Yeterlilik Kodu | TR0030033201 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Radyoterapi Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3211.03 (ISCO-08) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bu eğitim programının amacı, Malign hastalıkların iyileştirilmesi, semptomlarının giderilmesi için radyasyon tedavisinin planlanması, hesaplanması ve uygulanmasından sorumlu bir ekip içinde çalışacak, yüksek teknoloji ürünü radyoterapi makinelerini kullanabilecek “Radyoterapi Teknikerliği” kariyerine sahip kişileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı’nda uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir. 3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar. 4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar. 7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır. 8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır. 9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenci 120 AKTS ve üzerini tamamlamak zorundadır. - Öğrencinin AGNO su en az 2 düzeyinde olmalıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kanser vakalarının artmasıyla birlikte artan ihtiyaca hizmet verebilmek için Radyasyon Onkolojisi Merkezlerinin içeriği ve sayısı hızla artmaktadır. Bunun sonucu olarak ortak ihtiyacı karşılamak üzere mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı Radyoterapi Merkezlerinde çalışabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | Radyoterapi Programı aşağıdaki mevzuat ve düzenlemelere dayanmaktadır: • 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ve Lisans Programları Mezunlarının Lisans Tamamlamaları Hakkında Yönetmelik • Yükseköğretim Kurumları Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), • Sağlık Hizmetleri Temel Alanı Yeterlilikleri • Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartları • İlgili yükseköğretim kurumunun Senato ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde yürütülmektedir Programın müfredatı, kazanımları ve değerlendirme süreçleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu şekilde yapılandırılmış olup, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve ilgili mevzuatlar doğrultusunda izlenmekte ve değerlendirilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033201
3211.03 (ISCO-08)
3211.03 (ISCO-08)
Bu eğitim programının amacı, Malign hastalıkların iyileştirilmesi, semptomlarının giderilmesi için radyasyon tedavisinin planlanması, hesaplanması ve uygulanmasından sorumlu bir ekip içinde çalışacak, yüksek teknoloji ürünü radyoterapi makinelerini kullanabilecek “Radyoterapi Teknikerliği” kariyerine sahip kişileri yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı’nda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Radyasyon Onkolojisinde kullanılan materyallerin uygulamada kullanımını, içeriklerini ve özelliklerini bilir.
- Radyasyon Onkolojisi alanındaki tıbbi terminolojiyi bilir, bilgi ve becerisini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
- Radyasyon onkolojisi alanında kullanılan alet ve ekipmanların mekaniğini, kullanımını ve özelliklerini bilir.
- Klinik ve laboratuvarda fizik, kimyasal kirlenmeyi önleyebilir ve yeterli enfeksiyon kontrolünü bilir.
- Radyografik teknikleri ve radyasyon tehlikeleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
- Yardımcı eleman olarak radyasyon onkoloğunun kontrolünde yasal olan pratik uygulamaları gerçekleştirir.
- Hastayı tedaviye hazırlar ve hasta için hazırlanmış olan radyasyon tedavisini uygular.
- Acil durumlarda ilk müdahaleyi yapar.
- Ara eleman olarak görev yapacağı Radyasyon Onkolojisi alanında hekim ile birlikte oluşturulan bir ekip içerisinde çalışır.
- Hasta tedavilerine ilişkin tüm verileri kaydedebilir ve koruyabilir.
- Hastanın psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirmede yetkindir.
- Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkindir.
- Hasta, hastanın ailesi ve diğer sağlık üyeleri ile etkin iletişim kurmada yetkindir.
- Radyasyon Onkolojisine yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmede ve bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmede yetkindir.
- Klinik ve laboratuvarda tıbbi atık ve radyasyondan korumada sorumludur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir.
3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar.
4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.
6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar.
7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır.
8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır.
9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
aşarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer
faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden
sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan
yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme
Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim
kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK
tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve
mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf
yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri
içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma
Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre
sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması
için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir
diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler
olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak
yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla
yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı
öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün
bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları
tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim
kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile
tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli
izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi
Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine
ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları
tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite
güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen
yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Kanser vakalarının artmasıyla birlikte artan ihtiyaca hizmet verebilmek için Radyasyon Onkolojisi Merkezlerinin içeriği ve sayısı hızla artmaktadır. Bunun sonucu olarak ortak ihtiyacı karşılamak üzere mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı Radyoterapi Merkezlerinde çalışabileceklerdir.
Radyoterapi Programı aşağıdaki mevzuat ve düzenlemelere dayanmaktadır:
• 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
• Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları
• Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ve Lisans Programları Mezunlarının Lisans Tamamlamaları Hakkında Yönetmelik
• Yükseköğretim Kurumları Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,
• Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ),
• Sağlık Hizmetleri Temel Alanı Yeterlilikleri
• Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartları
• İlgili yükseköğretim kurumunun Senato ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde yürütülmektedir
Programın müfredatı, kazanımları ve değerlendirme süreçleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile
uyumlu şekilde yapılandırılmış olup, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve ilgili mevzuatlar
doğrultusunda izlenmekte ve değerlendirilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033201 | |||
Qualification Title | ||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||
Orientation | Occupational | |||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||
TQF Level | 5 | |||
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |||
National Occupation Classification |
3211.03 (ISCO-08) | |||
Category | Main | |||
Credit Value | 120 | |||
Program Duration | 2 Yıl | |||
Program Profile |
The aim of this associate degree program is to train professionals for a career as Radiotherapy Technicians, equipped to operate advanced radiotherapy technologies. Graduates are prepared to work collaboratively within specialized healthcare teams responsible for the planning, calculation, and application of radiation therapy to treat malignant diseases and alleviate their symptoms. | |||
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal setting. In addition, practical training is carried out at Istanbul University – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Faculty of Medicine, Department of Radiation Oncology. | |||
Description |
Knows the information used in Radiation Oncology, its contents, and its properties. Knows the treatment terminology in Radiation Oncology and applies his/her knowledge and skills accordingly. Knows the mechanics, description, and properties of instruments and equipment used in Radiation Oncology. Knows how to prevent physical and chemical particulates and adequate temperature control in the clinic and laboratory. Has knowledge of radiographic techniques and radiation hazards. As an assistant, uses legally supervised practical applications under the supervision of a radiation oncologist. Prepares patient treatment and administers the radiation therapy prepared for the patient. Provides first aid in emergencies. Working as an intermediary in the Radiation Oncology field, the physician works within a team. Recording and maintaining all data related to patient treatments. Competent in assessing the psychological and social aspects of the patient. Competent in embracing and implementing ethical principles and professional values. Competent in communicating effectively with patients, their families, and other healthcare professionals. Competent in following scientific discussions on Radiation Oncology and interpreting them through scientific inquiry. Responsible for medical waste and radiation protection in the clinic and laboratory. | |||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level. 1.Literacy competence 2.Multilingual competence 3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4.Digital competence 5.Personal, social and learning-to-learn competence 6.Citizenship competence 7.Entrepreneurship competence 8.Cultural awareness and expression competence | |||
Further Info |
| |||
Quality Assurance | The Council of Higher Education (YÖK) oversees planning, organizing, managing and supervising education and activities in higher education institutions. It publishes annual University Monitoring and Evaluation Reports and the Foundation Higher Education Institutions Report containing qualitative and quantitative evaluations of universities.
Quality assurance for undergraduate programs is governed by the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which cover:
1.Curriculum Creation and Approval: 1.1.YÖK sets minimum standards for launching undergraduate programs. 1.2.Curricula and learning outcomes are determined by university senates following YÖK guidelines. 1.3.National Core Education programs are implemented with YÖK approval after acceptance by the relevant deans' council.
2. Measurement and Evaluation: Each program’s learning outcomes are assessed according to regulations prepared by universities in line with YÖK principles.
3. Certification: Students who meet credit and other requirements receive a diploma.
4. Self-Assessment and External Evaluation: Universities prepare annual internal evaluation reports for the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Institutional feedback reports and accreditation decisions are shared with the public. YÖKAK regularly reviews programs to ensure they meet qualification standards.
| |||
Access Requirements | Entry Requirements
| |||
Conditions for Success | To graduate, students must successfully complete the mandatory and elective courses in the four-semester curriculum, complete a minimum of 120 ECTS credits and have a cumulative GPA of at least 2.00. | |||
Progression Paths (Relationship Type) |
Due to the rising number of cancer cases, the scope and number of Radiation Oncology Centers are rapidly expanding to meet growing healthcare demands. As a result, graduates of this program will be eligible to work in Radiotherapy Centers affiliated with both public and private healthcare institutions, contributing to a shared professional need in the field.
| |||
Legal Basis | The Radiotherapy Program is based on the following legislation and regulations: - Law No. 2547 on Higher Education - Decisions of the Council of Higher Education (YÖK) - Regulation on the Completion of Undergraduate Degrees by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate and Bachelor’s Degree Programs - Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education, Training and Examinations in Higher Education Institutions - Turkish Qualifications Framework (TQF) - Qualifications in the Field of Health Services - Standards of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) - Decisions of the Senate and Administrative Board of the relevant higher education institution The curriculum, learning outcomes, and evaluation processes of the program are structured in accordance with the Turkish Qualifications Framework and are monitored and evaluated in line with YÖKAK standards and relevant legislation. | |||
Validity Period (If Any) |
| |||
Url | Open Address | |||
Expiry Date |
| |||
Ways To Acquire |
| |||
Country Code | - |
TR0030033201
3211.03 (ISCO-08)
3211.03 (ISCO-08)
The aim of this associate degree program is to train professionals for a career as Radiotherapy Technicians, equipped to operate advanced radiotherapy technologies. Graduates are prepared to work collaboratively within specialized healthcare teams responsible for the planning, calculation, and application of radiation therapy to treat malignant diseases and alleviate their symptoms.
Education and training are conducted in a formal setting. In addition, practical training is carried out at Istanbul University – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Faculty of Medicine, Department of Radiation Oncology.
Knows the information used in Radiation Oncology, its contents, and its properties. Knows the treatment terminology in Radiation Oncology and applies his/her knowledge and skills accordingly. Knows the mechanics, description, and properties of instruments and equipment used in Radiation Oncology. Knows how to prevent physical and chemical particulates and adequate temperature control in the clinic and laboratory. Has knowledge of radiographic techniques and radiation hazards. As an assistant, uses legally supervised practical applications under the supervision of a radiation oncologist. Prepares patient treatment and administers the radiation therapy prepared for the patient. Provides first aid in emergencies. Working as an intermediary in the Radiation Oncology field, the physician works within a team. Recording and maintaining all data related to patient treatments. Competent in assessing the psychological and social aspects of the patient. Competent in embracing and implementing ethical principles and professional values. Competent in communicating effectively with patients, their families, and other healthcare professionals. Competent in following scientific discussions on Radiation Oncology and interpreting them through scientific inquiry. Responsible for medical waste and radiation protection in the clinic and laboratory.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
1.Literacy competence
2.Multilingual competence
3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4.Digital competence
5.Personal, social and learning-to-learn competence
6.Citizenship competence
7.Entrepreneurship competence
8.Cultural awareness and expression competence
-
Academic Regulations and Success Criteria (Course Passing and Graduation)
Course Success and Grading System
-
A student is considered successful in a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC.
-
If the Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) is 2.00 or higher at the end of the relevant semester/year, courses with a success grade of DC and DD from that semester and the preceding semester are considered to have been conditionally passed.
-
Students who do not attend classes during the semester/year are given a DZ (Did not attend) grade, which is announced by the instructor before the semester/year-end exam. These students are not allowed to take the final exam.
-
A student who does not take the semester/year-end exam is given a GR (Did not take the exam) grade, regardless of their in-semester performance.
-
DZ and GR grades are treated as FF (Fail) and are included in the Weighted Grade Point Average.
-
Students who receive FF, DZ, or GR grades must repeat the course(s) in the first semester/year they are offered again.
-
Transferable passing grades for courses taken at other higher education institutions are given an MU (Exempt) grade. The grades and ECTS credits corresponding to these courses are used in the CGPA calculation in the same way.
-
The DZ grade is treated as an FF grade in the calculation of the General Academic Grade Point Average. The course graded as DZ must be repeated in the first semester/year it is offered again.
-
A student who does not take the final term exam is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
-
Graduation Requirements
In accordance with the Health Sciences University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation:
-
Students must successfully complete 120 ECTS credits to graduate from the associate degree program.
-
Students must successfully complete a 30-working-day summer internship.
-
The Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) must be 2.0 or higher.
-
In summary: To graduate, students must successfully complete 120 ECTS worth of courses and internships over 4 semesters with a minimum CGPA (AGNO) of 2.00.
Attendance and Evaluation
-
A Course Passing System is implemented, and students must attend 70% of theoretical classes and 80% of applied classes to be eligible for success.
-
A Relative Evaluation System is used for success assessment.
-
Exams and Assessment
-
The relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation are applied regarding exams and success grades.
-
Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used for measurement and evaluation.
-
The measurement and evaluation methods applied in the courses are defined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System (EBS).
The Council of Higher Education (YÖK) oversees planning, organizing, managing and supervising education and activities in higher education institutions. It publishes annual University Monitoring and Evaluation Reports and the Foundation Higher Education Institutions Report containing qualitative and quantitative evaluations of universities.
Quality assurance for undergraduate programs is governed by the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which cover:
1.Curriculum Creation and Approval:
1.1.YÖK sets minimum standards for launching undergraduate programs.
1.2.Curricula and learning outcomes are determined by university senates following YÖK guidelines.
1.3.National Core Education programs are implemented with YÖK approval after acceptance by the relevant deans' council.
2. Measurement and Evaluation: Each program’s learning outcomes are assessed according to regulations prepared by universities in line with YÖK principles.
3. Certification: Students who meet credit and other requirements receive a diploma.
4. Self-Assessment and External Evaluation: Universities prepare annual internal evaluation reports for the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Institutional feedback reports and accreditation decisions are shared with the public. YÖKAK regularly reviews programs to ensure they meet qualification standards.
Entry Requirements
- Graduate from a secondary education institution or an equivalent foreign institution approved by the Ministry of National Education and meet the admissions requirements for associate degree programs.
- Be placed in the relevant associate degree program through the central examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) as specified by YÖK
Due to the rising number of cancer cases, the scope and number of Radiation Oncology Centers are rapidly expanding to meet growing healthcare demands. As a result, graduates of this program will be eligible to work in Radiotherapy Centers affiliated with both public and private healthcare institutions, contributing to a shared professional need in the field.
The Radiotherapy Program is based on the following legislation and regulations: - Law No. 2547 on Higher Education - Decisions of the Council of Higher Education (YÖK) - Regulation on the Completion of Undergraduate Degrees by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate and Bachelor’s Degree Programs - Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education, Training and Examinations in Higher Education Institutions - Turkish Qualifications Framework (TQF) - Qualifications in the Field of Health Services - Standards of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) - Decisions of the Senate and Administrative Board of the relevant higher education institution The curriculum, learning outcomes, and evaluation processes of the program are structured in accordance with the Turkish Qualifications Framework and are monitored and evaluated in line with YÖKAK standards and relevant legislation.
The qualification is valid indefinitely. |