Yeterlilik Kodu

TR0030030419

Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Temel hedefimiz, öğrencilerimizi 21. yüzyılda radyo, televizyon ve sinema alanlarında oluşan rekabet ortamına genç ve dinamik iletişimciler olarak yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerimizin hem bireysel yeteneklerinin gelişmesi hem de çalışma alanlarının özelliğinden dolayı ekip çalışması içinde bu bireysel yeteneklerini kullanabilmelerini sağlayacak bir ders programı takip edilmektedir. Bu kapsamda bölümümüzde temel teorik derslerin yanı sıra fakülte içi ya da fakülte dışı yandal ve çift anadal programları, stüdyolarımızda ve ajansta yürütülen pratik dersler, alan stajı, mezuniyet projeleri gibi öğrencilerimizi alanda çalışmaya hazırlayan uygulamalar bulunmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, sektörde çeşitli kurumlarda  staj  olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir.
  • Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar.
  • Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur.
  • Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar.
  • Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur.
  • Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar.
Anahtar Yetkinlikler

BİLGİ: Kuramsal, Olgusal

  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

BECERİLER: Bilişsel, Uygulamalı

  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

YETKİNLİKLER: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

YETKİNLİKLER:  Öğrenme Yetkinliği

  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşam Boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

YETKİNLİKLER: İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

YETKİNLİKLER: Alana Özgü Yetkinlik

  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu

Katsayısı

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF

0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 08.04.2022 / Bitiş: 08.04.2027

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse de kayıt yaptırabilir.
Başarma Şartları Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 9 yarıyılda, hiç F notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3.50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3.00 ile 3.49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar. Başka bir yükseköğretim kurumundan dikey veya yatay geçiş yoluyla gelen öğrencinin onur ve yüksek onur listelerine alınabilmeleri için hiç F notu ve disiplin cezası almamış olması ve Yeditepe Üniversitesi’nden en az 72 kredi eşdeğeri ders almış olup, genel not ortalamalarının 3.50 ya da üstü olması gerekir. Onur listesine alınan öğrencilere diploma ile birlikte bu durumunu gösteren özel bir belge verilir. Mezuniyet koşullarından bir diğeri ise öğrencilerin, zorunlu dersler olan Türk Dili I/II ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/II ve Uygarlık Tarihi derslerini başarı ile tamamlamış olmalarıdır. Aynı şekilde öğrenci, COMM 300-Staj dersinden de geçme notu almalıdır. COMM 300-Staj dersinin notlandırılması Fail/Pass şeklinde yapılmaktadır. 244 Öğrencinin mezun olabilmesi için alması ve başarması gereken toplam ders yükü 134 kredi/240 AKTS’dir. Öğrenciye mezuniyet için, hazırlık sınıfı sonrasında en çok 14 yarıyıl hak tanınır. Daha önce belirtildiği üzere her öğrenci için bir danışman atanır ve bu danışman her yarıyıl sonunda her öğrenci için ayrı bir ders takip çizelgesi hazırlar. Bu çizelge sayesinde öğrencinin mezuniyetine dair genel ön planlamalar yapılabilir ve mezuniyet aşamasında bu ders takip çizelgesi fakülte sekreterliğine sunulur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünden mezun olan öğrenciler dizi, sinema, klip vb. yapım şirketleri bünyesinde iş imkanına sahiptir. Bu kapsamda söz konusu bireyler basın kuruluşları, yayın kuruluşları, reklam ajansları, televizyon kanalları, haber ajansları, radyo kanalları, içerik üretme ajansları ve gazetelerde yaygın iş alanı bulabilirler. Bunların dışında kamu ve özel sektör alanında, tanıtım departmanlarında medya tanıtım sorumluluğu, basın danışmanlığı vb. görevler alabilirler. Ayrıca bu bölümden mezun olan öğrenciler akademik kariyer hedeflemeleri durumunda üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim üyeliği görevlerinde bulunabilir ve bu kapsamda bilim üretebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030419


Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Temel hedefimiz, öğrencilerimizi 21. yüzyılda radyo, televizyon ve sinema alanlarında oluşan rekabet ortamına genç ve dinamik iletişimciler olarak yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerimizin hem bireysel yeteneklerinin gelişmesi hem de çalışma alanlarının özelliğinden dolayı ekip çalışması içinde bu bireysel yeteneklerini kullanabilmelerini sağlayacak bir ders programı takip edilmektedir. Bu kapsamda bölümümüzde temel teorik derslerin yanı sıra fakülte içi ya da fakülte dışı yandal ve çift anadal programları, stüdyolarımızda ve ajansta yürütülen pratik dersler, alan stajı, mezuniyet projeleri gibi öğrencilerimizi alanda çalışmaya hazırlayan uygulamalar bulunmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, sektörde çeşitli kurumlarda  staj  olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir.
  • Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar.
  • Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur.
  • Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar.
  • Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur.
  • Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar.

