Yeterlilik Kodu

TR0030015057

Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 213

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo televizyon ve sinema sektörü alanlarında çalışabilir.
  • Radyo televizyon ve sinema disiplinine ilişkin tarihsel sürece ve kuramsal altyapıya hâkim olur.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım yönetim ile ilgili nitelikli eleman olarak çalışır.
  • Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme, kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve gerek duyduğunda araştırma yapabilme becerisi kazanır.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanında kuramsal düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde çağımızın sorunlarını takip etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Sanat akımları ve tarihi ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.
  • Sanat ve estetik konusunda birikim kazanır.
  • Kazandığı bilimsel formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilir.
  • Basın etiğini kavrar ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde film yapma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanındaki üretim sürecinde bireysel ve takım halinde ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi kazanır.
  • İletişim teknolojilerini kullanır, değişimleri izler ve kendini sürekli geliştirme eğilimi kazanır.
  • Duygu ve düşüncelerini, “yazılı, sözlü ve görsel metin” oluşturarak ifade eder.
  • Düşüncelerini, Türkçenin kurallarına uygun, yazılı, sözlü olarak açık ve öz biçimde ifade edebilme ve iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Radyo-televizyon işletmeciliği konusunda bilgi ve beceri kazanır., Yeni iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
  • Geleneksel ve yeni medya okuryazarlığı bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Radyo- televizyon ve sinema alanında etkinlik planlar, ekip oluşturur ve ekibi yönetebilir.
  • Bilgi iletişim teknolojilerinin toplumsal yansımalarını okuyabilir ve değerlendirebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenme yetkinliği
  5. Vatandaşlık yetkinliği
  6. Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

               3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, sunum, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenciler bu yöntemlerle harf notu ve puan alır.  a) Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları (Tablo-1)

 

Ham Başarı Puanı HBP

Harf Notu

4’lü Not

Açıklama

88 - 100

AA

4,00

Başarılı

81 - 87

BA

3,50

74 - 80

BB

3,00

67 - 73

CB

2,50

60 - 66

CC

2,00

53 - 59

DC

1,50

Başarısız

46 - 52

DD

1,00

0 –  45

FD

0,50

Devamsız

FF

0,00

Özel   Durumlar

 

60 - 100

G

-----

Başarılı

0 - 59

Z

-----

Başarısız

-----

S

-----

Başarılı

-----

K

-----

Koşullu Başarılı

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a (https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa- yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yok-kalite-guvence-rehberi.pdf) göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 21.02.2020 / Bitiş: 20.02.2025

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından veya denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul koşullarını taşımak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında tamamladıkları alanların devamı olan lisans programlarına usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen ve yürütülen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ÖSYM tarafından yerleştirilmek.
  4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanmış olması gerekir.
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir. Ayrıca zorunlu stajın tamamlanması, alınması zorunlu tüm dersleri başarı ile geçmiş olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  2. Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü lisans programı öğrencileri, iletişim alanında gerekli olan tüm teknik ve kuramsal bilgiler, film üretim süreçlerinde kullanılabilecek temel bilgiler, uygulamaya dönük çalışmalar ile donatılarak medya sektörüne hazırlanacaktır. Bu anlamda ihtiyaç duyulan çok yönlü, yetişmiş, etkili ve bilgili Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü mezunları olarak sektörün gereksinimlerine cevap verebilecek çeşitli pozisyonlarda görev alabilecek duruma gelebileceklerdir. Bu doğrultuda program mezunları gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile kamu kuruluşlarında kendi alanlarında açılan pozisyonlara, gerekse medya kuruluşlarının ilgili pozisyonlarına insan kaynağı ihtiyaçlarını karşılamak için başvuru yapabileceklerdir.
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                  1.2 Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

       2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1  Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015057


Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 213


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 213


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo televizyon ve sinema sektörü alanlarında çalışabilir.
  • Radyo televizyon ve sinema disiplinine ilişkin tarihsel sürece ve kuramsal altyapıya hâkim olur.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım yönetim ile ilgili nitelikli eleman olarak çalışır.
  • Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme, kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve gerek duyduğunda araştırma yapabilme becerisi kazanır.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanında kuramsal düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde çağımızın sorunlarını takip etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Sanat akımları ve tarihi ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.
  • Sanat ve estetik konusunda birikim kazanır.
  • Kazandığı bilimsel formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilir.
  • Basın etiğini kavrar ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde film yapma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
  • Radyo, televizyon ve sinema alanındaki üretim sürecinde bireysel ve takım halinde ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi kazanır.
  • İletişim teknolojilerini kullanır, değişimleri izler ve kendini sürekli geliştirme eğilimi kazanır.
  • Duygu ve düşüncelerini, “yazılı, sözlü ve görsel metin” oluşturarak ifade eder.
  • Düşüncelerini, Türkçenin kurallarına uygun, yazılı, sözlü olarak açık ve öz biçimde ifade edebilme ve iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Radyo-televizyon işletmeciliği konusunda bilgi ve beceri kazanır., Yeni iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
  • Geleneksel ve yeni medya okuryazarlığı bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Radyo- televizyon ve sinema alanında etkinlik planlar, ekip oluşturur ve ekibi yönetebilir.
  • Bilgi iletişim teknolojilerinin toplumsal yansımalarını okuyabilir ve değerlendirebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenme yetkinliği
  5. Vatandaşlık yetkinliği
  6. Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

               3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, sunum, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenciler bu yöntemlerle harf notu ve puan alır.  a) Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları (Tablo-1)

 

Ham Başarı Puanı HBP

Harf Notu

4’lü Not

Açıklama

88 - 100

AA

4,00

Başarılı

81 - 87

BA

3,50

74 - 80

BB

3,00

67 - 73

CB

2,50

60 - 66

CC

2,00

53 - 59

DC

1,50

Başarısız

46 - 52

DD

1,00

0 –  45

FD

0,50

Devamsız

FF

0,00

Özel   Durumlar

 

60 - 100

G

-----

Başarılı

0 - 59

Z

-----

Başarısız

-----

S

-----

Başarılı

-----

K

-----

Koşullu Başarılı


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a (https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa- yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yok-kalite-guvence-rehberi.pdf) göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 21.02.2020 / Bitiş: 20.02.2025


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından veya denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul koşullarını taşımak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında tamamladıkları alanların devamı olan lisans programlarına usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen ve yürütülen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ÖSYM tarafından yerleştirilmek.
  4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanmış olması gerekir.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir. Ayrıca zorunlu stajın tamamlanması, alınması zorunlu tüm dersleri başarı ile geçmiş olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  2. Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü lisans programı öğrencileri, iletişim alanında gerekli olan tüm teknik ve kuramsal bilgiler, film üretim süreçlerinde kullanılabilecek temel bilgiler, uygulamaya dönük çalışmalar ile donatılarak medya sektörüne hazırlanacaktır. Bu anlamda ihtiyaç duyulan çok yönlü, yetişmiş, etkili ve bilgili Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü mezunları olarak sektörün gereksinimlerine cevap verebilecek çeşitli pozisyonlarda görev alabilecek duruma gelebileceklerdir. Bu doğrultuda program mezunları gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile kamu kuruluşlarında kendi alanlarında açılan pozisyonlara, gerekse medya kuruluşlarının ilgili pozisyonlarına insan kaynağı ihtiyaçlarını karşılamak için başvuru yapabileceklerdir.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                  1.2 Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

       2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1  Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015057

Qualification Title
Radio Television and Cinema Bachelor's Degree
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 213

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning field or profession.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Can work in the fields of radio, television and cinema sector.
  • Masters the historical process and theoretical infrastructure related to the discipline of radio, television and cinema.
  • Works as a qualified personnel in production management in the field of radio, television and cinema.
  • Gains the ability to think in different fields of social sciences, adapt to their own specialization practices, and conduct research when necessary.
  • Gains theoretical thinking and interpretation skills in the field of radio, television and cinema.
  • Has the ability to act independently, use initiative and creativity.
  • Gains the ability to follow and interpret the problems of our time at national and international level.
  • Has knowledge accumulation about art movements and history.
  • Gains knowledge in art and aesthetics.
  • With the scientific formation he/she has acquired, can solve the problems encountered in the field of radio, television and cinema with a scientific approach.
  • Understands press ethics and has a sense of social responsibility.
  • Gains skills in making films of various types that can be used in the cinema, television and radio sector, and in preparing programs.
  • Gains the ability to behave suitable for individual and teamwork in the production process in the field of radio, television and cinema and to coordinate in the working process.
  • Uses communication technologies, follows changes and gains the tendency to continuously develop himself/herself.
  • Expresses his/her feelings and thoughts by creating "written, oral and visual texts".
  • Has the ability to express his/her thoughts in a written, oral and visual way in accordance with the rules of Turkish, clearly and concisely, and to communicate.
  • Gains knowledge and skills in radio-television management and has the ability to use new communication technologies.
  • Gains knowledge and skills in traditional and new media literacy.
  • Plans activities, forms a team and can manage the team in the field of radio, television and cinema.
  • Can read and evaluate the social reflections of information communication technologies.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Literacy qualification
  2. Multiple language qualification
  3. Digital qualification
  4. Personal, social and learning competence
  5. Citizenship qualification
  6. Entrepreneurship qualification
  7. Cultural awareness and expression qualification
Further Info
  1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.

       3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement.

Assessment and Evaluation Methods:

Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods.

Quality Assurance

 In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

    1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

  1.  Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
  2. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Conditions for SuccessHaving achieved a minimum of 240 ECTS course credits and having fulfilled other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Students in the Radio, Television, and Cinema Department undergraduate program will be prepared for the media sector by being equipped with all the technical and theoretical knowledge necessary in the field of communication, basic knowledge that can be used in film production processes, and practical work. In this regard, program graduates will be able to apply for positions opened in their fields in public institutions through the Public Personnel Selection Exam (KPSS) and for relevant positions in media organizations, as versatile, trained, effective, and knowledgeable Radio, Television, and Cinema department graduates who can meet the sector's needs.
Legal Basis
  1. Law no. 2547 on Higher Education
    1. 1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

                  1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

  1. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

                  2.2 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015057


Qualification Title
Radio Television and Cinema Bachelor's Degree

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 213


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 213


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning field or profession.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Can work in the fields of radio, television and cinema sector.
  • Masters the historical process and theoretical infrastructure related to the discipline of radio, television and cinema.
  • Works as a qualified personnel in production management in the field of radio, television and cinema.
  • Gains the ability to think in different fields of social sciences, adapt to their own specialization practices, and conduct research when necessary.
  • Gains theoretical thinking and interpretation skills in the field of radio, television and cinema.
  • Has the ability to act independently, use initiative and creativity.
  • Gains the ability to follow and interpret the problems of our time at national and international level.
  • Has knowledge accumulation about art movements and history.
  • Gains knowledge in art and aesthetics.
  • With the scientific formation he/she has acquired, can solve the problems encountered in the field of radio, television and cinema with a scientific approach.
  • Understands press ethics and has a sense of social responsibility.
  • Gains skills in making films of various types that can be used in the cinema, television and radio sector, and in preparing programs.
  • Gains the ability to behave suitable for individual and teamwork in the production process in the field of radio, television and cinema and to coordinate in the working process.
  • Uses communication technologies, follows changes and gains the tendency to continuously develop himself/herself.
  • Expresses his/her feelings and thoughts by creating "written, oral and visual texts".
  • Has the ability to express his/her thoughts in a written, oral and visual way in accordance with the rules of Turkish, clearly and concisely, and to communicate.
  • Gains knowledge and skills in radio-television management and has the ability to use new communication technologies.
  • Gains knowledge and skills in traditional and new media literacy.
  • Plans activities, forms a team and can manage the team in the field of radio, television and cinema.
  • Can read and evaluate the social reflections of information communication technologies.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Literacy qualification
  2. Multiple language qualification
  3. Digital qualification
  4. Personal, social and learning competence
  5. Citizenship qualification
  6. Entrepreneurship qualification
  7. Cultural awareness and expression qualification

Further Info
  1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.

       3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement.

Assessment and Evaluation Methods:

Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods.


Quality Assurance

 In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

    1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

  1.  Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
  2. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.

Conditions for Success
Having achieved a minimum of 240 ECTS course credits and having fulfilled other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Students in the Radio, Television, and Cinema Department undergraduate program will be prepared for the media sector by being equipped with all the technical and theoretical knowledge necessary in the field of communication, basic knowledge that can be used in film production processes, and practical work. In this regard, program graduates will be able to apply for positions opened in their fields in public institutions through the Public Personnel Selection Exam (KPSS) and for relevant positions in media organizations, as versatile, trained, effective, and knowledgeable Radio, Television, and Cinema department graduates who can meet the sector's needs.

Legal Basis
  1. Law no. 2547 on Higher Education
    1. 1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

                  1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

  1. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

                  2.2 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode