Yeterlilik Kodu

TR0030033201

Yeterlilik Adı
Radyoterapi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3211.03 (ISCO-08)

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu eğitim programının amacı, Malign hastalıkların iyileştirilmesi, semptomlarının giderilmesi için radyasyon tedavisinin planlanması, hesaplanması ve uygulanmasından sorumlu bir ekip içinde çalışacak, yüksek teknoloji ürünü radyoterapi makinelerini kullanabilecek “Radyoterapi Teknikerliği” kariyerine sahip kişileri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı’nda uygulamalı eğitimler yapılır. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyasyon Onkolojisinde kullanılan materyallerin uygulamada kullanımını, içeriklerini ve özelliklerini bilir.
  • Radyasyon Onkolojisi alanındaki tıbbi terminolojiyi bilir, bilgi ve becerisini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
  • Radyasyon onkolojisi alanında kullanılan alet ve ekipmanların mekaniğini, kullanımını ve özelliklerini bilir.
  • Klinik ve laboratuvarda fizik, kimyasal kirlenmeyi önleyebilir ve yeterli enfeksiyon kontrolünü bilir.
  • Radyografik teknikleri ve radyasyon tehlikeleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
  • Yardımcı eleman olarak radyasyon onkoloğunun kontrolünde yasal olan pratik uygulamaları gerçekleştirir.
  • Hastayı tedaviye hazırlar ve hasta için hazırlanmış olan radyasyon tedavisini uygular.
  • Acil durumlarda ilk müdahaleyi yapar.
  • Ara eleman olarak görev yapacağı Radyasyon Onkolojisi alanında hekim ile birlikte oluşturulan bir ekip içerisinde çalışır.
  • Hasta tedavilerine ilişkin tüm verileri kaydedebilir ve koruyabilir.
  • Hastanın psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirmede yetkindir.
  • Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkindir.
  • Hasta, hastanın ailesi ve diğer sağlık üyeleri ile etkin iletişim kurmada yetkindir.
  • Radyasyon Onkolojisine yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmede ve bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmede yetkindir.
  • Klinik ve laboratuvarda tıbbi atık ve radyasyondan korumada sorumludur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.

2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir.

3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar.

4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.

6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar.

7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır.

8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır.

9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.

 

Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.

  • Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.

Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/

aşarı Notu

Harf Notu
Karşılığı

AKTS
Notu

Anlamı

Not
Aralıkları

4,00

AA

A

Mükemmel

88 - 100

3,50

BA

B

Çok İyi

80 - 87

3,00

BB

C

İyi

73 - 79

2,50

CB

D

Orta

66 - 72

2,00

CC

E

Yeterli

60 - 65

1,50

DC

-

Koşullu Başarılı

55 - 59

1,00

DD

-

Koşullu Başarılı

50 - 54

0,00

FF

FX

Başarısız

0 - 49

0,00

FD

F

Devamsız Başarısız

0

-

G

-

Geçer

 

-

M

-

Muaf

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer

faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden

sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan

yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim

kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK

tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve

mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf

yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri

içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma

Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre

sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması

için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir

diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler

olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak

yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı

öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün

bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları

tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim

kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile

tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli

izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme

Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi

Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine

ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları

tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite

güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen

yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları Öğrenci 120 AKTS ve üzerini tamamlamak zorundadır. - Öğrencinin AGNO su en az 2 düzeyinde olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kanser vakalarının artmasıyla birlikte artan ihtiyaca hizmet verebilmek için Radyasyon Onkolojisi Merkezlerinin içeriği ve sayısı hızla artmaktadır. Bunun sonucu olarak ortak ihtiyacı karşılamak üzere mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı Radyoterapi Merkezlerinde çalışabileceklerdir.

Yasal Dayanağı

Radyoterapi Programı aşağıdaki mevzuat ve düzenlemelere dayanmaktadır:

• 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu

• Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları

• Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ve Lisans Programları Mezunlarının Lisans Tamamlamaları Hakkında Yönetmelik

• Yükseköğretim Kurumları Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

• Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ),

• Sağlık Hizmetleri Temel Alanı Yeterlilikleri

• Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartları

• İlgili yükseköğretim kurumunun Senato ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde yürütülmektedir

Programın müfredatı, kazanımları ve değerlendirme süreçleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile

uyumlu şekilde yapılandırılmış olup, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve ilgili mevzuatlar

doğrultusunda izlenmekte ve değerlendirilmektedir.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033201


Yeterlilik Adı
Radyoterapi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3211.03 (ISCO-08)


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3211.03 (ISCO-08)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu eğitim programının amacı, Malign hastalıkların iyileştirilmesi, semptomlarının giderilmesi için radyasyon tedavisinin planlanması, hesaplanması ve uygulanmasından sorumlu bir ekip içinde çalışacak, yüksek teknoloji ürünü radyoterapi makinelerini kullanabilecek “Radyoterapi Teknikerliği” kariyerine sahip kişileri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı’nda uygulamalı eğitimler yapılır. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyasyon Onkolojisinde kullanılan materyallerin uygulamada kullanımını, içeriklerini ve özelliklerini bilir.
  • Radyasyon Onkolojisi alanındaki tıbbi terminolojiyi bilir, bilgi ve becerisini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
  • Radyasyon onkolojisi alanında kullanılan alet ve ekipmanların mekaniğini, kullanımını ve özelliklerini bilir.
  • Klinik ve laboratuvarda fizik, kimyasal kirlenmeyi önleyebilir ve yeterli enfeksiyon kontrolünü bilir.
  • Radyografik teknikleri ve radyasyon tehlikeleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
  • Yardımcı eleman olarak radyasyon onkoloğunun kontrolünde yasal olan pratik uygulamaları gerçekleştirir.
  • Hastayı tedaviye hazırlar ve hasta için hazırlanmış olan radyasyon tedavisini uygular.
  • Acil durumlarda ilk müdahaleyi yapar.
  • Ara eleman olarak görev yapacağı Radyasyon Onkolojisi alanında hekim ile birlikte oluşturulan bir ekip içerisinde çalışır.
  • Hasta tedavilerine ilişkin tüm verileri kaydedebilir ve koruyabilir.
  • Hastanın psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirmede yetkindir.
  • Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkindir.
  • Hasta, hastanın ailesi ve diğer sağlık üyeleri ile etkin iletişim kurmada yetkindir.
  • Radyasyon Onkolojisine yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmede ve bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmede yetkindir.
  • Klinik ve laboratuvarda tıbbi atık ve radyasyondan korumada sorumludur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

 


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.

2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir.

3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar.

4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.

6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar.

7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır.

8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır.

9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.

 

Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.

  • Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.

Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/

aşarı Notu

Harf Notu
Karşılığı

AKTS
Notu

Anlamı

Not
Aralıkları

4,00

AA

A

Mükemmel

88 - 100

3,50

BA

B

Çok İyi

80 - 87

3,00

BB

C

İyi

73 - 79

2,50

CB

D

Orta

66 - 72

2,00

CC

E

Yeterli

60 - 65

1,50

DC

-

Koşullu Başarılı

55 - 59

1,00

DD

-

Koşullu Başarılı

50 - 54

0,00

FF

FX

Başarısız

0 - 49

0,00

FD

F

Devamsız Başarısız

0

-

G

-

Geçer

 

-

M

-

Muaf

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer

faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden

sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan

yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim

kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK

tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve

mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf

yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri

içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma

Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre

sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması

için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir

diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler

olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak

yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı

öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün

bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları

tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim

kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile

tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli

izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme

Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi

Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine

ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları

tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite

güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen

yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
 Öğrenci 120 AKTS ve üzerini tamamlamak zorundadır. - Öğrencinin AGNO su en az 2 düzeyinde olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kanser vakalarının artmasıyla birlikte artan ihtiyaca hizmet verebilmek için Radyasyon Onkolojisi Merkezlerinin içeriği ve sayısı hızla artmaktadır. Bunun sonucu olarak ortak ihtiyacı karşılamak üzere mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı Radyoterapi Merkezlerinde çalışabileceklerdir.


Yasal Dayanağı

Radyoterapi Programı aşağıdaki mevzuat ve düzenlemelere dayanmaktadır:

• 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu

• Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları

• Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ve Lisans Programları Mezunlarının Lisans Tamamlamaları Hakkında Yönetmelik

• Yükseköğretim Kurumları Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

• Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ),

• Sağlık Hizmetleri Temel Alanı Yeterlilikleri

• Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartları

• İlgili yükseköğretim kurumunun Senato ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde yürütülmektedir

Programın müfredatı, kazanımları ve değerlendirme süreçleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile

uyumlu şekilde yapılandırılmış olup, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve ilgili mevzuatlar

doğrultusunda izlenmekte ve değerlendirilmektedir.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Due to the rising number of cancer cases, the scope and number of Radiation Oncology Centers are rapidly expanding to meet growing healthcare demands. As a result, graduates of this program will be eligible to work in Radiotherapy Centers affiliated with both public and private healthcare institutions, contributing to a shared professional need in the field.

 

 

-->
Qualification Code

TR0030033201

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

3211.03 (ISCO-08)

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of this associate degree program is to train professionals for a career as Radiotherapy Technicians, equipped to operate advanced radiotherapy technologies. Graduates are prepared to work collaboratively within specialized healthcare teams responsible for the planning, calculation, and application of radiation therapy to treat malignant diseases and alleviate their symptoms.

Learning Environments

Education and training are conducted in a formal setting. In addition, practical training is carried out at Istanbul University – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Faculty of Medicine, Department of Radiation Oncology.

Description

Knows the information used in Radiation Oncology, its contents, and its properties.
Knows the treatment terminology in Radiation Oncology and applies his/her knowledge and skills accordingly.
Knows the mechanics, description, and properties of instruments and equipment used in Radiation Oncology.
Knows how to prevent physical and chemical particulates and adequate temperature control in the clinic and laboratory.
Has knowledge of radiographic techniques and radiation hazards.
As an assistant, uses legally supervised practical applications under the supervision of a radiation oncologist.
Prepares patient treatment and administers the radiation therapy prepared for the patient.
Provides first aid in emergencies.
Working as an intermediary in the Radiation Oncology field, the physician works within a team.
Recording and maintaining all data related to patient treatments.
Competent in assessing the psychological and social aspects of the patient.
Competent in embracing and implementing ethical principles and professional values.
Competent in communicating effectively with patients, their families, and other healthcare professionals.
Competent in following scientific discussions on Radiation Oncology and interpreting them through scientific inquiry.
Responsible for medical waste and radiation protection in the clinic and laboratory.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

1.Literacy competence

2.Multilingual competence

3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4.Digital competence

5.Personal, social and learning-to-learn competence

6.Citizenship competence

7.Entrepreneurship competence

8.Cultural awareness and expression competence

Further Info
  1. Academic Regulations and Success Criteria (Course Passing and Graduation)

     

     

    Course Success and Grading System

     

  2. A student is considered successful in a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC.

  3. If the Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) is 2.00 or higher at the end of the relevant semester/year, courses with a success grade of DC and DD from that semester and the preceding semester are considered to have been conditionally passed.

  4. Students who do not attend classes during the semester/year are given a DZ (Did not attend) grade, which is announced by the instructor before the semester/year-end exam. These students are not allowed to take the final exam.

  5. A student who does not take the semester/year-end exam is given a GR (Did not take the exam) grade, regardless of their in-semester performance.

  6. DZ and GR grades are treated as FF (Fail) and are included in the Weighted Grade Point Average.

  7. Students who receive FF, DZ, or GR grades must repeat the course(s) in the first semester/year they are offered again.

  8. Transferable passing grades for courses taken at other higher education institutions are given an MU (Exempt) grade. The grades and ECTS credits corresponding to these courses are used in the CGPA calculation in the same way.

  9. The DZ grade is treated as an FF grade in the calculation of the General Academic Grade Point Average. The course graded as DZ must be repeated in the first semester/year it is offered again.

  10. A student who does not take the final term exam is given a GR grade, regardless of their in-term performance.

  11. Graduation Requirements

     

    In accordance with the Health Sciences University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation:

  12. Students must successfully complete 120 ECTS credits to graduate from the associate degree program.

  13. Students must successfully complete a 30-working-day summer internship.

  14. The Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) must be 2.0 or higher.

  15. In summary: To graduate, students must successfully complete 120 ECTS worth of courses and internships over 4 semesters with a minimum CGPA (AGNO) of 2.00.

    Attendance and Evaluation

     

  16. A Course Passing System is implemented, and students must attend 70% of theoretical classes and 80% of applied classes to be eligible for success.

  17. A Relative Evaluation System is used for success assessment.

  18.  

    Exams and Assessment

     

  19. The relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation are applied regarding exams and success grades.

  20. Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used for measurement and evaluation.

  21. The measurement and evaluation methods applied in the courses are defined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System (EBS).

  22. See: https://ebs.iuc.edu.tr

Quality Assurance

The Council of Higher Education (YÖK) oversees planning, organizing, managing and supervising education and activities in higher education institutions. It publishes annual University Monitoring and Evaluation Reports and the Foundation Higher Education Institutions Report containing qualitative and quantitative evaluations of universities.

 

Quality assurance for undergraduate programs is governed by the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which cover:

 

1.Curriculum Creation and Approval:

1.1.YÖK sets minimum standards for launching undergraduate programs.

1.2.Curricula and learning outcomes are determined by university senates following YÖK guidelines.

1.3.National Core Education programs are implemented with YÖK approval after acceptance by the relevant deans' council.

 

2. Measurement and Evaluation: Each program’s learning outcomes are assessed according to regulations prepared by universities in line with YÖK principles.

 

3. Certification: Students who meet credit and other requirements receive a diploma.

 

4. Self-Assessment and External Evaluation: Universities prepare annual internal evaluation reports for the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Institutional feedback reports and accreditation decisions are shared with the public. YÖKAK regularly reviews programs to ensure they meet qualification standards.

 

 

Access Requirements

Entry Requirements

  1. Graduate from a secondary education institution or an equivalent foreign institution approved by the Ministry of National Education and meet the admissions requirements for associate degree programs.

 

  1. Be placed in the relevant associate degree program through the central examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) as specified by YÖK
Conditions for Success To graduate, students must successfully complete the mandatory and elective courses in the four-semester curriculum, complete a minimum of 120 ECTS credits and have a cumulative GPA of at least 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Due to the rising number of cancer cases, the scope and number of Radiation Oncology Centers are rapidly expanding to meet growing healthcare demands. As a result, graduates of this program will be eligible to work in Radiotherapy Centers affiliated with both public and private healthcare institutions, contributing to a shared professional need in the field.

 

 

Legal Basis

The Radiotherapy Program is based on the following legislation and regulations: - Law No. 2547 on Higher Education - Decisions of the Council of Higher Education (YÖK) - Regulation on the Completion of Undergraduate Degrees by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate and Bachelor’s Degree Programs - Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education, Training and Examinations in Higher Education Institutions - Turkish Qualifications Framework (TQF) - Qualifications in the Field of Health Services - Standards of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) - Decisions of the Senate and Administrative Board of the relevant higher education institution The curriculum, learning outcomes, and evaluation processes of the program are structured in accordance with the Turkish Qualifications Framework and are monitored and evaluated in line with YÖKAK standards and relevant legislation.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Expiry Date

The qualification is valid indefinitely.

Ways To Acquire
To graduate, students must successfully complete the mandatory and elective courses in the four-semester curriculum, complete a minimum of 120 ECTS credits and have a cumulative GPA of at least 2.00.
Country Code-
Qualification Code

TR0030033201


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

3211.03 (ISCO-08)


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

3211.03 (ISCO-08)


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of this associate degree program is to train professionals for a career as Radiotherapy Technicians, equipped to operate advanced radiotherapy technologies. Graduates are prepared to work collaboratively within specialized healthcare teams responsible for the planning, calculation, and application of radiation therapy to treat malignant diseases and alleviate their symptoms.


Learning Environments

Education and training are conducted in a formal setting. In addition, practical training is carried out at Istanbul University – Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Faculty of Medicine, Department of Radiation Oncology.


Description

Knows the information used in Radiation Oncology, its contents, and its properties.
Knows the treatment terminology in Radiation Oncology and applies his/her knowledge and skills accordingly.
Knows the mechanics, description, and properties of instruments and equipment used in Radiation Oncology.
Knows how to prevent physical and chemical particulates and adequate temperature control in the clinic and laboratory.
Has knowledge of radiographic techniques and radiation hazards.
As an assistant, uses legally supervised practical applications under the supervision of a radiation oncologist.
Prepares patient treatment and administers the radiation therapy prepared for the patient.
Provides first aid in emergencies.
Working as an intermediary in the Radiation Oncology field, the physician works within a team.
Recording and maintaining all data related to patient treatments.
Competent in assessing the psychological and social aspects of the patient.
Competent in embracing and implementing ethical principles and professional values.
Competent in communicating effectively with patients, their families, and other healthcare professionals.
Competent in following scientific discussions on Radiation Oncology and interpreting them through scientific inquiry.
Responsible for medical waste and radiation protection in the clinic and laboratory.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

1.Literacy competence

2.Multilingual competence

3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4.Digital competence

5.Personal, social and learning-to-learn competence

6.Citizenship competence

7.Entrepreneurship competence

8.Cultural awareness and expression competence


Further Info
  1. Academic Regulations and Success Criteria (Course Passing and Graduation)

     

     

    Course Success and Grading System

     

  2. A student is considered successful in a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC.

  3. If the Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) is 2.00 or higher at the end of the relevant semester/year, courses with a success grade of DC and DD from that semester and the preceding semester are considered to have been conditionally passed.

  4. Students who do not attend classes during the semester/year are given a DZ (Did not attend) grade, which is announced by the instructor before the semester/year-end exam. These students are not allowed to take the final exam.

  5. A student who does not take the semester/year-end exam is given a GR (Did not take the exam) grade, regardless of their in-semester performance.

  6. DZ and GR grades are treated as FF (Fail) and are included in the Weighted Grade Point Average.

  7. Students who receive FF, DZ, or GR grades must repeat the course(s) in the first semester/year they are offered again.

  8. Transferable passing grades for courses taken at other higher education institutions are given an MU (Exempt) grade. The grades and ECTS credits corresponding to these courses are used in the CGPA calculation in the same way.

  9. The DZ grade is treated as an FF grade in the calculation of the General Academic Grade Point Average. The course graded as DZ must be repeated in the first semester/year it is offered again.

  10. A student who does not take the final term exam is given a GR grade, regardless of their in-term performance.

  11. Graduation Requirements

     

    In accordance with the Health Sciences University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation:

  12. Students must successfully complete 120 ECTS credits to graduate from the associate degree program.

  13. Students must successfully complete a 30-working-day summer internship.

  14. The Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) must be 2.0 or higher.

  15. In summary: To graduate, students must successfully complete 120 ECTS worth of courses and internships over 4 semesters with a minimum CGPA (AGNO) of 2.00.

    Attendance and Evaluation

     

  16. A Course Passing System is implemented, and students must attend 70% of theoretical classes and 80% of applied classes to be eligible for success.

  17. A Relative Evaluation System is used for success assessment.

  18.  

    Exams and Assessment

     

  19. The relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation are applied regarding exams and success grades.

  20. Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used for measurement and evaluation.

  21. The measurement and evaluation methods applied in the courses are defined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System (EBS).

  22. See: https://ebs.iuc.edu.tr


Quality Assurance

The Council of Higher Education (YÖK) oversees planning, organizing, managing and supervising education and activities in higher education institutions. It publishes annual University Monitoring and Evaluation Reports and the Foundation Higher Education Institutions Report containing qualitative and quantitative evaluations of universities.

 

Quality assurance for undergraduate programs is governed by the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” which cover:

 

1.Curriculum Creation and Approval:

1.1.YÖK sets minimum standards for launching undergraduate programs.

1.2.Curricula and learning outcomes are determined by university senates following YÖK guidelines.

1.3.National Core Education programs are implemented with YÖK approval after acceptance by the relevant deans' council.

 

2. Measurement and Evaluation: Each program’s learning outcomes are assessed according to regulations prepared by universities in line with YÖK principles.

 

3. Certification: Students who meet credit and other requirements receive a diploma.

 

4. Self-Assessment and External Evaluation: Universities prepare annual internal evaluation reports for the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Institutional feedback reports and accreditation decisions are shared with the public. YÖKAK regularly reviews programs to ensure they meet qualification standards.

 

 


Access Requirements

Entry Requirements

  1. Graduate from a secondary education institution or an equivalent foreign institution approved by the Ministry of National Education and meet the admissions requirements for associate degree programs.

 

  1. Be placed in the relevant associate degree program through the central examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) as specified by YÖK

Conditions for Success
To graduate, students must successfully complete the mandatory and elective courses in the four-semester curriculum, complete a minimum of 120 ECTS credits and have a cumulative GPA of at least 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Due to the rising number of cancer cases, the scope and number of Radiation Oncology Centers are rapidly expanding to meet growing healthcare demands. As a result, graduates of this program will be eligible to work in Radiotherapy Centers affiliated with both public and private healthcare institutions, contributing to a shared professional need in the field.

 

 


Legal Basis

The Radiotherapy Program is based on the following legislation and regulations: - Law No. 2547 on Higher Education - Decisions of the Council of Higher Education (YÖK) - Regulation on the Completion of Undergraduate Degrees by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate and Bachelor’s Degree Programs - Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education, Training and Examinations in Higher Education Institutions - Turkish Qualifications Framework (TQF) - Qualifications in the Field of Health Services - Standards of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) - Decisions of the Senate and Administrative Board of the relevant higher education institution The curriculum, learning outcomes, and evaluation processes of the program are structured in accordance with the Turkish Qualifications Framework and are monitored and evaluated in line with YÖKAK standards and relevant legislation.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address