Yeterlilik Kodu

TR0030022522

Yeterlilik Adı
Psikoloji Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Psikolojinin temel kuramları, güncel uygulamaları ve araştırma yöntemlerine ilişkin donanımlı ve yetkin mezunlar yetiştirmek.
  • Eleştirel ve analitik düşünebilen, alandaki modern gelişmeleri takip edebilen, temel ve mesleki etik prensiplere sahip mezunlar (uygulamacı ve/veya akademisyen) yetiştirmek.
  • Farklı alanlarda (sağlık, eğitim, hukuk, endüstri vb.) akademik ve uygulamalı çalışabilecek, lisansüstü eğitime hazır mezunlar yetiştirmek.
  • Yaş, cinsiyet, ırk, din, ulusal kimlik, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıklara karşı önyargılı olmayan; evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı mezunlar yetiştirmek
Öğrenme Ortamları
  • Bölüm, derslerinin işlenmesine elverişli alt yapıya sahip amfi/sınıflara sahiptir.
  • Bölüm bünyesinde, psikoloji disiplinin gerektirdiği bazı deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesine elverişli laboratuvarlar mevcuttur.
  • Öğretim ortamı kütüphane, ders çalışma salonları, sosyalleşme alanları, e-kütüphane ve kablosuz internet ağı gibi bilimsel ve teknik olanaklara sahiptir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikoloji alanına ait güncel ders materyalleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, yorum yapar.
  • Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
  • Türkiye’de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Kütüphaneyi, bilimsel veri tabanlarını, interneti ve diğer bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanır.
  • Psikolojinin alt alanlarındaki ve/veya farklı bilimsel disiplinlerdeki bilgileri kullanma konusunda açık fikirlidir.
  • Psikolojinin temel alt alanları ile ilgili olarak analiz ve sentez yapabilecek bilgiye sahiptir.
  • Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır.
  • Davranış bilimleri alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma tekniklerini ve bunları sınamak için kullanılan istatistiksel analizleri bilir; gerekli istatistik paket programlarını (SPSS vb.) kullanabilir.
  • Bağımsız olarak araştırma planlayabilir, yürütebilir, araştırma bulgularını anlayabilir ve yorumlayabilir.
  • Kabul edilmiş uluslararası yazım kurallarına uygun rapor yazabilir (örn., APA stili).
  • Problemin uygunluğuna göre niteliksel, niceliksel ve deneysel yöntemleri seçip uygulayabilir.
  • Psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgi ve uygulama becerilerine sahiptir.
  • Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında analiz yapma ve uygulama amacıyla kullanır.
  • Psikoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır; psikologluk mesleğinin ilkelerine ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Yaş, cinsiyet, ırk, din, ulusal kimlik, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıklara karşı önyargılı olmaması gerektiğini bilir; evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.
  • İngilizceyi B1 düzeyinde kullanarak hem uluslararası hem de ulusal alan yazını takip edebilir, alandaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin derslerdeki başarıları dersin amacı, içeriği ve öğrenme çıktılarına uygun biçimde ara sınav ve final sınavlarına ek olarak, geniş bir yelpazede ödev, sunum, proje vb. yöntemlerle ölçülmektedir. Sınav takvimi en az bir hafta önce bölüm internet sayfasından yayınlanmakta ve öğrenci duyuru panolarında ilan edilmektedir. Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ders başarısının ölçülmesi ve öğrencilerin mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, sınav soru ve sonuçlarına itiraz gibi hak ve sorumlulukları ile bölümün sorumluluklarını tanımlayan ve sistemin işleyişini açıklayan resmi belge olarak esas alınmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz YÖKAK’ın yetkilendirdiği Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Birimi tarafından  27.01.2021 tarihinde 26.01.2026 tarihine kadar geçerli olmak üzere akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına ve YÖK kararlarına göre yapılır.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için minimum 240 AKTS kazanılmalıdır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm öğrencileri psikolog unvanı ile mezun olmakta ve hem uygulama hem de akademi olmak üzere pek çok alanda iş imkânı bulabilmektedirler. Uygulama alanında, hastanelerin psikiyatri, pediatri, onkoloji vb. kliniklerinde, özel ya da resmî kurumların anaokulu ve kreşlerinde, özel eğitim merkezlerinde, adliyelerde, cezaevlerinde, rehberlik ve danışma merkezlerinde, fabrika ve işletmelerde ve psikoteknik merkezlerde psikolog olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar ArasıKredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

3. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite KuruluYönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022522


Yeterlilik Adı
Psikoloji Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Psikolojinin temel kuramları, güncel uygulamaları ve araştırma yöntemlerine ilişkin donanımlı ve yetkin mezunlar yetiştirmek.
  • Eleştirel ve analitik düşünebilen, alandaki modern gelişmeleri takip edebilen, temel ve mesleki etik prensiplere sahip mezunlar (uygulamacı ve/veya akademisyen) yetiştirmek.
  • Farklı alanlarda (sağlık, eğitim, hukuk, endüstri vb.) akademik ve uygulamalı çalışabilecek, lisansüstü eğitime hazır mezunlar yetiştirmek.
  • Yaş, cinsiyet, ırk, din, ulusal kimlik, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıklara karşı önyargılı olmayan; evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı mezunlar yetiştirmek

Öğrenme Ortamları
  • Bölüm, derslerinin işlenmesine elverişli alt yapıya sahip amfi/sınıflara sahiptir.
  • Bölüm bünyesinde, psikoloji disiplinin gerektirdiği bazı deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesine elverişli laboratuvarlar mevcuttur.
  • Öğretim ortamı kütüphane, ders çalışma salonları, sosyalleşme alanları, e-kütüphane ve kablosuz internet ağı gibi bilimsel ve teknik olanaklara sahiptir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikoloji alanına ait güncel ders materyalleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, yorum yapar.
  • Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
  • Türkiye’de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Kütüphaneyi, bilimsel veri tabanlarını, interneti ve diğer bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanır.
  • Psikolojinin alt alanlarındaki ve/veya farklı bilimsel disiplinlerdeki bilgileri kullanma konusunda açık fikirlidir.
  • Psikolojinin temel alt alanları ile ilgili olarak analiz ve sentez yapabilecek bilgiye sahiptir.
  • Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır.
  • Davranış bilimleri alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma tekniklerini ve bunları sınamak için kullanılan istatistiksel analizleri bilir; gerekli istatistik paket programlarını (SPSS vb.) kullanabilir.
  • Bağımsız olarak araştırma planlayabilir, yürütebilir, araştırma bulgularını anlayabilir ve yorumlayabilir.
  • Kabul edilmiş uluslararası yazım kurallarına uygun rapor yazabilir (örn., APA stili).
  • Problemin uygunluğuna göre niteliksel, niceliksel ve deneysel yöntemleri seçip uygulayabilir.
  • Psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgi ve uygulama becerilerine sahiptir.
  • Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında analiz yapma ve uygulama amacıyla kullanır.
  • Psikoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır; psikologluk mesleğinin ilkelerine ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Yaş, cinsiyet, ırk, din, ulusal kimlik, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıklara karşı önyargılı olmaması gerektiğini bilir; evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.
  • İngilizceyi B1 düzeyinde kullanarak hem uluslararası hem de ulusal alan yazını takip edebilir, alandaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin derslerdeki başarıları dersin amacı, içeriği ve öğrenme çıktılarına uygun biçimde ara sınav ve final sınavlarına ek olarak, geniş bir yelpazede ödev, sunum, proje vb. yöntemlerle ölçülmektedir. Sınav takvimi en az bir hafta önce bölüm internet sayfasından yayınlanmakta ve öğrenci duyuru panolarında ilan edilmektedir. Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ders başarısının ölçülmesi ve öğrencilerin mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, sınav soru ve sonuçlarına itiraz gibi hak ve sorumlulukları ile bölümün sorumluluklarını tanımlayan ve sistemin işleyişini açıklayan resmi belge olarak esas alınmaktadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz YÖKAK’ın yetkilendirdiği Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Birimi tarafından  27.01.2021 tarihinde 26.01.2026 tarihine kadar geçerli olmak üzere akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına ve YÖK kararlarına göre yapılır.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için minimum 240 AKTS kazanılmalıdır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm öğrencileri psikolog unvanı ile mezun olmakta ve hem uygulama hem de akademi olmak üzere pek çok alanda iş imkânı bulabilmektedirler. Uygulama alanında, hastanelerin psikiyatri, pediatri, onkoloji vb. kliniklerinde, özel ya da resmî kurumların anaokulu ve kreşlerinde, özel eğitim merkezlerinde, adliyelerde, cezaevlerinde, rehberlik ve danışma merkezlerinde, fabrika ve işletmelerde ve psikoteknik merkezlerde psikolog olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar ArasıKredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

3. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite KuruluYönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022522

Qualification Title
Psychology, Bachelor of Science
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

 ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • To turn out graduates who are well-equipped and competent in the fundamental theories, current applications, and research methods of psychology.
  • To turn out graduates (practitioners and/or academicians) who can think critically and analytically, follow contemporary developments in the field, and have basic and professional ethical principles.
  • To turn out graduates who can work academically and practically in different fields (health, education, law, industry, etc.) and are ready for postgraduate education.
  • To turn out graduates who are not prejudiced against characteristics and differences such as age, gender, race, religion, national identity, sexual orientation, disability, and socioeconomic status and who respect universal values and human rights.
Learning Environments
  • The department has lecture halls/classrooms with a sufficient infrastructure for teaching.
  • The department has laboratories suitable for conducting certain experimental studies required by the discipline of psychology.
  • The teaching environment has scientific and technical facilities such as a library, study halls, socialization areas, e-library, and wireless internet connection.
Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge supported by the up-to-date course materials in the field of psychology.
  • Thinks, asks questions, and makes evaluations in the light of his/her knowledge and equipment.
  • Analyzes issues and problems in accordance with scientific methods and tools.
  • Has knowledge about the developments, studies, problems, and applications in the field of psychology in Turkey.
  • Has a positive attitude toward life-long learning.
  • Effectively uses the library, scientific databases, Internet, and other information resources.
  • Is open-minded in using knowledge in the subfields of psychology and/or other disciplines.
  • Has the knowledge that makes him/her analyze and synthesize in the subfields of psychology.
  • Uses effective methods in presenting, sharing, and discussing scientific information.
  • Knows research methods used in behavioral sciences and statistical analyses to test them; can use necessary statistical packages (e.g., SPSS etc.).
  • Can independently design and conduct research; understand and interpret these research findings.
  • Can write reports by accepted international writing conventions (e.g., APA style).
  • Can choose and apply qualitative, quantitative, and experimental methods in line with the problem.
  • Has the basic knowledge and skills in psychological measurement and evaluation tools.
  • Has the knowledge and skills of observation and interview techniques at the basic level.
  • Uses theoretical and practical knowledge of psychology to analyze and apply in the fields of education, research, and community service.
  • Uses the advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of psychology by adhering to professional ethical values; has an awareness of the principles of the profession of psychology and ethical responsibility.
  • Knows not to be prejudiced against characteristics and differences such as age, gender, race, religion, national identity, sexual orientation, disability, and socioeconomic status; respects universal values and human rights.
  • Can follow international and national literature and also innovations and developments in the field by having English at B1 level.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multi language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The success of students is evaluated with a wide range of methods such as homework, presentation, project etc. in addition to the midterm and final exams designed in accordance with the purpose, content, and learning outcomes of the course. The exam schedule is released on the department website at least one week before the exam week and announced on student announcement boards. As for the assessment of the course success, the definition of the rights and responsibilities of the students (make-up exams, single course exams, objecting to exam questions and results etc.), and the definition of the responsibilities of the department and functioning of the system, Ankara University Associate and Undergraduate Education Regulations are taken as the basis.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The department has been accredited on ​​27.01.2021 until 26.01.2026 by the Accreditation Unit of the Turkish Psychologists Association, authorized by the Turkish Higher Education Quality Council.

Access Requirements

Student admission to the undergraduate programs of the university is carried out according to the results of the exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center and the decisions of the Council of Higher Education.

Conditions for SuccessStudents studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses prescribed in the curriculum with a grade of at least C3/2.00 in order to graduate. At least 240 ECTS must be taken for graduation. Students are also required to complete their must internship with the specified quality and within the specified period.  
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the program get the title of psychologist and can find job opportunities in many fields, both in practice and in academia. Regarding practice, they can work as a psychologist in psychiatry, pediatric, and oncology units of hospitals, kindergartens and nurseries of private or public institutions, special education centers, courtships, prisons, guidance and counseling centers, factories and industries, and psychotechnics centers.