Anahtar Yetkinlikler

BİLGİ: Kuramsal, Olgusal

  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

BECERİLER: Bilişsel, Uygulamalı

  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

YETKİNLİKLER: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

YETKİNLİKLER:  Öğrenme Yetkinliği

  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşam Boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

YETKİNLİKLER: İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

YETKİNLİKLER: Alana Özgü Yetkinlik

  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu

Katsayısı

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF

0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 08.04.2022 / Bitiş: 08.04.2027


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse de kayıt yaptırabilir.

Başarma Şartları
Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 9 yarıyılda, hiç F notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3.50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3.00 ile 3.49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar. Başka bir yükseköğretim kurumundan dikey veya yatay geçiş yoluyla gelen öğrencinin onur ve yüksek onur listelerine alınabilmeleri için hiç F notu ve disiplin cezası almamış olması ve Yeditepe Üniversitesi’nden en az 72 kredi eşdeğeri ders almış olup, genel not ortalamalarının 3.50 ya da üstü olması gerekir. Onur listesine alınan öğrencilere diploma ile birlikte bu durumunu gösteren özel bir belge verilir. Mezuniyet koşullarından bir diğeri ise öğrencilerin, zorunlu dersler olan Türk Dili I/II ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/II ve Uygarlık Tarihi derslerini başarı ile tamamlamış olmalarıdır. Aynı şekilde öğrenci, COMM 300-Staj dersinden de geçme notu almalıdır. COMM 300-Staj dersinin notlandırılması Fail/Pass şeklinde yapılmaktadır. 244 Öğrencinin mezun olabilmesi için alması ve başarması gereken toplam ders yükü 134 kredi/240 AKTS’dir. Öğrenciye mezuniyet için, hazırlık sınıfı sonrasında en çok 14 yarıyıl hak tanınır. Daha önce belirtildiği üzere her öğrenci için bir danışman atanır ve bu danışman her yarıyıl sonunda her öğrenci için ayrı bir ders takip çizelgesi hazırlar. Bu çizelge sayesinde öğrencinin mezuniyetine dair genel ön planlamalar yapılabilir ve mezuniyet aşamasında bu ders takip çizelgesi fakülte sekreterliğine sunulur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünden mezun olan öğrenciler dizi, sinema, klip vb. yapım şirketleri bünyesinde iş imkanına sahiptir. Bu kapsamda söz konusu bireyler basın kuruluşları, yayın kuruluşları, reklam ajansları, televizyon kanalları, haber ajansları, radyo kanalları, içerik üretme ajansları ve gazetelerde yaygın iş alanı bulabilirler. Bunların dışında kamu ve özel sektör alanında, tanıtım departmanlarında medya tanıtım sorumluluğu, basın danışmanlığı vb. görevler alabilirler. Ayrıca bu bölümden mezun olan öğrenciler akademik kariyer hedeflemeleri durumunda üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim üyeliği görevlerinde bulunabilir ve bu kapsamda bilim üretebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030419

Qualification Title
Bachelor's Program in Radio, Television and Cinema
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Our main objective is to train our students as young and dynamic communicators for the competitive environment of radio, television and cinema in the 21st century. In line with this objective, we follow a curriculum that enables our students to develop their individual talents as well as to use these individual talents in teamwork due to the specificity of their field of study. In this context, in addition to the basic theoretical courses in our department, there are minor and double majors within or outside the faculty, practical courses carried out in our studios and agencies, field internships and graduation projects that prepare our students to work in the field.
Learning Environments
  • Education and training in formal, open or distance education is carried out. Also, as internships in various institutions in the sector practical training is carried out.
Description
  • To be able to define basic concepts, theories, methods and domains of study specific to radio, television and cinema by associating them with the findings and theories of humanities and social sciences.
  • To demonstrate the responsibilities, effective participation, coordination and planning skills essential for harmonious and efficient team work in the production process in the radio, television and cinema fields.
  • To be able to create media products in accordance with professional standards in various narrative forms and genres specific to the field by synthesizing current knowledge and skills for expertise acquired through applied and theoretical courses.
  • Manifesting professional knowledge and skills in different fields of radio, television and cinema fields such as copywriting, image management, editing, sound design, producing and directing, media management locally and globally.
  • To develop an understanding of responsible broadcasting by integrating national and international rules of law that media professionals should pursue with professional ethical principles.
  • To be able to use the knowledge and skills related to institutional operation and management in the production and broadcasting processes of radio, television and cinema for the common interest.
  • To evaluate radio, television and cinema fields in a wide range of cultural, economic and social relations from an institutional structuring to their products with an analytical and critical approach.
  • To have the ability to collect visual, audio and written data, conduct research, evaluate, report and offer creative solutions in the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to design original projects in radio, television and cinema by following new technologies, developments and ideas in the fields of art, culture and media at national and global levels.
Key Competencies

KNOWLEDGE: Theoretical, Factual

  • To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field.

SKILLS: Cognitive, Practical

  • To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field.
  • To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field.

COMPETENCIES: Ability to work independently and take responsibility

  • Being able to carry out an advanced study in the field independently.
  • To be able to take responsibility individually and as a team member in order to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field.
  • To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.

COMPETENCIES: Learning Competence

  • Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field,
  • Ability to identify learning needs and direct learning.
  • Developing a positive attitude towards lifelong learning.

COMPETENCIES: Communication and Social Competence

  • To be able to inform the relevant persons and institutions on the issues related to the field; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
  • To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts on the issues related to their field and solution suggestions for the problems.
  • To be able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • To be able to use information and communication technologies together with computer software required by the field at least at the Advanced Level of the European Computer Use License.

COMPETENCIES: Field-based Competence

  • To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.

To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. 

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.

Quality Assurance

Programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

n order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and p

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

5. The Communication Research Association (ILAD)

Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree applied for. More detailed information about admission to the University is available in the Institutional Catalog. Students coming from abroad within the scope of student exchange programs approved by the University and limited by an agreement may take courses offered in English. If the student has Turkish language proficiency, he/she can also enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.
Conditions for Success Students who complete their undergraduate education and training must have a GPA of at least 2.00 in order to graduate. Graduation GPA is calculated over 4.00; all courses taken are taken into account when calculating this average. Students who complete their education in a maximum of 9 semesters without receiving any F grades or disciplinary penalties, those with a GPA of 3.50 or higher are placed on the "high honor" list, and those between 3.00 and 3.49 are placed on the "honor" list. Students coming from another higher education institution through vertical or horizontal transfer must have taken at least 72 credit equivalent courses from Yeditepe University and have a GPA of 3.50 or higher in order to be included in the honor and high honor lists. Students who are placed on the honor roll are given a special document showing this status along with their diploma. Another graduation requirement is that students must have successfully completed the compulsory courses Turkish Language I/II and Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution I/II and History of Civilization. Likewise, the student must also get a passing grade in COMM 300-Internship course. Grading of COMM 300-Internship course is done as Fail/Pass. 244 The total course load that a student must take and pass in order to graduate is 134 credits/240 ECTS. Students are allowed a maximum of 14 semesters for graduation after the preparatory class. As mentioned before, an advisor is assigned for each student and this advisor prepares a separate course tracking chart for each student at the end of each semester. Thanks to this chart, general preliminary plans for the student's graduation can be made and this course tracking chart is submitted to the faculty secretariat at the graduation stage.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who graduate from the Department of Radio, Television and Cinema have job opportunities in production companies such as TV series, movies, music videos, etc. In this context, these individuals can find a wide range of jobs in press organizations, broadcasting organizations, advertising agencies, television channels, news agencies, radio channels, content production agencies and newspapers. In addition to these, they can work in public and private sectors, publicity departments, media promotion responsibility, press consultancy, etc. They can take on duties. In addition, students who graduate from this department can work as faculty members in the relevant departments of universities and produce science in this context if they aim for an academic career.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030419


Qualification Title
Bachelor's Program in Radio, Television and Cinema

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Our main objective is to train our students as young and dynamic communicators for the competitive environment of radio, television and cinema in the 21st century. In line with this objective, we follow a curriculum that enables our students to develop their individual talents as well as to use these individual talents in teamwork due to the specificity of their field of study. In this context, in addition to the basic theoretical courses in our department, there are minor and double majors within or outside the faculty, practical courses carried out in our studios and agencies, field internships and graduation projects that prepare our students to work in the field.

Learning Environments
  • Education and training in formal, open or distance education is carried out. Also, as internships in various institutions in the sector practical training is carried out.

Description
  • To be able to define basic concepts, theories, methods and domains of study specific to radio, television and cinema by associating them with the findings and theories of humanities and social sciences.
  • To demonstrate the responsibilities, effective participation, coordination and planning skills essential for harmonious and efficient team work in the production process in the radio, television and cinema fields.
  • To be able to create media products in accordance with professional standards in various narrative forms and genres specific to the field by synthesizing current knowledge and skills for expertise acquired through applied and theoretical courses.
  • Manifesting professional knowledge and skills in different fields of radio, television and cinema fields such as copywriting, image management, editing, sound design, producing and directing, media management locally and globally.
  • To develop an understanding of responsible broadcasting by integrating national and international rules of law that media professionals should pursue with professional ethical principles.
  • To be able to use the knowledge and skills related to institutional operation and management in the production and broadcasting processes of radio, television and cinema for the common interest.
  • To evaluate radio, television and cinema fields in a wide range of cultural, economic and social relations from an institutional structuring to their products with an analytical and critical approach.
  • To have the ability to collect visual, audio and written data, conduct research, evaluate, report and offer creative solutions in the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to design original projects in radio, television and cinema by following new technologies, developments and ideas in the fields of art, culture and media at national and global levels.

Key Competencies

KNOWLEDGE: Theoretical, Factual

  • To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field.

SKILLS: Cognitive, Practical

  • To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field.
  • To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field.

COMPETENCIES: Ability to work independently and take responsibility

  • Being able to carry out an advanced study in the field independently.
  • To be able to take responsibility individually and as a team member in order to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field.
  • To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.

COMPETENCIES: Learning Competence

  • Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field,
  • Ability to identify learning needs and direct learning.
  • Developing a positive attitude towards lifelong learning.

COMPETENCIES: Communication and Social Competence

  • To be able to inform the relevant persons and institutions on the issues related to the field; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
  • To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts on the issues related to their field and solution suggestions for the problems.
  • To be able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • To be able to use information and communication technologies together with computer software required by the field at least at the Advanced Level of the European Computer Use License.

COMPETENCIES: Field-based Competence

  • To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.

To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.


Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. 

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.


Quality Assurance

Programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

n order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and p

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

5. The Communication Research Association (ILAD)


Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree applied for. More detailed information about admission to the University is available in the Institutional Catalog. Students coming from abroad within the scope of student exchange programs approved by the University and limited by an agreement may take courses offered in English. If the student has Turkish language proficiency, he/she can also enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.

Conditions for Success
Students who complete their undergraduate education and training must have a GPA of at least 2.00 in order to graduate. Graduation GPA is calculated over 4.00; all courses taken are taken into account when calculating this average. Students who complete their education in a maximum of 9 semesters without receiving any F grades or disciplinary penalties, those with a GPA of 3.50 or higher are placed on the "high honor" list, and those between 3.00 and 3.49 are placed on the "honor" list. Students coming from another higher education institution through vertical or horizontal transfer must have taken at least 72 credit equivalent courses from Yeditepe University and have a GPA of 3.50 or higher in order to be included in the honor and high honor lists. Students who are placed on the honor roll are given a special document showing this status along with their diploma. Another graduation requirement is that students must have successfully completed the compulsory courses Turkish Language I/II and Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution I/II and History of Civilization. Likewise, the student must also get a passing grade in COMM 300-Internship course. Grading of COMM 300-Internship course is done as Fail/Pass. 244 The total course load that a student must take and pass in order to graduate is 134 credits/240 ECTS. Students are allowed a maximum of 14 semesters for graduation after the preparatory class. As mentioned before, an advisor is assigned for each student and this advisor prepares a separate course tracking chart for each student at the end of each semester. Thanks to this chart, general preliminary plans for the student's graduation can be made and this course tracking chart is submitted to the faculty secretariat at the graduation stage.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who graduate from the Department of Radio, Television and Cinema have job opportunities in production companies such as TV series, movies, music videos, etc. In this context, these individuals can find a wide range of jobs in press organizations, broadcasting organizations, advertising agencies, television channels, news agencies, radio channels, content production agencies and newspapers. In addition to these, they can work in public and private sectors, publicity departments, media promotion responsibility, press consultancy, etc. They can take on duties. In addition, students who graduate from this department can work as faculty members in the relevant departments of universities and produce science in this context if they aim for an academic career.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode