Yeterlilik Kodu

TR0030038159

Yeterlilik Adı
Resim Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Güzel sanatlar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2651.07

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Plastik sanatlar eğitimine konu olan kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek ve kullanabilmek.
  • Çağdaş sanat pratiklerine uygun yapıt üretimi konusunda bilgi, beceri ve yaratıcılığa sahip olabilmek ve kullanabilmek.
  • Gözlemleri ve düşünceleri görselleştirmek için gereken pratik becerilere, malzeme ve fikri dönüştürme becerisine sahip olabilmek.
  • Projelendirilmiş konu alanlarında uzmanlık uygun teknikler ve doğru yöntemler tercih edebilme konusunda yeterli bilgiye ve sistematik çalışma pratiğine sahip olabilmek.
  • Bireyselleşme sürecinde, görsel dil ve anlatım özelliklerini benimseme ve geliştirme becerisine sahip olabilmek.
  • Özgün sanat yaklaşımının; özgün düşünceye bağlı olarak gözlemle pekişen, süreçsel bir edinim olduğu konusunda bilgi ve donanıma sahip olabilmek.
  • Sanat tarihi, sanat kuramı ve sanat eleştirisi adına gerekli olan kuramsal bilgilere sahip olmak. Sanat çalışmalarının gelişiminde; sanat geleneği, sanat tarihi, görsel kültür, sanat felsefesi ve sanat sosyolojisi gibi disiplinlerden gelen desteğin kullanabilmek.
  • Üretilen estetik önermelerin ve uygulamalarının, ulusal ve evrensel ölçekte tarihsel ve toplumsal bağlam üzerindeki yerini ve durumunu tespit edebilmek inceleyebilmek ve değerlendirebilmek.
  • Üretilen sanat çalışmalarını çağdaş gelişmelere ve teknolojiye uygun bir estetik düzeyde tüm bileşenleriyle sergileme ve sunma yaklaşımlarını geliştirebilmek.
  • Sanat üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözleme dayalı, sentez iradesiyle biçimlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme bilincine sahip olabilmek.
  • Sanat çalışması üretim sürecinde birbirinden farklı bilgi kaynaklarına ulaşacak her türlü olanağı etkin biçimde kullanabilmek.
  • İçinde bulunduğumuz ortamın, sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalara konu edinebilmek.
  • Sanat ortamının taleplerine, yaygın anlayışlara, yaşanan olaylara gerektiğinde eleştirel bir tavırla yaklaşabilme, yorumlayabilme becerilerine sahip olabilmek.
  • Kamusal Alanı biçimleyen çalışmalarda, sanatsal nitelik ile çevre uyumunu sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Öğrenme Ortamları

1 adet teorik sınıf ve 5 adet atölyeden müteşekkildir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
  • Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
  • Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
  • Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
  • Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
  • Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
  • Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
  • Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
  • Mesleki etiği bilir ve uygular.
  • Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
  • Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
  • Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
  •  Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir
Anahtar Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Öğrenme Yetkinliği

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 Alana Özgü Yetkinlik

Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.

Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.

Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.

Kendi çalışmalarını sorgular.

Çözümleyici ve eleştirel düşünür.

Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.

Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.

Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.

Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.

Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).

Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.

Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.

Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.

Estetik farkındalığa sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve değerlendirme

MADDE 15 - (1) (Değişik:RG-30/10/2016-29873)

(2) Sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır.

(3) Sınavlarda kopya çeken ya da kopya çekme girişiminde bulunan veya sınava hile karıştıran, sınav kâğıtlarının incelenmesi sırasında kopya çektiği veya yardım ettiği belirlenen öğrenciler, o sınavlardan sıfır (0) almış sayılır ve haklarında 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

(4) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Öğretim elemanları, sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde açıklamak ve öğrenci bilgi sistemine girmek zorundadır. Öğrencinin, hak etmediği bir sınava girmesi durumunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da iptal edilir. Sınavlara ilişkin belge ve tutanaklar; öğretim elemanınca en geç ertesi dönem başına kadar bölüm başkanlığına teslim edilir ve bölüm başkanlığının sorumluluğunda, ilgili birimce gösterilen alanda en az iki yıl süreyle saklanır.

(5) Sınav türleriyle ilgili esaslar şunlardır:

a) Kısa süreli sınav: Ders içerisinde yapılan ve süresi 30 dakikayı geçmeyen sınavdır.

b) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Ara sınav: Her ders için bir yarıyılda/yılda en az bir ara sınav yapılır. Ayrı ders niteliğindeki proje dersi, bitirme çalışması ve seminer için ara sınav yapılmaz. Bir ders içindeki projeler, ödevler, kısa süreli sınavlar, laboratuvar, atölye, uygulama ve benzeri çalışmalar ara sınav yerine geçebilir. Öğretim elemanı yarıyıl/yıl içi notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü faaliyetin oranını, en geç yarıyılın başladığı ilk hafta içerisinde ilan eder.

c) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Yarıyıl/yılsonu sınavı: Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapılır. Ders kaydı yaptırarak

devam şartlarını yerine getiren ve uygulamalarda başarılı olan öğrenci bu sınava girebilir.

ç) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Bütünleme sınavı: Yarıyıl/yıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciler ile sınava girme şartlarını sağladıkları hâlde yarıyıl/yıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler için yarıyıl/yıl sonu sınavını takiben yapılan sınavdır. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl/yılsonu notu yerine geçer.

d) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Uygulama sınavı: Uygulamadan oluşan veya uygulaması olan teorik derslerin uygulamaları için yapılabilecek sınavdır. Bu sınavdan başarısız olan öğrenci final sınavına giremez.

e) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Mazeret sınavı: Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrencilere tanınan sınavdır. Öğrencinin, sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde mazeretini gösterir belge ile ilgili akademik birime yazılı olarak müracaat etmesi gerekir. Müracaatlar ilgili yönetim kurullarınca karara bağlanır. Mazeret sınavı aynı yarıyıl/yıl içinde yarıyıl/yılsonu sınavından önce, akademik birimlerce tespit ve ilan edilen gün, yer ve saatte yapılır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

f) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Muafiyet sınavları: Senato tarafından belirlenen dersler için açılır. Öğrenciler, bu sınavlara eğitim öğretim yılı başında girebilir. Muafiyet sınavlarında başarılı sayılmak için en az C3 notu almak gerekir.

g) (Değişik: RG-12/10/2020-31272)Ek sınav: Azami süre sonunda kayıtlı olduğu programdan mezun olamayan öğrencilerden almadığı ve/veya alıp da devam koşulunu yerine getirmediği ders sayısı altı ve daha fazla olanlar hariç diğer öğrencilere, sınava girme koşullarını yerine getirdiği halde başarısız oldukları bütün dersler için iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl, ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl, bir dersten başarısız olanlara ise sınırsız sınav hakkı tanınır. Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz.

ğ) (Ek: RG-30/10/2016-29873)

(2) Tek ders sınavı: Son dönem öğrencisi olup başarısız dersi olan ve/veya Genel Akademik Not Ortalaması

(GANO) 2,00’ın altında olduğu için mezun olamayan öğrencilere yarıyıl/yıl dönem başında en fazla tek ders için tanınan sınavdır.

(6) (Ek: RG-30/10/2016-29873)

(2) Sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesinde uygulanacak esas ve yöntemler

Senato tarafından düzenlenir.

(7) (Ek: RG-12/10/2020-31272) Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Sınav notuna itiraz

MADDE 15 – (1) Öğrenci sınav sonucuna, notların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde ilgili akademik birime itirazda bulunabilir. İtiraz, maddi hata yönünden ilgili öğretim elemanı tarafından incelenir. İnceleme sonucu, akademik birim tarafından en geç iki hafta içinde öğrenciye duyurulur. İlgili kurul kararı Üniversitenin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.

Ders başarı notu

MADDE 16 – (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2)

(1) Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı ve/veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

(2) Harf notlarının, 100 puan üzerinden karşılıkları, katsayıları ve ifadeleri şunlardır:

a)

Sayısal Notlar Harf Notları Katsayılar

90-100 A 4,00

85-89 B1 3,50

80-84 B2 3,25

75-79 B3 3,00

70-74 C1 2,50

65-69 C2 2,25

60-64 C3 2,00

50-59 F1 1,50

0-49 F2 0,00

b) Diğer harf notları ise şunlardır:

1) FF1: Yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı olduğu hâlde sınava girmedi, başarısız.

2) FF2: Devamsızlık nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız.

3) FF3: Uygulama sınavından başarısız olma nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız.

4) FF1, FF2 ve FF3 notları, yarıyıl/yılsonu ve genel akademik başarı not ortalaması hesabında F2 notu olarak işleme alınır.

Başarı notu ortalamaları

MADDE 17 – (1) Öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl/yıl akademik ortalaması ve genel akademik başarı not ortalamaları hesaplanarak belirlenir.

Bir dersin AKTS kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı, o dersin ağırlıklı puanını verir.

(2) Yarıyıl/yıl akademik ortalaması, öğrencinin o yarıyılda programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının alınan derslerin AKTS kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.

(3) Genel akademik başarı not ortalaması ise, öğrencinin öğrenim süresince programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin AKTS kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.

(4) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Akademik ortalama hesaplanmasında bölme işlemi, virgülden sonra iki basamak şeklinde yürütülür.

Derslerden başarılı olma durumu

MADDE 18 – (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2)

(1) Öğrenciler F1 ve F2 notu aldıkları dersler dışındaki derslerden başarılı sayılır.

Kalite Güvencesi

Kalite politikamız, üniversitemizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda eğitim, araştırma ve yönetim faaliyetlerinin tüm paydaşlarımızca benimsenen toplam kalite yönetimi anlayışı ile evrensel bilime, etik ilkelere ve hukuka dayalı, yenilikçi, sürekli iyileştirme esaslı olarak gerçekleştirilmesidir.

Bu doğrultuda kalite politikamız;

  • Kalite Güvencesi Sistemine tüm paydaşlarımızın katılımını,
  • İnsan kaynağının bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliştirilmesini,
  • Eğitim - öğretimde nitelik ve öğrenci Odaklı yaklaşımı,
  • AR-GE ve eğitimin ulusal/uluslararası gereksinim ve önceliklere göre yürütülmesini,
  • Eğitim ve araştırmada ulusal/uluslararası akreditasyonu,
  • Nitelikli araştırmacıların istihdamın,
  • Bilim, kültür ve sanat alanlarında bölgeye ve topluma üst düzeyde katkı sağlamayı,
  • Uluslararasılaşma bilinç ve uygulamalarının yaygınlaştırılmasını,
  • Ulusal/uluslararası sıralamalarda daha üst seviyelere ulaşmayı,
  • Etkin bir kurumsal risk yönetimi stratejisi sürdürülmesini, esas alır.
Giriş Şartı

Üniversitemiz bünyesindeki lisans programlarına kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan öğrenci seçme sınavından baraj puanı almak ve özel yetenek sınavında başarılı olmaları gerekmektedir.

Yabancı uyruklu öğrenciler için; Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı`nın belirlediği ve üniversitemiz Yurt Dışından Öğrenci Kabul ve Kayıt Yönergesi`nde belirtilen esaslar doğrultusunda ve öğrencilerin tercihleri ve program kontenjanları dikkate alınarak Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul ve Yerleştirme Komisyonu tarafından yerleştirme işlemi yapılmaktadır. Yerleştirme işleminde üniversitemiz tarafından yapılan (ÇAKÜYÖS) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı`na giren adaylara öncelik verilir. Üniversitemizde kontenjan açığı kalması durumunda; yabancı uyruklu öğrenciler Türkiye`deki diğer üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da ortaöğretim not ortalamasını gösterir belge dikkate alınarak Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul ve Yerleştirme Komisyonu tarafından yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Başarma Şartlarıa) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ÇAKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) Ön lisans düzeyinde yüz yirmi (120), lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, c) ÖnLisans/Lisans öğrencileri için genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bölümümüz öğrencileri programdaki tüm zorunlu dersleri başarmış olması ve en az 240 AKTS kredisi sağlamış olması gerekmektedir.  Mezuniyet koşulu olan 240 AKTS`nin, 81 AKTS olan toplam seçmeli ders kredisinin en az 41`ini bölüm derslerinden seçmek zorundadır. Öğrenciler isterlerse seçmeli derslerin tamamını bölüm içinden alabilir. Bölüm dışı seçmeli ders almak isteyen öğrenciler kalan 41 AKTS`nin isterlerse tamamını fakülte havuzundan seçebilir. Öğrenciler üniversite havuzundan ders almak istediği takdirde ise en fazla 21 AKTS`lik ders alabilir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilir.

Dikey geçiş: Ön lisans eğitimlerini tamamlamaya hak kazanan T.C. Vatandaşı öğrenciler, ÖSYM’nin düzenlediği Dikey Geçiş Sınavından (DGS) yeterli puanı aldıkları takdirde, üniversitelerin 4 yıllık lisans programlarına devam edebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030038159


Yeterlilik Adı
Resim Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2651.07


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2651.07


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Plastik sanatlar eğitimine konu olan kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek ve kullanabilmek.
  • Çağdaş sanat pratiklerine uygun yapıt üretimi konusunda bilgi, beceri ve yaratıcılığa sahip olabilmek ve kullanabilmek.
  • Gözlemleri ve düşünceleri görselleştirmek için gereken pratik becerilere, malzeme ve fikri dönüştürme becerisine sahip olabilmek.
  • Projelendirilmiş konu alanlarında uzmanlık uygun teknikler ve doğru yöntemler tercih edebilme konusunda yeterli bilgiye ve sistematik çalışma pratiğine sahip olabilmek.
  • Bireyselleşme sürecinde, görsel dil ve anlatım özelliklerini benimseme ve geliştirme becerisine sahip olabilmek.
  • Özgün sanat yaklaşımının; özgün düşünceye bağlı olarak gözlemle pekişen, süreçsel bir edinim olduğu konusunda bilgi ve donanıma sahip olabilmek.
  • Sanat tarihi, sanat kuramı ve sanat eleştirisi adına gerekli olan kuramsal bilgilere sahip olmak. Sanat çalışmalarının gelişiminde; sanat geleneği, sanat tarihi, görsel kültür, sanat felsefesi ve sanat sosyolojisi gibi disiplinlerden gelen desteğin kullanabilmek.
  • Üretilen estetik önermelerin ve uygulamalarının, ulusal ve evrensel ölçekte tarihsel ve toplumsal bağlam üzerindeki yerini ve durumunu tespit edebilmek inceleyebilmek ve değerlendirebilmek.
  • Üretilen sanat çalışmalarını çağdaş gelişmelere ve teknolojiye uygun bir estetik düzeyde tüm bileşenleriyle sergileme ve sunma yaklaşımlarını geliştirebilmek.
  • Sanat üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözleme dayalı, sentez iradesiyle biçimlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme bilincine sahip olabilmek.
  • Sanat çalışması üretim sürecinde birbirinden farklı bilgi kaynaklarına ulaşacak her türlü olanağı etkin biçimde kullanabilmek.
  • İçinde bulunduğumuz ortamın, sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalara konu edinebilmek.
  • Sanat ortamının taleplerine, yaygın anlayışlara, yaşanan olaylara gerektiğinde eleştirel bir tavırla yaklaşabilme, yorumlayabilme becerilerine sahip olabilmek.
  • Kamusal Alanı biçimleyen çalışmalarda, sanatsal nitelik ile çevre uyumunu sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olabilmek.

Öğrenme Ortamları

1 adet teorik sınıf ve 5 adet atölyeden müteşekkildir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
  • Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
  • Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
  • Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
  • Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
  • Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
  • Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
  • Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
  • Mesleki etiği bilir ve uygular.
  • Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
  • Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
  • Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
  •  Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir

Anahtar Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Öğrenme Yetkinliği

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 Alana Özgü Yetkinlik

Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.

Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.

Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.

Kendi çalışmalarını sorgular.

Çözümleyici ve eleştirel düşünür.

Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.

Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.

Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.

Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.

Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).

Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.

Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.

Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.

Estetik farkındalığa sahiptir.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve değerlendirme

MADDE 15 - (1) (Değişik:RG-30/10/2016-29873)

(2) Sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır.

(3) Sınavlarda kopya çeken ya da kopya çekme girişiminde bulunan veya sınava hile karıştıran, sınav kâğıtlarının incelenmesi sırasında kopya çektiği veya yardım ettiği belirlenen öğrenciler, o sınavlardan sıfır (0) almış sayılır ve haklarında 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

(4) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Öğretim elemanları, sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde açıklamak ve öğrenci bilgi sistemine girmek zorundadır. Öğrencinin, hak etmediği bir sınava girmesi durumunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da iptal edilir. Sınavlara ilişkin belge ve tutanaklar; öğretim elemanınca en geç ertesi dönem başına kadar bölüm başkanlığına teslim edilir ve bölüm başkanlığının sorumluluğunda, ilgili birimce gösterilen alanda en az iki yıl süreyle saklanır.

(5) Sınav türleriyle ilgili esaslar şunlardır:

a) Kısa süreli sınav: Ders içerisinde yapılan ve süresi 30 dakikayı geçmeyen sınavdır.

b) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Ara sınav: Her ders için bir yarıyılda/yılda en az bir ara sınav yapılır. Ayrı ders niteliğindeki proje dersi, bitirme çalışması ve seminer için ara sınav yapılmaz. Bir ders içindeki projeler, ödevler, kısa süreli sınavlar, laboratuvar, atölye, uygulama ve benzeri çalışmalar ara sınav yerine geçebilir. Öğretim elemanı yarıyıl/yıl içi notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü faaliyetin oranını, en geç yarıyılın başladığı ilk hafta içerisinde ilan eder.

c) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Yarıyıl/yılsonu sınavı: Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapılır. Ders kaydı yaptırarak

devam şartlarını yerine getiren ve uygulamalarda başarılı olan öğrenci bu sınava girebilir.

ç) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Bütünleme sınavı: Yarıyıl/yıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciler ile sınava girme şartlarını sağladıkları hâlde yarıyıl/yıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler için yarıyıl/yıl sonu sınavını takiben yapılan sınavdır. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl/yılsonu notu yerine geçer.

d) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Uygulama sınavı: Uygulamadan oluşan veya uygulaması olan teorik derslerin uygulamaları için yapılabilecek sınavdır. Bu sınavdan başarısız olan öğrenci final sınavına giremez.

e) (Değişik: RG-12/10/2020-31272) Mazeret sınavı: Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrencilere tanınan sınavdır. Öğrencinin, sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde mazeretini gösterir belge ile ilgili akademik birime yazılı olarak müracaat etmesi gerekir. Müracaatlar ilgili yönetim kurullarınca karara bağlanır. Mazeret sınavı aynı yarıyıl/yıl içinde yarıyıl/yılsonu sınavından önce, akademik birimlerce tespit ve ilan edilen gün, yer ve saatte yapılır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

f) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Muafiyet sınavları: Senato tarafından belirlenen dersler için açılır. Öğrenciler, bu sınavlara eğitim öğretim yılı başında girebilir. Muafiyet sınavlarında başarılı sayılmak için en az C3 notu almak gerekir.

g) (Değişik: RG-12/10/2020-31272)Ek sınav: Azami süre sonunda kayıtlı olduğu programdan mezun olamayan öğrencilerden almadığı ve/veya alıp da devam koşulunu yerine getirmediği ders sayısı altı ve daha fazla olanlar hariç diğer öğrencilere, sınava girme koşullarını yerine getirdiği halde başarısız oldukları bütün dersler için iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl, ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl, bir dersten başarısız olanlara ise sınırsız sınav hakkı tanınır. Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz.

ğ) (Ek: RG-30/10/2016-29873)

(2) Tek ders sınavı: Son dönem öğrencisi olup başarısız dersi olan ve/veya Genel Akademik Not Ortalaması

(GANO) 2,00’ın altında olduğu için mezun olamayan öğrencilere yarıyıl/yıl dönem başında en fazla tek ders için tanınan sınavdır.

(6) (Ek: RG-30/10/2016-29873)

(2) Sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesinde uygulanacak esas ve yöntemler

Senato tarafından düzenlenir.

(7) (Ek: RG-12/10/2020-31272) Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Sınav notuna itiraz

MADDE 15 – (1) Öğrenci sınav sonucuna, notların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde ilgili akademik birime itirazda bulunabilir. İtiraz, maddi hata yönünden ilgili öğretim elemanı tarafından incelenir. İnceleme sonucu, akademik birim tarafından en geç iki hafta içinde öğrenciye duyurulur. İlgili kurul kararı Üniversitenin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.

Ders başarı notu

MADDE 16 – (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2)

(1) Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı ve/veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

(2) Harf notlarının, 100 puan üzerinden karşılıkları, katsayıları ve ifadeleri şunlardır:

a)

Sayısal Notlar Harf Notları Katsayılar

90-100 A 4,00

85-89 B1 3,50

80-84 B2 3,25

75-79 B3 3,00

70-74 C1 2,50

65-69 C2 2,25

60-64 C3 2,00

50-59 F1 1,50

0-49 F2 0,00

b) Diğer harf notları ise şunlardır:

1) FF1: Yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı olduğu hâlde sınava girmedi, başarısız.

2) FF2: Devamsızlık nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız.

3) FF3: Uygulama sınavından başarısız olma nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız.

4) FF1, FF2 ve FF3 notları, yarıyıl/yılsonu ve genel akademik başarı not ortalaması hesabında F2 notu olarak işleme alınır.

Başarı notu ortalamaları

MADDE 17 – (1) Öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl/yıl akademik ortalaması ve genel akademik başarı not ortalamaları hesaplanarak belirlenir.

Bir dersin AKTS kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı, o dersin ağırlıklı puanını verir.

(2) Yarıyıl/yıl akademik ortalaması, öğrencinin o yarıyılda programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının alınan derslerin AKTS kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.

(3) Genel akademik başarı not ortalaması ise, öğrencinin öğrenim süresince programına aldığı bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin AKTS kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.

(4) (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2) Akademik ortalama hesaplanmasında bölme işlemi, virgülden sonra iki basamak şeklinde yürütülür.

Derslerden başarılı olma durumu

MADDE 18 – (Değişik: RG-30/10/2016-29873)

(2)

(1) Öğrenciler F1 ve F2 notu aldıkları dersler dışındaki derslerden başarılı sayılır.


Kalite Güvencesi

Kalite politikamız, üniversitemizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda eğitim, araştırma ve yönetim faaliyetlerinin tüm paydaşlarımızca benimsenen toplam kalite yönetimi anlayışı ile evrensel bilime, etik ilkelere ve hukuka dayalı, yenilikçi, sürekli iyileştirme esaslı olarak gerçekleştirilmesidir.

Bu doğrultuda kalite politikamız;

  • Kalite Güvencesi Sistemine tüm paydaşlarımızın katılımını,
  • İnsan kaynağının bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliştirilmesini,
  • Eğitim - öğretimde nitelik ve öğrenci Odaklı yaklaşımı,
  • AR-GE ve eğitimin ulusal/uluslararası gereksinim ve önceliklere göre yürütülmesini,
  • Eğitim ve araştırmada ulusal/uluslararası akreditasyonu,
  • Nitelikli araştırmacıların istihdamın,
  • Bilim, kültür ve sanat alanlarında bölgeye ve topluma üst düzeyde katkı sağlamayı,
  • Uluslararasılaşma bilinç ve uygulamalarının yaygınlaştırılmasını,
  • Ulusal/uluslararası sıralamalarda daha üst seviyelere ulaşmayı,
  • Etkin bir kurumsal risk yönetimi stratejisi sürdürülmesini, esas alır.

Giriş Şartı

Üniversitemiz bünyesindeki lisans programlarına kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan öğrenci seçme sınavından baraj puanı almak ve özel yetenek sınavında başarılı olmaları gerekmektedir.

Yabancı uyruklu öğrenciler için; Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı`nın belirlediği ve üniversitemiz Yurt Dışından Öğrenci Kabul ve Kayıt Yönergesi`nde belirtilen esaslar doğrultusunda ve öğrencilerin tercihleri ve program kontenjanları dikkate alınarak Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul ve Yerleştirme Komisyonu tarafından yerleştirme işlemi yapılmaktadır. Yerleştirme işleminde üniversitemiz tarafından yapılan (ÇAKÜYÖS) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı`na giren adaylara öncelik verilir. Üniversitemizde kontenjan açığı kalması durumunda; yabancı uyruklu öğrenciler Türkiye`deki diğer üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da ortaöğretim not ortalamasını gösterir belge dikkate alınarak Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul ve Yerleştirme Komisyonu tarafından yerleştirme işlemi yapılmaktadır.


Başarma Şartları
a) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ÇAKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) Ön lisans düzeyinde yüz yirmi (120), lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, c) ÖnLisans/Lisans öğrencileri için genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bölümümüz öğrencileri programdaki tüm zorunlu dersleri başarmış olması ve en az 240 AKTS kredisi sağlamış olması gerekmektedir.  Mezuniyet koşulu olan 240 AKTS`nin, 81 AKTS olan toplam seçmeli ders kredisinin en az 41`ini bölüm derslerinden seçmek zorundadır. Öğrenciler isterlerse seçmeli derslerin tamamını bölüm içinden alabilir. Bölüm dışı seçmeli ders almak isteyen öğrenciler kalan 41 AKTS`nin isterlerse tamamını fakülte havuzundan seçebilir. Öğrenciler üniversite havuzundan ders almak istediği takdirde ise en fazla 21 AKTS`lik ders alabilir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilir.

Dikey geçiş: Ön lisans eğitimlerini tamamlamaya hak kazanan T.C. Vatandaşı öğrenciler, ÖSYM’nin düzenlediği Dikey Geçiş Sınavından (DGS) yeterli puanı aldıkları takdirde, üniversitelerin 4 yıllık lisans programlarına devam edebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030038159

Qualification Title
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body ContactFatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFine arts
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030038159


Qualification Title

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact
Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address