Yeterlilik Kodu

TR0030006534

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının amacı; Milli Eğitime bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında, Sosyal Hizmetlere bağlı diğer kurumlarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri verebilecek bilimsel bilgi ve beceri donanımına sahip meslek elemanı yetiştirmektir. Bu amaca yönelik olarak, Yükseköğretim Kurulunun RPD ABD çerçeve programı doğrultusunda RPD alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı; bilimsel yeterlilikleri kazandırmanın yanında, kendisiyle ve çevresiyle barışık, kendi kararlarını alan ve sorumluluğunu üstlenen, mutlu, uyumlu, üretken, bir anlamda kendini gerçekleştirmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanlarının kavramlarını tanımlar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik ve erken müdahale programları geliştirir.
  • Bireylere kendilerini tanıma, kendi kendine anlayış ve kariyer konularında yardım etmek için hizmetler sunar.
  • Danışmanlık teorilerini ve sistemlerini açıklar.
  • Mesleki kimlik olarak psikolojik danışma kabul eder.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenmek.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmak.
  • Psikolojik danışma kuramlarına ve sistemlerine ilişkin bir anlayışa sahip olabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrayabilmek.
  • Grup dinamiğine ve sürecine ve ilişkin bir anlayışa sahip olabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik müdahale programlarını geliştirebilmek.
  • Özel gereksinimleri olan bireylerin özelliklerini tanıyabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini artırmak ve bilimsel gelişmeleri izlemek için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki bilimsel gelişmeleri izlemek için bir yabancı dili kullanabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun sunabilmek.
  • Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etkili biçimde sunmak amacıyla, bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültede sınavlar öğretim yılının 7. ya da 8. haftasında arasınav ve 14 haftanın sonunda final biçiminde 2 kez yapılmaktadır. Sınavların koordinasyonu Dekanlık tarafından gerçekleştirilir bölüm ve anabilim dalları sınavların saatlerini ve yapılış biçimlerini belirlerler. Sınavlar, derse giren öğretim elemanı tarafından yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Eğer bir öğrenci ara sınavına girmezse FF notu alır. Öğrenci dersin devam zorunluluğunu ya da uygulamalara ilişkin koşulları yerine getirmezse FE notu alır. Ara sınavın başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavınınki ise % 60'dır. AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenciler dersten başarılı sayılırken, K, ED, EE, FE and FF notlarını alan öğrenciler başarısız sayılırlar. Ara ve dönem sonu sınavlarının yerleri ve tarihler ilgili birim tarafından 15 gün önceden duyrulur. Teorik derslerin en azından % 70'ine ve laboratuar çalışmalarının % 80'ine katılmayan öğrencilerin o derslerden dönem sonu sınavlarına girmelerine izin verilmez. Mazeret sınavı, dönem sonu sınavları bittikten sonra ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle mazeret sınav haftasında yapılır. Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır:

1. Üniversitede mezun olan öğrencilere ilişkin şartlar,

2. Eğitim Fakültesindeki öğrenciler için şartlar,Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dahil olmak üzere, 14 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

16.04.2022 / 16.04.2025

Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.

Başarma ŞartlarıRehberlik ve Psikolojik Danışma alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1. Üniversitede mezun olan öğrencilere ilişkin şartlar, 2. Eğitim Fakültesindeki öğrenciler için şartlar,Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dahil olmak üzere, 14 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar genellikle ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim kurumlarında ve diğer sağlık, endüstri kurum ve kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030006534


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının amacı; Milli Eğitime bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında, Sosyal Hizmetlere bağlı diğer kurumlarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri verebilecek bilimsel bilgi ve beceri donanımına sahip meslek elemanı yetiştirmektir. Bu amaca yönelik olarak, Yükseköğretim Kurulunun RPD ABD çerçeve programı doğrultusunda RPD alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı; bilimsel yeterlilikleri kazandırmanın yanında, kendisiyle ve çevresiyle barışık, kendi kararlarını alan ve sorumluluğunu üstlenen, mutlu, uyumlu, üretken, bir anlamda kendini gerçekleştirmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanlarının kavramlarını tanımlar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik ve erken müdahale programları geliştirir.
  • Bireylere kendilerini tanıma, kendi kendine anlayış ve kariyer konularında yardım etmek için hizmetler sunar.
  • Danışmanlık teorilerini ve sistemlerini açıklar.
  • Mesleki kimlik olarak psikolojik danışma kabul eder.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenmek.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmak.
  • Psikolojik danışma kuramlarına ve sistemlerine ilişkin bir anlayışa sahip olabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrayabilmek.
  • Grup dinamiğine ve sürecine ve ilişkin bir anlayışa sahip olabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik müdahale programlarını geliştirebilmek.
  • Özel gereksinimleri olan bireylerin özelliklerini tanıyabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini artırmak ve bilimsel gelişmeleri izlemek için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki bilimsel gelişmeleri izlemek için bir yabancı dili kullanabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun sunabilmek.
  • Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunabilmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etkili biçimde sunmak amacıyla, bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültede sınavlar öğretim yılının 7. ya da 8. haftasında arasınav ve 14 haftanın sonunda final biçiminde 2 kez yapılmaktadır. Sınavların koordinasyonu Dekanlık tarafından gerçekleştirilir bölüm ve anabilim dalları sınavların saatlerini ve yapılış biçimlerini belirlerler. Sınavlar, derse giren öğretim elemanı tarafından yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Eğer bir öğrenci ara sınavına girmezse FF notu alır. Öğrenci dersin devam zorunluluğunu ya da uygulamalara ilişkin koşulları yerine getirmezse FE notu alır. Ara sınavın başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavınınki ise % 60'dır. AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenciler dersten başarılı sayılırken, K, ED, EE, FE and FF notlarını alan öğrenciler başarısız sayılırlar. Ara ve dönem sonu sınavlarının yerleri ve tarihler ilgili birim tarafından 15 gün önceden duyrulur. Teorik derslerin en azından % 70'ine ve laboratuar çalışmalarının % 80'ine katılmayan öğrencilerin o derslerden dönem sonu sınavlarına girmelerine izin verilmez. Mazeret sınavı, dönem sonu sınavları bittikten sonra ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle mazeret sınav haftasında yapılır. Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır:

1. Üniversitede mezun olan öğrencilere ilişkin şartlar,

2. Eğitim Fakültesindeki öğrenciler için şartlar,Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dahil olmak üzere, 14 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

16.04.2022 / 16.04.2025


Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.


Başarma Şartları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1. Üniversitede mezun olan öğrencilere ilişkin şartlar, 2. Eğitim Fakültesindeki öğrenciler için şartlar,Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dahil olmak üzere, 14 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar genellikle ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim kurumlarında ve diğer sağlık, endüstri kurum ve kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006534

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Psychological Counseling and Guidance
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Defines concepts of the field of Guidance and Counseling. Develops psychological counseling and guidance and early intervention programs. Provides services to individuals to help them about self-knowledge, self-understanding and career. Explains counseling theories and systems. Adopts psychological counseling as occupational identity. Define concepts related with the field of guidance and counseling evaluate the nature, source, accuracy, limitations, reliability and validity of knowledge gain perspective of counseling theories and systems comprehend the importance of consultation and supervision in guidance and psychological counseling services. Implement counseling skills, interventions and strategies while working with individual and group. Develop psychological counseling and guidance intervention programs. Recognize characteristics of individuals with special needs. Use effectively data and communication technologies in order to increase the qualification of guidance and psychological counseling services and follow scientific development. Use a foreign language in order to follow scientific development in guidance and psychological counseling field. Present guidance and psychological counseling services in accord with ethical principles, rules and law. Provide services to individuals which facilitate self-knowledge and self-understanding. Apply to individual assessment techniques for the purpose of effectively provide counseling and guidance services.

Key Competencies-
Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester she/he is enrolled for. For each course, one midterm is done at least. Examinations are conducted by the instructors teaching the courses. If a student does not take midterm exam, she/he takes FF. If a studenst does not fulfill the attendance obligation or she/he fails the application, she/he takes FE. The contribution of midterm on grade is 40 %, final exams is 60 %. While students that take AA, BA, BB, CB and CC are successful, those took K, ED, EE, FE and FF are unsuccessful. Locations and dates of midterm and final exams will be announced fifteen days before by relevant unit.Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80 % of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. A make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within make-up exams week after the final examinations are over.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.

Conditions for SuccessGuidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can generally work in elemantary schools, high schools, universities and other health and industry facilities as counselor

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006534


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Psychological Counseling and Guidance

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Defines concepts of the field of Guidance and Counseling. Develops psychological counseling and guidance and early intervention programs. Provides services to individuals to help them about self-knowledge, self-understanding and career. Explains counseling theories and systems. Adopts psychological counseling as occupational identity. Define concepts related with the field of guidance and counseling evaluate the nature, source, accuracy, limitations, reliability and validity of knowledge gain perspective of counseling theories and systems comprehend the importance of consultation and supervision in guidance and psychological counseling services. Implement counseling skills, interventions and strategies while working with individual and group. Develop psychological counseling and guidance intervention programs. Recognize characteristics of individuals with special needs. Use effectively data and communication technologies in order to increase the qualification of guidance and psychological counseling services and follow scientific development. Use a foreign language in order to follow scientific development in guidance and psychological counseling field. Present guidance and psychological counseling services in accord with ethical principles, rules and law. Provide services to individuals which facilitate self-knowledge and self-understanding. Apply to individual assessment techniques for the purpose of effectively provide counseling and guidance services.


Key Competencies
-

Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester she/he is enrolled for. For each course, one midterm is done at least. Examinations are conducted by the instructors teaching the courses. If a student does not take midterm exam, she/he takes FF. If a studenst does not fulfill the attendance obligation or she/he fails the application, she/he takes FE. The contribution of midterm on grade is 40 %, final exams is 60 %. While students that take AA, BA, BB, CB and CC are successful, those took K, ED, EE, FE and FF are unsuccessful. Locations and dates of midterm and final exams will be announced fifteen days before by relevant unit.Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80 % of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. A make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within make-up exams week after the final examinations are over.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.


Conditions for Success
Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1. Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can generally work in elemantary schools, high schools, universities and other health and industry facilities as counselor


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode