Yeterlilik Kodu | TR0030004557 | |
Yeterlilik Adı | Radyo ve Televizyon Programcılığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Temel programlar ve yeterlilikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program, İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından iki yıllık bir süre için akredite edilmiştir. Akreditasyon, 12 Mart 2027 tarihine kadar geçerlidir. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004557
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini, teorilerini ve kitle iletişim araçlarının kullanım yerlerini ve biçimlerini bilir
- Görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini ve medya içeriklerine uygun metin/senaryo yazmanın temel ilkelerini bilir ve uygular.
- Kamera, ışık ve ses ekipmanlarının temel çalışma prensiplerini, görüntü ve ses teknolojilerini, ses-görüntü kurgusunu çağdaş tekniklere göre kullanır.
- Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırmasını yapar, metin/senaryo yazar, yapım planlamasını gerçekleştirir, kamera kullanır, ses kaydı alır, ışık kurulumunu yapar ve yapım sonrası kurgu tasarımını uygular.
- Prodüksiyon kapsamında uygulamalı eğitim alır, iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını gerçekleştirir.
- Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel projeler üretir, görsel-işitsel ürünler üzerinde eleştirel değerlendirme yapar.
- Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, yasal düzenlemeleri ve etik ilkeleri bilir.
- Radyo ve televizyon sektöründeki iş ortamı ve koşullarına uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
- İletişim alanı ve programlarıyla ilgili disiplinlerarası bilgi birikimine sahip olur, sanatsal, kültürel ve sosyal konularda bilgi sahibi olur ve uygulamalı deneyim kazanır.
- İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
- Teknolojik değişim ve yenilikleri takip eder, yaşam boyu öğrenme vizyonunu geliştirir ve mezuniyet sonrası eğitimine devam etme konusunda isteklidir.
- Mesleki çalışmalarında insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri göz önünde bulundurur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program, İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından iki yıllık bir süre için akredite edilmiştir. Akreditasyon, 12 Mart 2027 tarihine kadar geçerlidir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004557 | |
Qualification Title | Radyo ve Televizyon Programcılığı Associate | |
Awarding Body | İstanbul Yeni Yüzyıl University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Basic programmes and qualifications | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education programme based on upper secondary education qualifications, lasting two years and consisting of two or three semesters per year. The programme aims to train a qualified workforce and represents the first cycle of undergraduate education. At least 40% of its curriculum is based on practical (hands-on) training. | |
Learning Environments | Education and training are delivered through formal, open, or distance learning methods. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships and workplace training in industry, healthcare institutions, and other professional settings. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is maintained in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Curricula:1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the intended learning outcomes for each diploma program are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation:The assessment and evaluation of the learning outcomes to be achieved by students in each associate degree program are conducted according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles determined by YÖK. 3. Certification:Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other requirements set by the higher education institutions. 4. Self-Assessment and External Evaluation:In the context of continuous monitoring, higher education institutions submit their “Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. This programme has been accredited by the Association for Communication Studies (ILAD) for a period of two years. The accreditation is valid until 12 March 2027. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus.In order to graduate, students who are studying in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. Students are also required to complete their compulsory internship at the specified time and period | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004557
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education programme based on upper secondary education qualifications, lasting two years and consisting of two or three semesters per year. The programme aims to train a qualified workforce and represents the first cycle of undergraduate education. At least 40% of its curriculum is based on practical (hands-on) training.
Education and training are delivered through formal, open, or distance learning methods. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships and workplace training in industry, healthcare institutions, and other professional settings.
-
Understands the historical development process, basic principles, theories, and usage locations and forms of mass communication tools in the field of Radio and Television Programming.
-
Knows and applies the basic principles of audiovisual narration and the fundamental principles of writing texts/scripts suitable for media content.
-
Uses the basic working principles of camera, lighting, and sound equipment, image and sound technologies, and sound-image editing according to contemporary techniques.
-
Conducts pre-production research for an audiovisual work, writes texts/scripts, carries out production planning, operates the camera, records sound, sets up lighting, and applies post-production editing design.
-
Receives practical training within the scope of production and performs video shooting and sound recording according to standards in both indoor and outdoor settings.
-
Takes responsibility in individual or team work, produces creative and critical projects, and makes critical evaluations of audiovisual products.
-
Knows the national and universal values, legal regulations, and ethical principles required by radio and television broadcasting.
-
Has knowledge about occupational health and safety issues appropriate to the working environment and conditions in the radio and television sector.
-
Gains interdisciplinary knowledge related to communication fields and programs, acquires knowledge on artistic, cultural, and social issues, and gains practical experience.
-
Uses English at the A2 General Level according to the European Language Portfolio to follow developments in the field and communicate with colleagues.
-
Follows technological changes and innovations, develops a lifelong learning vision, and is willing to continue education after graduation.
- Considers the universal and social impacts such as human rights, cultural diversity, environmental issues, public interest, and public service in professional work.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social and learning to learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
-
Assessment and evaluation methods, including the types of examinations and their contribution to the final course grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
-
Various methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final examinations are used in assessment and evaluation.
-
In evaluating student achievement, letter-based and/or numerical grading systems are employed.
To ensure the quality of higher education programs:
-
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, administration, and supervision of the education and training activities, as well as other operations conducted in higher education institutions.
-
Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are published annually. Based on these reports, YÖK also shares reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
-
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation (non-profit private) higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also made public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is maintained in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs and the intended learning outcomes for each diploma program are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of the learning outcomes to be achieved by students in each associate degree program are conducted according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles determined by YÖK.
3. Certification:
Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other requirements set by the higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions submit their “Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report,” which relates to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet the quality assurance requirements.
YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications as required by its regulations.
This programme has been accredited by the Association for Communication Studies (ILAD) for a period of two years. The accreditation is valid until 12 March 2027.
-
To have graduated from a secondary education institution or from a foreign secondary education institution recognized as equivalent by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
-
To have been placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the results of the centralized examination conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
-
For programs that admit students through a special talent examination, to have obtained a sufficient score in the centralized examination conducted by ÖSYM and to have successfully passed the special talent examination, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
-
Graduates of vocational associate degree programs may transfer vertically to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). Vertical transfer quotas are determined by the Council of Higher Education (YÖK) and cannot exceed ten percent of the quota of the related bachelor's degree programs.
-
Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions in which they are enrolled. Students registered in double major programs may take courses from both associate degree programs simultaneously and, upon successful completion, are awarded two separate associate degree diplomas.
-
Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
-
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous