Yeterlilik Kodu

TR0030009893

Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması
Sorumlu KurumÜsküdar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.uskudar.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Radyo, Televizyon ve Sinema gibi kitlesel iletişim araçlarının toplumda yaygınlaşmasıyla birlikte iletişimin önce toplumsal, ardından da bilimsel bir olgu olarak biçimlendiğini görüyoruz. İletişim teknolojisindeki gelişmelerle sosyoekonomik dönüşümlerin oluşturduğu birliktelik toplumsal yaşamı her boyutuyla kuşatan kitle iletişim
endüstrisi olarak biçimlendi. Kitle iletişim araçlarının toplumdaki etkinlik alanlarını hızla genişletmelerine koşut olarak alanda görev yapacak profesyonellerin eğitiminin ciddiyeti de giderek çok daha önem kazanmaya başladı. Nitekim kitle iletişimin endüstriyel üretim ortamında üretilen veya dönüşüme uğrayan her tür bilgi veya iletinin geniş toplumsal kesimlerce ulaşılabilir olması nedeniyle ciddi öneme sahiptir. Bu nedenle de söz konusu ortamda üretilecek ve topluma aktarılacak bilgi ve iletinin üretiminden dağıtımına, hatta kullanımına dek insanlara fayda sağlayacak biçimde planlanması büyük önem taşımaktadır. Bu da kitle iletişim sektörüne kalifiye meslek insanları kazandırmakla ancak mümkündür.

Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü de nitelikli akademik kadrosu, fizik ve teknik donanımlı mekanlarıyla, laboratuvarlarıyla, radyo ve televizyon stüdyolarıyla teorik ve uygulamalı eğitimin bütünleştiği, yalnızca bugünü değil geleceği de dikkate alarak hazırlanmış müfredatıyla öğrencileri kalifiye meslek insanları olarak yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında çalışabilmek için gerekli kültür, bilgi birikimine ve yabancı dil yetkinliğine sahip olmak.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanları ile bağlantılı biçimde kuramsal ve uygulamalı olarak sosyal bilimlerin çeşitli alanlarında araştırma yapabilmek.
  •  Bağımsız, özgün ve eleştirel düşünebilme yetisi kazanarak görsel ve işitsel metinlere dair çözümlemeler yapabilmek.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında yapım ve yönetime dair kavramları ve uygulamalarını bilerek, bu alandaki dijital teknolojileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında takım çalışmasının ve disiplinin önemini kavrayarak, bu alanlarda yapılan üretimlerin tüm aşamalarına iş sağlığı ve güvenliğini gözeterek katılabilmek.
  •  Kurmaca, belgesel, canlandırma, deneysel filmler ile reklam filmi ve video üretimini sanatsal bir özgünlük taşıyacak biçimde yaratabilmek.
  •  Etik ve sosyal sorumluluk konularındaki değerlerini kavrayıp, bu değerlerin kitle iletişimi üzerinden ne şekilde oluşturulduğunu bilerek radyo, televizyon ve sinema     alanlarında uygulayabilmek.
  •  Görsel ve işitsel unsurları birleştirerek içerik oluşturacak biçimde film türleri, karakter yaratımı ve hikâye oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak.
  •  Ses ve görüntünün üretiminde kullanılan ekipmanları tanımak, kullanmak ve üretim aşamasında ekip oluşturabilmek.
  •  Görsel ve işitsel anlatı yapısını öğrenmek ve mesleki olarak Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarında kullanabilmek.
  •  Multidisipliner, sanatsal ve estetik bakış açısıyla alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak içerik üretme bilgisini edinmek.
  •  Medya alanındaki bilgilerini toplumsal ve ekonomik alanda edindiği bilgilerle birleştirerek kamuya aktarabilmek.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •  Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde harf sistemine dönüştürülür.  Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD notu alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır ancak öğrenci sayısı sekizin altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır;
Harf Notu Ağırlık Katsayısı 100 üzerinden eşdeğer
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 80-84
CB 2.50 75-79
CC 2.00 70-74
DC 1.50 65-69
DD 1.00 60-64
FD 0.50 50-59
FF 0.00 0-49

Öğrencilerin programdan mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisini başarıyla tamamlamaları ve AGNO'larının 2.0 veya üzeri olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerden bitirme projesi yazmaları ve bunu sözlü olarak sunmaları istenmektedir. (8. Yarıyılda).

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından kalite standartları denetlenir.

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 04.04.2024 / 04.04.2029

Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) tüm dersleri, Mezuniyet Projesi I ve II ile Staj'ı başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli ve yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunları radyo, televizyon ve sinema sektörünün yanı sıra yazılı basın, reklam, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, insan kaynakları, siyasal iletişim gibi medyayla ilişkili hemen tüm sektörlerde istihdam olanağı bulabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009893


Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Üsküdar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Radyo, Televizyon ve Sinema gibi kitlesel iletişim araçlarının toplumda yaygınlaşmasıyla birlikte iletişimin önce toplumsal, ardından da bilimsel bir olgu olarak biçimlendiğini görüyoruz. İletişim teknolojisindeki gelişmelerle sosyoekonomik dönüşümlerin oluşturduğu birliktelik toplumsal yaşamı her boyutuyla kuşatan kitle iletişim
endüstrisi olarak biçimlendi. Kitle iletişim araçlarının toplumdaki etkinlik alanlarını hızla genişletmelerine koşut olarak alanda görev yapacak profesyonellerin eğitiminin ciddiyeti de giderek çok daha önem kazanmaya başladı. Nitekim kitle iletişimin endüstriyel üretim ortamında üretilen veya dönüşüme uğrayan her tür bilgi veya iletinin geniş toplumsal kesimlerce ulaşılabilir olması nedeniyle ciddi öneme sahiptir. Bu nedenle de söz konusu ortamda üretilecek ve topluma aktarılacak bilgi ve iletinin üretiminden dağıtımına, hatta kullanımına dek insanlara fayda sağlayacak biçimde planlanması büyük önem taşımaktadır. Bu da kitle iletişim sektörüne kalifiye meslek insanları kazandırmakla ancak mümkündür.

Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü de nitelikli akademik kadrosu, fizik ve teknik donanımlı mekanlarıyla, laboratuvarlarıyla, radyo ve televizyon stüdyolarıyla teorik ve uygulamalı eğitimin bütünleştiği, yalnızca bugünü değil geleceği de dikkate alarak hazırlanmış müfredatıyla öğrencileri kalifiye meslek insanları olarak yetiştirmeyi amaç edinmiştir.


Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında çalışabilmek için gerekli kültür, bilgi birikimine ve yabancı dil yetkinliğine sahip olmak.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanları ile bağlantılı biçimde kuramsal ve uygulamalı olarak sosyal bilimlerin çeşitli alanlarında araştırma yapabilmek.
  •  Bağımsız, özgün ve eleştirel düşünebilme yetisi kazanarak görsel ve işitsel metinlere dair çözümlemeler yapabilmek.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında yapım ve yönetime dair kavramları ve uygulamalarını bilerek, bu alandaki dijital teknolojileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
  •  Radyo, televizyon ve sinema alanlarında takım çalışmasının ve disiplinin önemini kavrayarak, bu alanlarda yapılan üretimlerin tüm aşamalarına iş sağlığı ve güvenliğini gözeterek katılabilmek.
  •  Kurmaca, belgesel, canlandırma, deneysel filmler ile reklam filmi ve video üretimini sanatsal bir özgünlük taşıyacak biçimde yaratabilmek.
  •  Etik ve sosyal sorumluluk konularındaki değerlerini kavrayıp, bu değerlerin kitle iletişimi üzerinden ne şekilde oluşturulduğunu bilerek radyo, televizyon ve sinema     alanlarında uygulayabilmek.
  •  Görsel ve işitsel unsurları birleştirerek içerik oluşturacak biçimde film türleri, karakter yaratımı ve hikâye oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak.
  •  Ses ve görüntünün üretiminde kullanılan ekipmanları tanımak, kullanmak ve üretim aşamasında ekip oluşturabilmek.
  •  Görsel ve işitsel anlatı yapısını öğrenmek ve mesleki olarak Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarında kullanabilmek.
  •  Multidisipliner, sanatsal ve estetik bakış açısıyla alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak içerik üretme bilgisini edinmek.
  •  Medya alanındaki bilgilerini toplumsal ve ekonomik alanda edindiği bilgilerle birleştirerek kamuya aktarabilmek.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •  Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde harf sistemine dönüştürülür.  Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD notu alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır ancak öğrenci sayısı sekizin altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır;
Harf Notu Ağırlık Katsayısı 100 üzerinden eşdeğer
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 80-84
CB 2.50 75-79
CC 2.00 70-74
DC 1.50 65-69
DD 1.00 60-64
FD 0.50 50-59
FF 0.00 0-49

Öğrencilerin programdan mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisini başarıyla tamamlamaları ve AGNO'larının 2.0 veya üzeri olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerden bitirme projesi yazmaları ve bunu sözlü olarak sunmaları istenmektedir. (8. Yarıyılda).


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından kalite standartları denetlenir.

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 04.04.2024 / 04.04.2029


Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) tüm dersleri, Mezuniyet Projesi I ve II ile Staj'ı başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli ve yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunları radyo, televizyon ve sinema sektörünün yanı sıra yazılı basın, reklam, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, insan kaynakları, siyasal iletişim gibi medyayla ilişkili hemen tüm sektörlerde istihdam olanağı bulabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009893

Qualification Title
Radyo, Televizyon ve Sinema License
Awarding BodyUskudar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.uskudar.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

 ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

ince mass media became widespread, the communication field has evolved as a societal fact first and then a scientific phenomenon. The linkage between socio-economic transformation and communication technologies developments have formed mass communication as an industry which pervades all aspects of social life. Mass media became widespread and its influence was felt throughout society, concordantly professional learning has become even more important. Indeed, all kinds of messages
and information produced or transformed by mass communication industry have great importance as they reach a large segment of the society. Therefore, the important point is that information and messages which will be produced on this given environment and transmitted to people, have to be planned for people’s benefit from production to distribution. Only well-educated and qualified communication professionals can make this possible.

Radio, Television and Cinema Department educate students as qualified members of the profession with an integrating academic and vocational curriculum prepared by taking both today and tomorrow into consideration, obtaining qualified academic staff, high-tech equipment, labs and radio and TV studios.

Learning Environments

• Education and training are provided in formal, open or distance education formats. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

• This Program is provided with a Full Scholarship.

Description
  • To have the essential culture and knowledge to work in the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to conduct research in various fields of social sciences theoretically and practically in connection with the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to analyze audio visual texts by gaining the ability to think independently, unique and critically.
  • To have the ability to use digital technologies in this field by knowing the concepts and applications of production and direction in the fields of radio, television and cinema.
  • Understanding the importance of teamwork and discipline in the fields of radio, television and cinema, participating in all stages of productions in these fields.
  • To be able to create fiction, documentary, animation, experimental films, commercials and video productions with an artistic originality.
  • To comprehend the values of ethical and social responsibility issues and to be able to apply them in the fields of radio, television and cinema, knowing how these values are created through mass communication.
  • To have information about movie genres, character creation and narration in a way to create content by combining audio visual elements.
  • To know and use the equipment used in the production of sound and image and to be able to form a team during the production phase.
  • To learn the visual and auditory narrative structure and to use it professionally in the fields of Radio, Television and Cinema.
  • To acquire the knowledge of producing content by connecting the field and other disciplines with a multidisciplinary, artistic and aesthetic point of view.
  • To be able to transfer the knowledge in the field of media to the public by combining the knowledge gained in the social and economic field.
Key Competencies
  •  Literacy competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression competence
Further Info

Assessment and evaluation in Public Relations and Publicity for each course is done via at least one midterm and one final exam. In addition to those, there can be evaluation of quizzes and homeworks. In the evaluation process, the instructor will take into consideration the statistical results of the exam scores students get through the semester and the scores are converted into letter system within the framework of regulations outlined in the directive. Students who get AA, BA, BB, CB, or CC are considered to be successful from the relevant course. Students who get DC or DD are considered to have passed thar course. Students who get FF are considered unsuccessful, and they have to take the course and fulfill exam and attendance requirements. Courses, in which the grade is determined as M and G, are not evaluated in the calculation of GPA. In the determination of GPA relative evaluation system is used, however when a class consists of less than eight students the table below is used.

Letter grade Coefficient The equivalent

AA 4.00 90-100

BA 3.50 85-89

BB 3.00 80-84

CB 2.50 75-79

CC 2.00 70-74

DC 1.50 65-69

DD 1.00 60-64

FD 0.50 50-59

FF 0.00 0-49.

For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester).

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

 Quality standards are supervised by the Communication Research Association (İLAD).

 Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 04.04.2024 / 04.04.2029

Access Requirements

Students’ admission to the department takes place in case of the completion/ achievement of the processes and exams determined by OSYM within the framework of university's academic and legal regulations. In accordance with the relevant regulations, the framework of which is determined by OSYM, the acceptance of students to this program is done via exam center according to state exam called YKS. (Relevant section is SÖZ) After students report their preference of the programs they would like to study, they will be placed by ÖSYM according to their scores they get from the state exam. Students, who begin to study an equivalent degree in Turkey or abroad can apply for lateral transfer. Acceptance of students starts before the semester begins; every student’s condition and the degree student is applying to are taken into consideration and examined distinctively. More comprehensive information about university entrance is available in the University Catalog. The acceptance of students to programs that have General Academics Exchange Protocol is done via the protocol (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA and so on) that is made between Üsküdar University and partner universities. Students can register to the program in case of approval from the relevant academic unit. It is demanded from the students to have the adequate knowledge of foreign language in order for them to follow the courses.

Conditions for SuccessFor students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester). Period of study is four years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester).
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of Radio, Television and Cinema can find employment opportunities in almost all media related media such as printing, advertising, public relations, corporate communication, human resources, political communication as well as radio, television and cinema sectors.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009893


Qualification Title
Radyo, Televizyon ve Sinema License

Awarding Body
Uskudar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

 ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

ince mass media became widespread, the communication field has evolved as a societal fact first and then a scientific phenomenon. The linkage between socio-economic transformation and communication technologies developments have formed mass communication as an industry which pervades all aspects of social life. Mass media became widespread and its influence was felt throughout society, concordantly professional learning has become even more important. Indeed, all kinds of messages
and information produced or transformed by mass communication industry have great importance as they reach a large segment of the society. Therefore, the important point is that information and messages which will be produced on this given environment and transmitted to people, have to be planned for people’s benefit from production to distribution. Only well-educated and qualified communication professionals can make this possible.

Radio, Television and Cinema Department educate students as qualified members of the profession with an integrating academic and vocational curriculum prepared by taking both today and tomorrow into consideration, obtaining qualified academic staff, high-tech equipment, labs and radio and TV studios.


Learning Environments

• Education and training are provided in formal, open or distance education formats. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

• This Program is provided with a Full Scholarship.


Description
  • To have the essential culture and knowledge to work in the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to conduct research in various fields of social sciences theoretically and practically in connection with the fields of radio, television and cinema.
  • To be able to analyze audio visual texts by gaining the ability to think independently, unique and critically.
  • To have the ability to use digital technologies in this field by knowing the concepts and applications of production and direction in the fields of radio, television and cinema.
  • Understanding the importance of teamwork and discipline in the fields of radio, television and cinema, participating in all stages of productions in these fields.
  • To be able to create fiction, documentary, animation, experimental films, commercials and video productions with an artistic originality.
  • To comprehend the values of ethical and social responsibility issues and to be able to apply them in the fields of radio, television and cinema, knowing how these values are created through mass communication.
  • To have information about movie genres, character creation and narration in a way to create content by combining audio visual elements.
  • To know and use the equipment used in the production of sound and image and to be able to form a team during the production phase.
  • To learn the visual and auditory narrative structure and to use it professionally in the fields of Radio, Television and Cinema.
  • To acquire the knowledge of producing content by connecting the field and other disciplines with a multidisciplinary, artistic and aesthetic point of view.
  • To be able to transfer the knowledge in the field of media to the public by combining the knowledge gained in the social and economic field.

Key Competencies
  •  Literacy competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression competence

Further Info

Assessment and evaluation in Public Relations and Publicity for each course is done via at least one midterm and one final exam. In addition to those, there can be evaluation of quizzes and homeworks. In the evaluation process, the instructor will take into consideration the statistical results of the exam scores students get through the semester and the scores are converted into letter system within the framework of regulations outlined in the directive. Students who get AA, BA, BB, CB, or CC are considered to be successful from the relevant course. Students who get DC or DD are considered to have passed thar course. Students who get FF are considered unsuccessful, and they have to take the course and fulfill exam and attendance requirements. Courses, in which the grade is determined as M and G, are not evaluated in the calculation of GPA. In the determination of GPA relative evaluation system is used, however when a class consists of less than eight students the table below is used.

Letter grade Coefficient The equivalent

AA 4.00 90-100

BA 3.50 85-89

BB 3.00 80-84

CB 2.50 75-79

CC 2.00 70-74

DC 1.50 65-69

DD 1.00 60-64

FD 0.50 50-59

FF 0.00 0-49.

For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester).


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

 Quality standards are supervised by the Communication Research Association (İLAD).

 Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 04.04.2024 / 04.04.2029


Access Requirements

Students’ admission to the department takes place in case of the completion/ achievement of the processes and exams determined by OSYM within the framework of university's academic and legal regulations. In accordance with the relevant regulations, the framework of which is determined by OSYM, the acceptance of students to this program is done via exam center according to state exam called YKS. (Relevant section is SÖZ) After students report their preference of the programs they would like to study, they will be placed by ÖSYM according to their scores they get from the state exam. Students, who begin to study an equivalent degree in Turkey or abroad can apply for lateral transfer. Acceptance of students starts before the semester begins; every student’s condition and the degree student is applying to are taken into consideration and examined distinctively. More comprehensive information about university entrance is available in the University Catalog. The acceptance of students to programs that have General Academics Exchange Protocol is done via the protocol (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA and so on) that is made between Üsküdar University and partner universities. Students can register to the program in case of approval from the relevant academic unit. It is demanded from the students to have the adequate knowledge of foreign language in order for them to follow the courses.


Conditions for Success
For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester). Period of study is four years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester).

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of Radio, Television and Cinema can find employment opportunities in almost all media related media such as printing, advertising, public relations, corporate communication, human resources, political communication as well as radio, television and cinema sectors.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode