Yeterlilik Kodu

TR0030219074

Yeterlilik Adı
Rekreasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon ve çevre ilişkisini açıklayabilme, ekorekreasyon kavramını bilme ve buna uygun örnek uygulama modelleri tasarlayabilme.
  • Rekreasyonel aktivitelere katılım ve sağlıklı yaşam ilişkisini açıklayabilme, örnek uygulama modelleri tasarlayabilme.
  • Göçebe yaşamdan modern yaşama kadar insan yaşamında meydana gelen gelişmeleri açıklayabilme, bu bağlamda modern yaşamı değerlendirme, köy, kasaba, şehir ve büyükşehir yaşamını ve rutinlerini öğrenme
  • Oyunun toplumsal kültür ve boş zaman merkezinde sahip olduğu yeri ve önemini değerlendirebilme, oyun türlerini tanıma ve yaşatma
  • Sanayileşme ve boş zaman ilişkisini açıklayabilme
  • Öğrenci, kadınlarda ve erkeklerde boş zaman değerlendirme davranışlarının nasıl ve neden farklılaşabildiğini, kadınların erkeklerle karşılaştırmalı olarak boş zaman etkinliklerine katılımlarını destekleyen ve kısıtlayan etkenleri, farklı kültürler ve toplumlarla karşılaştırmalar yaparak kültürlerarası farklılıkları öğrenir
  • Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, sunum hazırlama ve dinleyici topluluk önünde sunum yapabilme.
  • Boş zamanları değerlendirme ve rekreasyon eğitiminin öneminin, bireysel ve toplumsal faydalarının, aile içi ve okullarda ders dışı etkinlikler ile bireylere sağlıklı boş zaman davranışları kazandırabilme yollarının öğrenimi
  • Turizm, spor ve boş zaman ilişkisini ve ekonomik boyutlarını açıklayabilme Ulusal ve bölgesel ekonominin güçlendirilmesi için boş zaman ürün ve hizmetleri ile rekreasyonel kaynakların kullanımını öğrenme
  • Boş zaman ve rekreasyon hizmet ve ürünlerinin pazarlanma tekniklerinin öğrenimi, hedef kitle belirleyebilme ve uygun pazarlama politikalarının geliştirilebilmesi, yönetim ve uygulama becerilerinin kazanımı
  • Boş zaman, rekreasyon ve istihdam ilişkisinde yer alan istihdam yapısını açıklayabilme
  • Toplumun tüm kesimlerinde her koşulda sağlık, zindelik için egzersiz ve spor programları düzenleyebilmek ve organizasyonlar yapabilmek
  • Farklı kültür ve coğrafyaların boş zaman davranışlarını tanıma ve tanıtabilme
  • Fair play ve rekreasyon ilişkisini açıklayabilme
  • Rekreasyonel hizmetlerde ortaya çıkan fırsatları takip edebilme ve girişimcilik örneklerini açıklayabilme
  • Davranış kalıpları ve boş zaman davranışlarını oluşturan veya etkileyen her türlü faktörün öğrenimi
  • Turizm, spor turizmi, program ve planlama kavramlarının analizi, ilkeleri ile rekreasyonel etkinliklere yönelik program ve planlama yapmanın özellikleri.
  • Örnek program ve planlama modelleri geliştirme Kentsel dönüşüm sürecinde rekreasyonel alanları planlayabilme, rekreasyonel alanlar tasarlayabilme
  • Belediye ve büyükşehir belediyelerinin rekreasyon politikalarının ve uygulamalarının incelenmesi ile halihazırda var olan durum hakkında bilgi sahibi olunması, eksik ve yanlış uygulamaların öğrenilmesi, mevcut durumu geliştirme yolları üzerine öneriler geliştirebilme
  • Kültür, sanat, spor gibi açık ve kapalı ortamlarda yer alan doğal ve yapay boş zaman değerlendirme imkânlarının bilinmesi, ilgili tesis ve alanların kullanımı ve kullandırımının öğrenilmesi
  • Yeni bir rekreasyon hizmet organizasyonunun işletmeye başlama sürecinde bir müteşebbisin özelliği, iş imkanlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi, kaynakların toplanması ve iş planının geliştirilmesini de içine alan süreçler
  • Liderlik kavramına dair temel kavramları öğrenme, rekreasyon etkinlikleri ve organizasyonlarında uygulanacak liderlik metotlarını bilme
  • Boş zaman ve rekreasyon uygulamalarında olayları anlama, kavrama, sebep ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
  • Engeliliğin kavramsal çerçevesini bilir, Özel eğitim ve özel beden eğitimi içeriğini bilir, Farklı gelişim gösteren bireylerde yeterlilik analizi ve gözlem yapabilir, Bireysel ve Sosyal özel beden eğitimi ve spor etkinlik programı geliştirebilir. Toplumsal ve sosyal yaşama dair bilgi sahibi olunması.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için yazılı olarak en az bir dönem içi sınavı ve dönem sonu sınavı yapılır. Bununla birlikte uygulamalı dersler için sadece dönem sonu sınavı yapılabilir. Enstitü Yönetim Kurulu, gerekli hallerde sınavın sözlü veya pratik çalışma olarak yapılmasına da karar verebilir.
  • Öğrencin, bir dersin dönem sonu sınavına girebilmesi için devam koşulunu yerine getirmesi gerekir.
  • Öğrencin her bir dersten başarısı, dönem içi notuyla/notlarıyla dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirememesiyle belirlenir. Dönem içi notları; ara sınav notu/notları ve/veya ödevlere, uygulamalara ve pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur.
  • Öğrencinin ders başarısı, o ders alan tüm öğrencilerin genel başarı düzey de göz önüne alınarak ders veren öğretim elemanı tarafından harf notuyla belirlenir.
  • Başvurular, ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından değerlendirilir, raporlanır.
  • İlgili kredi transferi ve intibak komisyonu raporu ile belirlenen önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında hazırlanacak portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve yapılacak sınavlar, ilgili Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir.
  • Portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve açılacak sınavların listesi, ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Eğitim Komisyonuna iletilir. Eğitim Komisyonu tarafından uygun bulunan yeterlilik sınavlarının listesi Senato onayına sunulur; uygun bulunmayanlar ise akademik birime gerekçeli kararla iletilir.
  • Önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında yeterlilik sınavı yapılacak dersler, en geç sınavdan bir hafta önce ilgili akademik birim tarafından İnternet sayfasında ilan edilir.
  • İlgili programdan mezun olmak için gereken kredinin en fazla %10u, bu Yönergenin 2 nci maddesindeki tanımlara uygun olarak tanınır.
  • Yeterlilik değerlendirmesinde başarılı olmak izin, Gazi Üniversitesi On lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarılı olma şartı aranır. Başarılı olunan dersler ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından belirlenen harf notu göre değerlendirilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Spor Bilimleri Fakülteleri, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulları ile üniversitelerin diğer fakülte ve yüksekokullarının 4 yıllık Rekreasyon, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümlerinden; Turizm Fakültelerinin Rekreasyon Yönetimi bölümlerinden ve ayrıca alan ile ilişkili en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olmak.
  • Başvuru için ilanda ön görülen ALES puan türünde en az Gazi Üniversitesi Yönetmeliğinde belirtilen puan ve üzerinde puan almış olduğunu belgelemek.
  • Yüksek Lisans programlarına başvuru için KPDS/ÜDS/YDS veya Yüksek Öğretim Kurulunca bu sınavlara eş değerliliği verilmiş yabancı dil sınavlarından Gazi Üniversitesi Yönetmeliğinde belirtilen puan ve üzerinde bir puana sahip olmak şartı aranır.
Başarma Şartları Başvurular, ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından değerlendirilir, raporlanır. İlgili kredi transferi ve intibak komisyonu raporu ile belirlenen önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında hazırlanacak portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve yapılacak sınavlar, ilgili Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir. Portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve açılacak sınavların listesi, ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Eğitim Komisyonuna iletilir. Eğitim Komisyonu tarafından uygun bulunan yeterlilik sınavlarının listesi Senato onayına sunulur; uygun bulunmayanlar ise akademik birime gerekçeli kararla iletilir. Önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında yeterlilik sınavı yapılacak dersler, en geç sınavdan bir hafta önce ilgili akademik birim tarafından İnternet sayfasında ilan edilir. İlgili programdan mezun olmak için gereken kredinin en fazla %10u, bu Yönergenin 2 nci maddesindeki tanımlara uygun olarak tanınır. 6- Yeterlilik değerlendirmesinde başarılı olmak izin, Gazi Üniversitesi On lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarılı olma şartı aranır. Başarılı olunan dersler ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından belirlenen harf notu göre değerlendirilir. Rekreasyon Yüksek Lisans Derecesi?ni almaya hak kazanmak için seminer ve tez hazırlık dersi de dâhil olmak üzere asgari 120 AKTS kredilik ders almalıdır ve danışmanı ile birlikte yürüteceği yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile tamamlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, hem özel sektörde hem devlet ve vakıflara ait sektörde kendilerine istihdam sağlayabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219074


Yeterlilik Adı
Rekreasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon ve çevre ilişkisini açıklayabilme, ekorekreasyon kavramını bilme ve buna uygun örnek uygulama modelleri tasarlayabilme.
  • Rekreasyonel aktivitelere katılım ve sağlıklı yaşam ilişkisini açıklayabilme, örnek uygulama modelleri tasarlayabilme.
  • Göçebe yaşamdan modern yaşama kadar insan yaşamında meydana gelen gelişmeleri açıklayabilme, bu bağlamda modern yaşamı değerlendirme, köy, kasaba, şehir ve büyükşehir yaşamını ve rutinlerini öğrenme
  • Oyunun toplumsal kültür ve boş zaman merkezinde sahip olduğu yeri ve önemini değerlendirebilme, oyun türlerini tanıma ve yaşatma
  • Sanayileşme ve boş zaman ilişkisini açıklayabilme
  • Öğrenci, kadınlarda ve erkeklerde boş zaman değerlendirme davranışlarının nasıl ve neden farklılaşabildiğini, kadınların erkeklerle karşılaştırmalı olarak boş zaman etkinliklerine katılımlarını destekleyen ve kısıtlayan etkenleri, farklı kültürler ve toplumlarla karşılaştırmalar yaparak kültürlerarası farklılıkları öğrenir
  • Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, sunum hazırlama ve dinleyici topluluk önünde sunum yapabilme.
  • Boş zamanları değerlendirme ve rekreasyon eğitiminin öneminin, bireysel ve toplumsal faydalarının, aile içi ve okullarda ders dışı etkinlikler ile bireylere sağlıklı boş zaman davranışları kazandırabilme yollarının öğrenimi
  • Turizm, spor ve boş zaman ilişkisini ve ekonomik boyutlarını açıklayabilme Ulusal ve bölgesel ekonominin güçlendirilmesi için boş zaman ürün ve hizmetleri ile rekreasyonel kaynakların kullanımını öğrenme
  • Boş zaman ve rekreasyon hizmet ve ürünlerinin pazarlanma tekniklerinin öğrenimi, hedef kitle belirleyebilme ve uygun pazarlama politikalarının geliştirilebilmesi, yönetim ve uygulama becerilerinin kazanımı
  • Boş zaman, rekreasyon ve istihdam ilişkisinde yer alan istihdam yapısını açıklayabilme
  • Toplumun tüm kesimlerinde her koşulda sağlık, zindelik için egzersiz ve spor programları düzenleyebilmek ve organizasyonlar yapabilmek
  • Farklı kültür ve coğrafyaların boş zaman davranışlarını tanıma ve tanıtabilme
  • Fair play ve rekreasyon ilişkisini açıklayabilme
  • Rekreasyonel hizmetlerde ortaya çıkan fırsatları takip edebilme ve girişimcilik örneklerini açıklayabilme
  • Davranış kalıpları ve boş zaman davranışlarını oluşturan veya etkileyen her türlü faktörün öğrenimi
  • Turizm, spor turizmi, program ve planlama kavramlarının analizi, ilkeleri ile rekreasyonel etkinliklere yönelik program ve planlama yapmanın özellikleri.
  • Örnek program ve planlama modelleri geliştirme Kentsel dönüşüm sürecinde rekreasyonel alanları planlayabilme, rekreasyonel alanlar tasarlayabilme
  • Belediye ve büyükşehir belediyelerinin rekreasyon politikalarının ve uygulamalarının incelenmesi ile halihazırda var olan durum hakkında bilgi sahibi olunması, eksik ve yanlış uygulamaların öğrenilmesi, mevcut durumu geliştirme yolları üzerine öneriler geliştirebilme
  • Kültür, sanat, spor gibi açık ve kapalı ortamlarda yer alan doğal ve yapay boş zaman değerlendirme imkânlarının bilinmesi, ilgili tesis ve alanların kullanımı ve kullandırımının öğrenilmesi
  • Yeni bir rekreasyon hizmet organizasyonunun işletmeye başlama sürecinde bir müteşebbisin özelliği, iş imkanlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi, kaynakların toplanması ve iş planının geliştirilmesini de içine alan süreçler
  • Liderlik kavramına dair temel kavramları öğrenme, rekreasyon etkinlikleri ve organizasyonlarında uygulanacak liderlik metotlarını bilme
  • Boş zaman ve rekreasyon uygulamalarında olayları anlama, kavrama, sebep ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
  • Engeliliğin kavramsal çerçevesini bilir, Özel eğitim ve özel beden eğitimi içeriğini bilir, Farklı gelişim gösteren bireylerde yeterlilik analizi ve gözlem yapabilir, Bireysel ve Sosyal özel beden eğitimi ve spor etkinlik programı geliştirebilir. Toplumsal ve sosyal yaşama dair bilgi sahibi olunması.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için yazılı olarak en az bir dönem içi sınavı ve dönem sonu sınavı yapılır. Bununla birlikte uygulamalı dersler için sadece dönem sonu sınavı yapılabilir. Enstitü Yönetim Kurulu, gerekli hallerde sınavın sözlü veya pratik çalışma olarak yapılmasına da karar verebilir.
  • Öğrencin, bir dersin dönem sonu sınavına girebilmesi için devam koşulunu yerine getirmesi gerekir.
  • Öğrencin her bir dersten başarısı, dönem içi notuyla/notlarıyla dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirememesiyle belirlenir. Dönem içi notları; ara sınav notu/notları ve/veya ödevlere, uygulamalara ve pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur.
  • Öğrencinin ders başarısı, o ders alan tüm öğrencilerin genel başarı düzey de göz önüne alınarak ders veren öğretim elemanı tarafından harf notuyla belirlenir.
  • Başvurular, ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından değerlendirilir, raporlanır.
  • İlgili kredi transferi ve intibak komisyonu raporu ile belirlenen önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında hazırlanacak portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve yapılacak sınavlar, ilgili Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir.
  • Portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve açılacak sınavların listesi, ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Eğitim Komisyonuna iletilir. Eğitim Komisyonu tarafından uygun bulunan yeterlilik sınavlarının listesi Senato onayına sunulur; uygun bulunmayanlar ise akademik birime gerekçeli kararla iletilir.
  • Önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında yeterlilik sınavı yapılacak dersler, en geç sınavdan bir hafta önce ilgili akademik birim tarafından İnternet sayfasında ilan edilir.
  • İlgili programdan mezun olmak için gereken kredinin en fazla %10u, bu Yönergenin 2 nci maddesindeki tanımlara uygun olarak tanınır.
  • Yeterlilik değerlendirmesinde başarılı olmak izin, Gazi Üniversitesi On lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarılı olma şartı aranır. Başarılı olunan dersler ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından belirlenen harf notu göre değerlendirilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Spor Bilimleri Fakülteleri, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulları ile üniversitelerin diğer fakülte ve yüksekokullarının 4 yıllık Rekreasyon, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümlerinden; Turizm Fakültelerinin Rekreasyon Yönetimi bölümlerinden ve ayrıca alan ile ilişkili en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olmak.
  • Başvuru için ilanda ön görülen ALES puan türünde en az Gazi Üniversitesi Yönetmeliğinde belirtilen puan ve üzerinde puan almış olduğunu belgelemek.
  • Yüksek Lisans programlarına başvuru için KPDS/ÜDS/YDS veya Yüksek Öğretim Kurulunca bu sınavlara eş değerliliği verilmiş yabancı dil sınavlarından Gazi Üniversitesi Yönetmeliğinde belirtilen puan ve üzerinde bir puana sahip olmak şartı aranır.

Başarma Şartları
Başvurular, ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından değerlendirilir, raporlanır. İlgili kredi transferi ve intibak komisyonu raporu ile belirlenen önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında hazırlanacak portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve yapılacak sınavlar, ilgili Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir. Portfolyo içeriği, kabul edilecek sertifikalar ve açılacak sınavların listesi, ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Eğitim Komisyonuna iletilir. Eğitim Komisyonu tarafından uygun bulunan yeterlilik sınavlarının listesi Senato onayına sunulur; uygun bulunmayanlar ise akademik birime gerekçeli kararla iletilir. Önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması kapsamında yeterlilik sınavı yapılacak dersler, en geç sınavdan bir hafta önce ilgili akademik birim tarafından İnternet sayfasında ilan edilir. İlgili programdan mezun olmak için gereken kredinin en fazla %10u, bu Yönergenin 2 nci maddesindeki tanımlara uygun olarak tanınır. 6- Yeterlilik değerlendirmesinde başarılı olmak izin, Gazi Üniversitesi On lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarılı olma şartı aranır. Başarılı olunan dersler ilgili kredi transferi ve intibak komisyonu tarafından belirlenen harf notu göre değerlendirilir. Rekreasyon Yüksek Lisans Derecesi?ni almaya hak kazanmak için seminer ve tez hazırlık dersi de dâhil olmak üzere asgari 120 AKTS kredilik ders almalıdır ve danışmanı ile birlikte yürüteceği yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile tamamlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, hem özel sektörde hem devlet ve vakıflara ait sektörde kendilerine istihdam sağlayabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219074

Qualification Title
REKREASYON (YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To explain relationship between recreation and environmental and to be able to design sample application models To explain the relationship between healthy life and involvement to recreational activities and to design new application models To explain development of human life from nomadic life to modern life. In this context, to evaluate the modern life, villages, towns, cities and metropolitan life and learning routines To evaluation place and importance of game in social culture and leisure, to realize types of game To explain the relationship between industrial revolution and leisure time Knows of leisure theory with the gender and feminist approach Knows the women, leisure and positive discrimination Knows the women leisure affected by society, politics, culture and history. To research, investigate, prepare a report, writing an article and critical analysis of research papers Knows of recreation education in and out of schools To analyze the comparison of recreation education between Turkey and the developed countries Planning application fields and organizing To explain relationship between tourism, sports and leisure and the economic dimensions of this relationship Learning the power of leisure and recreations economic effects and using this knowledge to make benefits from recreational products and services to strengthen the local and national economy To learn leisure and recreation services and products marketing techniques, to be able to determine the target audience and develop appropriate marketing policies, the acquisition of management and implementation skills To explain the structure of employement which appear in the relationship of sport, leisure and recreation To get the knowledge about preparing the sport programs and organizations for health and fitness to all of the community in all circumstances To recognize and introduce the leisure behaviours of different society and cultures To explain fair play and recreation relationship To be able to monitor and explain emerging opportunities and entrepreneurship examples in recreational services Knows the relationship between behavioral change and leisure; Prepare studies to define the relationship between behavioral change and leisure To analize tourism, sports, program and plan terms, to develop sample program planning models. Knows the importance of recreation in urbanization of individuals from different social economical levels Develop strategic plans for increasing the number of participants to recreational activities in urban areas. To explain the structure of municipalities and missions of them about recreation To provide serving to society the different kinds of recreational facilities as parks, open fields, resort and entertainment areas. To follow opportunities and explain the examples of entrepreneurships which occur in recreational services To explain the leadership methods which applicable in recreational activities To find solutions to case studies which determined and designed Conceptual framework of disability, response levels impress by inability according to age and disability group, extent of physical education and sport for disadvantageous groups in society, developing privatized activity principles, applications according to development dimensions in Turkey and World, national and international statute analysis for disadvantageous groups To have knowledge of social life and social, personal and social leisure time to evaluate their behavior sociologically Developing sport and exercise programs for autistic individuals, achieving existing application programs and education outcomes, learning to develop skills in suitable sports towards autism therapy, composing and implementing appropriate sport and exercise organizations for autistic individu

Key Competencies-
Further Info

1-For each course, at least one written midterm exam and a final exam are given. However, only the final exam can be given for applied courses. The Institute Administrative Board may also decide to hold the exam as an oral or practical study when necessary. 2-The student must fulfill the attendance requirement in order to take the final exam for a course. 3- The success of the student in each course is determined by the failure to evaluate the semester grade(s) together with the final exam grade. Term grades; midterm exam grade(s) and/or grades given to assignments, applications and practical work. 4-The students success in the course is determined by the letter grade by the instructor, taking into account the general success level of all students taking that course. 1- Applications are evaluated and reported by the relevant credit transfer and adjustment commission. 2- Portfolio content to be prepared, certificates to be accepted and exams to be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications determined by the relevant credit transfer and adjustment commission report, are evaluated by the relevant Board of Directors. 3- The portfolio content, the certificates to be accepted and the list of exams to be opened are submitted to the Education Commission with the decision of the relevant Board of Directors. The list of qualifying exams approved by the Education Commission is submitted to the Senate for approval; Those who are not found suitable are forwarded to the academic unit with a reasoned decision. 4- Courses for which a proficiency exam will be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications are announced on the website by the relevant academic unit one week before the exam at the latest. 5- A maximum of 10% of the credit required to graduate from the relevant program is recognized in accordance with the definitions in Article 2 of this Directive. 6- To be successful in the proficiency assessment is required to be successful in accordance with the provisions of Gazi University Ten Undergraduate Education and Examination Regulations and Gazi University Graduate Education and Examination Regulations. Successful courses are evaluated according to the letter grade determined by the relevant credit transfer and adjustment commission.

Quality Assurance-
Access Requirements

To graduate from 4-year Recreation, Sports Management, Coaching and Physical Education Teaching departments of Faculties of Sports Sciences, Physical Education and Sports Higher Schools and other faculties and colleges of universities; Recreation Management departments of Tourism Faculties and also at least 4-year undergraduate programs related to the field. To document that you have received at least the score specified in the Gazi University Regulation and the score above in the type of ALES score that is foreseen in the advertisement for the application. In order to apply for Masters degree programs, it is required to have a score of one of the foreign language exams specified in the Gazi University Regulation and above that are equivalent to these exams by KPDS / UDS / YDS or the Council of Higher Education.

Conditions for Success1- Applications are evaluated and reported by the relevant credit transfer and adjustment commission. 2- Portfolio content to be prepared, certificates to be accepted and exams to be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications determined by the relevant credit transfer and adjustment commission report, are evaluated by the relevant Board of Directors. 3- The portfolio content, the certificates to be accepted and the list of exams to be opened are submitted to the Education Commission with the decision of the relevant Board of Directors. The list of qualifying exams approved by the Education Commission is submitted to the Senate for approval; Those who are not found suitable are forwarded to the academic unit with a reasoned decision. 4- Courses for which a proficiency exam will be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications are announced on the website by the relevant academic unit one week before the exam at the latest. 5- A maximum of 10% of the credit required to graduate from the relevant program is recognized in accordance with the definitions in Article 2 of this Directive. 6- To be successful in the proficiency assessment is required to be successful in accordance with the provisions of Gazi University Ten Undergraduate Education and Examination Regulations and Gazi University Graduate Education and Examination Regulations. Successful courses are evaluated according to the letter grade determined by the relevant credit transfer and adjustment commission. In order to be entitled to receive the Recreation Masters Degree, one must take a minimum of 120 ECTS credits, including the seminar and thesis preparation course, and successfully complete the masters thesis to be conducted with his/her supervisor.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from this program can find employment in both the private sector and the government and foundation sectors.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219074


Qualification Title
REKREASYON (YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To explain relationship between recreation and environmental and to be able to design sample application models To explain the relationship between healthy life and involvement to recreational activities and to design new application models To explain development of human life from nomadic life to modern life. In this context, to evaluate the modern life, villages, towns, cities and metropolitan life and learning routines To evaluation place and importance of game in social culture and leisure, to realize types of game To explain the relationship between industrial revolution and leisure time Knows of leisure theory with the gender and feminist approach Knows the women, leisure and positive discrimination Knows the women leisure affected by society, politics, culture and history. To research, investigate, prepare a report, writing an article and critical analysis of research papers Knows of recreation education in and out of schools To analyze the comparison of recreation education between Turkey and the developed countries Planning application fields and organizing To explain relationship between tourism, sports and leisure and the economic dimensions of this relationship Learning the power of leisure and recreations economic effects and using this knowledge to make benefits from recreational products and services to strengthen the local and national economy To learn leisure and recreation services and products marketing techniques, to be able to determine the target audience and develop appropriate marketing policies, the acquisition of management and implementation skills To explain the structure of employement which appear in the relationship of sport, leisure and recreation To get the knowledge about preparing the sport programs and organizations for health and fitness to all of the community in all circumstances To recognize and introduce the leisure behaviours of different society and cultures To explain fair play and recreation relationship To be able to monitor and explain emerging opportunities and entrepreneurship examples in recreational services Knows the relationship between behavioral change and leisure; Prepare studies to define the relationship between behavioral change and leisure To analize tourism, sports, program and plan terms, to develop sample program planning models. Knows the importance of recreation in urbanization of individuals from different social economical levels Develop strategic plans for increasing the number of participants to recreational activities in urban areas. To explain the structure of municipalities and missions of them about recreation To provide serving to society the different kinds of recreational facilities as parks, open fields, resort and entertainment areas. To follow opportunities and explain the examples of entrepreneurships which occur in recreational services To explain the leadership methods which applicable in recreational activities To find solutions to case studies which determined and designed Conceptual framework of disability, response levels impress by inability according to age and disability group, extent of physical education and sport for disadvantageous groups in society, developing privatized activity principles, applications according to development dimensions in Turkey and World, national and international statute analysis for disadvantageous groups To have knowledge of social life and social, personal and social leisure time to evaluate their behavior sociologically Developing sport and exercise programs for autistic individuals, achieving existing application programs and education outcomes, learning to develop skills in suitable sports towards autism therapy, composing and implementing appropriate sport and exercise organizations for autistic individu


Key Competencies
-

Further Info

1-For each course, at least one written midterm exam and a final exam are given. However, only the final exam can be given for applied courses. The Institute Administrative Board may also decide to hold the exam as an oral or practical study when necessary. 2-The student must fulfill the attendance requirement in order to take the final exam for a course. 3- The success of the student in each course is determined by the failure to evaluate the semester grade(s) together with the final exam grade. Term grades; midterm exam grade(s) and/or grades given to assignments, applications and practical work. 4-The students success in the course is determined by the letter grade by the instructor, taking into account the general success level of all students taking that course. 1- Applications are evaluated and reported by the relevant credit transfer and adjustment commission. 2- Portfolio content to be prepared, certificates to be accepted and exams to be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications determined by the relevant credit transfer and adjustment commission report, are evaluated by the relevant Board of Directors. 3- The portfolio content, the certificates to be accepted and the list of exams to be opened are submitted to the Education Commission with the decision of the relevant Board of Directors. The list of qualifying exams approved by the Education Commission is submitted to the Senate for approval; Those who are not found suitable are forwarded to the academic unit with a reasoned decision. 4- Courses for which a proficiency exam will be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications are announced on the website by the relevant academic unit one week before the exam at the latest. 5- A maximum of 10% of the credit required to graduate from the relevant program is recognized in accordance with the definitions in Article 2 of this Directive. 6- To be successful in the proficiency assessment is required to be successful in accordance with the provisions of Gazi University Ten Undergraduate Education and Examination Regulations and Gazi University Graduate Education and Examination Regulations. Successful courses are evaluated according to the letter grade determined by the relevant credit transfer and adjustment commission.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To graduate from 4-year Recreation, Sports Management, Coaching and Physical Education Teaching departments of Faculties of Sports Sciences, Physical Education and Sports Higher Schools and other faculties and colleges of universities; Recreation Management departments of Tourism Faculties and also at least 4-year undergraduate programs related to the field. To document that you have received at least the score specified in the Gazi University Regulation and the score above in the type of ALES score that is foreseen in the advertisement for the application. In order to apply for Masters degree programs, it is required to have a score of one of the foreign language exams specified in the Gazi University Regulation and above that are equivalent to these exams by KPDS / UDS / YDS or the Council of Higher Education.


Conditions for Success
1- Applications are evaluated and reported by the relevant credit transfer and adjustment commission. 2- Portfolio content to be prepared, certificates to be accepted and exams to be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications determined by the relevant credit transfer and adjustment commission report, are evaluated by the relevant Board of Directors. 3- The portfolio content, the certificates to be accepted and the list of exams to be opened are submitted to the Education Commission with the decision of the relevant Board of Directors. The list of qualifying exams approved by the Education Commission is submitted to the Senate for approval; Those who are not found suitable are forwarded to the academic unit with a reasoned decision. 4- Courses for which a proficiency exam will be held within the scope of recognition of previously acquired qualifications are announced on the website by the relevant academic unit one week before the exam at the latest. 5- A maximum of 10% of the credit required to graduate from the relevant program is recognized in accordance with the definitions in Article 2 of this Directive. 6- To be successful in the proficiency assessment is required to be successful in accordance with the provisions of Gazi University Ten Undergraduate Education and Examination Regulations and Gazi University Graduate Education and Examination Regulations. Successful courses are evaluated according to the letter grade determined by the relevant credit transfer and adjustment commission. In order to be entitled to receive the Recreation Masters Degree, one must take a minimum of 120 ECTS credits, including the seminar and thesis preparation course, and successfully complete the masters thesis to be conducted with his/her supervisor.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from this program can find employment in both the private sector and the government and foundation sectors.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address