bilişsel, sosyal, gelişimsel, endüstriyel / örgütsel, anormal, kişilik alanları) açılımının sağlanması ve bu alanların her birinde daha fazla bilgi ve beceri geliştirme olasılığı tanınması.
- Öğrencilerin sorgulama, temel bilimsel ve uygulamalı alanlarda soru üretme becerilerinin geliştirilmesi; nicel araştırma yöntemleri kullanarak psikoloji araştırmaları yapabilmeleri için bilimsel yöntem ve istatistik becerilerinin oluşturulması; öğrencilerin bilimsel araştırma alanında daha ileri düzeyde gelişmelerine olanak tanınması.
- Öğrencilerin seçmeli derslerle psikolojinin çeşitli temel ve uygulamalı alanlarında güncel bilgi ve araştırmalara açılımının sağlanması.
- Günümüzde hızla gelişen bilgi birikimine erişim için vazgeçilmez olan akademik veya bilimsel okur-yazarlığın vurgulanması ve geliştirilmesi.
- Öğrencilerin temel bilimsel yaklaşımlarla birlikte uygulama örnekleri de görmeleri ve deneyimlemeleri; tüm uygulamaların etik temellerinin benimsemeleri
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.
- Psikoloji alanında, güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki farklı kuramsal yaklaşımlara yönelik bilgiye sahiptir.
- Psikoloji uygulamalarına yönelik temel uygulama becerilerine sahiptir.
- Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgilere ve/ya beceriler ile psikolojik değerlendirme ilkelerine sahiptir.
- Psikolojinin temel yaklaşım ve bakış açısının diğer disiplinlere ve disiplinler arası bakış açılarına olan katkılarının farkındadır.
- Türkiye’de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahiptir.
- Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel/nicel) kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahiptir (Psikoloji alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak araştırma sorusu üretir; bilimsel problem çözme, eleştirel düşünme yaklaşımını kullanır ve elde ettiği sonuçları yorumlar.
- Veri toplama, uygun istatistik yöntemlerini kullanarak analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerilerine sahiptir.
- Araştırma sonuçlarını bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde raporlama becerisine sahiptir.
- Bilgiye erişim ve bilgiyi yayma için gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mevzuata ve/veya mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgilere sahiptir.
- Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine/becerisine sahiptir.
- Yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıkların bir önyargı nedeni olmaması gerektiği anlayışına sahiptir.
- Psikoloji alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak araştırma sorusu üretir; bilimsel problem çözme yaklaşımını kullanır ve elde ettiği sonuçları yorumlar.
- Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
- Psikoloji ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
- Psikoloji ile ilgili konularda yapılan çalışmalara yönelik görüşlerini ve/ya sorunlara ilişkin çözüm önerilerini veri temelli olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
- Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi B1 Düzeyi’nde kullanarak alanında ki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Çoklu dil yetkinliği
• Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Vatandaşlık yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü lisans programı, Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Üst Kurulu tarafından 2020 yılında 5 yıl için akredite edilmiştir.
Türk Psikologlar Derneği (TPD)
Başlangıç: 12.02.2020 / Bitiş: 11.02.2025
- Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrenci statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.
Mezunlarımızın büyük kısmı dünyanın en iyi üniversitelerinde lisansüstü eğitim programlarına kabul edilirken, diğerleri pazar araştırmaları, sağlık, eğitim ve danışmanlık, insan kaynakları alanları başta olmak üzere hem özel sektör hem de kamu kurum ve kuruluşlarında kariyerlerine devam etmektedirler. Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/ Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları
MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222009 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Psychology | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The program's educational objectives include general academic skills and the thoughts, approaches, and methods of psychological science. The psychology curriculum emphasizes the following areas:
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
| |
Further Info | The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Türk Psikologlar Derneği accredited Koç University BA in Psychology program for five years between 2020-2025. | |
Access Requirements | Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students. | |
Conditions for Success | Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Graduation: Students who successfully complete within the legally allowed period the courses of the program they are registered for and who accumulate a grade point average of a minimum of 2,00 shall earn the right to an undergraduate diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Validity is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030222009
ISCO 08
ISCO 08
The program's educational objectives include general academic skills and the thoughts, approaches, and methods of psychological science. The psychology curriculum emphasizes the following areas:
- Ensuring students are exposed to the primary areas of psychology (cognitive, social, developmental, industrial/organizational, abnormal, and personality areas) and providing the opportunity to develop more knowledge and skills in each area.
- Developing students' inquiry and question-generation skills in primary scientific and applied fields; Developing scientific method and statistics skills so that they can conduct psychology research using quantitative research methods, allowing students to grow further in scientific research.
- Ensuring that students are exposed to current knowledge and research in various basic and applied fields of psychology through elective courses.
- Emphasizing and developing academic or scientific literacy is indispensable for accessing today's rapidly growing body of knowledge.
- Students should see and experience application examples and basic scientific approaches and embrace the ethical foundations of all practices.
- Formal education occurs on the Rumelifeneri campus.
- Have knowledge of different advanced theoretical approaches in psychology, supported by textbooks containing current information, application tools, and other resources.
- Have basic knowledge and skills in the applications of different subfields of psychology.
- Have basic knowledge and/or skills regarding measurement-evaluation tools used in different sub-fields of psychology and principles of psychological assessment.
- Be aware of the contributions of psychology's basic approach and perspective to other disciplines and interdisciplinary perspectives.
- Have knowledge about developments, research, problems, and applications in the field of psychology in Turkey.
- Be able to conduct independent research using the knowledge the student has acquired in the field of psychology and appropriate research methods (qualitative/quantitative).
- Be able to collect data, analyze, interpret, and report using appropriate statistical methods.
- Be able to report research results in accordance with scientific writing format.
- Be competent to use the information and communication technologies necessary to access and disseminate information.
- Have knowledge of the relevant legislation and/or professional and ethical values in the fields of psychology activity.
- Have basic knowledge/skills of observation and interview techniques.
- Have the understanding that characteristics and differences such as age, gender, race, ethnic group, national identity, religion, sexual orientation, disability, and socio-economic status should not be a reason for prejudice.
- Produce research questions using their knowledge about the field of psychology; use a scientific problem-solving approach and interpret the results obtained.
- Take responsibility for scientific studies that will contribute to the development of the field of psychology and activities for the benefit of society.
- Ability to inform individuals and institutions on issues related to psychology; convey their thoughts and solutions to problems verbally and in writing.
- Be able to share their opinions on studies on psychology-related issues and/or solutions to problems with data-based experts and non-experts.
- Be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English, the dominant language in the psychology literature, at the B1 Level.
Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Türk Psikologlar Derneği accredited Koç University BA in Psychology program for five years between 2020-2025.
Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students.
- While most of our graduates are accepted to graduate education programs at the best universities in the world, others continue their careers in both private sector and public institutions and organizations, especially in the fields of market research, health, education and consultancy, and human resources. Career Development Center’s mission for all students and young alums is;
- Providing them the support to identify and decide on career options that match their interests, skills, abilities, needs, and values
- Equipping them with career-related knowledge and skills on their journey and preparing them for their chosen career paths
- Increasing their employability potential in local and globally renowned employers
- Supporting them while building a foundation for high-satisfaction careers https://career.ku.edu.tr/en Koç University Regulation for Undergraduate and Associate Degree Teaching and Learning Double major, minor, and specialization programs: ARTICLE 28–
- In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.
- In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.
- Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity is continuous.