Legal Basis
  1. Higher Education Act of 2547
  2. Regulations on the Principles Concerning the Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
  3. Higher Education Act of 2547 (Additional Article 35)
  4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Validity Period (If Any)

Competency is perpetually valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022522


Qualification Title
Psychology, Bachelor of Science

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

 ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • To turn out graduates who are well-equipped and competent in the fundamental theories, current applications, and research methods of psychology.
  • To turn out graduates (practitioners and/or academicians) who can think critically and analytically, follow contemporary developments in the field, and have basic and professional ethical principles.
  • To turn out graduates who can work academically and practically in different fields (health, education, law, industry, etc.) and are ready for postgraduate education.
  • To turn out graduates who are not prejudiced against characteristics and differences such as age, gender, race, religion, national identity, sexual orientation, disability, and socioeconomic status and who respect universal values and human rights.

Learning Environments
  • The department has lecture halls/classrooms with a sufficient infrastructure for teaching.
  • The department has laboratories suitable for conducting certain experimental studies required by the discipline of psychology.
  • The teaching environment has scientific and technical facilities such as a library, study halls, socialization areas, e-library, and wireless internet connection.

Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge supported by the up-to-date course materials in the field of psychology.
  • Thinks, asks questions, and makes evaluations in the light of his/her knowledge and equipment.
  • Analyzes issues and problems in accordance with scientific methods and tools.
  • Has knowledge about the developments, studies, problems, and applications in the field of psychology in Turkey.
  • Has a positive attitude toward life-long learning.
  • Effectively uses the library, scientific databases, Internet, and other information resources.
  • Is open-minded in using knowledge in the subfields of psychology and/or other disciplines.
  • Has the knowledge that makes him/her analyze and synthesize in the subfields of psychology.
  • Uses effective methods in presenting, sharing, and discussing scientific information.
  • Knows research methods used in behavioral sciences and statistical analyses to test them; can use necessary statistical packages (e.g., SPSS etc.).
  • Can independently design and conduct research; understand and interpret these research findings.
  • Can write reports by accepted international writing conventions (e.g., APA style).
  • Can choose and apply qualitative, quantitative, and experimental methods in line with the problem.
  • Has the basic knowledge and skills in psychological measurement and evaluation tools.
  • Has the knowledge and skills of observation and interview techniques at the basic level.
  • Uses theoretical and practical knowledge of psychology to analyze and apply in the fields of education, research, and community service.
  • Uses the advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of psychology by adhering to professional ethical values; has an awareness of the principles of the profession of psychology and ethical responsibility.
  • Knows not to be prejudiced against characteristics and differences such as age, gender, race, religion, national identity, sexual orientation, disability, and socioeconomic status; respects universal values and human rights.
  • Can follow international and national literature and also innovations and developments in the field by having English at B1 level.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multi language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The success of students is evaluated with a wide range of methods such as homework, presentation, project etc. in addition to the midterm and final exams designed in accordance with the purpose, content, and learning outcomes of the course. The exam schedule is released on the department website at least one week before the exam week and announced on student announcement boards. As for the assessment of the course success, the definition of the rights and responsibilities of the students (make-up exams, single course exams, objecting to exam questions and results etc.), and the definition of the responsibilities of the department and functioning of the system, Ankara University Associate and Undergraduate Education Regulations are taken as the basis.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The department has been accredited on ​​27.01.2021 until 26.01.2026 by the Accreditation Unit of the Turkish Psychologists Association, authorized by the Turkish Higher Education Quality Council.


Access Requirements

Student admission to the undergraduate programs of the university is carried out according to the results of the exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center and the decisions of the Council of Higher Education.


Conditions for Success
Students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses prescribed in the curriculum with a grade of at least C3/2.00 in order to graduate. At least 240 ECTS must be taken for graduation. Students are also required to complete their must internship with the specified quality and within the specified period.  

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the program get the title of psychologist and can find job opportunities in many fields, both in practice and in academia. Regarding practice, they can work as a psychologist in psychiatry, pediatric, and oncology units of hospitals, kindergartens and nurseries of private or public institutions, special education centers, courtships, prisons, guidance and counseling centers, factories and industries, and psychotechnics centers.


Legal Basis
  1. Higher Education Act of 2547
  2. Regulations on the Principles Concerning the Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
  3. Higher Education Act of 2547 (Additional Article 35)
  4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Competency is perpetually valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode