Yeterlilik Kodu

TR0030008781

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumTokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik güncel yaklaşım ve uygulamaları etkili şekilde kullanabilen, edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri farklı gruplara uyarlayabilen, birey gelişimini destekleyen, topluma katkı sağlayan, danışan sorunlarına uygun ve bilimsel yöntemlerle müdahale eden, bireysel ve kültürel farklılıklara saygı göstererek ayrım yapmadan hizmet sunan, kişisel ve mesleki yaşamında evrensel değerleri benimseyen, mesleki etik ilkelere uygun davranan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Ayrıca çeşitli bilimsel araştırmalar yapılması ve özgün uygulamaların geliştirilmesi yoluyla, alanın gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kavram, ilke ve modelleri karşılaştırır.
  • Rehberlik hizmetlerini, bireylerin ve kurumların ihtiyaçlarıyla ilişkilendirir.
  • Rehberlik alanıyla ilgili temel kuramları, kültürel dinamikleri dikkate alarak inceler.
  • Rehberlik hizmetlerini, gelişim dönemlerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
  • Bireysel farklılıkların davranışa etkilerini, psikoloji biliminin verileri bağlamında irdeler.
  •  Danışan sorunlarını farklı kuramsal bakış açılarına göre kavramsallaştırır.
  • Danışanın ihtiyacına/sorununa uygun müdahale yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Kanıta dayalı verileri kullanarak öğrenci ihtiyaçlarını analiz eder.
  • Rehberlik ilkelerine uygun ve özgün olarak okulun rehberlik planını hazırlar.
  • Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanması konusunda paydaşlar ile ortak çalışmalar yapar.
  • Bireylerin farklı gelişim alanlarını destekleyici çalışmalar yürütür.
  • İhtiyaç belirlenen alanlarda yöntemlerine uygun şekilde psiko-eğitim programı, proje, eğitim ve bilgi materyalleri, ölçek ve benzeri geliştirir.
  • Önleyici, geliştirici ve iyileştirici psiko-eğitim programlarını yöntemlerine göre uygular.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve kişisel tercihlerine uygun kariyer basamakları oluşturmalarına yönelik çalışmalar yapar.
  • Mesleki uygulamalarında etik ve yasal konulara dikkat eder.
  • Kişisel ve mesleki yaşamında evrensel değerlere uygun davranır.
  • Bireyleri, gerektiğinde ihtiyaçlarına uygun hizmet kaynaklarına (sosyal hizmet kurumları, rehberlik ve araştırma merkezleri ve benzeri) yönlendirir.
  • Mesleki gelişim fırsatlarını değerlendirmeye önem verir.
  • Mesleki çalışmalarında bilimsel bilgi ve süreçleri takip eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının % 60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2023/01.05.2025

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  • Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
  • Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler.
  • Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
     
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar genellikle ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim kurumlarında ve diğer sağlık, endüstri kurum ve kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008781


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik güncel yaklaşım ve uygulamaları etkili şekilde kullanabilen, edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri farklı gruplara uyarlayabilen, birey gelişimini destekleyen, topluma katkı sağlayan, danışan sorunlarına uygun ve bilimsel yöntemlerle müdahale eden, bireysel ve kültürel farklılıklara saygı göstererek ayrım yapmadan hizmet sunan, kişisel ve mesleki yaşamında evrensel değerleri benimseyen, mesleki etik ilkelere uygun davranan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Ayrıca çeşitli bilimsel araştırmalar yapılması ve özgün uygulamaların geliştirilmesi yoluyla, alanın gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kavram, ilke ve modelleri karşılaştırır.
  • Rehberlik hizmetlerini, bireylerin ve kurumların ihtiyaçlarıyla ilişkilendirir.
  • Rehberlik alanıyla ilgili temel kuramları, kültürel dinamikleri dikkate alarak inceler.
  • Rehberlik hizmetlerini, gelişim dönemlerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
  • Bireysel farklılıkların davranışa etkilerini, psikoloji biliminin verileri bağlamında irdeler.
  •  Danışan sorunlarını farklı kuramsal bakış açılarına göre kavramsallaştırır.
  • Danışanın ihtiyacına/sorununa uygun müdahale yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Kanıta dayalı verileri kullanarak öğrenci ihtiyaçlarını analiz eder.
  • Rehberlik ilkelerine uygun ve özgün olarak okulun rehberlik planını hazırlar.
  • Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanması konusunda paydaşlar ile ortak çalışmalar yapar.
  • Bireylerin farklı gelişim alanlarını destekleyici çalışmalar yürütür.
  • İhtiyaç belirlenen alanlarda yöntemlerine uygun şekilde psiko-eğitim programı, proje, eğitim ve bilgi materyalleri, ölçek ve benzeri geliştirir.
  • Önleyici, geliştirici ve iyileştirici psiko-eğitim programlarını yöntemlerine göre uygular.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve kişisel tercihlerine uygun kariyer basamakları oluşturmalarına yönelik çalışmalar yapar.
  • Mesleki uygulamalarında etik ve yasal konulara dikkat eder.
  • Kişisel ve mesleki yaşamında evrensel değerlere uygun davranır.
  • Bireyleri, gerektiğinde ihtiyaçlarına uygun hizmet kaynaklarına (sosyal hizmet kurumları, rehberlik ve araştırma merkezleri ve benzeri) yönlendirir.
  • Mesleki gelişim fırsatlarını değerlendirmeye önem verir.
  • Mesleki çalışmalarında bilimsel bilgi ve süreçleri takip eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının % 60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2023/01.05.2025


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  • Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
  • Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler.
  • Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
     

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar genellikle ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim kurumlarında ve diğer sağlık, endüstri kurum ve kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008781

Qualification Title
Awarding BodyTokat Gaziosmanpaşa University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.gop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Conceptualizes the events and facts related to his field, examines the scientific methods and techniques, interprets and evaluates the data.Knows and applies the basic scientific research methods, techniques and process.
  • Has the capability of conducting research in social sciences and behavioral sciences.
  • Knows the subjects of development psychology, the basic steps of human development and behavioral aspects.
  • Evaluates the information and skills with a critical view.
  • Knows and applies the Professional ethical values related to the field, democracy, human rights, society and science.
  • Knows the basic concepts of statistics, conventional and alternative evaluation approaches and analyze and evaluates the data.
  • Recognizes the individuals’ personal, Professional, educational and developmental needs and pays attention to them.
  • By becoming competent in Professional guidance and counselling, determines the appropriate Professional guide for students. Uses therapeutic techniques and skills for individuals with personal problems to know, understand and realize themselves.
  • Has the ability to communicate.
  • Has the competency to produce comments and solutions to the problems of the individuals he communicated.
  • Distinguishes the biological and developmental factors which are the source of human behaviors, understands the reasons of human behaviors and has the guidance skill.
  • Gains the ability to generate solutions for the problems of the students.
  • Has the helping and intervention skills needed in practices in his field.
  • Graduates as an individual who is at peace with himself and his environment, productive and responsible.
  • Has the competency to conduct educational, Professional and personal guidance services in elementary and secondary education institutions.
  • Understans the natüre of science and knowledge, basic concepts, principles, laws and theories and uses scientific skills in problem solving and has the scientific attitude and values.
  • Knows the process of learning and how it occurs in the classroom and can organize an effective learning environment.
Key Competencies-
Further Info
  • Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester she/he is enrolled for. For each course, one midterm is done at least.
  • Examinations are conducted by the instructors teaching the courses.
  • If a student does not take midterm exam, she/he takes FF. If a studenst does not fulfill the attendance obligation or she/he fails the application, she/he takes FE.
  • The contribution of midterm on grade is 40 %, final exams is 60 %. While students that take AA, BA, BB, CB and CC are successful, those took K, ED, EE, FE and FF are unsuccessful.
  • Locations and dates of midterm and final exams will be announced fifteen days before by relevant unit.
  • Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80 % of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses.
  • A make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within make-up exams week after the final examinations are over.
  • Guidance and Counseling department is a candidate for graduation Degree Program successfully completed all courses offered him programs credits to graduate with the candidate, counselor determines the adequacy to be.
Quality Assurance-
Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.

Conditions for SuccessGuidance and Counseling department is a candidate for graduation Degree Program successfully completed all courses offered him programs credits to graduate with the candidate, counselor determines the adequacy to be.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1.Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can generally work in elemantary schools, high schools, universities and other health and industry facilities as counselor

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008781


Qualification Title

Awarding Body
Tokat Gaziosmanpaşa University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Conceptualizes the events and facts related to his field, examines the scientific methods and techniques, interprets and evaluates the data.Knows and applies the basic scientific research methods, techniques and process.
  • Has the capability of conducting research in social sciences and behavioral sciences.
  • Knows the subjects of development psychology, the basic steps of human development and behavioral aspects.
  • Evaluates the information and skills with a critical view.
  • Knows and applies the Professional ethical values related to the field, democracy, human rights, society and science.
  • Knows the basic concepts of statistics, conventional and alternative evaluation approaches and analyze and evaluates the data.
  • Recognizes the individuals’ personal, Professional, educational and developmental needs and pays attention to them.
  • By becoming competent in Professional guidance and counselling, determines the appropriate Professional guide for students. Uses therapeutic techniques and skills for individuals with personal problems to know, understand and realize themselves.
  • Has the ability to communicate.
  • Has the competency to produce comments and solutions to the problems of the individuals he communicated.
  • Distinguishes the biological and developmental factors which are the source of human behaviors, understands the reasons of human behaviors and has the guidance skill.
  • Gains the ability to generate solutions for the problems of the students.
  • Has the helping and intervention skills needed in practices in his field.
  • Graduates as an individual who is at peace with himself and his environment, productive and responsible.
  • Has the competency to conduct educational, Professional and personal guidance services in elementary and secondary education institutions.
  • Understans the natüre of science and knowledge, basic concepts, principles, laws and theories and uses scientific skills in problem solving and has the scientific attitude and values.
  • Knows the process of learning and how it occurs in the classroom and can organize an effective learning environment.

Key Competencies
-

Further Info
  • Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester she/he is enrolled for. For each course, one midterm is done at least.
  • Examinations are conducted by the instructors teaching the courses.
  • If a student does not take midterm exam, she/he takes FF. If a studenst does not fulfill the attendance obligation or she/he fails the application, she/he takes FE.
  • The contribution of midterm on grade is 40 %, final exams is 60 %. While students that take AA, BA, BB, CB and CC are successful, those took K, ED, EE, FE and FF are unsuccessful.
  • Locations and dates of midterm and final exams will be announced fifteen days before by relevant unit.
  • Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80 % of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses.
  • A make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within make-up exams week after the final examinations are over.
  • Guidance and Counseling department is a candidate for graduation Degree Program successfully completed all courses offered him programs credits to graduate with the candidate, counselor determines the adequacy to be.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.


Conditions for Success
Guidance and Counseling department is a candidate for graduation Degree Program successfully completed all courses offered him programs credits to graduate with the candidate, counselor determines the adequacy to be.Guidance and Counseling majors are subject to the following sets of graduation requirements: 1.Requirements imposed upon all undergraduate students in the University 2.Requirements for all students in the Education Faculty. All of these will be satisfied by completing the requirements in a period of no more than 14 semesters, including semesters at other universities.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can generally work in elemantary schools, high schools, universities and other health and industry facilities as counselor


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode